Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers mogen de supermarkt niet in

Bij een aantal AH’s zijn er nu speciale jeugdmandjes, als die op zijn (5 per winkel) moeten ze wachten totdat er weer eentje is. Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur. Blijkbaar wordt er veel gejat. Mag een supermarkt groepen uitsluiten op deze manier?


---

---

17-10-2022 om 18:53

Biebel schreef op 17-10-2022 om 15:44:

[..]

Yep. Ik heb het even nageluisterd (of mijn geheugen nog wel klopte), en er zijn voorwaarden zoals vooraf aangeven en niet volledig buiten sluiten, bv door alleen op bepaalde momenten de beperkingen in te stellen. Omdat ze dat doen, is het geen leeftijdsdiscriminatie; https://www.instagram.com/reel/CjtJQixjylE/?igshid=MDJmNzVkMjY=


Of, als link niet werkt, nos stories op Instagram, drie dagen geleden.

Duidelijk, verdere discussie is dus niet meer nodig

Regendrup. schreef op 17-10-2022 om 16:39:

Vraag me echt af wat al die scholieren tijdens schooltijd in de supermarkt moeten. Kan me dat niet herinneren van "mijn tijd".

Ik wel, ongeveer 50 jaar geleden! En ook toen al hingen er briefjes op de deur in de trant van 'Verboden voor scholieren'...

Bij de Jumbo in mijn straat staat in de lunchpauze van de naastgelegen school  iedere doordeweekse dag een beveiliger om de prinsen en prinssesjes in de gaten te houden , is een stuk prettiger nu , mogen ook met beperkt aantal naar binnen en bij misgedrag werkt hij ze er in no time weer uit. 

majorette2005 schreef op 17-10-2022 om 19:21:

Bij de Jumbo in mijn straat staat in de lunchpauze van de naastgelegen school iedere doordeweekse dag een beveiliger om de prinsen en prinssesjes in de gaten te houden , is een stuk prettiger nu , mogen ook met beperkt aantal naar binnen en bij misgedrag werkt hij ze er in no time weer uit.

Mooie, maar wel dure oplossing.  Ik kan me voorstellen dat supermarkt managers voorn goedkopere oplossing gaan, dus n briefje op de deur

Fenyw schreef op 17-10-2022 om 13:53:

Ik heb een beetje moeite dat hun tas onbeheerd in een bak ligt. De meeste scholieren hebben toch wel een laptop, iPad of een erg dure koptelefoon bij zich. Het moet verplicht in de bak maar het risico is voor de scholier. Dat klopt niet.

Waarom zou je je hele rugzak meeslepen naar de supermarkt? Die kan toch in je kluisje op school? Een telefoon of bankpas. Meer heb je niet nodig om te betalen 

Ja hoor, als een groep scholieren als een stel hongerige wolven een supermarkt `overvalt` en misschien ook wel spullen stelen en mensen lastig vallen dan snap ik wel dat een supermarkt ze weigert.

TineWinkel schreef op 17-10-2022 om 19:43:

[..]

Mooie, maar wel dure oplossing. Ik kan me voorstellen dat supermarkt managers voorn goedkopere oplossing gaan, dus n briefje op de deur

Brief hangt er ook maar daar trekken ze zich niets van aan vandaar nu een beveiliger.

Hier 3 pubers die alle 3 in een andere plaats op school zitten, ( 2 in een kleine stad en 1 in een grote stad ) en bij verschillende supermarkten rondom hun school komen, ook met groepen scholieren, maar nog nooit hebben ze te maken gehad met maatregelen tegen pubers. Ook in het dorp waar we wonen is dit gelukkig niet aan de orde.  Er zijn vast pubers die zich misdragen in een winkel maar er zijn ook heel veel pubers die gewoon netjes hun boodschappen doen zonder anderen tot overlast te zijn. Ik heb er moeite mee dat zij de dupe zijn van een klein aantal raddraaiers. 

Ik ga niet eens meer tussen 12 en 14 uur naar de super, ik heb zo'n hekel aan al die pubers voor de ingang.
Neem gewoon lekker je brood van thuis mee..

Ik vind het dus een goede zet

Bij de jumbo in de buurt die naast een middelbare school ligt gelden ook regels voor pubers. Onder rugtas naar binnen en maximaal met twee tegelijk. Ik snap het wel, als supermarkt wil je toch zorgen dat er zo min mogelijk gestolen wordt. Vroeger mochten wij ook niet met veel scholieren of met rugtas in de plaatselijke Hema. Daar werd veel make-up gejat onder schooltijd. Ik heb mij er als puber nooit gediscrimineerd door gevoeld. Als je niet in groep met rugtas naar binnen gaat dan is er niets aan de hand.

Madamecannibale schreef op 17-10-2022 om 22:10:

Bij de jumbo in de buurt die naast een middelbare school ligt gelden ook regels voor pubers. Onder rugtas naar binnen en maximaal met twee tegelijk. Ik snap het wel, als supermarkt wil je toch zorgen dat er zo min mogelijk gestolen wordt. Vroeger mochten wij ook niet met veel scholieren of met rugtas in de plaatselijke Hema. Daar werd veel make-up gejat onder schooltijd. Ik heb mij er als puber nooit gediscrimineerd door gevoeld. Als je niet in groep met rugtas naar binnen gaat dan is er niets aan de hand.

