Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Piercings in wangen


Ik zou het vooral hebben over de risico's ervan en de eventuele gevolgen, ook op lange termijn. Ik vind de aanpak van jonagold erg goed (wat zou je ervan vinden als je ouders het zouden hebben). 
Een jaar wachttijd vind ik ook wel een goede. Dan is het in ieder geval geen impulsieve bevlieging. We hebben het immers niet over een een truitje of broek die je het jaar erop echt niet meer vind kunnen.

Flanagan schreef op 22-03-2022 om 13:01:

Ik merk dat ik die wang-piercing vaker op tv voorbij zie komen. Dan denk ik, als ze over een paar jaar die steker in de boom hangen, zijn ze wel voor altijd getekend met een afdruk.
Neem dan een tong- piercing; minder opvallend maar wel een ‘zie mij eens actie’.

Daar gaan je tanden van kapot, dus zou ik zeker ook niet doen/ toelaten.

Kun je haar geen foto's laten zien van de meest vreselijke ontstekingen dien anderen kregen na het nemen van zo'n piercing? 

"Als je het laat doen en er over een paar jaar spijt van hebt hoef je niet bij mij uit te komen huilen. Ik heb je gewaarschuwd.  Als je 80 bent zitten die gaatjes er nog."

Waarom niet gewoon aangeven:  zolang je onder mijn (ons)  dak woont gaat dat niet gebeuren, zolang je thuis woont gelden mijn (onze) regels.
Kun je ouderwets vinden maar het is wel de stok achter de deur voor zoiets ingrijpends als zo'n wangprikker die echt wel een fase is. 

En zoals hiervoor al gezegd, het heeft ook gevolgen voor alles wat je laten wil doen want die gaten blijf je zien, dat wil je niet als je voor een serieuze baan gaat.
(ik heb al ruim 20 jaar geen oorbellen meer in gehad en de gaten in de oorlellen zijn wel dicht maar nog steeds zichtbaar)
 

Ik bedacht nog, verbieden is naar mijn idee niet handig. Dan kap je meteen het gesprek af. Ik zou haar vragen naar het waarom, en of ze zich er al in verdiept heeft. Ik vond bijvoorbeeld online dat het een ingewikkelde piercing is om te zetten (omdat de wang nogal dik is en heel beweeglijk) en dat de geneesperiode 6 tot 12 maanden (!) is. Bij oorbelletjes is dat 6 tot 8 weken. En dat de boel nogal opzwelt, wat niet altijd op te vangen is met de lengte van het staafje. Komt je wang dus lekker op spanning te staan...
Ook vond ik dat er nogal eens littekenvorming optreedt. Wil ze ze in beide wangen, dan is het natuurlijk ontzettend belangrijk dat ze symmetrisch gezet worden. Daar kan natuurlijk ook wat mis gaan. En de verzorging van de mond is erg belangrijk, er is een permanente verbinding met de buitenlucht, en het sieraad kan tanden en tandvlees beschadigen (ieuw!). Ook zitten er in de wangen speekselklieren die blijkbaar nogal eens beschadigd raken. Even een leuk stukje proza over wangpiercings:

Een wangpiercing krijgt te maken met ongelooflijk veel beweging. Daarom kan het moeilijk zijn om deze piercing goed te laten genezen.

Bovendien zit het in een gebied met veel zenuwen, dus je moet het niet zelf doen. Ga altijd naar een ervaren piercer! ⛔️

In de wangen zitten enkele speekselklieren, die door een piercing ernstig kunnen worden aangetast. Een onervaren ingreep kan mogelijk leiden tot oncontroleerbaar lekkende vloeistof, vaak met een onaangename geur. Je kunt die geur gelukkig verminderen met onze Smelly Gelly.

Bovendien is er bij het gebruik van een labret een kleine kans dat er huid over het sieraad groeit aan de binnenkant van je mond. Als dit bij jou gebeurt, vraag dan zo snel mogelijk professionele hulp aan je piercer en probeer een langere labret te dragen.

Een wangpiercing kan ook een litteken achterlaten op je gezicht als je hem eruit haalt, dus houd daar rekening mee!


Dus, ga het gesprek aan. Laat haar zich goed inlezen. En laat haar er rekening mee houden dat veel puberale bevliegingen dat ook zijn, puberale bevliegingen. Een bedenktijd van een jaar zou ik ook aanraden voor een zo onomkeerbare ingreep.

Mijn oorbelgaatjes zijn nooit dichtgegroeid. Ik kan nog steeds oorbellen dragen als ik dat zou willen. Als je goed kijkt zie je de gaatjes wel zitten, maar het valt niet op en ik heb er nog nooit wat over gehoord verder.

Verschil is wel dat in een oorlel en oorschelp vooral kraakbeen zit. Met spieren, pezen, speekselklieren, zenuwen etc. is de kans op blijvende schade groter.
Dat wil je niet voor je kind en zijzelf ook niet. 
Wie heeft eigenlijk ooit bedacht dat het een goed idee om dit soort dingen door je lichaam te boren?

Ik zat toen ik studeerde wel eens met een meisje in de bus die had een piercing door haar neusbrug. Maar ze had ook een bril, die dus niet goed bleef staan en de hele tijd halverwege haar neus ergens bleef hangen. Dat leek me een erg onhandige combinatie. 

