Blauwevis
24-09-2024 om 17:10
Eten op school met beugel...
Mijn kind zit in de brugklas en heeft sinds kort een beugel, maar wil geen brood eten op school, want is bang voor restjes eten in de beugel.
In de schooltas zit een tandenborstel en ragertjes, maar in de toiletruimte tanden poetsen is stom.
Hebben jullie tips welk eten niet tussen je beugel blijft zitten? Banaan is wel oké en een overgebleven pannekoek van de avond ervoor ook wel, maar elke dag pannekoeken bakken is veel werk en lijkt me ook niet gezond...
Nick90
25-09-2024 om 17:49
Bakblik schreef op 25-09-2024 om 17:41:
Ik heb een zorgintensief kind die in het normale onderwijs heeft geprobeerd een diploma te halen. Voor hem waren er (binnen grenzen) aangepaste regels en aanpassingen binnen het curriculum.
Als kind met extra behoefte aan rust kon hij gebruik maken van de "rustruimte voor autisten" (het betreffende hok had een andere naam maar die ben ik even kwijt) terwijl hij zelf geen autisme heeft. Veel scholen hebben inmiddels gebedsruimtes voor de moslims, rustruimte voor de autisten, dus een hokje, anders dan het toilet, om de beugel te onderhouden vind ik geen idioot idee.
Als de beugel goed is gewend en de schaamte voorbij is kan ze dat altijd nog op de normale toiletten doen.
Ik ben en een autist en ben bijna doof, in pakweg 2003 ging ik naar de middelbare school, er was een aparte ruimte voor kinderen die iets mankeerden zoals ik maar daar ging niemand in, veel te voor schut was dat. Een gebedsruimte vind ik dan weer iets totaal anders maar het is dus niet dat anderen niet weten wat je in die speciaal bestemde ruimte gaat doen. Beter leer je je kind dat het normaal is om even etensresten op te vissen.
Moederkareltje
25-09-2024 om 18:04
handspiegeltje in de tas. Kan hij op de wc in privé kijken of zijn mond schoon is en even spoelen. Opgelost. Zo checkte ik ook vaak mijn make up. In privé even rustig bijwerken ipv met toeschouwers.
Blauwevis
25-09-2024 om 18:09
Het was niet mijn bedoeling om een hele discussie te starten, ik vroeg alleen advies welke eten geschikt zou kunnen zijn. de reden waarom ze niet eet wordt heus wel aan gewerkt. Als jullie verder willen discussiëren, prima, maar ik heb een antwoord op mijn vraag gehad, morgen een bakje kwark met fruit mee naar school.
Blauwevis
25-09-2024 om 18:32
Nick90 schreef op 25-09-2024 om 17:49:
[..]
Ik ben en een autist en ben bijna doof, in pakweg 2003 ging ik naar de middelbare school, er was een aparte ruimte voor kinderen die iets mankeerden zoals ik maar daar ging niemand in, veel te voor schut was dat. Een gebedsruimte vind ik dan weer iets totaal anders maar het is dus niet dat anderen niet weten wat je in die speciaal bestemde ruimte gaat doen. Beter leer je je kind dat het normaal is om even etensresten op te vissen.
Hier ook ass, kind heeft een aparte ruimte waar ze wél graag heen gaat, dat is op deze school géén voor schut ruimte. Vertel jij eens hoe ik mijn kind moet leren dat het normaal is om etensresten op te vissen.
Nick90
25-09-2024 om 20:36
Blauwevis schreef op 25-09-2024 om 18:32:
[..]
Hier ook ass, kind heeft een aparte ruimte waar ze wél graag heen gaat, dat is op deze school géén voor schut ruimte. Vertel jij eens hoe ik mijn kind moet leren dat het normaal is om etensresten op te vissen.
