Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2024

Ik zag nog geen examentopic van dit jaar  

Vandaag beginnen de examens! Praat hier mee.


Mugs schreef op 23-05-2024 om 09:18:

[..]

Ach wat naar voor je dochter. Voor sommige leerlingen is die hele examenperiode ook zo stressvol dat het de prestaties negatief beïnvloed. Die spanning wordt in zo'n examenjaar ook wel opgebouwd, alles staat in het teken van "Hét eindexamen". Terwijl je ook kunt denken: het zijn gewoon maar toetsen.

Zou het je dochter helpen om de examens niet na te kijken?

Het is inderdaad veel voor haar, jammer, ik herken dat helemaal niet van mezelf. Ik vond het wel een speciale sfeer (ik had zelfs medelijden met de leerlingen die een paar jaar geleden geen examen "hoefden" te doen vanwege Corona, maar voor dochter was dat perfect geweest eigenlijk)

Tsja, dat nakijken, ergens hoop je steeds dat het meevalt en dat dat de spanning juist een beetje wegneemt...

Zebra04 schreef op 23-05-2024 om 09:26:

[..]

Het is inderdaad veel voor haar, jammer, ik herken dat helemaal niet van mezelf. Ik vond het wel een speciale sfeer (ik had zelfs medelijden met de leerlingen die een paar jaar geleden geen examen "hoefden" te doen vanwege Corona, maar voor dochter was dat perfect geweest eigenlijk)

Tsja, dat nakijken, ergens hoop je steeds dat het meevalt en dat dat de spanning juist een beetje wegneemt...

Heb je meegekeken met het nakijken? Mijn dochter keek ook zelf na, maar deed dat behoorlijk streng. Uiteindelijk kwam ze met de echte cijfers (soms flink) hoger uit. Ze deed dat wel bewust om zich niet rijk te willen rekenen.

Schemerlampje schreef op 23-05-2024 om 11:05:

[..]

Heb je meegekeken met het nakijken? Mijn dochter keek ook zelf na, maar deed dat behoorlijk streng. Uiteindelijk kwam ze met de echte cijfers (soms flink) hoger uit. Ze deed dat wel bewust om zich niet rijk te willen rekenen.

Nee ik heb niet meegekeken, ze is altijd heel zelfstandig in dit soort dingen en weet denk ik beter dan ik hoe er nagekeken wordt. Maar ik heb uiteraard wel gezegd dat ze waarschijnlijk wat te streng is voor zichzelf en dat nam ze wel van me aan gelukkig.

Ik weet net gebeld door een vriendin dat er in haar huis behoorlijk stress is door het eindexamen wiskunde B en wiskunde A op vwo ( heeft 2 eindexamen kandidaten). Ze gaf aan dat haar kinderen beide examens niet te doen vonden en hoewel ze best nog relax waren,  ze nu erge spanning hebben voor de eindexamens die nog volgen.  Ik snap wel dat het zo werkt.  Vind het dan ook oprecht zielig als een examen zo moelijk is. 

Kimdekim schreef op 23-05-2024 om 19:52:

Ik weet net gebeld door een vriendin dat er in haar huis behoorlijk stress is door het eindexamen wiskunde B en wiskunde A op vwo ( heeft 2 eindexamen kandidaten). Ze gaf aan dat haar kinderen beide examens niet te doen vonden en hoewel ze best nog relax waren, ze nu erge spanning hebben voor de eindexamens die nog volgen. Ik snap wel dat het zo werkt. Vind het dan ook oprecht zielig als een examen zo moelijk is.

Ach zo sneu! Hoeveel moeten ze nog?

Hier heeft dochter ook vandaag wiskunde B examen gehad; er waren inderdaad vragen bij die ze moeilijk vond maar overall vond ze het wel te doen. (Beter dan natuurkunde in elk geval; drama!). Tussendoor heeft ze ook korte pauze kunnen houden, dat heeft ook geholpen, door de stress kun je compleet vast lopen.

Nu is het wachten op de uitslag; 12 juni de uitslag. We rekenen op een her voor Natuurkunde.

