Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vriend en zoon


Radeloos24 schreef op 14-08-2024 om 17:03:

niet dat ik verantwoording verschuldigd ben, maar oké.
we waren bij een kerk en mijn zoon stond daar ongeïnteresseerd met een capuchon op zijn hoofd. Ik had hem al meerdere keren verzocht die uit respect af te doen. Na meerdere keren vragen werd ik boos en gaf ik hem een duw. Hij viel niet, had verder geen pijn.
ik hoopte hier advies te krijgen, maar wat ik nu weet is dat ik
Een slechte moeder ben
Negatief ben


Tegen je zoon durf je wel maar tegen je vriend (die zich veel raarder gedraagt) ben je zo mak als een schaap. 

Zoon had waarschijnlijk gewoon even rust nodig van die achterlijke dynamiek binnen jullie "gezin" waar hij steeds gedwongen gezellig aan mee moest doen en schermde zich zo even af. Zelfs dat beetje rust kon je hem niet gunnen en begon je te duwen.

Lijkt erop dat je zoon dus in allerlei bochten wilt duwen zodat je maar bij je vriend kan blijven, die zich belachelijk gedraagt. 

Anoniemvoornu schreef op 14-08-2024 om 17:26:

[..]

En zichzelf als slachtoffer zien... ik cijfer mezelf weg... nee je zoon die cijfert zichzelf weg

Dit inderdaad. Ongelooflijk, zoon gaf al met zijn lichaamshouding aan het niet naar zijn zin te hebben en dan ga je nog lopen pushen ook. 

En dan achteraf jezelf in de slachtofferrol zetten ook nog.

Het gedrag van je zoon was inderdaad niet respectvol. Hem duwen ook niet.
Dat jullie even boos zijn op elkaar en het later goed willen maken, vind ik hoopvol. Jullie zien in dat het anders had gekund en gemoeten.

Dat je vriend die excuses niet accepteert, vind ik vreemd. Wat wil hij dan? Jouw zoon nooit meer zien? Je mag het niet meer over je zoon hebben thuis? Hij heeft een relatie met iemand met een kind. Jij ook. Kinderen zijn verschillend, de opvoeding ook. Daar zullen jullie een middenweg in moeten vinden. 
Ik vind het gedrag van je stiefzoon ook niet erg gezond klinken. Heel klef met zijn vader, wijst jou af en bepaald wat jij en zijn vader wel en niet samen mogen doen in zijn bijzijn. Een kus geven of naast elkaar lopen zijn geen hele gekke dingen. Jouw vriend accepteert en faciliteert dat door er in mee te gaan.

Dat je zoon bij zijn vader wil wonen, dat kan. Maar omgang met jou moet ook plaats kunnen vinden bij jou thuis. Ook als vriend en zijn zoon er zijn.
Ook mensen die niet uit elkaar zijn hebben wel eens ruzie met hun kinderen/pubers. Dan kun je ze ook niet zomaar buiten zetten. Jouw vriend bepaalt dat niet in zijn eentje, ook al is het zijn huis. Jij woont daar ook en dan heb je ook dingen in te brengen. Het afwijzen van je kind zou voor mij een hele harde grens zijn.

Radeloos24 schreef op 14-08-2024 om 17:03:

niet dat ik verantwoording verschuldigd ben, maar oké.
we waren bij een kerk en mijn zoon stond daar ongeïnteresseerd met een capuchon op zijn hoofd. Ik had hem al meerdere keren verzocht die uit respect af te doen. Na meerdere keren vragen werd ik boos en gaf ik hem een duw. Hij viel niet, had verder geen pijn.
ik hoopte hier advies te krijgen, maar wat ik nu weet is dat ik
Een slechte moeder ben
Negatief ben
M’n kind geestelijk en lichamelijk mishandel
Mijn vriend een kinderachtige gek is die zelf nog puber is
vriendelijk forum!
Heb gevraagd of ze dit onderwerp willen sluiten.

Zo in 1 keer duidelijk waar je gezinsdynamiek weg komt .


