Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Cadeau na overlijden


Tijgeroog schreef op 13-03-2022 om 17:53:

Bedankt voor de tips, ik ga alles onthouden om later eventueel nog iets mee te doen.
Voor nu heb ik een lieve positieve kaart gekocht, chocolade en bioscoopbonnen. Zodat ze, samen of met vrienden, iets leuks kunnen gaan doen.
We ondersteunen zo veel we kunnen, voor zo ver zij dat willen. En dat geldt zeker ook voor leuke uitstapjes.

Goed bezig en heel lief van jou!

Meeleven (en dit blijven doen) op speciale data als geboortedag, sterfdag, vader/moederdag wordt meestal gewaardeerd. Kaartje is prima, je kunt ook een appje sturen - en inderdaad eens bellen, luisteren hoe het gaat. 
Aanbevolen boek: Gijs van der Sanden verloor jong beide ouders en schreef een prachtig en praktisch boek. 'De dingen die je vergeet', heet het. 

Wilgenkatje- schreef op 13-03-2022 om 18:05:

Meeleven (en dit blijven doen) op speciale data als geboortedag, sterfdag, vader/moederdag wordt meestal gewaardeerd. Kaartje is prima, je kunt ook een appje sturen - en inderdaad eens bellen, luisteren hoe het gaat.
Aanbevolen boek: Gijs van der Sanden verloor jong beide ouders en schreef een prachtig en praktisch boek. 'De dingen die je vergeet', heet het.

Ik denk dat die tienerkinderen geen behoefte hebben aan boeken met wijze ervaringen, die willen gewoon hun verdriet kwijt en nee, je kunt dat niet wegnemen, maar wel je armen wijd open doen en hen een warme plek bieden om even langs te komen. Appjes, werkelijk? Als er nou iéts onverschillig is (vind ik dan) is het een appje sturen, zo van: zogenaamd ben ik bij je betrokken, maar meer dan een berichtje dat me 1 minuut kost om in te typen is het me ook weer niet waard. Bél dan gewoon even met ze.

Pejeka1 schreef op 13-03-2022 om 18:17:

[..]

Ik denk dat die tienerkinderen geen behoefte hebben aan boeken met wijze ervaringen, die willen gewoon hun verdriet kwijt en nee, je kunt dat niet wegnemen, maar wel je armen wijd open doen en hen een warme plek bieden om even langs te komen. Appjes, werkelijk? Als er nou iéts onverschillig is (vind ik dan) is het een appje sturen, zo van: zogenaamd ben ik bij je betrokken, maar meer dan een berichtje dat me 1 minuut kost om in te typen is het me ook weer niet waard. Bél dan gewoon even met ze.

Bellen? Wat is dat? Mijn pubers bellen alleen als ze heel snel antwoord willen van mij op een vraag maar als ze maar half denken dat ik mijn app wel zie dan appen ze. Ze zijn niet van onze generatie he? Langer dan 10 sec bellen en ze voelen zich al ongemakkelijk worden. Wat appjes, grapjes, serieuze vraag en erbij: wil je bellen dat mag he? kan ook gewoon. 

Aiden schreef op 13-03-2022 om 18:27:

[..]

Bellen? Wat is dat? Mijn pubers bellen alleen als ze heel snel antwoord willen van mij op een vraag maar als ze maar half denken dat ik mijn app wel zie dan appen ze. Ze zijn niet van onze generatie he? Langer dan 10 sec bellen en ze voelen zich al ongemakkelijk worden. Wat appjes, grapjes, serieuze vraag en erbij: wil je bellen dat mag he? kan ook gewoon.

Ze zijn toch niet bang om met een familielid te spreken?

Pejeka1 schreef op 13-03-2022 om 18:17:

[..]

Ik denk dat die tienerkinderen geen behoefte hebben aan boeken met wijze ervaringen, die willen gewoon hun verdriet kwijt en nee, je kunt dat niet wegnemen, maar wel je armen wijd open doen en hen een warme plek bieden om even langs te komen. Appjes, werkelijk? Als er nou iéts onverschillig is (vind ik dan) is het een appje sturen, zo van: zogenaamd ben ik bij je betrokken, maar meer dan een berichtje dat me 1 minuut kost om in te typen is het me ook weer niet waard. Bél dan gewoon even met ze.

Mijn dochter vindt bellen verschrikkelijk, die zou liever een appje krijgen. En ik las de aanbeveling van het boek als een tip voor Tijgeroog, niet voor de kinderen. Maar misschien is het juist heel erg geschikt voor de pubers, ik ken het verder niet.

Schemerlampje schreef op 13-03-2022 om 18:53:

[..]

Mijn dochter vindt bellen verschrikkelijk, die zou liever een appje krijgen. En ik las de aanbeveling van het boek als een tip voor Tijgeroog, niet voor de kinderen. Maar misschien is het juist heel erg geschikt voor de pubers, ik ken het verder niet.

Waarom vindt die bellen verschrikkelijk? Tieners in de jaren '80 en '90 hingen uren met anderen aan de telefoon, wat is er verschrikkelijk aan bellen? Worden kinderen niet meer grootgebracht met sociale vaardigheden als práten met iemand in plaats van berichtjes sturen?

