Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Niqab


Chantal2022 schreef op 10-08-2024 om 17:25:

[..]

Wijde kleren is niet de oplossing maar een Niqab blijkbaar wel. Dat is ook wijde kleding toch?

ja ik zeg ook: Overigens geldt hetzelfde argument natuurlijk voor een niqab: waarom moeten vrouwen zich verhullen omdat mannen vrouwen objectiveren?

Het meisje wil zich wel mooi kunnen maken maar niet geobjectiveerd worden en ziet een niqab als oplossing. Ik zou haar inderdaad duidelijk maken dat die vrouwen wellicht met dezelfde problemen zitten of met een man die wel vrouwen zonder niqab objectiveert maar ook een 'kuise' vrouw thuis willen hebben

Ik denk dat je met een niqab nog veel meer bekeken wordt. Niet alleen door mannen, maar door Jan en Alleman. Wees ook voorbereid op veel negatieve reacties. Dus los van andere bezwaren: het helpt waarschijnlijk ook niet echt

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

10-08-2024 om 18:47

Zeg tegen dochter dat je haar psycholoog mailt over dit .

Ze zou wat mij betreft perfect mogen experimenteren.

Maar ik zou haar ook veel plezier wensen met pakweg de schoolregels, want ik gok dat op de meeste scholen een niqab niet is toegelaten. En dat ze het moet houden bij een "gewone" hoofddoek.

Ze mag bovendien ook zelf vaststellen dat ze met die niqab waarschijnlijk ook aangestaard zal worden en dat er bijvoorbeeld vragen zullen komen van klasgenoten, familie, ...

Marty1984 schreef op 10-08-2024 om 18:52:

Ze zou wat mij betreft perfect mogen experimenteren.

Maar ik zou haar ook veel plezier wensen met pakweg de schoolregels, want ik gok dat op de meeste scholen een niqab niet is toegelaten. En dat ze het moet houden bij een "gewone" hoofddoek.

Ze mag bovendien ook zelf vaststellen dat ze met die niqab waarschijnlijk ook aangestaard zal worden en dat er bijvoorbeeld vragen zullen komen van klasgenoten, familie, ...

Op geen enkele school is gezichtsbedekking toegestaan, net als in het OV of in overheidsgebouwen.

Daglichtlamp schreef op 10-08-2024 om 18:53:

[..]

Op geen enkele school is gezichtsbedekking toegestaan, net als in het OV of in overheidsgebouwen.

Vandaar dus: Laat die puber zelf maar ontdekken op hoe weinig plaatsen in Nederland ze die niqab effectief kan dragen.

En dat ze zich op de meeste plaatsen moet houden aan maximaal een hijab of chador.

Als ze een hoofddoek wil gaan dragen ... ze doet maar. Je houdt het verdomd moeilijk tegen op haar pakweg 15de.

Ik zou dan weer wel proberen haar internet-geschiedenis in de gaten te houden en kijken met wie ze allemaal chat. Een vlucht boeken naar Turkije of Syrië omdat ze daar door iemand online toe overhaald wordt lijkt mij niet de bedoeling.

Jonagold schreef op 10-08-2024 om 12:54:

Er is vast iets mis met mij, maar ik heb daar echt zelden wat van gemerkt, dat mannen op een nare manier aandacht voor me hadden. Of hebben. En al zeg ik het zelf, ik ben zeker niet lelijk. Maar goed, dat is een andere discussie.
Ik zou haar gevoel serieus nemen maar samen kijken naar andere oplossingen. Met een niqaab trekt ze ook negatieve aandacht dus dat is zeker geen oplossing.

Ik zie dat dus ook nooit. Niet dat ik niet kijk maar ik doe dat niet opvallend ofzo. Misschien dat hier alleen maar bloedmooie vrouwen zijn die allen in een of ander ghetto zijn opgegroeid.

Ook niet op alle scholen zijn hoofddoeken toegestaan. Scholen met een religieuze grondslag, hoe weinig ze daar ook vorm aan geven, mogen dit weigeren. Moet dan wel in de schoolgids beschreven staan.
Vaak zie je dan dat de populatie leerlingen die dat wel wil een andere school kiest. Of in het algemeen wat liberaler is.

Whatever je hier ook van kunt vinden, ik zou mijn 15-jarige niet van school laten wisselen om dit standpunt. 

Nog los van dat je ook over een hoofddoek vragen en blikken gaat krijgen, zeker als je de bijbehorende religie niet aanhangt.

Met een niqaab trekt ze meer bekijks dan in minirok of baggy pants...

Poezenmeisje schreef op 10-08-2024 om 19:16:

Met een niqaab trekt ze meer bekijks dan in minirok of baggy pants...

Ligt eraan waar. In Amsterdam Slotervaart of Utrecht Overvecht niet zo hoor

Poezenmeisje schreef op 10-08-2024 om 19:16:

Met een niqaab trekt ze meer bekijks dan in minirok of baggy pants...

Het gaat haar er neem ik aan om dat er niks te zien valt? Dus de aandacht is niet vanwege hoe ze eruit ziet. Dat zal waarschijnlijk haar gedachtengang zijn.

Jonagold schreef op 10-08-2024 om 12:54:

Er is vast iets mis met mij, maar ik heb daar echt zelden wat van gemerkt, dat mannen op een nare manier aandacht voor me hadden. Of hebben. En al zeg ik het zelf, ik ben zeker niet lelijk. Maar goed, dat is een andere discussie.
Ik zou haar gevoel serieus nemen maar samen kijken naar andere oplossingen. Met een niqaab trekt ze ook negatieve aandacht dus dat is zeker geen oplossing.

In onze tijd bestond ook geen social media. Ik denk dat deze generatie meer beïnvloed wordt door wat via filmpjes rondgestuurd wordt. 
Misschien handig dergelijke filmpjes links te laten liggen.


Flanagan schreef op 10-08-2024 om 19:45:

[..]

In onze tijd bestond ook geen social media. Ik denk dat deze generatie meer beïnvloed wordt door wat via filmpjes rondgestuurd wordt.
Misschien handig dergelijke filmpjes links te laten liggen.


In mijn tijd was er wel social media maar toch heb ik nooit gehoord dat er bijv kwijlende 60ers naar m'n zusje staarde of haar zelfs ongewenst aanraakte. Mannen kijken naar vrouwen en vrouwen kijken naar mannen, dat is hoe het gaat. 

Nick90 schreef op 10-08-2024 om 19:49:

[..]

In mijn tijd was er wel social media maar toch heb ik nooit gehoord dat er bijv kwijlende 60ers naar m'n zusje staarde of haar zelfs ongewenst aanraakte. Mannen kijken naar vrouwen en vrouwen kijken naar mannen, dat is hoe het gaat.

Je bent een man toch? Dan ben je geen eigenaar van deze ervaring. Je hebt geen idee hoe het is om als vrouw als lustobject te worden gezien of te worden gesexualiseerd. Oftewel: je bent aan het mansplainen. 

Poms schreef op 10-08-2024 om 19:58:

[..]

Je bent een man toch? Dan ben je geen eigenaar van deze ervaring. Je hebt geen idee hoe het is om als vrouw als lustobject te worden gezien of te worden gesexualiseerd. Oftewel: je bent aan het mansplainen.

Ja tuurlijk hoor. En het dan vreemd vinden dat mannen het niet snappen. Bye 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.