Jemig wat een trieste situatie. Zoonlief heeft duidelijk geen zin aan een bezoek aan een kerk. In plaats van dat jullie hem niet meenemen of zijn desinteresse (wat pubers eigen is!!) gewoon negeren escaleert het gigantisch omdat zoon niet blij kijkt en een capuchon op heeft. Jij bent de eerste die een grens over gaat (door zoon eennduw te geven), vervolgens wordt zoon ook boos en loopt het zo uit de hand dat zoon weg gaat en bij vader moet gaan wonen omdat hij thuis niet meer welkom is. Desondanks wil zoonlief ook naar zijn eigen aandeel kijken en biedt zelfs zijn excuses, welke vervolgens niet geaccepteerd worden. Zoon mag niet meer terug in zijn 'eigen' huis!?!? en is genoodzaakt bij vader te blijven wonen, waarmee zoon ook geen goede band heeft. Sorry maar dit klinkt echt bizar! Ik snap niet dat je dit zelf niet ziet en zielig gaat lopen doen dat iedereen je nu een slechte moeder vindt.

Roos55 schreef op 14-08-2024 om 17:39:

[..]

Zo in 1 keer duidelijk waar je gezinsdynamiek weg komt .



Inderdaad. Ik ben blij dat zoon in ieder geval bij zijn vader terecht kan. De puberteit an sich is al moeilijk genoeg. En ik denk persoonlijk ook dat hij daar beter af is, gezien de dynamiek in het huis van ma haar vlam. 

Radeloos24 schreef op 14-08-2024 om 17:03:

niet dat ik verantwoording verschuldigd ben, maar oké.
we waren bij een kerk en mijn zoon stond daar ongeïnteresseerd met een capuchon op zijn hoofd. Ik had hem al meerdere keren verzocht die uit respect af te doen. Na meerdere keren vragen werd ik boos en gaf ik hem een duw. Hij viel niet, had verder geen pijn.
ik hoopte hier advies te krijgen, maar wat ik nu weet is dat ik
Een slechte moeder ben
Negatief ben
M’n kind geestelijk en lichamelijk mishandel
Mijn vriend een kinderachtige gek is die zelf nog puber is
vriendelijk forum!
Heb gevraagd of ze dit onderwerp willen sluiten.

Sorry hoor, maar een kind een duw geven omdat hij niet geinteresseerd is in een kerk en zijn capuchon niet af wil doen.......serieus ga je echt je kind daarvoor een duw geven....je snapt toch hopelijk wel dat dit niet kan en dat jij hier fout bent.

 Kijk dat zoon niet geinteresseerd is in die kerk had je kunnen weten, pubers zijn daar als vakantie activiteit zelden in geinteresseerd en dat hij zijn capuchon niet af wil doen, nou dan blijft hij buiten staan als dat zo vreselijk erg is. Maar hem daarvoor een duw geven gaat echt te ver. Dan kun je het forum wel ineens onvriendelijk vinden maar het is gewoon triest om te lezen dat jij je nauwelijks bewust bent van je eigen verkeerde handelen wat deze situatie veroorzaakt heeft. Arm kind!

VanLotje schreef op 14-08-2024 om 17:29:

[..]


Tegen je zoon durf je wel maar tegen je vriend (die zich veel raarder gedraagt) ben je zo mak als een schaap.

Zoon had waarschijnlijk gewoon even rust nodig van die achterlijke dynamiek binnen jullie "gezin" waar hij steeds gedwongen gezellig aan mee moest doen en schermde zich zo even af. Zelfs dat beetje rust kon je hem niet gunnen en begon je te duwen.

Lijkt erop dat je zoon dus in allerlei bochten wilt duwen zodat je maar bij je vriend kan blijven, die zich belachelijk gedraagt.

Als ik nergens heen kon zou ik hetzelfde denken. 

Ik heb nog eens jouw reacties teruggelezen TO. Hou gewoon je handen thuis. Niet duwen, maar ook niet de zoon van je vent proberen te zoenen, terwijl hij er overduidelijk niet op zit te wachten. Blijf gewoon van anderen af! 
En het is natuurlijk logisch dat hij wel knuffelig is met z’n vader. Het is z’n vader. En jij bent gewoon jaloers. En dat is best een trieste constatering. 

