Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Piercings in wangen


Iemand afwijzen vanwege een litteken vind ik vrij treurig. Iedereen kan een ongelukje krijgen, een ziekte krijgen, een afwijking hebben etc. Dat kan ook gebeuren als je al ergens werkt. Dat is ook geen vrijwillige keuze. Een piercing wel.
Er zijn beroepen waarbij het niet mag vanwege veiligheid (kinderopvang) of hygiëne (ziekenhuis) of vanwege de professionaliteit/uitstraling. Er zijn vast ook beroepen waarbij het geen probleem is. 
Daarnaast vind ik alles wat schade kan berokkenen aan de rest van je lichaam geen goed idee en dat zou ik mijn kind ook mee willen geven.
Een aparte haarkleur is iets anders, want dat kun je weer terug veranderen.

Kerstin75 schreef op 22-03-2022 om 16:12:

[..]

Oh dus jij gelooft de cijfers niet? Het ligt ook wel aan de sector waar je wil werken he?

En hoeveel pubers van 16 weten al in welke sector ze uiteindelijk (zouden willen) werken? Tuurlijk zal geen enkele werkgever zeggen dat je om je piercings of tattoos niet wordt aangenomen, maar dan verzinnen wel een smoes. Je kop in het zand steken, zeggen dat het vanzelf uitsterft, die generatie, dat helpt allemaal niet. Dochter doet een horeca-opleiding, daar wordt dit ook besproken, dat je echt je eigen mogelijkheden beperkt als je zichtbare tattoos en/of piercings hebt. Wil je ze dan nog steeds (als je volwassen bent): prima, be my guest. Maar ik vind dat je als ouder ook de taak hebt je kind te wijzen op mogelijke nadelige effecten, ook al vind je die moreel niet juist. Ik heb er zelf ook absoluut geen moeite mee, maar ik werk in de ouderenzorg, en de bewoners hier zijn van een generatie die er wel moeite mee heeft. Dus ja, dat speelt wel mee in ons aannamebeleid. Kun je moeilijk over doen, maar mevrouw Jansen heeft toch ook het recht om zelf te bepalen wie ze wel en niet aan haar bed of lijf heeft...

Jonagold schreef op 22-03-2022 om 16:39:

[..]

En hoeveel pubers van 16 weten al in welke sector ze uiteindelijk (zouden willen) werken? Tuurlijk zal geen enkele werkgever zeggen dat je om je piercings of tattoos niet wordt aangenomen, maar dan verzinnen wel een smoes. Je kop in het zand steken, zeggen dat het vanzelf uitsterft, die generatie, dat helpt allemaal niet. Dochter doet een horeca-opleiding, daar wordt dit ook besproken, dat je echt je eigen mogelijkheden beperkt als je zichtbare tattoos en/of piercings hebt. Wil je ze dan nog steeds (als je volwassen bent): prima, be my guest. Maar ik vind dat je als ouder ook de taak hebt je kind te wijzen op mogelijke nadelige effecten, ook al vind je die moreel niet juist. Ik heb er zelf ook absoluut geen moeite mee, maar ik werk in de ouderenzorg, en de bewoners hier zijn van een generatie die er wel moeite mee heeft. Dus ja, dat speelt wel mee in ons aannamebeleid. Kun je moeilijk over doen, maar mevrouw Jansen heeft toch ook het recht om zelf te bepalen wie ze wel en niet aan haar bed of lijf heeft...

Het is niet dat ik het er mee oneens ben en het ligt ook aan wat voor tattoo (en wat is zichtbaar: in de zorgverlening met korte mouwen, in de horeca met lange) maar het is echt niet zo dat het niet een stuk verschuift. Ook mevr Jansen kan er achter komen dat ze een homo of trans of iemand met een tattoo of een piercing aan haar bed krijgt en kan ook merken dat ze op haar leeftijd nog iets kan leren over elkaar accepteren. Ja je moet als ouder erop wijzen maar het is echt niet zoals in de jaren 80 of eerder. 

Poezie schreef op 22-03-2022 om 14:58:

[..]

Daar gaan je tanden van kapot, dus zou ik zeker ook niet doen/ toelaten.

Helemaal niet joh. Ik heb hem al 21 jaar en er is niks mis met mijn gebit. Hij komt ook helemaal niet in aanraking met mijn gebit verder. Hij moet alleen wel ver genoeg naar achter zitten, anders heb je wel kans dat jij continu tegen je tanden tikt. Maar dat is dan een slechte piercer.