Dat hoef jij haar niet te leren dat leert ze uit zichzelf. Ik ben inmiddels 34 dus ook dove autisten leren hoe ze zich aan moeten passen. En buiten dat blijf ik natuurlijk wel een autist dus hoe jij je dochter iets leert is jouw ding, het is jouw dochter tenslotte
Temet
26-09-2024 om 09:53
Even advies waar je niet om hebt gevraagd (maar ik geef het toch): ik zou kiezen voor volle kwark of yoghurt. De varianten met minder vet staan prominenter in het schap (zeker bij kwark), maar bij een puber zou ik dat niet doen. Meer vet verzadigt iha ook beter.
MarvelousM
26-09-2024 om 10:12
Moederkareltje schreef op 25-09-2024 om 18:04:
handspiegeltje in de tas. Kan hij op de wc in privé kijken of zijn mond schoon is en even spoelen. Opgelost. Zo checkte ik ook vaak mijn make up. In privé even rustig bijwerken ipv met toeschouwers.
Al die pubers hebben een telefoon die op selfie-stand kan, dus een handspiegel is niet eens nodig.
MarvelousM
26-09-2024 om 10:14
Blauwevis schreef op 25-09-2024 om 18:09:
Het was niet mijn bedoeling om een hele discussie te starten, ik vroeg alleen advies welke eten geschikt zou kunnen zijn. de reden waarom ze niet eet wordt heus wel aan gewerkt. Als jullie verder willen discussiëren, prima, maar ik heb een antwoord op mijn vraag gehad, morgen een bakje kwark met fruit mee naar school.
Dat vult toch lang niet zo goed als een boterham? Blijft thuis ook de halve boterham tussen de beugel hangen? Kan me gewoon niet voorstellen.
madee
26-09-2024 om 12:35
MarvelousM schreef op 26-09-2024 om 10:14:
[..]
Dat vult toch lang niet zo goed als een boterham? Blijft thuis ook de halve boterham tussen de beugel hangen? Kan me gewoon niet voorstellen.
Jazeker, vooral als er pitten/zaden etc. op of in zitten kan er van alles in/aan de beugel blijven hangen. Heel vervelend, maar thuis ga je makkelijker even met de rager of tandenborstel aan de slag. Ik vond het zelf ook heel vervelend; eten in een restaurant of in een groep heeft mij veel plezier ontnomen door de beugel in combinatie met de wens om er netjes uit te zien.
Ademes
26-09-2024 om 13:26
Hier ook verschillende beugelkinderen gehad, maar nooit echt problemen. Ik zou zeggen, begin met wit brood zonder korsten, want dat spoelt makkelijk weg en als er iets blijft zitten valt dat niet zo op. En oefen thuis met hoe je kunt eten zonder dat er al teveel blijft hangen.
Ik snap dat kind liever geen tanden gaat poetsen in de wc's, maar je kunt ook (oefenen met) spoelen met water en controleren met een handspiegeltje. Kwark met fruit is denk ik te weinig voor een lunch voor een jongen in de groei. Bovendien kan fruit ook achterblijven...
Denk dat het met een kind met ass vooral belangrijk is dat je thuis zoveel mogelijk oefent en uitprobeert, zodat kind gerust is dat het op school ook gaat lukken.
Moederkareltje
26-09-2024 om 14:02
MarvelousM schreef op 26-09-2024 om 10:12:
[..]
Al die pubers hebben een telefoon die op selfie-stand kan, dus een handspiegel is niet eens nodig.
Die vind ik altijd zo een raar beeld geven . In de handspiegel ben ik een stuk knapper en die mag ook perongeluk in de wc vallen.
Blauwevis
26-09-2024 om 18:32
MarvelousM schreef op 26-09-2024 om 10:14:
[..]
Jazeker wel, deze week bij de tandarts viste hij met zijn haakje nog een stuk brood er uit, terwijl we juist extra goed poetsen voordat we daarheen gaan.
Blauwevis
26-09-2024 om 18:37
Moederkareltje schreef op 26-09-2024 om 14:02:
[..]
Die vind ik altijd zo een raar beeld geven . In de handspiegel ben ik een stuk knapper en die mag ook perongeluk in de wc vallen.
Haha, dat ook maar telefoon mag ze ook niet bij zich hebben op school.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.