Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter voor het eerst een vriendje

Mijn dochter van bijna 16 heeft sinds kort een vriendje.
Het is een aardige jongen maar het is voor mij ook even wennen.
Hoe doen jullie dat met afspreken en blijven slapen. 
Vanaf wanneer mag dat bij jullie ? 


Julali schreef op 01-10-2021 om 22:28:

[..]

Lijkt me vooral erg handig als je er zo eentje uit de kast kunt pakken in plaats van ze zelf te moeten kopen bij de drogist. Als puber vond ik dat een stuk gênanter.

Als het goed is heb je als ouders allang besproken welke maatregelen ze moeten nemen tegen zwangerschap of andere gevolgen van seks. En condooms zijn in elke supermarkt te koop. 

BlueHeart schreef op 02-10-2021 om 06:28:

[..]

Er bestaan toch gewoon automaten waar je ze uit kunt halen? En wat is er gênant aan condooms kopen? Ik had het genanter gevonden als mn pa ze moest kopen en ze door het huis liet slingeren.

Die automaten zie ik nergens meer. Ik vond dat als puber juist gênant om bij de drogist (in een klein dorp) dat te halen. 

Herfstappeltaart schreef op 02-10-2021 om 07:35:

[..]

Als het goed is heb je als ouders allang besproken welke maatregelen ze moeten nemen tegen zwangerschap of andere gevolgen van seks. En condooms zijn in elke supermarkt te koop.

Bespreken als een kind nog jonger is, dat is iets anders, dan wanneer het echt aan de hand is. Ik ging met mijn moeder naar de huisarts voor de pil, ik vond het fijn dat ze met me mee wilde en dat we er gewoon over konden praten. 

Julali schreef op 02-10-2021 om 07:50:

[..]

Bespreken als een kind nog jonger is, dat is iets anders, dan wanneer het echt aan de hand is. Ik ging met mijn moeder naar de huisarts voor de pil, ik vond het fijn dat ze met me mee wilde en dat we er gewoon over konden praten.

Gewoon erover praten is juist als het moment daar is gênant. Dat moet van tevoren en daarna kun je als het goed is je eigen boontjes doppen.

Bij een drogist op besmuikte toon om condooms vragen is allang niet meer aan de hand hoor.

Herfstappeltaart schreef op 02-10-2021 om 07:53:

[..]

Gewoon erover praten is juist als het moment daar is gênant. Dat moet van tevoren en daarna kun je als het goed is je eigen boontjes doppen.

Bij een drogist op besmuikte toon om condooms vragen is allang niet meer aan de hand hoor.

Wat gênant is verschilt per situatie en per kind zal het ook nog verschillen. Als je pas 15/16 bent kan het echt fijn zijn als je moeder meegaat naar de huisarts, wat is daar mis mee? Als er iets anders aan de hand is ga je toch ook mee op die leeftijd? 

Besmuikt om condooms vragen komt echt nog wel voor. Als je in een klein dorp woont, dan kent iedereen elkaar, dus dan is het iets anders dan anoniem in een grote stad. 

Julali schreef op 02-10-2021 om 07:59:

[..]

Wat gênant is verschilt per situatie en per kind zal het ook nog verschillen. Als je pas 15/16 bent kan het echt fijn zijn als je moeder meegaat naar de huisarts, wat is daar mis mee? Als er iets anders aan de hand is ga je toch ook mee op die leeftijd?

Besmuikt om condooms vragen komt echt nog wel voor. Als je in een klein dorp woont, dan kent iedereen elkaar, dus dan is het iets anders dan anoniem in een grote stad.

Naar de dokter om de pil doe je niet op het moment suprême hè.  Dat kun je mèt moeder al eerder doen. En je kunt op je fietsje het dorp uit om naar een super te gaan in de buurt.

BlueHeart schreef op 02-10-2021 om 06:28:

[..]

Er bestaan toch gewoon automaten waar je ze uit kunt halen? En wat is er gênant aan condooms kopen? Ik had het genanter gevonden als mn pa ze moest kopen en ze door het huis liet slingeren.

Die automaten bestaan niet meer.

Herfstappeltaart schreef op 02-10-2021 om 07:53:

[..]

Gewoon erover praten is juist als het moment daar is gênant. Dat moet van tevoren en daarna kun je als het goed is je eigen boontjes doppen.

Bij een drogist op besmuikte toon om condooms vragen is allang niet meer aan de hand hoor.

Juist. Met een zelfscanner hoef je er bij de supermarkt zelfs niet eens meer mee langs de caissière. 

Maar het kan natuurlijk geen kwaad om te informeren of je kind al condooms heeft. Mocht dat wegens 'awkward' niet zo zijn, wijs ze er dan op hoe makkelijk het kan zijn en dat ze die dingen desnoods ook bij bijv. Bol kunnen bestellen. 

Wij wonen in een redelijk groot dorp (15000 inwoners ofzo) maar toch is de kans redelijk groot dat er bij Kruidvat een bekende achter je staat op de een of andere manier. Dus ik zou als puber ook een Kruidvat in de volgende plaats nemen. Plus dat de condooms hier in een soort dicht ding bij de kassa hangen…

Ik begrijp dit nooit.... alsof je alleen maar seks kan hebben in een bed.....

Heb 5 kinderen, en ja, iedereen mag blijven slapen.... de jongste, nu 18 heeft al 4 jaar verkering, en haar ouders stonden daar gelukkig net zo in alsmijn partner en ik....

Als ik in de gaten krijg dat het eraan zit te komen, dan zorg ik dat er condooms zijn en hou ik nogmaals een wat technischer praatje over double Dutch en zo. En wat je moet doen als het toch niet helemaal goed gegaan is. Ze weten veel over sex, maar het zijn nog wel onhandige pubers. 

Netherfield schreef op 02-10-2021 om 08:34:

Wij wonen in een redelijk groot dorp (15000 inwoners ofzo) maar toch is de kans redelijk groot dat er bij Kruidvat een bekende achter je staat op de een of andere manier. Dus ik zou als puber ook een Kruidvat in de volgende plaats nemen. Plus dat de condooms hier in een soort dicht ding bij de kassa hangen…

Wat dat betreft is het nu wel een stuk makkelijker dan toen wij jong waren. Al die zelfscankassa's en internet zijn een zegen voor dit soort ongemakkelijke situaties. 

Herfstappeltaart schreef op 02-10-2021 om 08:07:

[..]

Naar de dokter om de pil doe je niet op het moment suprême hè. Dat kun je mèt moeder al eerder doen. En je kunt op je fietsje het dorp uit om naar een super te gaan in de buurt.

O nee? Dus je gaat met een kind van 13, 14 jaar al de pil halen? Terwijl ze nog niet bezig is met seks? Is dat echt hoe het gaat? 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

02-10-2021 om 11:11

Julali schreef op 02-10-2021 om 11:04:

[..]

O nee? Dus je gaat met een kind van 13, 14 jaar al de pil halen? Terwijl ze nog niet bezig is met seks? Is dat echt hoe het gaat?

Sommige meisjes hebben belang bij de pil om hele andere redenen. 

Julali schreef op 02-10-2021 om 07:50:

[..]

Bespreken als een kind nog jonger is, dat is iets anders, dan wanneer het echt aan de hand is. Ik ging met mijn moeder naar de huisarts voor de pil, ik vond het fijn dat ze met me mee wilde en dat we er gewoon over konden praten.

GIng jij met je moeder naar bed dan? Mijn zoon en zijn vriendin waren met 16 zelfstandig genoeg om samen te gaan. Zij heeft haar moeder afgewimpeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.