Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers mogen de supermarkt niet in

Bij een aantal AH’s zijn er nu speciale jeugdmandjes, als die op zijn (5 per winkel) moeten ze wachten totdat er weer eentje is. Bij een Jumbo mag de middelbare-schooljeugd helemaal niet meer naar binnen tussen 12 en 14 uur. Blijkbaar wordt er veel gejat. Mag een supermarkt groepen uitsluiten op deze manier?


ZanyHeron88

ZanyHeron88

17-10-2022 om 12:27


Het zijn minderjarige, dus het lijkt mij wel. Vooral als er veel gejat wordt door deze groep. 

dat deed de supermarkt bij mijn middelbare school ook al (20 jaar geleden). 
Volgens mij mag dit gewoon (of igg ben ik niet anders gewend). 

Waarschijnlijk wel, het is ook niet zo dat ze helemaal niet naar binnen mogen toch.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/supermarkt-laat-geen-leerlingen-binnen-tijdens-pauze-maar-mag-dat-wel~aefa7831/

Ik heb een bloedhekel aan van die meutes scholieren in de supermarkt, dus vind het prima.

Ik zie niet zo goed in waarom dat niet zou mogen? Vind het niet zo gek ook als blijkt dat er veel diefstal/overlast is van groepen middelbare schooljeugd in een supermarkt.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

17-10-2022 om 12:33

Ja, waarom niet? 

Hier mogen ze nog wel naar binnen,  maar alleen zonder tas/rugzak en max. met z'n tweeën. Dus geen grote groepen pubers die door de winkel lopen en vanalles jatten. 

Bijtje82

Bijtje82

17-10-2022 om 12:33

Het is vaak niet eens dat ze jatten, maar met een groep tegelijk komen en vervolgens herrie trappen.  Schreeuwen, roepen, baldadig, brutaal. 
Niet allemaal overigens, vaak hoe roter de groep hoe erger het gedrag. Maar het zijn altijd van die typische figuren..(nee, niet perse die met een tintje)

In 1980 mochten we al met niet meer dan 2 naar binnen. Ze zijn ( ja er zijn ook rustige kinderen) vaak druk, baldadig, er wordt erg veel gestolen, er gaat regelmatig iets kapot en grotere groepen die zo aanwezig zijn, zijn best intimiderend.

Miraval schreef op 17-10-2022 om 12:29:

Ik zie niet zo goed in waarom dat niet zou mogen? Vind het niet zo gek ook als blijkt dat er veel diefstal/overlast is van groepen middelbare schooljeugd in een supermarkt.

Omdat het discriminatie is misschien? Hoewel ik het wel 'snap' van de supermarkten (en persoonlijk ook een hekel heb aan meutes pubers in het gangpad) lijkt het me juridisch toch wel een hellend vlak. Maar ik ben geen expert, dus ruil mijn mening meteen in als ik het fout heb.

rutiel schreef op 17-10-2022 om 12:36:

[..]

Omdat het discriminatie is misschien? Hoewel ik het wel 'snap' van de supermarkten (en persoonlijk ook een hekel heb aan meutes pubers in het gangpad) lijkt het me juridisch toch wel een hellend vlak. Maar ik ben geen expert, dus ruil mijn mening meteen in als ik het fout heb.

Discriminatie omdat ze op bepaalde tijden niet binnen mogen? Nee lijkt mij geen steek houden... er zijn allerlei zaken waar mensen op basis van leeftijd niet binnen mogen... als ik supermarkt eigenaar zou zijn en ik merk overlast of diefstal op steevast van eenzelfde groep dan zou ik ze ook weren uit mijn toko.

Helemaal niet meer is erg drastisch maar ze zullen er wel een goede reden voor hebben.
Met die mandjes is al jaren en jaren. Was al toen ik 20+ jaar gelden op de middelbare zat. 
Ik heb altijd spijt als ik op de tijd van de pauze naar de lidl hier ga. Ze gaan met 15+ tegelijkertijd naar binnen. De helft haalt maar wat maar ze maken wel een pokkeherrie en kijken nergens naar. Bloed irritant voor de rest van de supermarkt. En wat halen ze dan? Een zak chips en een frikandelbroodje. Dus het levert vooral overlast op en geen omzet voor een supermarkt. 

Door max 5 tegelijk naar binnen te laten gaan voorkom je al een hoop overlast. 

Bijtje82

Bijtje82

17-10-2022 om 12:55

rutiel schreef op 17-10-2022 om 12:36:

[..]