VanLotje schreef op 14-08-2024 om 17:29:

[..]


Tegen je zoon durf je wel maar tegen je vriend (die zich veel raarder gedraagt) ben je zo mak als een schaap.

Zoon had waarschijnlijk gewoon even rust nodig van die achterlijke dynamiek binnen jullie "gezin" waar hij steeds gedwongen gezellig aan mee moest doen en schermde zich zo even af. Zelfs dat beetje rust kon je hem niet gunnen en begon je te duwen.

Lijkt erop dat je zoon dus in allerlei bochten wilt duwen zodat je maar bij je vriend kan blijven, die zich belachelijk gedraagt.

Ik begrijp echt niet waar je al die termen vandaan haalt. Zo mak als een schaap, op basis waarvan zeg je dat? achterlijke dynamiek, toen maar. Gezin tussen aanhalingstekens. Steeds gedwongen gezellig aan mee moest doen, hoezo steeds? Geloof mij, er zijn heel veel van dit soort conflicten tussen pubers en ouders op vakantie onder het motto: doen nou eens gezellig mee. rust niet gunnen, of het vervelend vinden dat iemand respectloos is. Zoon in allerlei bochten wringen? Om bij vriend te blijven? Hoe verzin je het? Ik vind dit geen goede reactie, niets inhoudelijks, alleen maar negatieve associaties en termen.

Tsjor

De fantasie van Dweedledee slaat helemaal op hol. Nu zou Radeloos24 de zoon van de vriend proberen te zoenen.

Tsjor

tsjor schreef op 14-08-2024 om 20:29:

De fantasie van Dweedledee slaat helemaal op hol. Nu zou Radeloos24 de zoon van de vriend proberen te zoenen.

Tsjor


Even goed lezen Tsjor. Voordat je anderen de les probeert te lezen. 

Ze heeft het zelf letterlijk geschreven in twee verschillende berichten. 

tsjor schreef op 14-08-2024 om 20:26:

[..]

Ik begrijp echt niet waar je al die termen vandaan haalt. Zo mak als een schaap, op basis waarvan zeg je dat? achterlijke dynamiek, toen maar. Gezin tussen aanhalingstekens. Steeds gedwongen gezellig aan mee moest doen, hoezo steeds? Geloof mij, er zijn heel veel van dit soort conflicten tussen pubers en ouders op vakantie onder het motto: doen nou eens gezellig mee. rust niet gunnen, of het vervelend vinden dat iemand respectloos is. Zoon in allerlei bochten wringen? Om bij vriend te blijven? Hoe verzin je het? Ik vind dit geen goede reactie, niets inhoudelijks, alleen maar negatieve associaties en termen.

Tsjor

Tuurlijk, er zijn allerlei dit soort conflicten, waarbij kind dan meteen uit huis gaat en stiefouder niet eens meer over het kind wil horen en dat is normaal? Hoe verzin JIJ het?

DIt is helemaal geen normale situatie. Apart dat jij dit wel normaal lijkt te vinden.

Wat betreft gezin tussen aanhalingstekens: ze wonen nu niet eens meer samen. Stiefouder wil niet eens over kind horen,  niet met hem praten of ermee omgaan, maar jij wilt dit nog serieus een gezin noemen?
En dan hebben we het nog niet eens over de problemen tussen OP en haar stiefzoon, die duidelijk ook de band niet tussen haar en zijn vader niet accepteert. 

Dweedledee schreef op 14-08-2024 om 20:34:

[..]


Even goed lezen Tsjor. Voordat je anderen de les probeert te lezen.

Ze heeft het zelf letterlijk geschreven in twee verschillende berichten.

Misschien moet jij iets beter lezen, ze wil haar vriend een kus geven en dat wil zoon van vriend niet.

tsjor schreef op 14-08-2024 om 20:29:

De fantasie van Dweedledee slaat helemaal op hol. Nu zou Radeloos24 de zoon van de vriend proberen te zoenen.

Tsjor

😂😂😂😂😂 kan er ook nog wel bij 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.