Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers mogen de supermarkt niet in

Bij een aantal AH’s zijn er nu speciale jeugdmandjes, als die op zijn (5 per winkel) moeten ze wachten totdat er weer eentje is. Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur. Blijkbaar wordt er veel gejat. Mag een supermarkt groepen uitsluiten op deze manier?


Ik woon op steenworp afstand van de Keukenhof en nog dichterbij een grote Jumbo waar je wel een bus kunt parkeren op het parkeerterrein.  Dan heb je van eind maart tot half mei regelmatig >50 Duitsers/Japanners/ Spanjaarden in groepjes in de winkel, dat is zo mogelijk nog irritanter dan groepjes pubers.  Ze kennen de producten niet, pakken vanalles uit de rekken om het toch weer (op de verkeerde plek ) terug te zetten.  Wat dat betreft waren die coronajaren heel prettig dan bleef dat volk een beetje beperkt. 
Pubers halen chips, energy en frikadelbroodjes daar kan je ineen lopen die toeristen zijn overal. 

Het is hier blijkbaar een onpopulaire mening, maar ik vind het echt discriminatie en niet oké. In elke groep zitten er rotte appels, maar daar mag je niet de hele groep voor straffen. Mijn man is docent op het mbo en zijn leerlingen, tussen de 16 en 20 ongeveer, staan in de pauze bij de AH in een rij van twintig meter te wachten tot ze iets te eten mogen kopen. Mijn man mag zo doorlopen, maar dat doet hij niet meer; uit protest koopt hij niks meer bij de AH want hij is het niet eens met de discriminatie. 
Supermarkten komen al ouderen tegemoet met een ouderenuur, eenzame mensen met een kletskassa, zelfs uurtjes voor mensen die weinig prikkels kunnen verdragen. Kunnen de supermarkten die naast scholen zitten niet een studentenkwartier/halfuur instellen tijdens de lunchpauze? 

Bakblik schreef op 17-10-2022 om 13:19:

Ik woon op steenworp afstand van de Keukenhof en nog dichterbij een grote Jumbo waar je wel een bus kunt parkeren op het parkeerterrein. Dan heb je van eind maart tot half mei regelmatig >50 Duitsers/Japanners/ Spanjaarden in groepjes in de winkel, dat is zo mogelijk nog irritanter dan groepjes pubers. Ze kennen de producten niet, pakken vanalles uit de trekken om het toch weer (op de verkeerde plek ) terug te zetten. Wat dat betreft waren die coronajaren heel prettig dan bleef dat volk een beetje beperkt.
Pubers halen chips, energy en frikadelbroodjes daar kan je ineen lopen die toeristen zijn overal.

Daar heb je zeker een punt.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-10-2022 om 13:28

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:25:

Het is hier blijkbaar een onpopulaire mening, maar ik vind het echt discriminatie en niet oké. In elke groep zitten er rotte appels, maar daar mag je niet de hele groep voor straffen. Mijn man is docent op het mbo en zijn leerlingen, tussen de 16 en 20 ongeveer, staan in de pauze bij de AH in een rij van twintig meter te wachten tot ze iets te eten mogen kopen. Mijn man mag zo doorlopen, maar dat doet hij niet meer; uit protest koopt hij niks meer bij de AH want hij is het niet eens met de discriminatie.
Supermarkten komen al ouderen tegemoet met een ouderenuur, eenzame mensen met een kletskassa, zelfs uurtjes voor mensen die weinig prikkels kunnen verdragen. Kunnen de supermarkten die naast scholen zitten niet een studentenkwartier/halfuur instellen tijdens de lunchpauze?

Alles is tegenwoordig discriminatie. Deze scholieren zijn vaak minderjarig en worden met een reden geweigerd.

Minderjarige mogen wel meer dingen niet. 

Paracelsus schreef op 17-10-2022 om 13:28:

[..]

Alles is tegenwoordig discriminatie. Deze scholieren zijn vaak minderjarig en worden met een reden geweigerd.

