Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoeveel zakgeld voor schooluitje


maar waarom dan niet voor de zekerheid gewoon wat meer en dan kan hij het later terug geven. Ik zou het niet fijn vinden als ik weet dat het misschien te weinig is. Sta je daar in Amsterdam. 

Als dochter dit soort dingen heeft,  geef ik gewoon aan haal maar wat lekkers en stuur dan een tikkie. Met eventueel een maximum. Maar dat is eigenlijk nooit nodig. 

Kikki39 schreef op 01-04-2022 om 08:08:

maar waarom dan niet voor de zekerheid gewoon wat meer en dan kan hij het later terug geven. Ik zou het niet fijn vinden als ik weet dat het misschien te weinig is. Sta je daar in Amsterdam.

Te weinig voor wat? Als hij wat te eten en drinken meeneemt, heeft hij sowieso geen geld nodig. Dan is wat je meegeeft voor de leuk of iets lekkers. Niets mis mee, maar niet noodzakelijk. Ik zou denk ik €7,50 per keer geven? Al is mijn dochter ook wel naar Amsterdam geweest met school zonder geld mee te krijgen. En zelf had ze ook niets mee. Hadden we allebei niet aan gedacht. Gelukkig mocht ze wat lenen van een vriendin toen iedereen patat ging halen.

Je kan beter teveel dan te weinig meegeven. De prijzen wb horeca etc liggen in de efteling en Amsterdam hoger dan gemiddeld. 
Ik zou 20€ per uitje meegeven, met de boodschap dat het geld wat die overhoudt terug kan worden gegeven. 

Brienne schreef op 01-04-2022 om 09:01:

Je kan beter teveel dan te weinig meegeven. De prijzen wb horeca etc liggen in de efteling en Amsterdam hoger dan gemiddeld.
Ik zou 20€ per uitje meegeven, met de boodschap dat het geld wat die overhoudt terug kan worden gegeven.

dit inderdaad. Voor een patatje mayo ben je zo al E4,50 kwijt

Ik zou wel het geld via pinpas geven. Ik hoop toch dat hij daaraan gewend is en anders maar eens vaker een boodschapje laten doen en hem een tikkie laten sturen en jij terugbetalen. 

Uitje: ik zou hem geld geven voor een lunch zoals je altijd doet en hij mag van zijn zakgeld de rest bijleggen. Kan hij ook duur lunchen als hij wil. Eten meegeven zou ik niet doen: dat doet waarschijnlijk geen enkele puber op dat reisje. Flesje water wel. 

€15 of €20 per uitje, tenzij er al een lunch bij inzit. Ik zou als puber als lunch een menu nemen met patat, een snack en wat te drinken. Dan ben je al snel €10 kwijt in de Efteling. Nog een ijsje en een keer wat extra drinken brengen het zo op €15. 

En ja, tuurlijk kan het goedkoper en ik weet niet hoe ruim jullie het hebben. Maar zelf zou ik zo'n bedrag meegeven.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-04-2022 om 09:33

Iemand van 14 heeft toch gewoon zakgeld en kleedgeld en wellicht een bijbaantje? Ik zou wel wat storten ter ere van ieder uitje, maar dat zou dan een tientje zijn en zonder voorwaarden. Daar hoeft dan niks van terug als er over blijft. Duurdere keuzes kunnen prima van het eigen geld.

Ik zou in totaal 30 euro doen en dan moet hij maar kijken hoe hij het over de 2 uitjes verdeelt (of er souvenirs van koopt, ook prima). 

En even overleggen of hij het contant wil of op zijn rekening.
Dat laatste is sowieso handig om mee te gaan oefenen natuurlijk, maar dat is op zo'n dagje weg misschien niet het juiste moment. Dus gewoon doen waar hij zich het prettigst bij voelt. 

Je kunt dingen zo duur maken als je zelf wil. Voor Amsterdam zou ik rekenen op een bezoekje aan de mac of iets dergelijks. 
Ik zou bij voorkeur iets te drinken van thuis mee laten nemen. Een patatje mayo of een ijsje kun je niet meenemen, een flesje drinken wel. Dat scheelt weer behoorlijk in prijs, al kun je in Amsterdam ook in een supermarkt wat te drinken halen natuurlijk.

accepteren ze nog contant geld bij de horeca in de Efteling dan? 
Ik zou zeker met de pinpas laten gaan, ik heb zelf namelijk ook geen contant geld meer op zak. 

Ik zie nu dat er niet staat dat hij onervaren is met pinnen. Zeker pinnen. En geef gewoon niet te veel. Hij heeft zakgeld om het aan te vullen. Als hij echt in de problemen komt die dag kun je altijd geld storten later. 

in Amsterdam kun je op veel plekken niet eens meer met contant geld betalen …. Storten op z’n rekening is dan handiger. 

15-20 euro per uitje (als je het kan missen).
Knul krijgt ongetwijfeld zakgeld etc, maar ik zou hem lekker wat extra's toestoppen!

Kikki39 schreef op 01-04-2022 om 08:08:

maar waarom dan niet voor de zekerheid gewoon wat meer en dan kan hij het later terug geven. Ik zou het niet fijn vinden als ik weet dat het misschien te weinig is. Sta je daar in Amsterdam.

Hij heeft toch gewoon een pinpas, waar ongetwijfeld wat geld op staat (of hebben 14-jarigen een lege rekening? - dan tijd om daar eens een gesprek over te voeren).

Mochten de omstandigheden zo zijn dat er meer geld uitgegeven moet worden, dan kan hij dat achteraf bij mij 'declareren'.

En mocht hij toch een lege rekening hebben en er iets gebeuren waardoor hij acuut geld nodig heeft in A'dam, dan kan hij ter plekke een tikkie sturen; staat gelijk op de rekening.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.