Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

VO-school dicht na dicht na geweld van ouders en leerlingen tegen personeel

https://www.nu.nl/binnenland/6314600/middelbare-school-in-reuver-dicht-na-ruzie-met-ouders-en-leerlingen.html

(geen betaalmuur)

Blijkbaar wilde leerling niet stoppen met gebruik mobiel. Pff, het moet niet gekker worden. Als dit waar is, wat vinden jullie hoe dit soort agressie bestreden moet worden?


Lexus

Lexus

28-05-2024 om 13:04 Topicstarter

"Volgens de krant De Limburger  (wel een betaalmuur) ontstond vrijdag ruzie toen een leerling weigerde zijn mobieltje weg te doen. Deze leerling zou "hulptroepen" erbij hebben gehaald, waarna medewerkers van de school werden geïntimideerd."

Mij lijkt het een algemene trend van verhuftering. Dat je ook ziet bij de zogenaamde studentenprotesten. Overleggen willen ze niet, ze eisen en als het bestuur van de UVA niet meteen toegeeft richten ze voor een miljoen schade aan. In het verkeer, in het ov, er is veel agressie.

Lexus

Lexus

28-05-2024 om 13:46 Topicstarter

Annaniem2023 schreef op 28-05-2024 om 13:4et4:

Mij lijkt het een algemene trend van verhuftering. Dat je ook ziet bij de zogenaamde studentenprotesten. Overleggen willen ze niet, ze eisen en als het bestuur van de UVA niet meteen toegeeft richten ze voor een miljoen schade aan. In het verkeer, in het ov, er is veel agressie.

ja zit het verschil niet in dat het bij de studentenprotesten lijkt te gaan om protesteren voor anderen met het gevaar zelf klappen te krijgen (ik heb het niet over opruiers hoor en vernielingen keur ik ook niet goed) en hier het gaat om eigenbelang?

Maar goed het is inderdaad wel een voorbeeld van verdergaande verhuftering. 

School sluiten zodat alle kinderen de dupe worden?
Wat ik interessant zou vinden wat ze gedaan hebben aan eerder grenzen stellen.

Roos55 schreef op 28-05-2024 om 15:28:

School sluiten zodat alle kinderen de dupe worden?
Wat ik interessant zou vinden wat ze gedaan hebben aan eerder grenzen stellen.

Zodat die andere kinderen ook veilig zijn, misschien? Een school waar een paar keer per week politie staat klinkt niet echt als een veilige omgeving.

Of hun leeftijdsgenoten eventueel kunnen aanspreken op hun hufter-gedrag? (Waarbij ik niet de illussie heb dat het in veel klassen écht gebeurt.)

Mijn grootste bezorgdheid op dit eigenste moment in het jaar zou zijn hoe het zit met de examens. Die zou ik als school proberen te laten doorgaan. Desnoods met een agent in het gebouw die rondloopt.

Roos55 schreef op 28-05-2024 om 15:28:

Wat ik interessant zou vinden wat ze gedaan hebben aan eerder grenzen stellen.


Dat suggereert dat er eerder geen grenzen gesteld zijn en dat dit ineens uit de lucht komt vallen. Waarom zou dat zo zijn?

Marty1984 schreef op 28-05-2024 om 16:10:

[..]

Zodat die andere kinderen ook veilig zijn, misschien? Een school waar een paar keer per week politie staat klinkt niet echt als een veilige omgeving.

Of hun leeftijdsgenoten eventueel kunnen aanspreken op hun hufter-gedrag? (Waarbij ik niet de illussie heb dat het in veel klassen écht gebeurt.)

Mijn grootste bezorgdheid op dit eigenste moment in het jaar zou zijn hoe het zit met de examens. Die zou ik als school proberen te laten doorgaan. Desnoods met een agent in het gebouw die rondloopt.

Dan zegt de politie: huur maar beveiliging in hier zijn wij niet voor.

Lexus schreef op 28-05-2024 om 13:46:

[..]

ja zit het verschil niet in dat het bij de studentenprotesten lijkt te gaan om protesteren voor anderen met het gevaar zelf klappen te krijgen (ik heb het niet over opruiers hoor en vernielingen keur ik ook niet goed) en hier het gaat om eigenbelang?

Maar goed het is inderdaad wel een voorbeeld van verdergaande verhuftering.

Ja, lijkt mij ook. Studenten gaan gewoonlijk de barricades op met het doel de maatschappij beter te maken, en hier lijkt het alleen het doordrijven van hun eigen zinnetje te zijn, en rellen te veroorzaken.