Omdat het discriminatie is misschien? Hoewel ik het wel 'snap' van de supermarkten (en persoonlijk ook een hekel heb aan meutes pubers in het gangpad) lijkt het me juridisch toch wel een hellend vlak. Maar ik ben geen expert, dus ruil mijn mening meteen in als ik het fout heb.

Ik heb aan heel veel mensen een hekel in de supermarkt 😜 


ANP-drukke-supermarkt-albert-heijn1024.jpg?itok=SzgbCf9_&width=1024&height=576&impolicy=semi_dynamic

Deze vooral, maar misschien omdat ze op m'n ex schoonmoeder lijkt. Gwijfel nog steeds of ze het niet gewoon is 😁 Kijk die arme man nou kijken.. Hij wil ook gewoon zijn boodschap pakken, maar nee hoor Jan en Truus gaan uitgebreid zitten verzinnen of ze de 30+ of oude kaas willen. En dan verdorie nog die kar voor de koeling zetten ook. En half op het pad, dus niemand kan er normaal langs of bij de koeling. Grrrrr.


?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8



En dan van die lui die een bekende tegenkomen en vervolgens lekker het gangpad blokkeren en hun kar haaks in het pad zetten. Die dan ook schijt hebben aan alles en iedereen, want de supermarkt is the place voor een gezellig onderonsje..

Jullie merken het al.. ik haat supermarkten.  Als ok ga, dan ga ik meestal pas savonds laat of rond etenstijd.

Bijtje82 schreef op 17-10-2022 om 12:55:

[..]

Ik heb aan heel veel mensen een hekel in de supermarkt 😜


ANP-drukke-supermarkt-albert-heijn1024.jpg?itok=SzgbCf9_&width=1024&height=576&impolicy=semi_dynamic

Deze vooral, maar misschien omdat ze op m'n ex schoonmoeder lijkt. Gwijfel nog steeds of ze het niet gewoon is 😁 Kijk die arme man nou kijken.. Hij wil ook gewoon zijn boodschap pakken, maar nee hoor Jan en Truus gaan uitgebreid zitten verzinnen of ze de 30+ of oude kaas willen. En dan verdorie nog die kar voor de koeling zetten ook. En half op het pad, dus niemand kan er normaal langs of bij de koeling. Grrrrr.


?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8



En dan van die lui die een bekende tegenkomen en vervolgens lekker het gangpad blokkeren en hun kar haaks in het pad zetten. Die dan ook schijt hebben aan alles en iedereen, want de supermarkt is the place voor een gezellig onderonsje..

Jullie merken het al.. ik haat supermarkten. Als ok ga, dan ga ik meestal pas savonds laat of rond etenstijd.

Wie bedoel je dan, die middelste? Die staat daar toch gewoon ?

Ik vind niks heerlijker dan door de supermarkt te lopen en alles te pakken wat ik wil hebben. Maar inderdaad alleen als er geen hordes scholieren zijn of kleuters op stepjes. Laat die maar buiten.

Bijtje82

Bijtje82

17-10-2022 om 13:08

EmmaT schreef op 17-10-2022 om 13:03:

[..]

Wie bedoel je dan, die middelste? Die staat daar toch gewoon ?

Ik vind niks heerlijker dan door de supermarkt te lopen en alles te pakken wat ik wil hebben. Maar inderdaad alleen als er geen hordes scholieren zijn of kleuters op stepjes. Laat die maar buiten.

Nee die foto eronder.

Maar je slaat wel de spijker op de kop..die staat daar toch gewoon....Het pad te blokkeren met niks doen, terwijl er iemand achter haar graag door wil. 

Waarom staat ze niet langs de kant. En dan dat oude vrouwtje die haar kar schuin zet en dan ook nog aan de buitenkant gaat staan.. 😁 

Ik irriteer me ook wel aan andere klanten 
Inderdaad dat stel die uitgebreid staan te discuseren over welk product ze willen en alles blokkeren 
En ook die reuze gezellige onderonsjes en als je dan vraagt of je er langs mag, kijken ze je ook nog aan alsof je iets geks zegt 

Wat betreft groepen pubers, toen ik naar het voortgezet onderwijs ging, mochten er niet meer dan 2 scholieren naar binnen 
Nu zijn het er dus 5.
Maar ik kan me best voorstellen dat er iemand zit te wachten op grote groepen in een supermarkt 

Ja hoor dat mag. Ik zou ze helemaal niet meer toelaten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.