Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter (12) komt maar niet los van pestvriendin


Sansa-

Sansa-

28-06-2023 om 17:08 Topicstarter

Temet schreef op 28-06-2023 om 16:02:

" Maar wat zal dat een vreselijke week worden voor mij"

Het kamp in groep 8? Dat is toch met 3 dagen wel bekeken, lijkt me?

Ze gaan 4 dagen 😊

Sansa-

Sansa-

28-06-2023 om 17:08 Topicstarter

Oeps, dubbel
Sansa-

Sansa-

28-06-2023 om 17:13 Topicstarter

Roos55 schreef op 28-06-2023 om 16:09:

[..]

Dit

Wat ik mij afvraag is wat maakt dat je er zo ontzettend mee bezig bent . Zo boven op zit ?

En heb jij ook adhd ?

Ja ik heb ADD. 
ik vind gewoon niets erger dan mijn kind met verdriet..


BritgetJones007 schreef op 28-06-2023 om 17:04:

[..]

Omdat ze dat op die leeftijd nog moeilijk vindt om er geen andwoord op te geven ,omdat ze die ruimte niet voelt.

Vreemd om een kind dit in de schoenen te schuiven die zich niet veilig genoeg voelt. Deze sociale vaardigheid kan niet elk kind zomaar toepassen.

Daarbij wist ze dan dat meisje zich ergens anders aangemeld had...

Ik vind dit ook wat vreemd. B riep al maanden naar school 1 te gaan. Ze had zich nog niet officieel ingeschreven. In de klas werd daar gewoon over gesproken met zijn allen. Bovendien was mijn dochter trots en blij met haar keuze.

Haar enthousiasme heeft waarschijnlijk B nieuwsgierig gemaakt toch naar die school te gaan kijken. En het is ook gewoon een heeeel leuke school! 

Misschien ben ik wat te gevoelig, ik wil alleen het beste voor haar. Ik ben geen perfecte moeder, ik blijf leren.. 

Ik ga het loslaten. Ik heb wat fijne antwoorden en begrip gekregen, bedankt daarvoor 😊 Dat was voor mij denk ik nu even alles wat ik nodig had. 

Thanks!

BritgetJones007 schreef op 28-06-2023 om 17:04:

[..]

Omdat ze dat op die leeftijd nog moeilijk vindt om er geen andwoord op te geven ,omdat ze die ruimte niet voelt.

Vreemd om een kind dit in de schoenen te schuiven die zich niet veilig genoeg voelt. Deze sociale vaardigheid kan niet elk kind zomaar toepassen.

Daarbij wist ze dan dat meisje zich ergens anders aangemeld had...

Vaak is het voor kinderen moeilijker om wel antwoord te geven dan niet als ze zich niet veilig voelen.

Ik stel die vragen ook omdat de 'vriendschap' voor dochter met dit meisje misschien toch meer oplevert dan dat het kost

Roos55 schreef op 28-06-2023 om 16:09:

[..]

Dit

Wat ik mij afvraag is wat maakt dat je er zo ontzettend mee bezig bent . Zo boven op zit ?

En heb jij ook adhd ?

Mijn kind is iets jonger, maar heeft met hetzelfde te maken en ik vind het echt heel heftig om mee te maken. Ik hoop echt van ganser harte dat mijn dochter en deze vriendin gescheiden gaan worden op de middelbare. 

Bolmieke schreef op 28-06-2023 om 17:16:

[..]

Vaak is het voor kinderen moeilijker om wel antwoord te geven dan niet als ze zich niet veilig voelen.

Ik stel die vragen ook omdat de 'vriendschap' voor dochter met dit meisje misschien toch meer oplevert dan dat het kost

Huh? 

BritgetJones007 schreef op 28-06-2023 om 17:07:

[..]

Omdat als je kind gepest wordt je hier ook thuis last van hebt. En natuurlijk maak je je dan zorgen over zo'n week in combinatie met dat school niet zorgt voor een veilig klimaat.

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je daar niet aan snapt. Dat vind ik best bijzonder.

Ik snap het heel goed 

Mijn kind is ook gepest .

Maar ik vraag het aan TO 

Mevrouw75 schreef op 28-06-2023 om 17:24:

[..]

Mijn kind is iets jonger, maar heeft met hetzelfde te maken en ik vind het echt heel heftig om mee te maken. Ik hoop echt van ganser harte dat mijn dochter en deze vriendin gescheiden gaan worden op de middelbare.

Ja dat snap ik

Mijn kind is gepest op de middelbare 

Sterkte 

Roos55 schreef op 28-06-2023 om 17:46:

[..]

Ik snap het heel goed

Mijn kind is ook gepest .

Maar ik vraag het aan TO

En ik reageerde maar even, omdat het een beetje de kant uitging in het topic, dat TO zich ook nog moest verantwoorden voor het feit dat zij zich zorgen maakt om het feit dat haar dochter gepest werd. En dat lijkt mij nou juist een heel normale reactie van een betrokken moeder. 


ze vindt zelf dat ze wat meer los moet laten 

Sansa-

Sansa-

28-06-2023 om 19:44 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 28-06-2023 om 18:42:

[..]

En ik reageerde maar even, omdat het een beetje de kant uitging in het topic, dat TO zich ook nog moest verantwoorden voor het feit dat zij zich zorgen maakt om het feit dat haar dochter gepest werd. En dat lijkt mij nou juist een heel normale reactie van een betrokken moeder.

