Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil vriendje niet mee naar huis nemen


toen ik 17 was zat mn vader nog aan de keukentafel te wachten tot ik thuis kwam van uitgaan, ook al was t 3 uur snachts en zo ga ik ook om met mn eigen dochters hoor, mijn oudste is pas 12 maar als ik zie wat ze me nu allemaal al vraagt en wat haar vriendinnen allemaal al mogen! Die gaan en staan al waar ze willen na school, hier is de regel meteen naar huis komen en slapen bij een jongen die ik nooit gezien of gehoord heb op haar 17de, vergeet t maar! Dat andere anders opvoeden is ook helemaal prima, iedereen doet t op zn eigen manier maar ik begrijp to volledig. 

Libertine schreef op 16-01-2023 om 22:13:

Vraag aan de ouders die graag de vriend/vriendin bij wie je kind logeert graag vooraf wil zien: wat levert dat zien je op?

Ik sluit mij aan bij Wilmamaa.

Ik vind het ook belangrijk dat jou kind zijn vriend(in) ook in de eigen omgeving meemaakt en niet altijd als gast in een ander gezin. 

Natuurlijk mag er al ze 17 of 18 zijn best bij de ander geslapen worden voordat je als ouder de persoon ontmoet. Maar na een half jaar iemand nog nooit ontmoet hebben vind ik bij een thuis wonend kind best vreemd.


Helemaal mee eens 

Titiv schreef op 17-01-2023 om 09:15:

toen ik 17 was zat mn vader nog aan de keukentafel te wachten tot ik thuis kwam van uitgaan, ook al was t 3 uur snachts en zo ga ik ook om met mn eigen dochters hoor, mijn oudste is pas 12 maar als ik zie wat ze me nu allemaal al vraagt en wat haar vriendinnen allemaal al mogen! Die gaan en staan al waar ze willen na school, hier is de regel meteen naar huis komen en slapen bij een jongen die ik nooit gezien of gehoord heb op haar 17de, vergeet t maar! Dat andere anders opvoeden is ook helemaal prima, iedereen doet t op zn eigen manier maar ik begrijp to volledig.

Moet je kind verplicht naar huis na schooltijd?

Ze loopt niet in de nacht alleen op straat. Zij is bij haar vriendje. 

Laten weten waar je bent is een goede regel. 

"Zat ouders die het geeneens hadden goed gevonden dat er geslapen wordt bij iemand die ze niet kennen."

JA misschien met een 15 jarig meisje. Maar deze dochter in kwestie is 18 jaar. Natuurlijk wordt zij geirriteerd als u aangeeft dat ze niet meer mag logeren. U zegt zelf, het is een prima jongen. Laat haar dan op haar eigen tempo haar aan jullie voorstellen. Ze is geen klein kind meer en straffen zal alleen maar averrechts werken en is ook behoorlijk kinderachtig  van uw kant. Misschien wilt ze hem niet aan jullie voorstellen omdat ze zich voor jullie schaamt, wat ik mij wel kan voorstellen als u zich zo gedraagd. 

Miepjecody schreef op 17-01-2023 om 16:42:

[..]

Moet je kind verplicht naar huis na schooltijd?

Hier ook een kind van 12. Ik verwacht ook dat mijn kind uit school meteen naar huis komt. Als ze toch wat later komt, dan verwacht ik dat dat vooraf gemeld wordt. Mogelijk dat titiv het zo ook bedoelt.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-01-2023 om 11:57

S.Eroi schreef op 17-01-2023 om 23:31:

"Zat ouders die het geeneens hadden goed gevonden dat er geslapen wordt bij iemand die ze niet kennen."

JA misschien met een 15 jarig meisje. Maar deze dochter in kwestie is 18 jaar. Natuurlijk wordt zij geirriteerd als u aangeeft dat ze niet meer mag logeren. U zegt zelf, het is een prima jongen. Laat haar dan op haar eigen tempo haar aan jullie voorstellen. Ze is geen klein kind meer en straffen zal alleen maar averrechts werken en is ook behoorlijk kinderachtig van uw kant. Misschien wilt ze hem niet aan jullie voorstellen omdat ze zich voor jullie schaamt, wat ik mij wel kan voorstellen als u zich zo gedraagd.

Ze is 17. En ik vind het opmerkelijk dat zij wel bij vriend slaapt en aanschuift bij zijn familie en de familie van haar de jongen nog nooit gezien heeft na een half jaar.

