Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


Sporten is altijd goed . Bewegen.
Maar kinderen met een ernstige psychiatrische aandoening zoals ook mijn kind hebben meer nodig
Helaas schiet de hulpverlening hier in ernstig tekort.

Ik lees al lang mee, maar heb nog zelden gereageerd. Anderen hebben vaak al goede ideeën, waar ik niet zoveel aan toe te voegen heb.
Voor hoe het nu is, heb ik een idee. Misschien sla ik de plank helemaal mis en kun je er niets mee, maar ik dacht, zou het je dochter helpen om te wennen op de nieuwe plek als 1 keer in de week jij of je man daar een nachtje slaapt? Geen idee of dat voor jullie haalbaar is of dat dat juist haar hele proces verstoord, maar hier moest ik aan denken.
Ik hoop dat je dochter haar draai wat gaat vinden en dat de begeleiding de beste modus vindt om haar te begeleiden.

JohanV76 schreef op 26-09-2024 om 11:24:

[..]

Ik weet niet of het eerder ter sprake is gekomen (heb niet alle pagina's gelezen) maar staat ze niet open (of kun je haar zover krijgen) om te gaan sporten? Fitness en/of wandelen > hardlopen is niet alleen ontzettend goed voor je lichaam maar ook voor je hoofd. Als ik iets tegen mijn 15-jarige ikke zou kunnen zeggen is... "ga sporten en blijf sporten". Nu (48) ga ik 3x per week naar de sportschool en hoewel ik ruim 20kg ben afgevallen gaat het allemaal niet zo makkelijk en snel als toen ik jong was.

Sporten kan op een positieve manier verslavend zijn waardoor je invulling krijgt, lekkerder in je vel komt te zitten en ook geestelijk een opkikker krijgt. Moe na een werkdag op de bank ploffen is anders dan moe na een werkdag en daarna ook nog even sporten op de bank ploffen. Het begin is lastig maar als je eenmaal bezig bent en je resultaten gaat zien dan werkt dat enorm stimulerend.

Ik ben geen fitness freak oid maar ik weet dat het sporten me door mijn recente, vervelende scheiding heeft geholpen. Ik kan niet meer naar mijn 15 jarige ik terug maar ik zou willen dat ik je dochter op het hart kon drukken dit serieus te proberen. Om te beginnen zouden jullie samen kunnen fietsen of wandelen of een keer naar de sportschool.

Er zijn genoeg doelen in het leven die moeilijk of zelfs onhaalbaar zijn. We willen allemaal een goede baan (meer dan genoeg geld hebben om leuke dingen te kopen) een leuke partner e.d. maar dat lukt niet altijd en heb je niet helemaal zelf in de hand. Om lichamelijk en daardoor geestelijk fitter te worden hebben we wel zelf in de hand.

Ik hoop dat dit niet te zweverig overkomt. Het is met de allerbeste bedoelingen geschreven omdat ik denk dat het je dochter houvast en een doel kan geven waar ze zich volledig op kan storten met alle positieve gevolgen van dien.

Misschien wel even doen voordat je reageert...

Ik snap dat je het goed bedoelt. Maar het gaat hier niet over geen vriendje vinden of niet de gewenste baan vinden en daardoor in een dipje zitten. De problemen van dit meisje zijn wel wat groter dan 'niet fit zijn' of 'levensfaseproblematiek' zoals scheiding of vastlopen in de carrière oid. 

Natuurlijk is lichaamsbeweging óók belangrijk voor mensen met ernstige psychiatrische problematiek. En wat ik zover lees is dat iets waaraan, indien haalbaar, aandacht wordt besteed. Maar ik krijg de indruk dat jij niet helemaal begrijpt hoe ziek dit meisje is. 

Schemerlampje schreef op 26-09-2024 om 11:30:

Ik lees al lang mee, maar heb nog zelden gereageerd. Anderen hebben vaak al goede ideeën, waar ik niet zoveel aan toe te voegen heb.
Voor hoe het nu is, heb ik een idee. Misschien sla ik de plank helemaal mis en kun je er niets mee, maar ik dacht, zou het je dochter helpen om te wennen op de nieuwe plek als 1 keer in de week jij of je man daar een nachtje slaapt? Geen idee of dat voor jullie haalbaar is of dat dat juist haar hele proces verstoord, maar hier moest ik aan denken.
Ik hoop dat je dochter haar draai wat gaat vinden en dat de begeleiding de beste modus vindt om haar te begeleiden.

Wat een geweldig idee .

Schemerlampje schreef op 26-09-2024 om 11:30:

Ik lees al lang mee, maar heb nog zelden gereageerd. Anderen hebben vaak al goede ideeën, waar ik niet zoveel aan toe te voegen heb.
Voor hoe het nu is, heb ik een idee. Misschien sla ik de plank helemaal mis en kun je er niets mee, maar ik dacht, zou het je dochter helpen om te wennen op de nieuwe plek als 1 keer in de week jij of je man daar een nachtje slaapt? Geen idee of dat voor jullie haalbaar is of dat dat juist haar hele proces verstoord, maar hier moest ik aan denken.
Ik hoop dat je dochter haar draai wat gaat vinden en dat de begeleiding de beste modus vindt om haar te begeleiden.

Ook bij mij schoot deze gedachte door het hoofd. Zou dit helpend Kunnen zijn? 

even voor mijn beeldvorming: je dochter woont nu alleen in een huis met een begeleider? Dag en nacht? Vast team of elke dag een ander gezicht? 

🙏   Je kunt dit

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.