Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers mogen de supermarkt niet in

Bij een aantal AH’s zijn er nu speciale jeugdmandjes, als die op zijn (5 per winkel) moeten ze wachten totdat er weer eentje is. Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur. Blijkbaar wordt er veel gejat. Mag een supermarkt groepen uitsluiten op deze manier?


Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 14:14:

[..]

Hoe is dat een positieve oplossing voor iemand die maar een beperkte tijd heeft?

Maar je gaat toch je gewone boodschappen niet tijdens schooltijd halen?  Toen ik als 16-jarige op kamers ging om aan het HBO te studeren deed ik mijn boodschappen uit school, niet in de pauzes. Ik had dus én genoeg tijd én er was geen toegangsbeleid op dat moment. En dat laatste zie ik bij onze supermarkt ook. Alleen tijdens de pauzetijden mogen er beperkt scholieren naar binnen. Verder mogen ze er altijd in.

Het is voor MBO-ers net zo goed niet noodzakelijk om dagelijks in de pauze eten te gaan kopen. Als ze weten dat het dan altijd heel druk is kunnen ze toch vast wel zelf een andere oplossing bedenken

LostJellyfish83

LostJellyfish83

17-10-2022 om 14:24

Wieder schreef op 17-10-2022 om 14:20:

[..]

Dominos.nl , die leveren af bij het hek 🤣. En de bakkersschool die ook in het gebouw zat, maakte heerlijke en goedkope slagroomtaarten. Ik maak me geen illusies over de inname-behoeftes van mijn kind, die had never nooit een gezonde lunch bij de supermarkt gehaald, al hadden ze erin gemogen 😉. Pubers zijn vindingrijk als het gaat om cravings...

🤣🤣 heel slim!


NOS-stories liet een juridisch expert aan het woord en nee, het is geen discriminatie. Ze mogen nl wel de supermarkt in, alleen moeten ze op bepaalde tijden aan afspraken voldoen. Zoals maximaal met 5 man/vrouw tussen 11 en 15. Andere tijden zijn ze welkom om hun snack komkommers te halen, en als ze 1 iemand sturen die alle snoeptomaatjes haalt en iedereen een tikkie stuurt, kunnen ze allemaal gezond lunchen.
Juist omdat de leerlingen de keuze hebben op een ander tijdstip te gaan, of een iemand ipv de hele roedel, is het geen discriminatie.
Misschien niet leuk, en voelt het oneerlijk- dan staat het je vrij om elders je lunch te halen. Maar discriminatie is toch echt iets anders. 

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 14:18:

[..]

Een studentenkwartier? Extra kassa open, manager op de vloer.

Dus tijdens de schoolpauzes moet er extra personeel op de vloer komen om de diefstallen en overlast binnen de perken te houden? Wie gaat dat betalen?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-10-2022 om 14:32

Ginevra schreef op 17-10-2022 om 14:31:

[..]

Dus tijdens de schoolpauzes moet er extra personeel op de vloer komen om de diefstallen en overlast binnen de perken te houden? Wie gaat dat betalen?

De jumbo of de AH zelf. 

Battle-Royale schreef op 17-10-2022 om 14:32:

[..]

De jumbo of de AH zelf.

Ja en die gaan dat weer verhalen op de klanten... Linksom of rechtsom betalen we dat dan zelf als consument.

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:48:

[..]

Veruit de meeste studenten kopen geen blikje energydrink en zak chips. Die kopen gewoon lunch. Ze worden geweerd rond lunchtijd.

En waarom hebben ze dan na 1 keer nog niet door dat ze beter op een ander tijdstip die lunch kunnen kopen (8.00 of dag ervoor)? 
Als je 1 keer in de rij hebt gestaan los je het de keer erna toch anders op? Dan koop je het eerder of je smeert thuis inderdaad gewoon brood.

Beetje zielig doen om niets.

Biebel schreef op 17-10-2022 om 14:29:

Juist omdat de leerlingen de keuze hebben op een ander tijdstip te gaan, of een iemand ipv de hele roedel, is het geen discriminatie.
Misschien niet leuk, en voelt het oneerlijk- dan staat het je vrij om elders je lunch te halen. Maar discriminatie is toch echt iets anders.

