Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

PrEP voor zoon


Kevin_ schreef op 25-02-2022 om 11:14:

[..]

zucht, lees het topic nog eens goed door zou ik zeggen. condoomgebruik neemt al jaren af, vrouwen zijn koploper met chlamydia. maar dat komt vast doordat ze alleen zonder condoom seks hebben in een monogame relatie

Ah, geen bron dus.

ReliableGnu63

ReliableGnu63

25-02-2022 om 11:36

Courage schreef op 25-02-2022 om 11:27:

[..]

Ah, geen bron dus.

RIVM houd alle cijfers bij jaarlijks, even googlen als het je echt interesseert 

Kevin_ schreef op 25-02-2022 om 11:36:

[..]

RIVM houd alle cijfers bij jaarlijks, even googlen als het je echt interesseert

Van het % monogame vrouwen die wel/geen condoom gebruiken en het % niet-monogame vrouwen die wel/geen condoom gebruiken?
Ik kan dat niet vinden bij de RIVM, maar misschien zoek ik niet goed. Heb jij een link naar het juiste overzicht?

ReliableGnu63

ReliableGnu63

25-02-2022 om 11:47

Courage schreef op 25-02-2022 om 11:38:

[..]

Van het % monogame vrouwen die wel/geen condoom gebruiken en het % niet-monogame vrouwen die wel/geen condoom gebruiken?
Ik kan dat niet vinden bij de RIVM, maar misschien zoek ik niet goed. Heb jij een link naar het juiste overzicht?

ik heb het over de soa toenames en de afname van het condoomgebruik. misschien ook handig om het NZC forum eens te bekijken waarbij alle informatie word gedeeld over de vele prostituees die seks zonder condoom aanbieden..

Kevin_ schreef op 25-02-2022 om 11:47:

[..]

ik heb het over de soa toenames en de afname van het condoomgebruik. misschien ook handig om het NZC forum eens te bekijken waarbij alle informatie word gedeeld over de vele prostituees die seks zonder condoom aanbieden..

Ja maar, ja maar. Back up a little...
Jij
schreef dat vrouwen in niet-monogame relaties net zo vaak zonder condooms vrijen als monogame vrouwen. En ik vroeg je om een bron. Hoe komen we dan nu in ene op cijfers van prostituees zonder condoom? #confused.

Een prostituee is toch niet hetzelfde als de groep niet-monogame vrouwen?

Heb je nu wel of geen bron voor je stelling dat vrouwen in niet-monogame relaties net zo vaak zonder condoom vrijen als vrouwen in monogame relaties? Ik kon de cijfers niet vinden bij het RIVM, maar jij zei dat ik ze daar kon vinden.

ReliableGnu63

ReliableGnu63

25-02-2022 om 12:03

Courage schreef op 25-02-2022 om 11:59:

[..]

Ja maar, ja maar. Back up a little...
Jij
schreef dat vrouwen in niet-monogame relaties net zo vaak zonder condooms vrijen als monogame vrouwen. En ik vroeg je om een bron. Hoe komen we dan nu in ene op cijfers van prostituees zonder condoom? #confused.

Een prostituee is toch niet hetzelfde als de groep niet-monogame vrouwen?

Heb je nu wel of geen bron voor je stelling dat vrouwen in niet-monogame relaties net zo vaak zonder condoom vrijen als vrouwen in monogame relaties? Ik kon de cijfers niet vinden bij het RIVM, maar jij zei dat ik ze daar kon vinden.

Over het condoom gebruik zelf zijn ook diverse artikelen over te vinden. de toename van soa's is te wijten aan de afname van het condoom gebruik. dat staat in verhouding met elkaar. in een monogame relatie loop je niet zo snel een soa op, dus het is de groep met een niet monogame relatie die de meeste soa's oplopen en daar horen ook vrouwen bij want het zijn niet alleen de mannen. volgens mij heb je ten alle tijden ook onder hetero's 2 personen nodig voor een soa overdracht

Kevin_ schreef op 25-02-2022 om 12:03:

[..]

Over het condoom gebruik zelf zijn ook diverse artikelen over te vinden. de toename van soa's is te wijten aan de afname van het condoom gebruik. dat staat in verhouding met elkaar. in een monogame relatie loop je niet zo snel een soa op, dus het is de groep met een niet monogame relatie die de meeste soa's oplopen en daar horen ook vrouwen bij want het zijn niet alleen de mannen. volgens mij heb je ten alle tijden ook onder hetero's 2 personen nodig voor een soa overdracht

Okay, ik ben weer terug bij mijn constatering dat je geen bron hebt voor je stelling dat vrouwen in niet-monogame relaties net zo vaak zonder condoom vrijen als vrouwen in monogame relaties.
Aangezien ik dat sowieso ook onwaarschijnlijk vind, ga ik er gemakshalve dan maar vanuit dat je stelling niet klopt.