Jonagold schreef op 22-03-2022 om 16:39:

[..]

En hoeveel pubers van 16 weten al in welke sector ze uiteindelijk (zouden willen) werken? Tuurlijk zal geen enkele werkgever zeggen dat je om je piercings of tattoos niet wordt aangenomen, maar dan verzinnen wel een smoes. Je kop in het zand steken, zeggen dat het vanzelf uitsterft, die generatie, dat helpt allemaal niet. Dochter doet een horeca-opleiding, daar wordt dit ook besproken, dat je echt je eigen mogelijkheden beperkt als je zichtbare tattoos en/of piercings hebt. Wil je ze dan nog steeds (als je volwassen bent): prima, be my guest. Maar ik vind dat je als ouder ook de taak hebt je kind te wijzen op mogelijke nadelige effecten, ook al vind je die moreel niet juist. Ik heb er zelf ook absoluut geen moeite mee, maar ik werk in de ouderenzorg, en de bewoners hier zijn van een generatie die er wel moeite mee heeft. Dus ja, dat speelt wel mee in ons aannamebeleid. Kun je moeilijk over doen, maar mevrouw Jansen heeft toch ook het recht om zelf te bepalen wie ze wel en niet aan haar bed of lijf heeft...

Niet geheel mee eens. Als mevrouw Jansen weigert geholpen te worden door iemand die een donkere huidskleur heeft of homo/trans is hoeven we dat als samenleving niet te accepteren. Dan blijft mevrouw Jansen maar lekker in bed liggen. Je hebt niet altijd alles voor het uitkiezen in het leven.

Maar mevrouw Jansen bepaalt niet wie er wel en niet aangenomen worden. Dat bepaalt een leidinggevende. En als die op basis van professionaliteit moeite heeft met zichtbare tattoos en piercings kan het wel een probleem zijn. In bepaalde sectoren wordt uiterlijke verzorging belangrijk gevonden.

Van die tunneloorbellen waarvan je enorme gaten in je oorlellen krijgt zou ik absoluut afraden. Je komt er niet meer vanaf. Er zijn ook documentaires over mensen met spijt van hun levenskeuzes. Een gast die in een depressieve fase in zijn leven o.a. een geweertje op zijn gezicht had laten tatoeëren en daardoor geen werk kon vinden.

Irregular_Choice schreef op 22-03-2022 om 18:01:

[..]

Helemaal niet joh. Ik heb hem al 21 jaar en er is niks mis met mijn gebit. Hij komt ook helemaal niet in aanraking met mijn gebit verder. Hij moet alleen wel ver genoeg naar achter zitten, anders heb je wel kans dat jij continu tegen je tanden tikt. Maar dat is dan een slechte piercer.

Lees dit en huiver: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/190891-tongpiercing-gevaren-zorg-en-tips-bij-tongpiercings.html

MamaE schreef op 22-03-2022 om 18:11:

[..]


Maar mevrouw Jansen bepaalt niet wie er wel en niet aangenomen worden. Dat bepaalt een leidinggevende. En als die op basis van professionaliteit moeite heeft met zichtbare tattoos en piercings kan het wel een probleem zijn. In bepaalde sectoren wordt uiterlijke verzorging belangrijk gevonden.

Eens mbt mevrouw Jansen maar uiterlijk verzorging? Waarom kan iemand met een tattoo of piercing niet ook verzorgd zijn? Het is toch vervelender dat mevr Jansen gewassen wordt door iemand die stinkt omdat die zich niet vaak genoeg doucht? 

Kerstin75 schreef op 22-03-2022 om 18:16:

[..]

Eens mbt mevrouw Jansen maar uiterlijk verzorging? Waarom kan iemand met een tattoo of piercing niet ook verzorgd zijn? Het is toch vervelender dat mevr Jansen gewassen wordt door iemand die stinkt omdat die zich niet vaak genoeg doucht?

Beetje stom verwoord, maar professionele uitstraling en verzorging kan vrij breed geïnterpreteerd worden. Soms moet je verplicht je lange haar vast, soms mag je geen sieraden in welke vorm dan ook, soms wordt er verlangd dat je make up draagt (ik ken iemand die bij douglas werkte en commentaar kreeg dat ze te weinig make up droeg), soms zijn er uniformen en er zijn bedrijven die dat niet bij hun imago vinden passen.

MamaE schreef op 22-03-2022 om 18:11:

[..]

