Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Sociale media wordt steeds uitgeprint en rondgestuurd


DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

15-08-2021 om 18:21

--- schreef op 15-08-2021 om 17:00:

[..]

Niet als je de foto met een andere telefoon maakt, dus geen screenshot.

Nee klopt maar dan zie je duidelijk dat het een foto van is. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

15-08-2021 om 18:22

Viva-amber schreef op 15-08-2021 om 17:43:

[..]

Jij bent toch de baas en de ouder. Deze persoon heeft laten zien dat hij alle adressen heeft van waar je dochter uithangt, haar eigen adres, haar sportm haar vrienden en zegt daarmee ik weet altijd waar zij is.

Klopt en als ze locatie aan heeft staan is ze altijd te vinden via snap

jakkes wat eng. Enerzijds zou ik denken: negeren dan is de lol er snel af. Anderzijds is dit geen kattenkwaad meer dus zou ik alles op alles zetten de verstuurder te achterhalen. Ik zou dan toch nogmaals de politie benaderen denk ik...

Wat een vreemd, unheimisch verhaal! Ik ervaar het ook als dreigend. Maar, waar wordt precies mee gedreigd? Tegen wie is de dreiging gericht? En wat is de aanleiding ervoor of wat moet worden afgedwongen? Hebben jullie echt totaal geen aanknopingspunten uit welke hoek deze wind waait? Je zegt dat het een aantal maanden bezig is. Is er in de periode daarvoor iets gebeurd? Een verliefdheid van dochter die op niets is uitgelopen? Tegelijkertijd: het klinkt niet als een actie van een onbezonnen leeftijdgenoot. Alles op papier uitprinten? Per post versturen? Een speciaal niet-traceerbaar mailadres nemen? Het zou mij ook niet lekker zitten. 

Je zou hier eens kunnen kijken:
https://www.meldknop.nl/
Meldknop.nl is een initiatief van Veilig internetten en wordt ondersteund door de politie.”

Ik vraag me ook af of het wellicht met werk te maken heeft. Ik heb een vriendin bij jeugdzorg werken en die heeft direct al haar social media onder aliassen gezet en dan nog...
Ik zou dit ook zien als een ' ik weet waar je gezin uithangt '. Doodeng zeg. 

Mija schreef op 15-08-2021 om 18:54:

Wat een vreemd, unheimisch verhaal! Ik ervaar het ook als dreigend. Maar, waar wordt precies mee gedreigd? Tegen wie is de dreiging gericht? En wat is de aanleiding ervoor of wat moet worden afgedwongen? Hebben jullie echt totaal geen aanknopingspunten uit welke hoek deze wind waait? Je zegt dat het een aantal maanden bezig is. Is er in de periode daarvoor iets gebeurd? Een verliefdheid van dochter die op niets is uitgelopen? Tegelijkertijd: het klinkt niet als een actie van een onbezonnen leeftijdgenoot. Alles op papier uitprinten? Per post versturen? Een speciaal niet-traceerbaar mailadres nemen? Het zou mij ook niet lekker zitten.

Je zou hier eens kunnen kijken:
https://www.meldknop.nl/
Meldknop.nl is een initiatief van Veilig internetten en wordt ondersteund door de politie.”

Welke tiener verstuurt er nu iets per post? Daar denken zij niet meer aan lijkt me. Klinkt als een volwassen actie. 

LydiaDietz schreef op 15-08-2021 om 19:30:

Ik vraag me ook af of het wellicht met werk te maken heeft. Ik heb een vriendin bij jeugdzorg werken en die heeft direct al haar social media onder aliassen gezet en dan nog...
Ik zou dit ook zien als een ' ik weet waar je gezin uithangt '. Doodeng zeg.

Het is vreemd dat het begon bij school, toen naar een vriendin, naar de school en sportclub van andere dochter en als laatste pas bij de ouders, eerst op het werk en daarna thuis. Dat is zo’n rare, omslachtige route als je een van de ouders om een werkgerelateerde reden onder druk wil zetten. Ik begrijp ook dat het steeds gaat om materiaal van dezelfde dochter, dus niet van allebei. Klopt dat? Ik vind die vriendin en de school en sportclub van andere dochter ook zulke ‘bijzondere’ keuzes. Is dat volstrekt willekeurig? Hoe dan ook heb je te maken met iemand die probeert onder je huid te kruipen. Het is een venijnige manier van pesten en stalken, juist omdat er niks bijzonders in staat en ogenschijnlijk niks achter zit. 