Wat een rare uitleg.

Stel dat ik mensen met de Belgische nationaliteit, of mensen die met krukken lopen of homo's weer uit de supermarkt tussen 14u en 15u. Dat is dan toch alleen tussen 14 en 15, dus geen discriminatie, toch? 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

17-10-2022 om 14:45

Peaches schreef op 17-10-2022 om 14:39:

[..]

Wat een rare uitleg.

Stel dat ik mensen met de Belgische nationaliteit, of mensen die met krukken lopen of homo's weer uit de supermarkt tussen 14u en 15u. Dat is dan toch alleen tussen 14 en 15, dus geen discriminatie, toch?

Als zij dagelijks met hordes tegelijk overlast veroorzaken en spullen komen jatten is dat ook geen discriminatie lijkt mij. 

Biebel schreef op 17-10-2022 om 14:29:

NOS-stories liet een juridisch expert aan het woord en nee, het is geen discriminatie. Ze mogen nl wel de supermarkt in, alleen moeten ze op bepaalde tijden aan afspraken voldoen. Zoals maximaal met 5 man/vrouw tussen 11 en 15. Andere tijden zijn ze welkom om hun snack komkommers te halen, en als ze 1 iemand sturen die alle snoeptomaatjes haalt en iedereen een tikkie stuurt, kunnen ze allemaal gezond lunchen.
Juist omdat de leerlingen de keuze hebben op een ander tijdstip te gaan, of een iemand ipv de hele roedel, is het geen discriminatie.
Misschien niet leuk, en voelt het oneerlijk- dan staat het je vrij om elders je lunch te halen. Maar discriminatie is toch echt iets anders.

Dan wil ik graag bejaarden weren tussen 5 en half 7 en op zaterdagochtend. Erg hinderlijk. 
Moest je eens doen, de wereld was te klein. 
Maar goed ik snap de winkeliers wel, en nieuw is het ook niet. Hier op school mogen leerlingen tot en met klas 3 niet van het terrein.

Mug schreef op 17-10-2022 om 14:45:

[..]

Als zij dagelijks met hordes tegelijk overlast veroorzaken en spullen komen jatten is dat ook geen discriminatie lijkt mij.

Precies. 

Als ik steeds overlast veroorzaak mag ik ook de supermarkt niet meer in. Op welk tijdstip dan ook. Ze mogen blij zijn dat ze überhaupt er nog in mogen met alle overlast die ze veroorzaken. Als de scholieren, want daar gaat het over middelbare scholieren en niet over mbo of hbo, zich zouden gedragen zoals het hoort in de supermarkt dan waren deze maatregelen niet nodig. 

Ze kunnen natuurlijk ook supermarkt verboden geven aan de jattende en overlast gevende scholieren maar dat is heel lastig te controleren. Dus is deze maatregel een betere, helaas lijden de goeden dan onder de kwaden. 

AlisonH schreef op 17-10-2022 om 14:47:

[..]

Dan wil ik graag bejaarden weren tussen 5 en half 7 en op zaterdagochtend. Erg hinderlijk.
Moest je eens doen, de wereld was te klein.
Maar goed ik snap de winkeliers wel, en nieuw is het ook niet. Hier op school mogen leerlingen tot en met klas 3 niet van het terrein.

Zouden ook meer scholen moeten doen. Hier mag alleen de brugklas het terrein niet af. De rest wel. 

Die supermarkten doen dit niet omdat andere klanten zoveel last hebben, maar omdat ze er zelf last van hebben. Met veel scholieren tegelijk in de winkel heb je nou eenmaal te maken met diefstal en rotzooi.
En nou kun je van bejaarden vinden wat je wil, maar met het jatten en troep maken valt het toch alleszins mee

Bijtje82

Bijtje82

17-10-2022 om 14:57

Mama-Inge schreef op 17-10-2022 om 14:16:

[..]

Brugpiepers mogen in de pauzes niet van het schoolplein (op de meeste scholen)

Dat mogen ze hier wel hoor. Ze gaan ook vaak kiet in de pauze, maar in een tussenuur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.