Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Sociale media wordt steeds uitgeprint en rondgestuurd


DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

15-08-2021 om 16:30

Snapchat geeft melding als er een screenshot van je post word gemaakt. Deze melding komt meteen als iemand het opent en de screen maakt. Politie heeft weinig zin. Ik zou (hoe rot ook) alle social media even verwijderen of dat jullie dochters een selectie groepje maakt. 

JimButton

JimButton

15-08-2021 om 16:35 Topicstarter

Imi schreef op 15-08-2021 om 14:52:

Wat staat er in die brieven, Jim? Is het openbare info of vertrouwelijke?

Gewoon openbare van wat er op internet is geplaatst

JimButton

JimButton

15-08-2021 om 16:36 Topicstarter

BeertjeColargol schreef op 15-08-2021 om 15:08:

Het is natuurlijk achteraf praten, maar met een dienst als Snapchat moet je toch voorzichtig zijn. Het idee dat foto's die je via Snapchat verstuurt, automatisch weer verwijderd worden, klinkt veilig en dat trekt mensen aan om pikante foto's te versturen, maar er schijnen dus ook weer apps te zijn om dat automatisch verwijderen te omzeilen, waardoor de ontvanger de foto's toch kan opslaan.

Volgens mijn oudste zou mijn jongste een melding moeten hebben gehad van dat er een screenshot is gemaakt. Zij kan zich helemaal niets herinneren daarvan. 

JimButton

JimButton

15-08-2021 om 16:37 Topicstarter

Tamsyn schreef op 15-08-2021 om 15:34:

Jakkes wat eng.. er is dus iemand die jullie hele gezin natrekt op sociale media, dat uitprint en naar jullie toestuurt?
Hebben jullie ruzie met iemand?
Volgens mij is proton mail een betaalde dienst, dan moet je toch (als politie) kunnen achterhalen van wie dat account is?

Ja, dat gebeuet er nu. Maar wij weten dus niet wie.

JimButton

JimButton

15-08-2021 om 16:37 Topicstarter

lientje69 schreef op 15-08-2021 om 15:51:

Was wat je thuis kreeg in de envelop wel via de post? Of gewoon in de brievenbus gegooid? Dan zou je nog een camera bij de deur kunnen ophangen eventueel.

De brief van gisteren heeft een stempel van de post

JimButton

JimButton

15-08-2021 om 16:38 Topicstarter

lientje69 schreef op 15-08-2021 om 15:49:

Lees op Google dat proton gratis is. Alleen de upgrade is betaald. Versleuteld en geheel anoniem.
Erg geschikt om anonieme mail te versturen. Niet te achterhalen van wie of naar wie iets is volgens proton. Hier is dus goed over nagedacht door degene die dit doet. Ik wist niet eens dat dit bestond. Maar waarom? Snap dat je wilt weten wat hierachter zit. Heeft dochter ruzie met iemand gehad ofzo?

Ik kende het ook niet maar de politieagenten achter de balie op het bureau dus wel. 

JimButton

JimButton

15-08-2021 om 16:39 Topicstarter

Nose schreef op 15-08-2021 om 16:30:

Snapchat geeft melding als er een screenshot van je post word gemaakt. Deze melding komt meteen als iemand het opent en de screen maakt. Politie heeft weinig zin. Ik zou (hoe rot ook) alle social media even verwijderen of dat jullie dochters een selectie groepje maakt.

Daar probeer ik onze dochters ook op aan te sturen maar zonder resultaat

Imi

Imi

15-08-2021 om 16:41

JimButton schreef op 15-08-2021 om 16:35:

[..]

Gewoon openbare van wat er op internet is geplaatst

Dat klinkt dan als iemand met te veel tijd en printerpapier, maar echt erg is dat toch niet? Ik neem aan dat jij weet wat je gepost hebt en dat dat niets schokkends is.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

15-08-2021 om 16:42

JimButton schreef op 15-08-2021 om 16:36:

[..]

Volgens mijn oudste zou mijn jongste een melding moeten hebben gehad van dat er een screenshot is gemaakt. Zij kan zich helemaal niets herinneren daarvan.

Klopt. Ws heeft een van je kinderen snap ook op openbaar staan. Je kunt ook alleen je contacten die je kent wat sturen. 

JimButton

JimButton

15-08-2021 om 16:43 Topicstarter

Imi schreef op 15-08-2021 om 16:41:

[..]

Dat klinkt dan als iemand met te veel tijd en printerpapier, maar echt erg is dat toch niet? Ik neem aan dat jij weet wat je gepost hebt en dat dat niets schokkends is.

Van alles wat ik heb gezien is er niks schokkends of raars. Het is vooral vervelend, zeker omdat we dit nu ook op onze deurmat vinden.

---

---

15-08-2021 om 17:00

Nose schreef op 15-08-2021 om 16:30:

Snapchat geeft melding als er een screenshot van je post word gemaakt. Deze melding komt meteen als iemand het opent en de screen maakt. Politie heeft weinig zin. Ik zou (hoe rot ook) alle social media even verwijderen of dat jullie dochters een selectie groepje maakt.

Niet als je de foto met een andere telefoon maakt, dus geen screenshot. 

Imi

Imi

15-08-2021 om 17:15

JimButton schreef op 15-08-2021 om 16:43:

[..]

Van alles wat ik heb gezien is er niks schokkends of raars. Het is vooral vervelend, zeker omdat we dit nu ook op onze deurmat vinden.

Ik zou zeggen: account (beter) afschermen, vage vrienden verwijderen, geen schokkende dingen posten en verder je schouders ophalen. Die persoon wil waarschijnlijk een reactie van jou, gun hem/haar die lol niet.

Zetten jullie dingen dan op public? Of staat alles op alleen op Friends? Hoe is jullie socialemedia ingesteld?

Wat voor soort beroepen hebben jullie als ouders? Werkt één van jullie veel met mensen waarbij je ook besluiten met of over een ander maakt zoals bij de gemeente, politie, uwv, belastingdienst, in de re-integratie,  rechtspraak/advocaat...etc? Heb je samen met je vrouw al eens een lijstje gemaakt van mensen die dit zouden kunnen doen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het het verstandigst is om alle sociale media van het hele gezin op inactief te zetten, dus niet verwijderen voor altijd maar wel tijdelijk. In ieder geval de komende 3 maanden niets meer posten. 

Ik heb weleens een bedreiging gehad en dit waren toen de zaken die ik onder meer met een veiligheidadviseur van mijn bedrijf heb besproken. Het lijkt namelijk een verkapt dreigement: kijk ik kan bij je dochter komen. 

JimButton schreef op 15-08-2021 om 16:43:

[..]

Van alles wat ik heb gezien is er niks schokkends of raars. Het is vooral vervelend, zeker omdat we dit nu ook op onze deurmat vinden.

Dit is niet normaal hoor! Ik snap niet dat jullie geen actie ondernemen en maar gewoon blijven posten. Het kan escaleren. 

JimButton schreef op 15-08-2021 om 16:39:

[..]

Daar probeer ik onze dochters ook op aan te sturen maar zonder resultaat

Jij bent toch de baas en de ouder. Deze persoon heeft laten zien dat hij alle adressen heeft van waar je dochter uithangt, haar eigen adres, haar sportm haar vrienden en zegt daarmee ik weet altijd waar zij is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.