Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

VO-school dicht na dicht na geweld van ouders en leerlingen tegen personeel


AlisonH schreef op 07-06-2024 om 14:40:

Regels zijn voor iedereen. Ik heb die discussie nog weleens met jonge moslima’s die niet willen meedoen met LO (gym) want gemengd en vanwege de kledingvoorschriften. Dit zijn vaak meisjes in volledig abaya, hijab. Niet veilig om te dragen tijdens sport. Het antwoord is dus altijd hetzelfde: “LO is een verplicht examenvak, en we geven het op deze school gemengd. Je mag een shirt met lange mouwen, een lange broek, sokken, schoenen en een sporthoofddoek. Daarmee voldoe je aan de eisen om je te bedekken. Als jij dit allemaal niet wil, is dit niet de school voor jou.” Antwoord is dan vaak “Mevrouw, dat is racisme!” De discussie dat de islam geen ras is ga ik maar helemaal niet aan. Maar ik heb ook echt wel collega’s die zo bang zijn om te discrimineren dat ze zich wel laten beïnvloeden. Er ís ook veel discriminatie trouwens, in de hele maatschappij, en dat is voor onze leerlingen met een niet-westers allochtone achtergrond heel lastig en kwetsend. Maar je hoeft het niet ook te zien waar het niet is.

Vanwege deze reden hebben wij onze zoon in groep 7 nog van school laten wisselen. Het was al moeilijk vanaf groep 4.

Juffen die zo bang waren om voor racist uitgemaakt te worden dat ze heel veel naar gedrag van jongens uit andere culturen niet wilden corrigeren. Bang dat de vaders dan weer op school kwamen roepen dat ze discrimineerden.

Als ik nu, 11 jaar nadat het gebeurde,  aan oud klasgenoten van mijn zoon vraag wat er gebeurde tijdens de eerste nieuwspresentatie van mijn zoon en zijn vriendje dan weet iedereen dat nog.  Behalve de knul die het deed en zijn makkertjes dan.  De juf heeft het geweldsincident vanaf dag 1 ontkend en is dat blijven doen totdat wij zoon van school haalden. 

Bang om te discrimineren en daarom de brave hardwerkende jongens voor leugenaar uitmaken.

Echt, af en toe heb ik nog een actie waar ook leerlingen van deze school met hun leerkracht bij zijn.  Als deze twee juffen dienst hebben dan ben ik een ster in negeren. 

Bgdrrejnxs53226 schreef op 06-06-2024 om 21:21:

[..]

Ongelofelijk dat een school dat toestaat. Wat heeft je achtergrond überhaupt te maken met telefoneren tijdens de les ? Wat een nonsens. De culturele achtergrond van leerlingen doet helemaal niets ter zake. Het onderwijs is voor iedereen en er gelden dus voor iedereen dezelfde regels. Anders wordt het toch onwerkbaar ? Hier begrijp ik echt helemaal niets van. Waar is het gezag van zo’n schooldirectie ?

Oei, nu neemt het draadje een heel handere wending.... dat was ook weer niet mijn bedoeling. 

Niet-westerse culturen zijn wel meer familiegericht en in een poging die groep binnenboord te houden (zeer groot percentage van de studenten binnen die opleidingen) werd het telefoneren met familie onder de les toegestaan. Ook voor studenten met kinderen werd een uitzondering gemaakt. 

Het is ook best een lastig probleem natuurlijk: een mbo-instelling moet leerplichtigen binnenboord houden, ook als ze moeten stoppen met de opleiding (bijvoorbeeld vanwege te lage aanwezigheid). Stel je voor dat je als mbo-student van school wordt getrapt omdat je te vaak bent verwijderd uit de les vanwege ongeoorloofd telefoongebruik, dan moet je alsnog naar school komen in een soort drop-out klasje. 

troelahoep schreef op 09-06-2024 om 17:35:

[..]

Oei, nu neemt het draadje een heel handere wending.... dat was ook weer niet mijn bedoeling.

Niet-westerse culturen zijn wel meer familiegericht en in een poging die groep binnenboord te houden (zeer groot percentage van de studenten binnen die opleidingen) werd het telefoneren met familie onder de les toegestaan. Ook voor studenten met kinderen werd een uitzondering gemaakt.

Het is ook best een lastig probleem natuurlijk: een mbo-instelling moet leerplichtigen binnenboord houden, ook als ze moeten stoppen met de opleiding (bijvoorbeeld vanwege te lage aanwezigheid). Stel je voor dat je als mbo-student van school wordt getrapt omdat je te vaak bent verwijderd uit de les vanwege ongeoorloofd telefoongebruik, dan moet je alsnog naar school komen in een soort drop-out klasje.

En daar komt 95% ook niet op dagen en de andere 5% is er 50% van de tijd niet of te laat.

kerstbeer schreef op 05-06-2024 om 18:05:

[..]

Genoeg over dat de schuld altijd subtiel bij de moeders gelegd wordt?

Daar heb je gelijk in

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.