Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Niqab


Poms schreef op 10-08-2024 om 19:58:

[..]

Je bent een man toch? Dan ben je geen eigenaar van deze ervaring. Je hebt geen idee hoe het is om als vrouw als lustobject te worden gezien of te worden gesexualiseerd. Oftewel: je bent aan het mansplainen.

Ik weet het wel en soms is dat heel leuk en de bedoeling en soms is het niet de bedoeling en minder leuk maar dat leer je vanzelf als je in de volwassen wereld terrecht komt. Veel vrouwen weten heel goed de grens welke kleding welke reacties gaan oproepen.  De meeste mannen hebben door beschaving geleerd dit niet teveel te tonen maar mannen en vrouwen weten meestal heel goed wat hier aan de hand is en kennen al dan niet door eigen ervaring de geschreven en ongeschreven regels wat de bedoeling is en hoe te handelen. Het is allemaal terug te brengen op de al oude paringsdans. Tot slot van rekening blijven we in de kern simpele organismen die zich willen voortplanten in gezonde omstandigheden. En de seksuele schoonheid van de vrouw omvat niet alleen slachtofferschap maar zij kan haar macht, die schoonheid mits zij die bezit, ook heel goed in zetten als wapen voor eigen gewin. Het heeft twee kanten.

 

Moederkareltje schreef op 10-08-2024 om 20:21:

[..]

Ik weet het wel en soms is dat heel leuk en de bedoeling en soms is het niet de bedoeling en minder leuk maar dat leer je vanzelf als je in de volwassen wereld terrecht komt. Veel vrouwen weten heel goed de grens welke kleding welke reacties gaan oproepen. De meeste mannen hebben door beschaving geleerd dit niet teveel te tonen maar mannen en vrouwen weten meestal heel goed wat hier aan de hand is en kennen al dan niet door eigen ervaring de geschreven en ongeschreven regels wat de bedoeling is en hoe te handelen. Het is allemaal terug te brengen op de al oude paringsdans. Tot slot van rekening blijven we in de kern simpele organismen die zich willen voortplanten in gezonde omstandigheden. En de seksuele schoonheid van de vrouw omvat niet alleen slachtofferschap maar zij kan haar macht, die schoonheid mits zij die bezit, ook heel goed in zetten als wapen voor eigen gewin. Het heeft twee kanten.

ot: Ik denk dat jij best handig bent, omdatje waarschijnlijk knap bent en bereid bent je oortjes naar mannen te laten hangen, voordelen uit het objectiveren van vrouwen te halen. Echter, door deze houding (het exploiteren van je seksualiteit om er zelf beter van te worden, loop je de kans andere vrouwen (die minder mooi zijn, oud zijn, of juist jong zijn) benadeelt. Veel mannen spinnen goed garen bij deze tweedeling tussen vrouwen en worden daarbij bevestigt in het feit dat liefde en seksualiteit een interactioneel gebeuren is: de een geeft wat en krijgt wat terug van de ander en vice versa. Ik begrijp dat het altijd zo geweest is, voornamellijk uit economische en entitlede drijfveren. Dat het altijd zo geweest is, is voor mij geen argument dit te blijven doen. We evolueren door. Want er zijn ook mensen, wellicht dit jonge meisje, die streven naar seksualiteit en liefde op basis van gelijkwaardigheid. Zolang vrouwen hun seksualiteit als machtsmiddel en wapen inzetten, ondermijnt dat de gelijkwaardigheid van henzelf en andere vrouwen imho.

Moederkareltje schreef op 10-08-2024 om 20:21:

[..]

Ik weet het wel en soms is dat heel leuk en de bedoeling en soms is het niet de bedoeling en minder leuk maar dat leer je vanzelf als je in de volwassen wereld terrecht komt. Veel vrouwen weten heel goed de grens welke kleding welke reacties gaan oproepen. De meeste mannen hebben door beschaving geleerd dit niet teveel te tonen maar mannen en vrouwen weten meestal heel goed wat hier aan de hand is en kennen al dan niet door eigen ervaring de geschreven en ongeschreven regels wat de bedoeling is en hoe te handelen. Het is allemaal terug te brengen op de al oude paringsdans. Tot slot van rekening blijven we in de kern simpele organismen die zich willen voortplanten in gezonde omstandigheden. En de seksuele schoonheid van de vrouw omvat niet alleen slachtofferschap maar zij kan haar macht, die schoonheid mits zij die bezit, ook heel goed in zetten als wapen voor eigen gewin. Het heeft twee kanten.

Fijn dat jij dat wel zo ervaart. Veel jonge vrouwen, die rond de leeftijd van topic starters dochter, maken een ontwikkeling door qua lijf en kunnen veel last hebben van de (totaal misplaatste) reacties van mannen daarop. Lijkt me heel gezond, logisch en leeftijdsadequaat die reactie van jonge vrouwen. De dochter waar het over gaat heeft er klaarblijkelijk zoveel last van dat ze zelfs met drastische oplossingen komt. Leuk, het verhaal van de paringsdans en je schoonheid inzetten als wapen. De gemiddelde 15 jarige is daar nog lang niet. If ever.

