Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter voor het eerst een vriendje

Mijn dochter van bijna 16 heeft sinds kort een vriendje.
Het is een aardige jongen maar het is voor mij ook even wennen.
Hoe doen jullie dat met afspreken en blijven slapen. 
Vanaf wanneer mag dat bij jullie ? 


Wij hebben geen regel als in dat het na een bepaalde tijd mag. Ze moeten het gewoon vragen als ze iemand (wie dan ook) willen laten logeren. En dan zal ik bij de een eerder ja zeggen, dan bij de ander. 

mijn zoon was net 17 toen hij vroeg of zijn vriendin (bijna 16) mocht blijven slapen, na twee maanden verkering. Dat was best even wennen. Zeker toen ze heel "vrij" bleken te zijn en samen contineu samen douchte. Ook heb ik standaard een noisecanceling koptelefoon in mijn werkkamer liggen omdat zoons slaapkamer grenst aan mijn werkkamer. Ik bedoel, je weet dat ze het doen maar ik wil het absoluut niet horen😱🙉.
Vanaf de eerste logeerpartij slapen ze elk weekend en grote gedeeltes van vakanties samen. Zowel hier als bij vriendin thuis. Wij hebben nooit regels hierover ingesteld. Ze zijn erg verantwoordelijk wat betreft school en ook zien ze nog genoeg vrienden.

Ondertussen hebben ze inmiddels alweer anderhalf jaar verkering. Maar het was echt enorm wennen.

LawfulLark45

LawfulLark45

01-10-2021 om 18:49

Daar had ik helemaal geen regels over, en ik hoefde er ook al niet aan te wennen. Het was nou niet alsof hij de allereerste logé was in mijn huis, of zo. En dochter hoefde me ook niet te vragen of hij hier mocht slapen, ik zag des morgens vanzelf zijn scooter wel staan en dan wierp ik een extra afbakbroodje in de oven.

Ik zou hem inderdaad gewoon hetzelfde behandelen als andere logeetjes. Het is nou niet alsof ze morgen gaan trouwen, waarschijnlijk is dit de eerste in een rij van jongens die voorbij komen 

Ik zou wel in gesprek met haar gaan over anticonceptie (hier en daar een megapack condooms laten rondslingeren wil ook wel eens helpen). 

Voor de rest zou ik vooral loslaten (als het een prima knul is). Als ze seks willen dan gaan ze dat toch wel doen, of dat nou in jouw huis is, of ergens anders. Of dat dan overdag of 's avonds gebeurt, of tijdens een logeerpartij maakt dan ook niet uit. 

Hier mogen geen mannen logeren, niet bij mij en niet bij de dochters. Daar logeren zou wat mij betreft wel mogen vanaf een jaar of 16 en als ik die jongen ken. Zou er niet om staan te springen, maar ja…

LawfulLark45

LawfulLark45

01-10-2021 om 19:34

Julali schreef op 01-10-2021 om 19:28:


Ik zou wel in gesprek met haar gaan over anticonceptie (hier en daar een megapack condooms laten rondslingeren wil ook wel eens helpen).

Ik mag toch hopen dat TO dat gesprek al een paar jaar geleden gevoerd heeft 

En condooms laten slingeren lijkt me geen goed plan. Mijn toen zestienjarige zou dat echt verschrikkelijk awkward hebben gevonden.

Lady-Voldemort schreef op 01-10-2021 om 19:34:

[..]

Ik mag toch hopen dat TO dat gesprek al een paar jaar geleden gevoerd heeft

En condooms laten slingeren lijkt me geen goed plan. Mijn toen zestienjarige zou dat echt verschrikkelijk awkward hebben gevonden.

Inderdaad. Gênanter kan bijna niet..

Ik mocht vroeger geen jongens te logeren. Mijn ouders noemden dat ‘de kat op het spek binden’. Aldus was ik veroordeeld tot parkjes, auto’s, bouwketen en wat dies meer zij. Als mijn zoons met een meisje thuiskomen mogen ze gewoon in bed vrijen. 

Herfstappeltaart schreef op 01-10-2021 om 19:37:

[..]

Inderdaad. Gênanter kan bijna niet..

 Lijkt me vooral erg handig als je er zo eentje uit de kast kunt pakken in plaats van ze zelf te moeten kopen bij de drogist. Als puber vond ik dat een stuk gênanter. 

MMcGonagall schreef op 01-10-2021 om 19:34:

Hier mogen geen mannen logeren, niet bij mij en niet bij de dochters. Daar logeren zou wat mij betreft wel mogen vanaf een jaar of 16 en als ik die jongen ken. Zou er niet om staan te springen, maar ja…

Waarom mag dat niet? En als ze op vrouwen vallen, mag een vrouw dan wel blijven logeren? 

Lady-Voldemort schreef op 01-10-2021 om 18:49:

ik zag des morgens vanzelf zijn scooter wel staan en dan wierp ik een extra afbakbroodje in de oven.

Prachtig. Precies de houding van mijn moeder vroeger en ik vond dat zó fijn. Nu staat mijn deur net zo open en ik zie dat mijn dochter dat ook waardeert.

Julali schreef op 01-10-2021 om 22:29:

[..]

Waarom mag dat niet? En als ze op vrouwen vallen, mag een vrouw dan wel blijven logeren?

Ik heb met ze afgesproken dat ik geen mannen (anders dan familie) hier laat slapen, wel zo logisch dat dat ook voor hen geldt. Voor vrouwen geldt dat niet, denk ik. Er hebben hier wel meisjes gelogeerd natuurlijk, maar ik geloof niet dat die op vrouwen vielen.

MMcGonagall schreef op 01-10-2021 om 19:34:

Hier mogen geen mannen logeren, niet bij mij en niet bij de dochters. Daar logeren zou wat mij betreft wel mogen vanaf een jaar of 16 en als ik die jongen ken. Zou er niet om staan te springen, maar ja…

Waarom??

irmama schreef op 02-10-2021 om 00:01:

[..]

Waarom??

Daar heb ik niet echt een goede reden voor maar tot nu toe hebben we er geen last van gehad.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

02-10-2021 om 06:28

Julali schreef op 01-10-2021 om 22:28:

[..]

Lijkt me vooral erg handig als je er zo eentje uit de kast kunt pakken in plaats van ze zelf te moeten kopen bij de drogist. Als puber vond ik dat een stuk gênanter.

Er bestaan toch gewoon automaten waar je ze uit kunt halen? En wat is er gênant aan condooms kopen? Ik had het genanter gevonden als mn pa ze moest kopen  en ze door het huis liet slingeren.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.