Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Numerus Fixus

Zijn er meer mensen wiens kinderen nu in de decentrale selectie gaan voor hun vervolg studie? 
Mijn dochter heeft zich voor 2 n.f.studies ingeschreven, en ik merk dat het best wat spanning met zich mee brengt.  Ze heeft geen plan b namelijk. Van de ene uni heeft ze gisteren alle informatie gekregen en van de andere uni krijgt ze de info over een maand.  

Heb het effe snel opgezocht en kan inderdaad nog steeds!

Duizendpoot schreef op 30-01-2025 om 14:59:

@Zilvergray: dochter zou kunnen kijken naar maritieme techniek in Delft. Ik begreep dat je vanuit bachelor maritiem je door kan stromen naar master Aerospace. Weet niet of nog klopt maar dat is vast zo uit te zoeken.

Oh enorm bedankt voor de tip 

Ik zal het haar meteen doorgeven (en zelf ook even googelen  )

Duizendpoot schreef op 30-01-2025 om 15:16:

Heb het effe snel opgezocht en kan inderdaad nog steeds!

Waar staat dat precies? Mijn zoon wil ook graag tot die studie doen...

Let erop dat ook de capaciteit bij de master van LR beperkt is: 
https://www.tudelft.nl/onderwijs/opleidingen/masters/ae/msc-aerospace-engineering/placement-procedure

Maar eerst maar eens een geschikte bachelor halen, uiteraard. Of je bachelor geschikt is, zie je hier:
https://www.welkemaster.nl/

Dat je met Maritiem en Werktuigbouw door kan, had ik wel verwacht, maar het wil zelfs met een bachelor Civiel.

Auwereel schreef op 30-01-2025 om 20:56:

Let erop dat ook de capaciteit bij de master van LR beperkt is:
https://www.tudelft.nl/onderwijs/opleidingen/masters/ae/msc-aerospace-engineering/placement-procedure

Maar eerst maar eens een geschikte bachelor halen, uiteraard. Of je bachelor geschikt is, zie je hier:
https://www.welkemaster.nl/

Dank voor de links Auwereel 

Laat maar, niet goed gekeken

Ik had zelf wel 25jr terug NF voor de studie geneeskunde. Destijds werd je daarvoor in vijf categorieën ingedeeld. Met een P kwam ik in lotingsklasse B en ben toen ook ingeloot. Helaas toch af moeten zeggen omdat ze met avondcolleges begonnen en ik een jong kind had. Toen was er nog geen kdv ‘s avonds open. 

Kimdekim

Kimdekim

01-02-2025 om 21:42 Topicstarter

Hier een beetje een tegenvaller. Dochter was al een eindje in haar selectieprocedure toen bleek dat ze een verkeerde toelatingstoets gestuurd hadden.  Nu moet ze helemaal opnieuw beginnen.  Het lijkt vooralsnog precies hetzelfde te zijn maar wat ze had ingevuld is wel weg. Ivm komende toetsweek heeft nu geen tijd meer en na de toetsen krijgt ze de leerstof van de uni die haar eerste keuze is.  Dus deze selectie zal toch een beetje haast werk worden.  

oh bah, dat is niet fijn! En ook niet lekker met de toetsweek er nog bij. Die was hier net na de kerstvakantie dus daarmee heeft ze geluk. Voor 1 dus een matchingsopdracht (vragenlijst+ artikelen lezen en dan in a4 een stuk schrijven waarom je geschikt bent om psychologie te studeren en je iets over inclusiviteit moet schrijven), voor de ander een toets met stof om te bestuderen (een algemeen hoofdstuk en iets van statistiek). Deadlines zijn tegelijk maar de opdracht kan ze nu al mee bezig en inleveren, daar is ze bijna mee klaar. Dus dan is er in principe ook nog tijd genoeg voor de toetsvoorbereiding. In Nijmegen was t nu anders dan 2 jaar terug (toen is mijn man ingeloot), maar we hopen er maar t beste van. Tis gelukkig een ander verhaal dan bij geneeskunde. Als ze 700 of 800 aan rangnummer heeft maakt ze nog best veel kans. 

Hè, Kimdekim, wat slordig zeg...

Auwereel schreef op 01-02-2025 om 22:58:

Hè, Kimdekim, wat slordig zeg...

Slordig, idd. En als ze hierin slordig zijn  zal dat ook op andere punten gelden, vrees ik. Dat zou je evt nog kunnen laten meewegen als kind bij beide NF wordt ingeloot en moet kiezen...

TineWinkel schreef op 02-02-2025 om 08:59:

[..]

Slordig, idd. En als ze hierin slordig zijn zal dat ook op andere punten gelden, vrees ik. Dat zou je evt nog kunnen laten meewegen als kind bij beide NF wordt ingeloot en moet kiezen...

Nou dit inderdaad!

Kimdekim

Kimdekim

03-02-2025 om 07:54 Topicstarter

TineWinkel schreef op 02-02-2025 om 08:59:

[..]

Slordig, idd. En als ze hierin slordig zijn zal dat ook op andere punten gelden, vrees ik. Dat zou je evt nog kunnen laten meewegen als kind bij beide NF wordt ingeloot en moet kiezen...

Voorkeur gaat sowieso uit naar andere uni, dus hopen echt dat doe het wordt 

hier zijn de toetsen achter de rug. Nu alleen nog een motivatiegesprek. Hopen op inloting en anders toch voor plan B of c gaan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.