Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers mogen de supermarkt niet in

Bij een aantal AH’s zijn er nu speciale jeugdmandjes, als die op zijn (5 per winkel) moeten ze wachten totdat er weer eentje is. Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur. Blijkbaar wordt er veel gejat. Mag een supermarkt groepen uitsluiten op deze manier?


Peaches schreef op 17-10-2022 om 16:07:

[..]

De regel is niet op gedrag van personen. Het is niet zo dat alleen overlast gevende pubers worden weggestuurd. Je wordt weggestuurd om wat je bent. Puber. Kan je niks aan doen. Kan je je nog zo goed gedragen, een zooitje andere pubers hebben het voor je verpest.

Ja nou pech dan voor de puber die zich wel weet te gedragen. Gelukkig worden ze vanzelf groot en begrijpen ze later vast wel als ze zelf ergens werken dat er bepaalde regels waren.

Echt ik vind het gejank om niks.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-10-2022 om 16:33

Dolfje schreef op 17-10-2022 om 16:27:

[..]

Ja nou pech dan voor de puber die zich wel weet te gedragen. Gelukkig worden ze vanzelf groot en begrijpen ze later vast wel als ze zelf ergens werken dat er bepaalde regels waren.

Echt ik vind het gejank om niks.

Ik ook. En om nog maar niet te spreken van de puinzooi op de route van de supermarkt naar school. 

Vraag me echt af wat al die scholieren tijdens schooltijd in de supermarkt moeten. Kan me dat niet herinneren van "mijn tijd".

Battle-Royale schreef op 17-10-2022 om 16:33:

[..]

Ik ook. En om nog maar niet te spreken van de puinzooi op de route van de supermarkt naar school.

Nou idd. Klein duimpje kan de weg makkelijk vinden. Terwijl, hier dan, overal prullenbakken staan. Twee stappen om iets weg te gooien is te ver.

Regendrup. schreef op 17-10-2022 om 16:39:

Vraag me echt af wat al die scholieren tijdens schooltijd in de supermarkt moeten. Kan me dat niet herinneren van "mijn tijd".

Nou ja wij hadden ook wel eens een tussenuur (of spijbelen) en sommigen gingen dan bij de AH wat te eten /drinken /roken halen en zelfs toen mochten er geen groepen tegelijk in en dat is 30+ jaar geleden.


Dolfje schreef op 17-10-2022 om 16:49:

[..]

Nou ja wij hadden ook wel eens een tussenuur (of spijbelen) en sommigen gingen dan bij de AH wat te eten /drinken /roken halen en zelfs toen mochten er geen groepen tegelijk in en dat is 30+ jaar geleden.


Ja oké dat klopt. Maar het lijkt nu wel alsof het om invasies van groepen gaat en dan ook echt dagelijks. Dan snap ik dat zo'n supermarkt ingrijpt. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-10-2022 om 17:04

Regendrup. schreef op 17-10-2022 om 16:59:

[..]

Ja oké dat klopt. Maar het lijkt nu wel alsof het om invasies van groepen gaat en dan ook echt dagelijks. Dan snap ik dat zo'n supermarkt ingrijpt.

Hier is dat wel zo! Dus er is een beleid en zelfs dan vind ik het nog druk en doen ze wild. 

Paracelsus schreef op 17-10-2022 om 17:04:

[..]

Hier is dat wel zo! Dus er is een beleid en zelfs dan vind ik het nog druk en doen ze wild.

Vreselijk 

Regendrup. schreef op 17-10-2022 om 16:39:

Vraag me echt af wat al die scholieren tijdens schooltijd in de supermarkt moeten. Kan me dat niet herinneren van "mijn tijd".

De supermarkt staat bij school om de hoek. en wordt daar flink ingeslagen. 

School heeft trouwens stevig contact met die supermarkt om de overlast in bedwang te houden. 

Regendrup. schreef op 17-10-2022 om 16:59:

[..]

Ja oké dat klopt. Maar het lijkt nu wel alsof het om invasies van groepen gaat en dan ook echt dagelijks. Dan snap ik dat zo'n supermarkt ingrijpt.

Als van een hele school een kwart op exact hetzelfde uur, nl de pauze, binnenkomt zwermen dan is dat inderdaad dagelijks een invasie. Door het mandjesbeleid en gewoon een verbod bij daadwerkelijk overlast is het een wat mindere invasie. 

--- schreef op 17-10-2022 om 15:35:

[..]

15000?

Ja 15000, is natuurlijk ook avond onderwijs en BBL en andere opleidingingen. Groot complex, maar dus niet zo dat die 15k er altijd elke dag zijn. Trouwens onder mijn flat een cafetaria, die draait ook goed. Is wel altijd heel druk bij de bushalte, met weet ik hoeveel bussen per uur en stewards bij de bus ingang.

Discriminatie betekent letterlijk 'het maken van onderscheid' en dat is lang niet altijd verboden. Legio wetten en regels zijn gebaseerd op leeftijd, burgerlijke status, of je wel of geen kinderen hebt, of je bepaalde dingen wel of niet bezit, of je ergens ingeschreven staat of niet, of je aan bepaalde voorwaarden voldoet etc.

Jongeren helemaal weren uit supermarkten kan en mag natuurlijk niet. Maar op bepaalde tijden met mandjes werken of ze helemaal niet toelaten mag als de overlast dan beperkt wordt. Als er in die uren anders meer gejat dan afgerekend wordt, heeft het voor een winkel dan geen meerwaarde meer om open te gaan. Dit is altijd een kosten/baten afweging.
Andere groepen zoals bejaarden die uren met elkaar gaan staan beppen kunnen ook best irritant zijn, maar die geven doorgaans wel meer geld uit in de supermarkt dan de gemiddelde puber en ze jatten minder.

Regendrup. schreef op 17-10-2022 om 16:39:

Vraag me echt af wat al die scholieren tijdens schooltijd in de supermarkt moeten. Kan me dat niet herinneren van "mijn tijd".

Pubers halen anno nu hun blikjes Red Bull, zak chips en frikandelbroodjes bij de supermarkt. Zolang ze dat niet in hele groepen tegelijk doen niet zoveel aan de hand. Maar bij bepaalde supermarkten in schoolrijk gebied staat ook dat er maximaal 5 tegelijk binnen mogen, geen rugzakken mee binnen en geen hoodies over de kop.

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 14:14:

[..]

Hoe is dat een positieve oplossing voor iemand die maar een beperkte tijd heeft?

Hier zijn nog maar 2 kassa's, de rest is zelfscan, dus geen lange rijen. Die zakken chips, redbull en kaascroissants zijn zo afgerekend. En anders neem je brood mee van huis.

Ik denk niet dat AH wakker zal liggen van je man's solidariteit als ik eerlijk ben.

Bijtje82

Bijtje82

17-10-2022 om 17:49

Regendrup. schreef op 17-10-2022 om 16:39:

Vraag me echt af wat al die scholieren tijdens schooltijd in de supermarkt moeten. Kan me dat niet herinneren van "mijn tijd".

Wij gingen niet naar school heb ik eerder vernomen. 😁 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.