Minderjarige mogen wel meer dingen niet.

Het gaat hier om het kopen van voedsel! Dat hebben minderjarige mensen ook nodig. Echt raar je reactie.

Stel je voor dat je zelfstandig woont, je betaalt je eigen rekeningen, maar je mag niet zomaar de supermarkt in om iets te eten te kopen. Ik vind het bizar. Ook bizar als je 16 bent en nog niet zelfstandig rondkomt trouwens.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

17-10-2022 om 13:38

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:32:

[..]

Het gaat hier om het kopen van voedsel! Dat hebben minderjarige mensen ook nodig. Echt raar je reactie.

Stel je voor dat je zelfstandig woont, je betaalt je eigen rekeningen, maar je mag niet zomaar de supermarkt in om iets te eten te kopen. Ik vind het bizar. Ook bizar als je 16 bent en nog niet zelfstandig rondkomt trouwens.

Mwah, het is alleen maar tussen 12.00 en 14.00 begrijp ik, alle andere tijden mogen ze wel in de supermarkt. Neem maar je blikje energydrink en een zak chips mee van thuis.

Bijtje82

Bijtje82

17-10-2022 om 13:41

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:32:

[..]

Het gaat hier om het kopen van voedsel! Dat hebben minderjarige mensen ook nodig. Echt raar je reactie.

Stel je voor dat je zelfstandig woont, je betaalt je eigen rekeningen, maar je mag niet zomaar de supermarkt in om iets te eten te kopen. Ik vind het bizar. Ook bizar als je 16 bent en nog niet zelfstandig rondkomt trouwens.

Die minderjarigen krijgen vaak gewoon eten mee ban huis hoor. Maar een boterham is te min. Die lui hangen daar echt niet omdat ze perse honger hebben hoor. 

Ze zijn echt niet zielig. Scholen hebben vaak ook gewoon een kantine. Als wij tijdens de pauze naar de supermarkt gaan, dan gaan we ook niet met de hele afdeling. We vragen of we iets voor de ander kunnen meenemen.

Misschien kan jouw man dan uit protest zijn eigen bammetje gaan smeren en het goede voorbeeld geven.  

ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-10-2022 om 13:41

Krisper2 schreef op 17-10-2022 om 13:32:

[..]

Het gaat hier om het kopen van voedsel! Dat hebben minderjarige mensen ook nodig. Echt raar je reactie.

Stel je voor dat je zelfstandig woont, je betaalt je eigen rekeningen, maar je mag niet zomaar de supermarkt in om iets te eten te kopen. Ik vind het bizar. Ook bizar als je 16 bent en nog niet zelfstandig rondkomt trouwens.

Ja ze leggen echt het loodje als ze geen energy drink en worstenbrood kunnen kopen  echt een eerste levensbehoefte. 

vaak hebben scholen ook kantines en anders kan je ook gewoon brood van thuis meenemen. 

en als ze na schooltijd gaan, kunnen ze zo doorlopen. Het zijn de groepen die het probleem geven.

Ik ken overigens weinig , eigenlijk geen. 16 jarige die compleet zelfstandig zijn en in hun eigen levensonderhoud voorzien. 

Bijtje82 schreef op 17-10-2022 om 13:08:

[..]

Nee die foto eronder.

Maar je slaat wel de spijker op de kop..die staat daar toch gewoon....Het pad te blokkeren met niks doen, terwijl er iemand achter haar graag door wil.

Waarom staat ze niet langs de kant. En dan dat oude vrouwtje die haar kar schuin zet en dan ook nog aan de buitenkant gaat staan.. 😁

Nou, ik vraag dan gewoon of ik er even langs mag. Geen probleem, is mijn ervaring (in het centrum, hoofdstad) Zo moeilijk is dat toch niet? Ik vind dat geklaag hier over die hordes bejaarden die bewust alles maar blokkeren veel erger. 