En daarnaast, vrouwen kiezen kleding omdat ze iets willen dragen en dienen daarbij geen rekening te hoeven houden welke reacties dat oproept. Dan leg je wat mij betreft de verantwoordelijkheid echt bij de verkeerde. 

(Edit, wat Lexus zegt)

Dat mannen en vrouwen naar elkaar kijken is prima. Dat ze elkaar objectiveren uit pure lust niet. En zeker niet als kerels van 40/50/60 naar meisjes van 15 kijken. Hoe dik is de plaat voor je kop als je denkt dat die dat daadwerkelijk leuk vinden? 
Zou fijn zijn als die kerels eens zouden nadenken 'wat als iemand zo naar mijn dochter zou kijken?' Denk niet dat iemand dat prima vindt.

MamaE schreef op 10-08-2024 om 21:25:

Dat mannen en vrouwen naar elkaar kijken is prima. Dat ze elkaar objectiveren uit pure lust niet. En zeker niet als kerels van 40/50/60 naar meisjes van 15 kijken. Hoe dik is de plaat voor je kop als je denkt dat die dat daadwerkelijk leuk vinden?
Zou fijn zijn als die kerels eens zouden nadenken 'wat als iemand zo naar mijn dochter zou kijken?' Denk niet dat iemand dat prima vindt.

Maar zouden ze daar wel mee bezig zijn? Gaat het hen niet gewoon om 'het lekkere plaatje'? Dat is het wezen van objectificatie: het maakt niet uit wat een object wil of denkt. 

Ik vind het iets heel anders of twee mensen van (bijna) gelijke leeftijd kijken naar een ander en zich afvragen wie erachter zit, wat hij of zij van hen denkt, of die ander hem of haar ook leuk zou vinden... 

Lexus schreef op 10-08-2024 om 21:35:

[..]

Maar zouden ze daar wel mee bezig zijn? Gaat het hen niet gewoon om 'het lekkere plaatje'? Dat is het wezen van objectificatie: het maakt niet uit wat een object wil of denkt.

Ik vind het iets heel anders of twee mensen van (bijna) gelijke leeftijd kijken naar een ander en zich afvragen wie erachter zit, wat hij of zij van hen denkt, of die ander hem of haar ook leuk zou vinden...

Ja dat bedoel ik dus. Als je beide 15/16 bent en naar elkaar kijkt en flirt en zo prima. Natuurlijk zijn er die daar nog niet aan toe zijn. Maar oké, dat kan. Als op mijn 15e een jongen van die leeftijd mij leuk had gevonden, ik hem waarschijnlijk niet. Maar oké. Een man van de leeftijd van mijn vader...gadverdamme hell no. Nog steeds hoor. 

Accepteer je leeftijd en zoek iemand van je eigen levensfase. En voor lust ga je maar naar een bordeel of de krochten van het internet. Maar niet naar een middelbare school.

Poms schreef op 10-08-2024 om 21:10:

[..]

Fijn dat jij dat wel zo ervaart. Veel jonge vrouwen, die rond de leeftijd van topic starters dochter, maken een ontwikkeling door qua lijf en kunnen veel last hebben van de (totaal misplaatste) reacties van mannen daarop. Lijkt me heel gezond, logisch en leeftijdsadequaat die reactie van jonge vrouwen. De dochter waar het over gaat heeft er klaarblijkelijk zoveel last van dat ze zelfs met drastische oplossingen komt. Leuk, het verhaal van de paringsdans en je schoonheid inzetten als wapen. De gemiddelde 15 jarige is daar nog lang niet. If ever.

En daarnaast, vrouwen kiezen kleding omdat ze iets willen dragen en dienen daarbij geen rekening te hoeven houden welke reacties dat oproept. Dan leg je wat mij betreft de verantwoordelijkheid echt bij de verkeerde.

(Edit, wat Lexus zegt)

Knip


Nick90 schreef op 10-08-2024 om 22:50:

[..]

[Quote verwijderd]

Verklaar je nader? 

Ik weet overigens niet op wie je doelt. En vind het grensoverschrijdend dat je het nodigt vindt het beroep van een forummer erbij te halen. Het is niet relevant en niet aan jou dat hier te melden. Sekswerkers kunnen wat mij betreft net als ieder ander een voorbeeld zijn trouwens …  

als ze zich zo onveilig voelt dat ze zichzelf in een Niqab wilt verstoppen, vraag ik me af, of het echt bij blikken blijft, of dat er ongewenste avances in het spel zijn?
Is misschien niet iets, dat ze makkelijk met haar ouders bespreekt, of überhaupt voor zichzelf goed begrijpt. 

SanneH

SanneH

11-08-2024 om 09:14 Topicstarter

Zeespiegel schreef op 10-08-2024 om 23:54:

als ze zich zo onveilig voelt dat ze zichzelf in een Niqab wilt verstoppen, vraag ik me af, of het echt bij blikken blijft, of dat er ongewenste avances in het spel zijn?
Is misschien niet iets, dat ze makkelijk met haar ouders bespreekt, of überhaupt voor zichzelf goed begrijpt.