Wat een tokkiegedrag. Brr!

Kinderbijslag stopzetten voor minstens een jaar van degenen waarbij de ouders ook meededen. 

Waarom zou de rest van Nederland moeten bijdragen aan dit soort stront?

Van mij mag kinderbijslag sowieso voorwaardelijk zijn dat er geen misdaden of ernstig wangedrag wordt voltooid.

kerstbeer schreef op 28-05-2024 om 20:54:

Kinderbijslag stopzetten voor minstens een jaar van degenen waarbij de ouders ook meededen.

Waarom zou de rest van Nederland moeten bijdragen aan dit soort stront?

Van mij mag kinderbijslag sowieso voorwaardelijk zijn dat er geen misdaden of ernstig wangedrag wordt voltooid.

ik was er niet bij. Het zijn pubers. Misschien was zijn vriendin het aan het uitmaken via de app en moest hij op dat moment de telefoon wegdoen van docent en zei een andere jongen dat hij zijn vriendinnetje net geneukt had. Er kunnen tal van scenario's zijn en dan is de leraar degene die de grote bek ontvangt omdat nu de telefoon dan gewoon niet weg kan en hans die riep per direct klappen. En toen belde juf mies van het klaslokaal tegenover de politie omdat ze geschreeuw hoorde. De jongens bij mies vonden een ruzie wel vermakelijk en gingen opruien. Het kan overal gebeuren als samenloop vanomstandigheden. Puur pech en zo vaak lopen de omstandigheden niet zo samen. 

Moederkareltje schreef op 28-05-2024 om 21:41:

ik was er niet bij. Het zijn pubers. Misschien was zijn vriendin het aan het uitmaken via de app en moest hij op dat moment de telefoon wegdoen van docent en zei een andere jongen dat hij zijn vriendinnetje net geneukt had. Er kunnen tal van scenario's zijn en dan is de leraar degene die de grote bek ontvangt omdat nu de telefoon dan gewoon niet weg kan en hans die riep per direct klappen. En toen belde juf mies van het klaslokaal tegenover de politie omdat ze geschreeuw hoorde. De jongens bij mies vonden een ruzie wel vermakelijk en gingen opruien. Het kan overal gebeuren als samenloop vanomstandigheden. Puur pech en zo vaak lopen de omstandigheden niet zo samen.

Er zijn ook ouders bij betrokken. Dat zijn geen pubers.

Belachelijk en totaal absurd dit en op geen enkele manier goed te praten.
Telefoons horen niet in de klas, als het goed is, heeft school daar beleid over. Als een docent vraagt om de telefoon weg te doen, dan doe je dat. Buiten alle proportie dat daar politie aan te pas moet komen en dat ouders hun kinderen hier ook nog in steunen.
Die van mij zou thuis een gigantisch probleem hebben gehad. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat ik naar school zou gaan om docenten te bedreigen en in elkaar te meppen omdat ze mijn kind terechtwijzen op een regel.
En nee, dit is geen normaal pubergedrag en ook niet iets dat 'kan gebeuren'. Dat een school een paar dagen dicht moet omdat er een paar onverlaten herrie schoppen is niet normaal en moeten we ook zeker niet normaal gaan vinden.

Combinatie van curling ouders en sneeuwvlokjes generatie. Dat hebben we zelf in de hand gewerkt in de loop der jaren. Bijvoorbeeld, de rode pen wordt soms al niet meer gebruikt om fouten aan te duiden, want mogelijk te confronterend voor de tere zieltjes. Stem verheffen naar een leerling die je het bloed onder de nagels vandaan haalt? Kans op schorsing. Een kind die de volgende klas nog niet aankan? Papa en mama gaan wel even eisen dat hun kind het jaar er op op de tenen moet lopen in een klas hoger en als het niet lukt ligt het aan school.

Leraren worden bij de voornaam aangesproken ipv meneer of mevrouw, dat zorgt ook dat het respect vervaagt. 

Ouders willen heel "modern" op gelijke hoogte staan met hun kind en laten zich beïnvloeden door hun kinderen, ipv er boven te staan. Dat is er mis. Kinderen mogen thuis veel te veel mee praten over van alles en nog wat.

Wat er s avonds op tafel komt, welke kleur bank er komt, welke tv er moet komen, waar de vakantie naar toe gaat. Vroeger werd dat door de ouders besloten en hadden kinderen het er maar mee te doen. Tegenwoordig bepalen de kinderen, en hebben de ouders het daar maar mee te doen. En dat noemen ze dan "moderne opvoeding".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.