Lief 😊


weet je ik herken het deels, bij mijn oudste ook zorgen gemaakt toen er een meisje uit groep 8 meekwam naar de middelbare en ze was enorm claimerig en ook pesterig en het maakte mijn dochter heel onzeker en ongelukkig want zij werd de geclaimde.     Maar echt, geef het tot minstens de kerstvakantie en toen had iedereen zijn nieuwe zelf gevonden. Ook die super onzekere claimerige vriendin ontwikkelde zich tot een prachtige zelfverzekerde en lieve meid die ook zich door haar puberhormonen moest heen worstelen.(en een nare vechtscheiding van haar ouders) Nu zitten ze met zijn allen in de 6e en heb me ooit zorgen gemaakt om niets

bij mijn 2e dochter gebeurde iets vergelijkbaars maar toen werd het anders opgelost, het lastige vriendinnetje stroomde al snel af.      

met de ouders van die vriendin praten heeft geen zin hoor want geen enkele ouder heeft meer invloed wat zijn 13 jarige zegt of snapt enzovoorts.       

ik kan je alleen maar zeggen; echt, het komt goed!! Heb maar vertrouwen in je dochter.   Je doet het goed door haar te leren vriendelijk te zijn voor iedereen en dat wordt echt terugbetaald.    

Is het een idee om jouw dochter met fiets( ebike) naar school te laten gaan. Maakt haar toch flexibeler en mogelijk om met andere meiden terug te fietsen .

Sansa- schreef op 28-06-2023 om 00:41:


Ze wonen best ver van de school af en moeten straks samen met de bus elke dag. Ik zie gewoon niet zo goed hoe ik haar wat los kan weken.
Daar zoek ik wat tips 


Een vakantie met heel veel nieuwe en leuke ervaringen zonder B met da nadruk op zelfstandigheid. Uitjes of een zomerkamp, een zomercursus in x, een zomerbaantje (je mag folders rondbrengen (bijv inde buurt), 1x de week. 
Als één van de twee moeders, zou ik willen weten hoe opkomen voor iemand in haar geval resulteerde in pesterij én waarom je dan mee gaat doen aan pesten. (En misschien een aardige om voor te leggen als je het hele verhaal hebt gehoord: elke keer dat je opnieuw pest dan neem je elke keer opnieuw het besluit om door te gaan met dit gedrag. Je kan ook besluiten om dat niet te doen.). 
Maar goed, het pijnpunt van B is voor de rest iets waar de ouders van B mee aan de slag moeten. 

absor schreef op 28-06-2023 om 22:49:

weet je ik herken het deels, bij mijn oudste ook zorgen gemaakt toen er een meisje uit groep 8 meekwam naar de middelbare en ze was enorm claimerig en ook pesterig en het maakte mijn dochter heel onzeker en ongelukkig want zij werd de geclaimde. Maar echt, geef het tot minstens de kerstvakantie en toen had iedereen zijn nieuwe zelf gevonden. Ook die super onzekere claimerige vriendin ontwikkelde zich tot een prachtige zelfverzekerde en lieve meid die ook zich door haar puberhormonen moest heen worstelen.(en een nare vechtscheiding van haar ouders) Nu zitten ze met zijn allen in de 6e en heb me ooit zorgen gemaakt om niets

bij mijn 2e dochter gebeurde iets vergelijkbaars maar toen werd het anders opgelost, het lastige vriendinnetje stroomde al snel af.

met de ouders van die vriendin praten heeft geen zin hoor want geen enkele ouder heeft meer invloed wat zijn 13 jarige zegt of snapt enzovoorts.

ik kan je alleen maar zeggen; echt, het komt goed!! Heb maar vertrouwen in je dochter. Je doet het goed door haar te leren vriendelijk te zijn voor iedereen en dat wordt echt terugbetaald.

Als je goed contact hebt met die ouders, waarom zou je dat dan niet doen? Ik zou het graag willen weten of mijn kind een pester is, dan kunnen we er samen met school misschien juist alert op zijn. "geen enkele ouder heeft nog invloed op wat een 13-jarige snapt of zegt" is ook wel een gewaagde uitspraak overigens.


Toevallig kwamen we er vorige week met de avond 4-daagse achter dat zoon ( 10) een jongetje in zijn klas ook pest. Zoon zelf wordt dan weer gepest door een andere jongen. Wij zijn daar heel erg mee bezig geweest, omdat die jongen de constante is. Vriendjes waar die altijd mee speelt, die blijven slapen ( en 1 groep hoger zitten) doen ineens vervelend als die jongen besluit dat er vervelend moet worden gedaan. Dus wij zijn daar mee aan de gang gegaan, met school, met ons eigen kind. Het liefst ook met ouders, maar dat zijn twee vreselijk over het paard getilde individuen die net een jaar gescheiden zijn en dat had dus niet zo heel veel zin, want " ons prinsje zou dat noooooooit doen". 


Afijn, ik kon dus, a.d.h.v. wat er met zoon gebeurd was, zoon godzijdank wel duidelijk maken dat het niet de bedoeling is dat wij als ouders met van alles en iedereen bezig zijn om te zorgen dat het pesten stopt, dat hij dan vervolgens hetzelfde bij andere kindjes doet. Dat we echt wel begrijpen dat de pester van zoon een in een hele lastige situatie zit ( Vervelende situatie qua scheiding, heeft een leerachterstand en is blijven zitten, is door medicatie heel veel aangekomen) maar dat dat niet een reden kan zijn voor pesten en dat zoon op deze manier eigenlijk hetzelfde doet (Reageert het pesten af door zelf te gaan pesten). En warempel, er ging bij hem een lampje branden en nog de volgende dag maakte hij zijn excuses bij de jongen die hij pestte.


Ik bedoel er maar mee te zeggen: Het is als ouder best vervelend als je van niks weet en je ineens te horen krijgt dat je kind al jaren een pester is. Godzijdank trok die ouder mij direct aan de jas. Dan kun je wel roepen dat je een 13-jarige niks meer te leren hebt, maar dat is de grootst mogelijke onzin die er is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.