Ik wilde ook heel graag van alles in mijn gezicht laten prikken toen ik 16 was. Mijn moeder zei dat ze het niet kon verbieden, maar dat ze dan alleen nog naast me zou lopen met een rood geverfde neus. Dat zou ze ook echt doen, dus heb het toch maar even uitgesteld (en uiteindelijk afgesteld)

Smyle60 schreef op 22-03-2022 om 15:05:

Waarom niet gewoon aangeven: zolang je onder mijn (ons) dak woont gaat dat niet gebeuren, zolang je thuis woont gelden mijn (onze) regels.
Kun je ouderwets vinden maar het is wel de stok achter de deur voor zoiets ingrijpends als zo'n wangprikker die echt wel een fase is.

En zoals hiervoor al gezegd, het heeft ook gevolgen voor alles wat je laten wil doen want die gaten blijf je zien, dat wil je niet als je voor een serieuze baan gaat.
(ik heb al ruim 20 jaar geen oorbellen meer in gehad en de gaten in de oorlellen zijn wel dicht maar nog steeds zichtbaar)

We leven niet meer in de jaren 80 he? Als iedere werkgever iemand weigert met een zichtbare tattoo of een zichtbaar litteken op de wang (kan van alles zijn) dan hebben werkgevers een ernstig probleem. En dat hebben ze momenteel al gezien de vele vacatures. 

https://blog.vikingdirect.nl/15-keurt-tattoos-op-kantoor-af/#:~:text=Hoewel%20tatoeages%20door%20het%20overgrote,25%25%20tatoeages%20een%20probleem%20vindt.

Hoe ouder hoe meer het afgekeurd wordt, nou dat probleem lost zich vanzelf op. 

Kerstin75 schreef op 22-03-2022 om 15:23:

[..]

We leven niet meer in de jaren 80 he? Als iedere werkgever iemand weigert met een zichtbare tattoo of een zichtbaar litteken op de wang (kan van alles zijn) dan hebben werkgevers een ernstig probleem. En dat hebben ze momenteel al gezien de vele vacatures.

https://blog.vikingdirect.nl/15-keurt-tattoos-op-kantoor-af/#:~:text=Hoewel%20tatoeages%20door%20het%20overgrote,25%25%20tatoeages%20een%20probleem%20vindt.

Hoe ouder hoe meer het afgekeurd wordt, nou dat probleem lost zich vanzelf op.

Het zou je verbazen hoeveel werkgevers daar echt wél een zaak van maken en je gewoon als "niet geschikt voor het team" afwijzen.

Heeft niks met jaren 80 te maken maar met gezond verstand.

Alles wat te camoufleren is is geen issue maar alles vól in de bakkes wel degelijk.

In de financiele sector met klantcontact (zeker op hoger niveau) zeker.

Een werkgever zal echt niet toegeven dat ze niet aangenomen wordt vanwege haar wangpiercings. Dan zeggen ze gewoon dat je niet in het team past of een betere kandidaat gevonden hebben.

Piercings in de wangen? Eeuwige zonde! Ik zou het uit haar hoofd proberen te praten. Zeker op die leeftijd. Dat (de gaatjes) zul je altijd blijven zien.

Een septum daarentegen vind ik prima.
Daar heb ik dan weer geen moeite mee.

Voor de rest liever geen piercings in het gezicht.

Smyle60 schreef op 22-03-2022 om 15:58:

[..]

Het zou je verbazen hoeveel werkgevers daar echt wél een zaak van maken en je gewoon als "niet geschikt voor het team" afwijzen.

Heeft niks met jaren 80 te maken maar met gezond verstand.

Alles wat te camoufleren is is geen issue maar alles vól in de bakkes wel degelijk.

In de financiele sector met klantcontact (zeker op hoger niveau) zeker.

Oh dus jij gelooft de cijfers niet? Het ligt ook wel aan de sector waar je wil werken he? 

watertoren schreef op 22-03-2022 om 15:58:

Een werkgever zal echt niet toegeven dat ze niet aangenomen wordt vanwege haar wangpiercings. Dan zeggen ze gewoon dat je niet in het team past of een betere kandidaat gevonden hebben.

We hadden het ook over littekens, niet over de piercings an sich. 

Hopelijk is de vraag niet offtopic, maar ik lees dat met piercings je carrière kansen verprutst kunnen worden?
Maar waarom dan? Is dat geen uiterlijke discriminatie? 
Komt een beetje over als “ik vind jouw broek niet mooi, dus ik neem je niet aan”
Zou daar niet voor willen werken

Verder hier geen piercings of puber met piercingswensen 
Dus geen advies 
Hoewel, toen ik er zojuist over las, schrok ik van het woord “continu vocht lekken” 
Dat zou mij van ‘t idee hebben afgebracht 😁

de huidige generatie kijkt hier echt anders naar. Tatoeages en piercings zijn inmiddels veel  meer gangbaar en er heerst bij hen allang niet meer zo’n oordeel over als bij voorgaande generaties. De kans dat het nadelig zal zijn in hun verdere carrière zal hierdoor ook wel iets afnemen. Het mag toch ook wel eens tijd worden dat je op de arbeidsmarkt kansen krijgt vanwege je motivatie en kennis en geen kansen misloopt vanwege een gaatje in je wang…


Als je het niet mooi vindt als ouder kan dat natuurlijk. Maar of dat nou een argument is? Ik zou ook geen ouder willen zijn die gaat dreigen dat dit soort dingen niet mogen zolang ze onder m’n dak wonen. Vragen stellen is vermoedelijk je enige en beste alternatief: wat zijn de beweegredenen? Heeft ze de eventuele gevolgen goed overzien qua littekens etc? Wat vindt ze er nu mooi aan? Aansluiten bij hun belevingswereld roept toch de minste weerstand op, ook al heb je die. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.