Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-02-2022 om 08:27
Mijn zoon is 16 en gay. Hij heeft al seks met jongens heeft 2 seksvriendjes waar die regelmatig seks mee heb.
Ik vind het allemaal prima als die het maar veilig doet. Hij krijg regelmatig condooms van me en ik heb hem geadviseerd zich regelmatig bij de GGD te laten testen. Hij is daar onlangs geweest ze gaven toen informatie over slikken van PrEP omdat die met meerdere jongens seks heeft. Het beschermd niet tegen SOA's maar wel tegen HIV.
Mij lijkt het wel als die het gaat slikken, maar ik vraag me af of meer ouders ervaring hebben ermee? Heeft het bijwerkingen bijvoorbeeld?
20-03-2022 om 09:39
vraagje: moest je trouwens toestemming geven als ouder zijnde bij de GGD voordat je zoon PrEP kreeg?
22-03-2022 om 12:24
ReliableGnu63 schreef op 20-03-2022 om 09:39:
vraagje: moest je trouwens toestemming geven als ouder zijnde bij de GGD voordat je zoon PrEP kreeg?
Nee dat hoefde niet. Vind ik ook wel goed, omdat je dit soort medicijnen ook wil verstrekken aan jongens die nog niet uit de kast zijn.
Hij slikt het nu een tijdje dagelijks en hij heeft er geen bijwerkingen van. Dat gaat dus heel goed. Ik ben blij dat hij het zo trouw slikt en heb daarom er een zorg minder om.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.