Hordes scholieren is natuurlijk weer een ander verhaal, dat dan weer wel haha

We hebben hier wel (heel kort) en poster op de deur gehad met aanwijzingen hoe je je in de supermarkt gedraagt. Geen helm capuchon, rugzak in de bak,  kleine groepjes, spullen in een mandje.
Was men geloof ik ook tegen, heeft er maar een paar weken gehangen. Dat vond ik wel een goed actieplan.  Als je je zo gedraagt mag je binnen, anders niet. 

Mijn zus is docent op een grote scholengemeenschap, vlakbij een winkelcentrum met een Albert Heijn. In het verleden mochten scholieren gewoon naar binnen, maar er werd veel gejat en er was veel overlast. Bijna elke dag werd een scholier gepakt vanwege jatten en dan werd de politie gebeld, die de scholier dan weer naar school bracht en/of de ouders belde. De school werd er op aangekeken, dus er kwam een heel programma tijdens het mentoruur over de gevolgen van stelen. School, de supermarkt en de politie waren er dus druk mee en het hielp weinig. Uiteindelijk is ook bij deze supermarkt het mandjessysteem ingevoerd en was het probleem opgelost. 
Toen ik zelf ging studeren in Amsterdam zat er vlak bij mijn kamer een supermarkt naast een middelbare school. Ik ben regelmatig tegengehouden bij de ingang omdat ze dachten dat ik op die school zat. Even rustig uitleggen dat dat niet zo was hielp altijd. Een beetje begrip over en weer hoor! 
Ik kan me best voorstellen dat het niet leuk is als je supermarkt steeds wordt leeg gejat. Trouwens, ik liep hier laatst door de Jumbo en toe liepen er een paar tieners met hun handen expres langs de schappen, zodat alles eruit donderde. Die werden eerst aangesproken op hun gedrag en later, toen dat niet hielp, bij hun kladden gegrepen en buiten gezet. Moest je ze horen: blijf van me af, ik klaag je aan, het is discriminatie, enz. Ik zou er zelf ook weinig geduld mee hebben.

officieel mag het niet, want discriminatie. Een supermarktmanager mag wel mensen verwijderen of niet toelaten die zich niet gedragen. Hier tussen in, zit een grijs gebied. 
In de praktijk zal de supermarkt niet op de vingers getikt worden. De supermarkt bij mij in de buurt heeft een bordje hangen dat groepen groter dan twee niet mogen. Is ook gericht op jongeren.

Mug schreef op 17-10-2022 om 13:38:

[..]

Mwah, het is alleen maar tussen 12.00 en 14.00 begrijp ik, alle andere tijden mogen ze wel in de supermarkt. Neem maar je blikje energydrink en een zak chips mee van thuis.

Veruit de meeste studenten kopen geen blikje energydrink en zak chips. Die kopen gewoon lunch. Ze worden geweerd rond lunchtijd. 

Het mag gewoon als het maar bij de deur goed is aangegeven. En wat voor school/pubers hebben we het dan over. Ik woon tegenover een MBO school met 15k leerlingen. Ja dan wat drukkig in de supermarkten 500m de andere kant op, soort volksverhuizing. En afgezien van de iets langere rij met afrekenen gebeurd er niks bijzonders.

Paracelsus schreef op 17-10-2022 om 13:41:

[..]

Ja ze leggen echt het loodje als ze geen energy drink en worstenbrood kunnen kopen echt een eerste levensbehoefte.

vaak hebben scholen ook kantines en anders kan je ook gewoon brood van thuis meenemen.

en als ze na schooltijd gaan, kunnen ze zo doorlopen. Het zijn de groepen die het probleem geven.

Ik ken overigens weinig , eigenlijk geen. 16 jarige die compleet zelfstandig zijn en in hun eigen levensonderhoud voorzien.

Dat zeg ik toch ook niet. Er zijn wel genoeg 20 jarigen die zelfstandig zijn. 

En echt, dat vooroordeel over studenten die alleen maar troep kopen om te eten. De meesten kopen gewoon normaal voedsel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.