Blauwevis
24-09-2024 om 17:10
Eten op school met beugel...
Mijn kind zit in de brugklas en heeft sinds kort een beugel, maar wil geen brood eten op school, want is bang voor restjes eten in de beugel.
In de schooltas zit een tandenborstel en ragertjes, maar in de toiletruimte tanden poetsen is stom.
Hebben jullie tips welk eten niet tussen je beugel blijft zitten? Banaan is wel oké en een overgebleven pannekoek van de avond ervoor ook wel, maar elke dag pannekoeken bakken is veel werk en lijkt me ook niet gezond...
Blauwevis
26-09-2024 om 18:42
Nick90 schreef op 25-09-2024 om 20:36:
[..]
Dat hoef jij haar niet te leren dat leert ze uit zichzelf. Ik ben inmiddels 34 dus ook dove autisten leren hoe ze zich aan moeten passen. En buiten dat blijf ik natuurlijk wel een autist dus hoe jij je dochter iets leert is jouw ding, het is jouw dochter tenslotte
Ze zal idd dingen moeten leren en zichzelf aan moeten passen, maar de beugel is tijdelijk. Zonder eten wordt je concentratie slechter, concentratie die ze al niet heeft, zou zonde zijn als haar schoolresultaten er onder lijden terwijl het met een beetje hulp op te lossen is.
Nick90
26-09-2024 om 20:22
Blauwevis schreef op 26-09-2024 om 18:42:
[..]
Ze zal idd dingen moeten leren en zichzelf aan moeten passen, maar de beugel is tijdelijk. Zonder eten wordt je concentratie slechter, concentratie die ze al niet heeft, zou zonde zijn als haar schoolresultaten er onder lijden terwijl het met een beetje hulp op te lossen is.
Op te lossen terwijl er eigenlijk geen probleem is? Als haar schoolresultaten leiden onder het tijdelijk niet kunnen eten wat ze wil is het uiteraard anders, maar zoals het jou leest kan jouw kind prima omgaan met bus opstap en uitstaptijden.
MamaE
26-09-2024 om 22:55
Er zijn natuurlijk legio pubers met beugels die ook allemaal moeten eten op school.
Een aparte ruimte voor beugelschoonmaak heb ik echt nog nooit van gehoord. Dat kan gewoon op het toilet.
Onze dochter heeft ook autisme en heeft veel moeite met 'anders zijn'. Wat wij haar vooral meegeven is om er zelf normaal over te doen, er geen ding van te maken. En te kijken naar wat en hoe er wel kan in plaats van naar problemen en onmogelijkheden.
En om andere mensen daar niet mee te belasten of verantwoordelijk voor te houden. Cru gezegd is het haar probleem en moet zij er op een of andere manier mee leren omgaan. Dochter kan daar soms best even heel boos over zijn, weerstand tonen, maar uiteindelijk lukt het haar vaak wel om het zelf op te lossen.
Zie het voorbeeld van de te korte eetpauze op school. Daar was dochter voor de zomer al boos over en in de zomer kwam daar nog een kaakoperatie met veel pijn bovenop. Toch is het haar gelukt om zelf een oplossing te bedenken en er zelf normaal over te doen dat haar eetpatroon er nu wat anders uitziet. Ook brood eten met of bij vriendinnetjes of op de BSO was even een drempel, maar uiteindelijk was er bij iedereen begrip voor.
Gingergirl
27-09-2024 om 08:34
MarvelousM schreef op 26-09-2024 om 10:12:
[..]
Al die pubers hebben een telefoon die op selfie-stand kan, dus een handspiegel is niet eens nodig.
Op de meeste scholen moeten ze smorgens hun foon inleveren en krijgen het pas eind van de dag terug dus daar heb je dan niet zoveel aan in de pauze.
Decembermamma
27-09-2024 om 10:06
Gingergirl schreef op 27-09-2024 om 08:34:
[..]
Op de meeste scholen moeten ze smorgens hun foon inleveren en krijgen het pas eind van de dag terug dus daar heb je dan niet zoveel aan in de pauze.
Op de meeste scholen doen ze dat niet hoor.
Gingergirl
27-09-2024 om 12:03
Decembermamma schreef op 27-09-2024 om 10:06:
[..]
Op de meeste scholen doen ze dat niet hoor.
Hier wel.
Nick90
27-09-2024 om 21:27
https://www.viafora.nl/forum/6-puberteit/jongvolwassene-verdient-volledig-salaris?page=10#156
Als ik dit topic lees vraag ik me wel af waarom pubers gepamperd moeten worden, vooral faciliteren dat puber een eigen individueel hokje krijgt voor dit levensgrote issue en vervolgens 4-6 jaar later klagen dat diezelfde pubers toch zo entitled zijn, we moeten dus eerst alles doen en laten om ons aan te passen aan die puber om vervolgens te gaan mauwen dat jonge mensen van nu teveel eisen hebben en dat ook per direct willen, zoals een koopwoning met eigen oprit en garage. Het zou zeker helpen als we zouden zorgen dat pubers niet entitled worden in hun behoeftes maar ze gewoon zelf naar oplossingen laten zoeken, dus niks geen aparte beugel schoonmaakspots voor die trieste puber met beugel maar een mooi moment om te leren hoe je zelf iets op moet lossen. Dat moest ik ook gewoon en mijn handicap was blijvend en zeker zichtbaar.
Blauwevis
27-09-2024 om 21:54
Nick90 schreef op 27-09-2024 om 21:27:
https://www.viafora.nl/forum/6-puberteit/jongvolwassene-verdient-volledig-salaris?page=10#156
Als ik dit topic lees vraag ik me wel af waarom pubers gepamperd moeten worden, vooral faciliteren dat puber een eigen individueel hokje krijgt voor dit levensgrote issue en vervolgens 4-6 jaar later klagen dat diezelfde pubers toch zo entitled zijn, we moeten dus eerst alles doen en laten om ons aan te passen aan die puber om vervolgens te gaan mauwen dat jonge mensen van nu teveel eisen hebben en dat ook per direct willen, zoals een koopwoning met eigen oprit en garage. Het zou zeker helpen als we zouden zorgen dat pubers niet entitled worden in hun behoeftes maar ze gewoon zelf naar oplossingen laten zoeken, dus niks geen aparte beugel schoonmaakspots voor die trieste puber met beugel maar een mooi moment om te leren hoe je zelf iets op moet lossen. Dat moest ik ook gewoon en mijn handicap was blijvend en zeker zichtbaar.
Ik vroeg alleen om tips welk eten niet tussen een beugel vast komt te zitten, om andere tips heb ik niet gevraagd. Als je wil zeiken over sneeuwvlokjes open je zelf maar een topic.
sophiev
30-09-2024 om 15:28
onze dochter spoelde vaak haar mond om maar brood met pitjes of iets is wel het beste om te vermijden vaak zie je dan niet meer dingen zitten als ze wat gedronken heeft.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.