Pejeka1 schreef op 13-03-2022 om 18:55:

[..]

Waarom vindt die bellen verschrikkelijk? Tieners in de jaren '80 en '90 hingen uren met anderen aan de telefoon, wat is er verschrikkelijk aan bellen? Worden kinderen niet meer grootgebracht met sociale vaardigheden als práten met iemand in plaats van berichtjes sturen?

Jij bent niet van hun generatie. En je hebt geen kinderen. Dat blijkt overduidelijk uit al je berichten. Hoe kan je nu verwachten dat je advies passend is, als je je op geen enkele manier ook maar wil proberen t verplaatsen in een ander/jongere? Bespaar je dan die moeite.

OT: een kaart lijkt mij passend. Ik zou oppassen met het aanbieden van uitstapjes, natuurlijk is afleiding en leuke dingen doen ook belangrijk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze gewoon geen trek hebben in jolijt, als je zo’n verlies te verwerken hebt. Een bioscoopbon hoeft niet vandaag ‘op’, dus die kan op een later moment ingezet worden. Maar verder idd regelmatig een appje, af en toe een foto met een mooie herinnering appen op een belangrijke dag, en zo af en toe bellen (op afspraak, anders overval je ze misschien). Zolang ze maar weten dat je aan ze denkt.

En kun je op de een of andere manier degenen bij wie ze verblijven ondersteunen? Financieel of anderszins? Is misschien ook een manier om te laten zien dat je bij ze betrokken bent en blijft. In de vakantie eens logeren? Dat soort dingen lijkt me ook wel fijn, zowel voor de dames als voor degenen waar ze verblijven.

Heel veel sterkte, het is voor jou vast ook niet gemakkelijk allemaal…

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-03-2022 om 20:08

Pejeka1 schreef op 13-03-2022 om 18:55:

[..]

Waarom vindt die bellen verschrikkelijk? Tieners in de jaren '80 en '90 hingen uren met anderen aan de telefoon, wat is er verschrikkelijk aan bellen? Worden kinderen niet meer grootgebracht met sociale vaardigheden als práten met iemand in plaats van berichtjes sturen?

Geloof het of niet, maar de tieners en jongvolwassenen van tegenwoordig hebben bijna allemaal een soort bel-angst. Ze appen zich een ongeluk, plaatsen eindeloos filmpjes en fotos van alles en niets op instagram, tiktok, snapchat. Maar béllen? Dat is voor boomers. Net als Facebook.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-03-2022 om 20:09

Tijgeroog schreef op 13-03-2022 om 17:53:

Bedankt voor de tips, ik ga alles onthouden om later eventueel nog iets mee te doen.
Voor nu heb ik een lieve positieve kaart gekocht, chocolade en bioscoopbonnen. Zodat ze, samen of met vrienden, iets leuks kunnen gaan doen.
We ondersteunen zo veel we kunnen, voor zo ver zij dat willen. En dat geldt zeker ook voor leuke uitstapjes.

Ik denk dat je het zo heel goed doet. Het is ook lastig. Sterkte, ook voor jou.

LittleIbex87

LittleIbex87

13-03-2022 om 20:18

Ondanks dat ik overtuigd ben van de goede bedoelingen vind ik het een beetje raar om cadeautjes te sturen op de dag dat de overleden ouder jarig is. En zeker als dit de eerste verjaardag is. Het is geen feestje. Stuur die bonnen dan spontaan op een andere dag en hou het bij een blijk van medeleven.

Pejeka1 schreef op 13-03-2022 om 18:55:

[..]

Waarom vindt die bellen verschrikkelijk? Tieners in de jaren '80 en '90 hingen uren met anderen aan de telefoon, wat is er verschrikkelijk aan bellen? Worden kinderen niet meer grootgebracht met sociale vaardigheden als práten met iemand in plaats van berichtjes sturen?

Ach joh ga jij lekker een brief schrijven of een telegrammetje sturen.

Tijgeroog, https://www.stephanie-ontwerpt.nl/ ze maakt super mooie dekens. Als ze ooit zover zijn kan ik haar echt aanraden.

Fourtyfour schreef op 13-03-2022 om 20:34:

Tijgeroog, https://www.stephanie-ontwerpt.nl/ ze maakt super mooie dekens. Als ze ooit zover zijn kan ik haar echt aanraden.

Wat een bak geld 😱😱😱 


ik vind de suggestie van een kaart sturen en op een willekeurig moment een bioscoopbon ook een hele goede!

Een kennis van mij heeft een foto van een dierbare in een projectie ketting.
Ik had dit nog nooit gezien en vond het echt mooi en bijzonder.
https://www.krijgnaamketting.com/personalized-photo-100-languages-projection-heart-necklace?currency=EUR&gclid=Cj0KCQiAuP-OBhDqARIsAD4XHpfW77BcAJDpaxWSbS4ckBoXiV6WAF3QfH6ExMbR-yB-3bNxwrbJYb0aAlIYEALw_wcB

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.