Kunnen we weer over tot de orde van de dag.

ReliableGnu63

ReliableGnu63

25-02-2022 om 12:37

Courage schreef op 25-02-2022 om 12:34:

[..]

Okay, ik ben weer terug bij mijn constatering dat je geen bron hebt voor je stelling dat vrouwen in niet-monogame relaties net zo vaak zonder condoom vrijen als vrouwen in monogame relaties.
Aangezien ik dat sowieso ook onwaarschijnlijk vind, ga ik er gemakshalve dan maar vanuit dat je stelling niet klopt.

Kunnen we weer over tot de orde van de dag.

je hebt gelijk. alle vrouwen gebruiken condooms in een niet monogame relatie en de soa cijfers van het RIVM zijn gebakken lucht. fijne dag verder

Kevin_ schreef op 25-02-2022 om 12:37:

[..]

je hebt gelijk. (..)

Mooi.

ReliableGnu63

ReliableGnu63

25-02-2022 om 12:41

Courage schreef op 25-02-2022 om 12:40:

[..]

Mooi.

top! succes met het ontkennen van het probleem

Kim87

Kim87

25-02-2022 om 13:48 Topicstarter

Dank voor de tips en de informatie. Daar kan ik wat mee. 

Nog wat achtergrondinformatie.Mijn zoon is al sinds die 14 is uit de kast. Hij heeft toen snel z’n eerste vriendje gekregen en is toen ook snel met seks begonnen. Ik ben met hem er altijd open over geweest en ik heb hem daarom vanaf toen altijd condooms gegeven.

Ik was vroeger zelf ook vroeg met seks en heb ook langere tijd het met best veel jongens door elkaar gedaan, dus ik kan me best voorstellen dat die het niet met een enkele jongen doet. Ik vind het dus ook geen probleem, hij moet voor zichzelf ook uitvinden wat hij het beste vindt. De ene persoon houdt van monogaam en de ander niet. Het ding is vooral dat ik zijn gezondheid belangrijk vind en daarom ik zoveel mogelijk wil stimuleren dat hij veilige seks heeft.

Ik heb inmiddels hem weer uitgebreid gesproken over veilige seks. Het zegt dat die alleen bij een vast seksvriendje soms zonder condoom neukt en dat ze voor elkaar de enigen zijn waarbij ze dat doen. Dan moet hij dan wel 100% vertrouwen en ik heb hem gezegd dat die daar heel erg mee moet oppassen. Hij zegt dat die het met alle andere jongens waar die het mee doet wel gewoon altijd condooms gebruikt.

Ik heb met hem besproken wat hij wil en hij wil PrEP gaan proberen, vooral omdat dat extra veilig is. Omdat hij best vaak en ongepland seks heeft gaat die het gewoon elke dag slikken. Hij gaat kijken of het bijwerkingen geeft waar die last van heeft. Hij kan er altijd mee stoppen. En ik betaal het graag voor hem, dus ik betaal gewoon zijn PrEP en condooms.

ReliableGnu63

ReliableGnu63

25-02-2022 om 14:04

Kim87 schreef op 25-02-2022 om 13:48:

Ik heb met hem besproken wat hij wil en hij wil PrEP gaan proberen, vooral omdat dat extra veilig is. Omdat hij best vaak en ongepland seks heeft gaat die het gewoon elke dag slikken. Hij gaat kijken of het bijwerkingen geeft waar die last van heeft. Hij kan er altijd mee stoppen. En ik betaal het graag voor hem, dus ik betaal gewoon zijn PrEP en condooms.

juiste beslissing hoor. blij dat het ook zo kan in overleg met je ouders. hoop dat je zoon de PrEP positief ervaart 👍️

TO wat fijn dat je zoon dit met jou kan en durft te delen en dat jij hem kunt helpeb om zo op een zo veilig mogelijke manier te ontdekken.

goed dat je zo open kan praten en heel goed dat je ook zijn condooms betaald en hij het belang ervan inziet!

Kim87

Kim87

04-03-2022 om 07:56 Topicstarter

ja ik ben ook heel blij dat hij het nu slikt en dat we er zo open over kunnen zijn. Hij slikt z’n PrEP nu een weekje en is er net voor carnaval mee begonnen. Daar was ik blij mee omdat hij naar een aantal feestjes ging, en de kans dat die seks heeft dan natuurlijk groot is. 
Na een weekje reageert die er goed op en blijft die het netjes elke dag slikken. Hij denkt er gelukkig helemaal zelf aan en neemt ook de pillen mee als die bij een vriendje gaat slapen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.