Sorry maar ik vind geen rugzak mee naar binnen echt raar. Als mijn kinderen dus na school, bij zo'n supermarkt, even boodschappen zouden willen/moeten doen (wat regelmatig gebeurt) dan mag hun tas niet mee naar binnen. Wat moeten ze er dan mee doen. Ze kunnen toch moeilijk hun rugzak met laptop en al in hun fietsmand laten staan. En daarbij als mensen willen stelen dan doen ze dat toch wel, daar heb je geen rugzak voor nodig. Ik merk dat het me gewoon irriteert omdat het zo oneerlijk aanvoelt. Maar schijnbaar ligt het aan mij want de meeste mensen in dit draadje lijken al die maatregelen wel prima te vinden.


Netherfield

Netherfield

17-10-2022 om 22:58 Topicstarter

En toen waren jullie ineens 8 pagina’s verder! Zelf vind ik het dubbel, ik snap dat de winkelier niet wil dat er gejat word. En ik snap dat de jeugd hun frikandelbroodjes wil gaan kopen. Ik dacht zelf aan discriminatie omdat er een groep uitgesloten wordt, maar dat werkt blijkbaar toch anders. 

Biscuitje schreef op 17-10-2022 om 22:36:

[..]

Sorry maar ik vind geen rugzak mee naar binnen echt raar. Als mijn kinderen dus na school, bij zo'n supermarkt, even boodschappen zouden willen/moeten doen (wat regelmatig gebeurt) dan mag hun tas niet mee naar binnen. Wat moeten ze er dan mee doen. Ze kunnen toch moeilijk hun rugzak met laptop en al in hun fietsmand laten staan. En daarbij als mensen willen stelen dan doen ze dat toch wel, daar heb je geen rugzak voor nodig. Ik merk dat het me gewoon irriteert omdat het zo oneerlijk aanvoelt. Maar schijnbaar ligt het aan mij want de meeste mensen in dit draadje lijken al die maatregelen wel prima te vinden.

Sorry, maar je klinkt echt als een moeder die alleen maar ziet hoe sneu het is voor de pubers en geen moment nadenkt hoe irritant en 'oneerlijk' het is voor de winkeleigenaren die opdraaien voor de kosten van jattende schooljeugd.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-10-2022 om 23:32

Biscuitje schreef op 17-10-2022 om 22:36:

[..]

Sorry maar ik vind geen rugzak mee naar binnen echt raar. Als mijn kinderen dus na school, bij zo'n supermarkt, even boodschappen zouden willen/moeten doen (wat regelmatig gebeurt) dan mag hun tas niet mee naar binnen. Wat moeten ze er dan mee doen. Ze kunnen toch moeilijk hun rugzak met laptop en al in hun fietsmand laten staan. En daarbij als mensen willen stelen dan doen ze dat toch wel, daar heb je geen rugzak voor nodig. Ik merk dat het me gewoon irriteert omdat het zo oneerlijk aanvoelt. Maar schijnbaar ligt het aan mij want de meeste mensen in dit draadje lijken al die maatregelen wel prima te vinden.


Hier staat een grote stelling waar ze allemaal hun rugzak moeten droppen. Ik vind het niet meer dan logisch, ze kunnen moeilijk in elke tas kijken of er wat gejat is. 

Netherfield schreef op 17-10-2022 om 22:58:

En toen waren jullie ineens 8 pagina’s verder! Zelf vind ik het dubbel, ik snap dat de winkelier niet wil dat er gejat word. En ik snap dat de jeugd hun frikandelbroodjes wil gaan kopen. Ik dacht zelf aan discriminatie omdat er een groep uitgesloten wordt, maar dat werkt blijkbaar toch anders.

Ik ben het met je eens hoor, het is ook dubbel. Dat ze tassen buiten moeten laten snap ik wel, maar verder vind ik het ook wat ver gaan. Mijn zus werkt al 15 jaar als supermarktmanager en zij zegt dat er idd weleens wat gejat wordt, maar bij lange na niet zoveel als door oudere klanten. Die bijvoorbeeld maar 1 fles wijn scannen ipv de hele doos of pakjes batterijen, scheerspullen ed. achterover proberen te drukken.

Ik vraag me af of alle mensen hier er net zo makkelijk over zouden denken als hun eigen leeftijdsgroep niet welkom zou zijn gedurende een paar uur per dag wanneer ze zelf graag naar de winkel gaan. 


Ik vind die groepen pubers namelijk zelf ook super irritant (en ik heb er zelf ook éénin huis), maar dat vind ik ook van kletsende mensen, mensen die 100 keer tegen mijn enkels aanrijden met hun kar, mensen die de boel blokkeren, proberen voor te dringen, in al het groente en fruit staan te knijpen om het vervolgens niet te kopen en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Moeten die dan ook allemaal geweerd worden? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.