Niet geheel mee eens. Als mevrouw Jansen weigert geholpen te worden door iemand die een donkere huidskleur heeft of homo/trans is hoeven we dat als samenleving niet te accepteren. Dan blijft mevrouw Jansen maar lekker in bed liggen. Je hebt niet altijd alles voor het uitkiezen in het leven.

Maar mevrouw Jansen bepaalt niet wie er wel en niet aangenomen worden. Dat bepaalt een leidinggevende. En als die op basis van professionaliteit moeite heeft met zichtbare tattoos en piercings kan het wel een probleem zijn. In bepaalde sectoren wordt uiterlijke verzorging belangrijk gevonden.

Van die tunneloorbellen waarvan je enorme gaten in je oorlellen krijgt zou ik absoluut afraden. Je komt er niet meer vanaf. Er zijn ook documentaires over mensen met spijt van hun levenskeuzes. Een gast die in een depressieve fase in zijn leven o.a. een geweertje op zijn gezicht had laten tatoeëren en daardoor geen werk kon vinden.

Helemaal mee eens!

Poezie schreef op 22-03-2022 om 18:15:

[..]

Lees dit en huiver: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/190891-tongpiercing-gevaren-zorg-en-tips-bij-tongpiercings.html

Dit zijn toch allemaal extreme uitzonderingen? Net als de mensen die in een labiele fase een gezichtstattoo nemen en daar later spijt van krijgen. Dat is toch weinig steekhoudend? 

De meeste mensen denken gewoon na over een tattoo, piercing oid, en beslissen nadat ze voor en nadelen hebben afgewogen. De meeste krijgen ook geen spijt. En zowel lopen ze meestal niet jammerend rond.

MamaE schreef op 22-03-2022 om 18:22:

[..]

Beetje stom verwoord, maar professionele uitstraling en verzorging kan vrij breed geïnterpreteerd worden. Soms moet je verplicht je lange haar vast, soms mag je geen sieraden in welke vorm dan ook, soms wordt er verlangd dat je make up draagt (ik ken iemand die bij douglas werkte en commentaar kreeg dat ze te weinig make up droeg), soms zijn er uniformen en er zijn bedrijven die dat niet bij hun imago vinden passen.

Haren vast moet in de horeca en bij machines, heeft niks met uiterlijke verzorging te maken. Sieraden soms ook niet vanwege machines. 

Ik denk dat er nog een heel grijs gebied is tussen het hebben van geen tattoos en piercings tot je hele hoofdhuid en gezicht volgekalkt waarbij je nog wel binnen kunt komen bij veel bedrijven en dat schuift ook nog eens op.

Libertine schreef op 22-03-2022 om 18:25:

[..]

Dit zijn toch allemaal extreme uitzonderingen? Net als de mensen die in een labiele fase een gezichtstattoo nemen en daar later spijt van krijgen. Dat is toch weinig steekhoudend?

De meeste mensen denken gewoon na over een tattoo, piercing oid, en beslissen nadat ze voor en nadelen hebben afgewogen. De meeste krijgen ook geen spijt. En zowel lopen ze meestal niet jammerend rond.

Dus je weet helemaal niet of dat allemaal extreme uitzonderingen zijn.

Poezie schreef op 22-03-2022 om 18:50:

[..]

Dus je weet helemaal niet of dat allemaal extreme uitzonderingen zijn.

Mondkanker? Hersenabses? Hiv? Veroorzaakt door een tongpiercing? Ik durf echt te stellen dat dat extreme uitzonderingen zijn. Jij niet? Als het überhaupt al eens is voor gekomen. 

Poezie schreef op 22-03-2022 om 18:15:

[..]

Lees dit en huiver: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/190891-tongpiercing-gevaren-zorg-en-tips-bij-tongpiercings.html

Lees dit en huiver : https://www.bestetop5.nl/is-infonu-nl-betrouwbaar/


Staat zoveel onzin op die site, die is nou niet echt betrouwbaar als bron. Het is juist 1 van de snelst helende piercings met weinig kans op infectie. Dit omdat de PH in je mond neutraal is. 


Libertine schreef op 22-03-2022 om 18:53:

[..]

Mondkanker? Hersenabses? Hiv? Veroorzaakt door een tongpiercing? Ik durf echt te stellen dat dat extreme uitzonderingen zijn. Jij niet?

Er staan veel meer problemen in het stuk: Slechte adem, tandproblemen, tandvleesaandoeningen. Ik denk niet dat je als 17-jarige zit te wachte op slechte adem, tanden met slecht tandglazuur en uitvallende tanden ivm parodontitis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.