Psycholoog heeft dat met haar besproken,ze heeft zelf aangegeven dat er nooit iets is gebeurd,soms vraag ik me af of ze misschien op meisjes valt,maar dat ontkent ze ook. Al zou dat wel wat dingen verklaren. 

Nick90 schreef op 10-08-2024 om 19:59:

[..]

Ja tuurlijk hoor. En het dan vreemd vinden dat mannen het niet snappen. Bye

Ik zie bij jou geen poging het te snappen, alleen ontkenning. Vrouwen hier op het forum moeten wel allemaal bloedmooi zijn en/of in een getto zijn opgegroeid want jij herkent het niet van je zusje. Ik denk ook niet dat mijn broer het bij mij gezien heeft maar het was er wel: mannen van de leeftijd van mijn ouders die ongepaste opmerkingen maakten, gestaar naar borsten en billen, weddenschappen op mijn bijbaantje (magazijn, veel mannen) wie mij en mijn collega het eerste in bed zouden krijgen, een hand op je billen als ik de trap op liep, en natuurlijk gefluit. En ik ben geen grote schoonheid, toen ook niet, gewoon een leuk uitziend meisje uit een middenklasse-gezin. 

AlisonH schreef op 11-08-2024 om 09:27:

[..]

Ik zie bij jou geen poging het te snappen, alleen ontkenning. Vrouwen hier op het forum moeten wel allemaal bloedmooi zijn en/of in een getto zijn opgegroeid want jij herkent het niet van je zusje. Ik denk ook niet dat mijn broer het bij mij gezien heeft maar het was er wel: mannen van de leeftijd van mijn ouders die ongepaste opmerkingen maakten, gestaar naar borsten en billen, weddenschappen op mijn bijbaantje (magazijn, veel mannen) wie mij en mijn collega het eerste in bed zouden krijgen, een hand op je billen als ik de trap op liep, en natuurlijk gefluit. En ik ben geen grote schoonheid, toen ook niet, gewoon een leuk uitziend meisje uit een middenklasse-gezin.

Seksueel getinte opmerkingen of handtastelijkheden in deze situaties zijn uitsluitend een uiting van (of poging tot) macht. En als je wat terugroept ben je hoe dan ook een vuile pot, dus ja dan hebben ze weer wat anders. 

Het heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met je uiterlijk en of een ander je 'knap' vindt. 

AlisonH schreef op 11-08-2024 om 09:27:

[..]

Ik zie bij jou geen poging het te snappen, alleen ontkenning. Vrouwen hier op het forum moeten wel allemaal bloedmooi zijn en/of in een getto zijn opgegroeid want jij herkent het niet van je zusje. Ik denk ook niet dat mijn broer het bij mij gezien heeft maar het was er wel: mannen van de leeftijd van mijn ouders die ongepaste opmerkingen maakten, gestaar naar borsten en billen, weddenschappen op mijn bijbaantje (magazijn, veel mannen) wie mij en mijn collega het eerste in bed zouden krijgen, een hand op je billen als ik de trap op liep, en natuurlijk gefluit. En ik ben geen grote schoonheid, toen ook niet, gewoon een leuk uitziend meisje uit een middenklasse-gezin.

En dan nog. Daar hebben meisjes het niet met andere mannen over; meestal niet, ook niet met broertjes.

Hooguit als ze iets ouder zijn met hun partner.

Anoniemer schreef op 11-08-2024 om 09:50:

[..]

Seksueel getinte opmerkingen of handtastelijkheden in deze situaties zijn uitsluitend een uiting van (of poging tot) macht. En als je wat terugroept ben je hoe dan ook een vuile pot, dus ja dan hebben ze weer wat anders.

Het heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met je uiterlijk en of een ander je 'knap' vindt.

Zoooo herkenbaar! Mijn beste vriendin en ik werden destijds uitgemaakt voor “lesbiennes” omdat we weigerden in te gaan op avances van bepaalde (bekende) mannen (loosers). Nou prima hoor, laat ons maar lesbienne zijn 

AlisonH schreef op 11-08-2024 om 09:27:

[..]

Ik zie bij jou geen poging het te snappen, alleen ontkenning. Vrouwen hier op het forum moeten wel allemaal bloedmooi zijn en/of in een getto zijn opgegroeid want jij herkent het niet van je zusje. Ik denk ook niet dat mijn broer het bij mij gezien heeft maar het was er wel: mannen van de leeftijd van mijn ouders die ongepaste opmerkingen maakten, gestaar naar borsten en billen, weddenschappen op mijn bijbaantje (magazijn, veel mannen) wie mij en mijn collega het eerste in bed zouden krijgen, een hand op je billen als ik de trap op liep, en natuurlijk gefluit. En ik ben geen grote schoonheid, toen ook niet, gewoon een leuk uitziend meisje uit een middenklasse-gezin.

Ik ken het zelf ook niet. Ben lelijk. Ik werd niet na gefloten of er werd gesist of wat dan ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.