En je laatste zin slaat nergens op, wat me gelijk het idee geeft dat je zelf ook jong bent.

Tickel schreef op 18-01-2023 om 11:57:

[..]

Ze is 17. En ik vind het opmerkelijk dat zij wel bij vriend slaapt en aanschuift bij zijn familie en de familie van haar de jongen nog nooit gezien heeft na een half jaar.

En je laatste zin slaat nergens op, wat me gelijk het idee geeft dat je zelf ook jong bent.

Bovendien ook nogal mosterd na de maaltijd. TO heeft allang gezegd dat dat niet zo’n handige zet was en dochter gewoon bij de jongen mag blijven slapen.

Tickel schreef op 18-01-2023 om 11:57:

[..]

Ze is 17. En ik vind het opmerkelijk dat zij wel bij vriend slaapt en aanschuift bij zijn familie en de familie van haar de jongen nog nooit gezien heeft na een half jaar.

En je laatste zin slaat nergens op, wat me gelijk het idee geeft dat je zelf ook jong bent.

Nou dat hoeft niet hoor, mijn zoon heeft pas een half jaar na het begin van zijn verkering aan zijn vader vertelt dat hij een vriendin heeft. Terwijl ze bij mij gewoon over de vloer kwamen en bleven slapen.

Hij had vooral geen zin in vervelende opmerkingen van zijn stiefmoeder. Pas na een jaar is vriendin voorgesteld aan vader en ruim daarna pas aan stiefmoeder. En nog steeds gaat het stroef en zijn ze liever bij mij of bij haar moeder.

Miepjecody schreef op 16-01-2023 om 21:35:

[..]

Tussen 24 en 26???? Onzin

Ik woonde samen met 20 en werkte toen ook, en kreeg een kind met 25.

En dat zijn goede voorbeelden om aan te tonen dat je dan al "heeeeeeeeel volwassen" bent? Begrijp me niet verkeerd, ansich ben ik het niet oneens met je, maar dat zegt toch helemaal niks. Ik was 24 toen ik 3 kids had en voelde me toen nog meer kind dan dat ik me volwassen voelde hoor. 


Tickel schreef op 16-01-2023 om 22:40:

Ik mocht op mijn 17e heel veel, maar mijn ouders wilde wel graag weten bij wie ik bleef slapen en ook die mensen, een keer, zien. Ik vind het zelf een beetje raar van dochter dat ze wel bij de ouders van vriendje aan tafel schuift maar andersom dit niet wil.

Amen, maar dat mag je hier bijna niet roepen want dan ben je of ouderwets of ben je een ouder die zijn kind niet snapt.


Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je, voordat je kind van 17 ergens logeert of verblijft, er even kennis gemaakt wordt. Niks meer niks minder. Dat hoeven we niet groter te maken dan dat het is. 

Ysenda schreef op 18-01-2023 om 12:15:

[..]

Nou dat hoeft niet hoor, mijn zoon heeft pas een half jaar na het begin van zijn verkering aan zijn vader vertelt dat hij een vriendin heeft. Terwijl ze bij mij gewoon over de vloer kwamen en bleven slapen.

Hij had vooral geen zin in vervelende opmerkingen van zijn stiefmoeder. Pas na een jaar is vriendin voorgesteld aan vader en ruim daarna pas aan stiefmoeder. En nog steeds gaat het stroef en zijn ze liever bij mij of bij haar moeder.

Dus je zoon had een reden, dochter van To heeft geen reden 

Elpisto schreef op 18-01-2023 om 16:19:

[..]

Amen, maar dat mag je hier bijna niet roepen want dan ben je of ouderwets of ben je een ouder die zijn kind niet snapt.


Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je, voordat je kind van 17 ergens logeert of verblijft, er even kennis gemaakt wordt. Niks meer niks minder. Dat hoeven we niet groter te maken dan dat het is.

Precies, van mij mag het ook niet hoor, ik wil de jongen eerst zien. En denk dat mijn dochter het niet eens zal vragen voordat de jongen hier is geweest. Trouwens als ik me met ouders om heen vergelijk zijn wij juist net heel gemakkelijk, dus denk dat hier meer ouders het echt niet mee eens zouden zijn 

Kikki39 schreef op 18-01-2023 om 16:20:

[..]

Dus je zoon had een reden, dochter van To heeft geen reden

Dat zegt TO, als he stief en pa gevraagd had zouden die ook zeggen dat er geen reden is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.