Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Piercings in wangen


Kerstin75 schreef op 22-03-2022 om 18:37:

[..]

Haren vast moet in de horeca en bij machines, heeft niks met uiterlijke verzorging te maken. Sieraden soms ook niet vanwege machines.

Ik denk dat er nog een heel grijs gebied is tussen het hebben van geen tattoos en piercings tot je hele hoofdhuid en gezicht volgekalkt waarbij je nog wel binnen kunt komen bij veel bedrijven en dat schuift ook nog eens op.

Tuurlijk is er een grijs gebied en iedereen mag het zelf weten. Maar het lijkt me wel goed om er enige tijd over na te denken en de voors en tegens af te wegen.

Jonagold schreef op 22-03-2022 om 16:39:

[..]

En hoeveel pubers van 16 weten al in welke sector ze uiteindelijk (zouden willen) werken? Tuurlijk zal geen enkele werkgever zeggen dat je om je piercings of tattoos niet wordt aangenomen, maar dan verzinnen wel een smoes. Je kop in het zand steken, zeggen dat het vanzelf uitsterft, die generatie, dat helpt allemaal niet. Dochter doet een horeca-opleiding, daar wordt dit ook besproken, dat je echt je eigen mogelijkheden beperkt als je zichtbare tattoos en/of piercings hebt. Wil je ze dan nog steeds (als je volwassen bent): prima, be my guest. Maar ik vind dat je als ouder ook de taak hebt je kind te wijzen op mogelijke nadelige effecten, ook al vind je die moreel niet juist. Ik heb er zelf ook absoluut geen moeite mee, maar ik werk in de ouderenzorg, en de bewoners hier zijn van een generatie die er wel moeite mee heeft. Dus ja, dat speelt wel mee in ons aannamebeleid. Kun je moeilijk over doen, maar mevrouw Jansen heeft toch ook het recht om zelf te bepalen wie ze wel en niet aan haar bed of lijf heeft...

Even over het mevrouw Jansen stukje: Zowel in de ziekenhuizen,  de verpleeghuizen en in de wijk waar ik werkte waren er inderdaad  regelmatig patiënten/cliënten die géén zorg wilden ontvangen van iemand  die of man was,  homoseksueel was,  geen blanke huidkleur had,  piercings  had. 

Mw  Jansen heeft wel te bepalen wie ze niet aan haar lijf heeft maar mw Jansen kan niet eisen dat ze dan degene aan haar lijf krijgt die ze wil. 

In de wijk, met klein zelfsturend team gaven wij dat in de intake al aan. Of iedereen mag de zorg komen verlenen of wij kunnen als organisatie u niet in zorg nemen.

 

Bij de organisatie waar een bekende van mij zorg van krijgt, kon ze wel aangeven dat ze geen man wilde. Met een goede reden, misschien maakt dat verschil.

jenn55

jenn55

23-03-2022 om 10:16 Topicstarter

Iedereen bedankt voor de reacties, wij gaan geen toestemming geven en we gaan er ook vanuit dat dochter dit niet gaat doen zonder onze toestemming. 🤞
Goed om te lezen dat wij niet de enigen zijn die dit niet zien zitten...


MMcGonagall schreef op 22-03-2022 om 22:58:

Bij de organisatie waar een bekende van mij zorg van krijgt, kon ze wel aangeven dat ze geen man wilde. Met een goede reden, misschien maakt dat verschil.

Misbruik was wel reden die gerespecteerd werd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.