Wiskunde B werd hier wel als heel pittig ervaren. Gelukkig heeft zoon er niet zoveel moeite mee, maar hij was een van de weinigen van de klas. Er waren maar twee leerlingen die alles af hadden gekregen. Jammer, want al komt er een hoge n-term, het zorgt voor heel veel stress en dat werkt ook door op de andere examens. Morgen nog een zware dag en dan gelukkig alleen nog maar Engels.

Zilver_gray schreef op 23-05-2024 om 20:06:

Hier heeft dochter ook vandaag wiskunde B examen gehad; er waren inderdaad vragen bij die ze moeilijk vond maar overall vond ze het wel te doen. (Beter dan natuurkunde in elk geval; drama!). Tussendoor heeft ze ook korte pauze kunnen houden, dat heeft ook geholpen, door de stress kun je compleet vast lopen.

Nu is het wachten op de uitslag; 12 juni de uitslag. We rekenen op een her voor Natuurkunde.

Ik verwacht wel een hoge N-term voor Natuurkunde, gezien de reacties van docenten die ik heb gezien. Al blijft het altijd afwachten.

Schemerlampje schreef op 23-05-2024 om 21:29:

[..]

Ik verwacht wel een hoge N-term voor Natuurkunde, gezien de reacties van docenten die ik heb gezien. Al blijft het altijd afwachten.

Ja ik hoop het ook! We gaan het zien.

Succes voor degenen die vandaag examen moeten doen.
En daarna een welverdiend fijn weekend gewenst 

Hier zijn de examens in huis voorbij. Kind ziet het positief in en denkt dat ie wel geslaagd is. Nou is hij nogal optimistisch van aard en stond hij er niet al te geweldig voor, dus wij zijn nog een beetje voorzichtig en houden rekening met een herkansing.... 
Maar goed, deze hobbel is in elk geval voorbij. Hij heeft nu even een paar dagen vrij om te relaxen en daarna gaat ie lekker veel werken de komende maanden om extra te verdienen. Een examenreis hoefde niet van hem, dus hij gaat gewoon met ons mee op vakantie gelukkig.

Hebben jullie examenkandidaten nog leuke zomerplannen? En zijn ze een beetje optimistisch over hun uiteindelijke slagingskans?

SuzyQFive

SuzyQFive

28-05-2024 om 16:59 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 21-05-2024 om 19:05:

[..]

Leuke typische puber!

Ik ben zelf geen docent, maar zit weleens bij een toets of leerlingen halen bij mij in het kabinet een toets in. Sommigen presteren het om zonder pen, potlood, rekenmachine en Binas te komen….

Het wordt voor jullie spannend dan op 12 juni.

In de familieapp zei ze dat ze de examens wel okay vond, behalve bio en eco. 

Tjod22 schreef op 28-05-2024 om 16:37:

Hier zijn de examens in huis voorbij. Kind ziet het positief in en denkt dat ie wel geslaagd is. Nou is hij nogal optimistisch van aard en stond hij er niet al te geweldig voor, dus wij zijn nog een beetje voorzichtig en houden rekening met een herkansing....
Maar goed, deze hobbel is in elk geval voorbij. Hij heeft nu even een paar dagen vrij om te relaxen en daarna gaat ie lekker veel werken de komende maanden om extra te verdienen. Een examenreis hoefde niet van hem, dus hij gaat gewoon met ons mee op vakantie gelukkig.

Hebben jullie examenkandidaten nog leuke zomerplannen? En zijn ze een beetje optimistisch over hun uiteindelijke slagingskans?

Hier wordt het waarschijnlijk wel een her voor Natuurkunde. Maar goed daar was dochter na het examen ook erg duidelijk in; Drama!

Voor nu relaxen, zondag volgens mij nog naar een concert en na de her periode gaat ze op vakantie naar Griekenland samen met een vriendin.

Jullie examenkandidaten ook zo zenuwachtig? Onze dochter is ontzettend zenuwachtig. Na het maken van haar examens er een goed gevoel over, maar nu toch twijfels. 
Nog even geduld, morgen tussen 12.00 en 13.00 uur weten we het

Heel veel sterkte, leerlingen èn ouders bij t wachten op de uitslag. Hopelijk kan de vlag uit!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.