Zijn het elke keer dezelfde screenshots of worden er nieuwe meer up to date screenshots gemaakt?

Ik zou een leeftijdgenoot niet uitsluiten.

Mija schreef op 15-08-2021 om 19:51:

[..]

Het is vreemd dat het begon bij school, toen naar een vriendin, naar de school en sportclub van andere dochter en als laatste pas bij de ouders, eerst op het werk en daarna thuis. Dat is zo’n rare, omslachtige route als je een van de ouders om een werkgerelateerde reden onder druk wil zetten. Ik begrijp ook dat het steeds gaat om materiaal van dezelfde dochter, dus niet van allebei. Klopt dat? Ik vind die vriendin en de school en sportclub van andere dochter ook zulke ‘bijzondere’ keuzes. Is dat volstrekt willekeurig? Hoe dan ook heb je te maken met iemand die probeert onder je huid te kruipen. Het is een venijnige manier van pesten en stalken, juist omdat er niks bijzonders in staat en ogenschijnlijk niks achter zit.

Maar moeder was al lang niet op werk geweest toch? Misschien lag het er al een tijd?

Ik zou die brieven gewoon weggooien en er dus helemaal niet op reageren. Er staan geen schokkende dingen op de foto’s dus het is wachten tot de lol voor de afzender eraf is. 

Ik zou het zeker niet weggooien, de afzender weet als het goed is niet of jij het bewaard of weggooit, tenzij de 'dader' in je huis woont. Je gooit dan wel alle dossier weg en wanneer er dan wel een dreigement komt, dan heb je alle eerder correspondentie weggegooid. Lijkt mij echt niet slim.

Ik heb eerder zo’n verhaal gehoord waar de vermoedelijke dader de ex was. Ik zou alle sociale media verwijderen en als je dat niet kan of wil afschermen en dan nog zo weinig mogelijk informatie erop zetten. Bij LinkedIN mogen recruiters me bellen voor meer info hoor…

LydiaDietz schreef op 15-08-2021 om 23:12:

[..]

Maar moeder was al lang niet op werk geweest toch? Misschien lag het er al een tijd?

En vader dan? Hij kreeg ook post op kantooradres. En waarom dan alles van 1 dochter?

Ik denk echt eerder aan iemand in de kenniskring van jongste dochter. Een afgewezen liefde of jaloerse vriendin.

Die alle adressen kent van het werk van de ouders en die geld heeft voor postzegels. Creatief puber-vriendje dan. Je kan ook lijm in iemands locker gieten op school...ik denk niet dat het zoiets is. Dit is iemand die zegt: ik kan bij je dochter komen en ik weet alle plekken waar zij uithangt. 

Viva-amber schreef op 16-08-2021 om 18:20:

Die alle adressen kent van het werk van de ouders en die geld heeft voor postzegels. Creatief puber-vriendje dan. Je kan ook lijm in iemands locker gieten op school...ik denk niet dat het zoiets is. Dit is iemand die zegt: ik kan bij je dochter komen en ik weet alle plekken waar zij uithangt.

Aan die adressen kan je makkelijk komen. Postzegels kosten ook geen jaarsalaris.

Het heeft helemaal geen zin om die dingen eerst naar school te sturen dan naar vriendin en vervolgens naar sportclub andere dochter. 

Als je zoiets beoogt dan betrek je die andere dochter ook in het gedoe en zou je niet via omwegen halfslachtig gaan bedreigen. Bovendien is het ook duidelijk dat diegene juist niet weet waar dochter uithangt. Anders had de sportclub van jongste dochter ook een envelop getroffen, maar nu krijgt sportclub oudste dochter informatie over jongste dochter. Dat is raar natuurlijk. En vriendin thuis al helemaal. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.