Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Alcohol gedronken op feest


Engeltje schreef op 22-07-2024 om 15:09:

Volgens vader van de klasgenoot hadden ze in zijn achtertuin een drankspel gespeeld met bier en wijn die hij voor het feest gekocht had. Hij leek dat de normaalste zaak van de wereld te vinden

Oke, er staat niet dat die vader er ook bij was. Maar ik vind dus bier en wijn kopen voor een feest waar minderjarigen zijn NIET de normaalste zaak van de wereld. En als jij drank aanschaft ben je wat mij betreft mede verantwoordelijk voor wat daarmee gebeurt.
Maar ik gok dat die vader zich al heel goed voelde over het feit dat hij zoon van TO thuis heeft gebracht. Tja, ik sta nogal anders in het leven, dat is wel duidelijk.

Dat is ook gewoon netjes van die vader, dat de zoon van TO geen maat weet te houden kon hij natuurlijk ook niet weten. 

Nick90 schreef op 22-07-2024 om 15:13:

[..]

 dat de zoon van TO geen maat weet te houden kon hij natuurlijk ook niet weten.

Een 16-jarige!! 

Als je dat af doet als "tja, hoe kon ik nou weten dat hij geen volleerd alcoholdrinker was" ben je wel erg dom hoor.

Engeltje schreef op 22-07-2024 om 14:53:

[..]

Ik vind 'wat drinken' echt wat anders. Hier ging het om strontlazarus worden, waar die vader nota bene bij was (en aanmoedigde?). Dat vind ik echt wel van een ander kaliber. En ach, als ze weten dat je thuis bent zal er niemand zich zo laten gaan dat ze niet meer op hun benen kunnen staan lijkt mij. Is hier in ieder geval nooit voorgekomen. En inmiddels kennen we de vriendenkring ook wel aardig, dat zijn allemaal prima jongelui. Ook eventuele vrienden en kennissen die meekomen en die wij niet kennen weten zich te gedragen.

Ik blijf het vreemd vinden dat je de verantwoordelijkheid voor het welzijn van een stel pubers blijkbaar aan je eigen kinderen overlaat. Hoe denk jij dat die (en jijzelf) zich voelen als een van hun vrienden zich in jouw huis zo bezat (van de door jou in huis gehaalde drank!) dat ie van zijn fiets lazert met zijn kop op de stoeprand, of zich te pletter rijdt of een gracht in? Allemaal dingen die je regelmatig in de krant leest. Ik zou het mijn kind niet aan willen doen om zich daarvoor verantwoordelijk te voelen en ik wil zelf ook zeker die verantwoordelijkheid niet. Kun je natuurlijk je verschuilen achter dat een kind van 16 daar zelf verantwoordelijk voor is, of de ouders verantwoordelijk stellen voor een blijkbaar slechte opvoeding, feit is dat het in jouw huis mis is gegaan omdat jij het wel zo gemakkelijk vindt je er niet mee te bemoeien. Lekkere instelling...

Ik vind mezelf niet verantwoordelijk en mijn kind al helemaal niet.  Als iemand ervoor kiest te drinken is die zelf verantwoordelijk.  Als ze ergens in een park drinken is het ook niet de verantwoordelijkheid van het park.  Overigens haal ik zelden drank meestal regelen ze dit via vrienden,  broers/ zussen etc. Als ik drank haal haal ik dat alleen voor mijn eigen gasten/ kinderen ( mijn zoon is 18 en die vraagt wel eens of ik Ice mee wil nemen).  Ik zal niet zeggen dat ze nooit een biertje uit de koelkast pakken ( vooral als er jongens mee zijn gebeurt dat wel eens, omdat de meiden meestal iets zoets halen) maar dat is echt zelden. De rest wordt echt zelf geregeld. 

Valeria schreef op 22-07-2024 om 15:35:

[..]

Een 16-jarige!!

Als je dat af doet als "tja, hoe kon ik nou weten dat hij geen volleerd alcoholdrinker was" ben je wel erg dom hoor.

Het gaat hier niet over een 6 jarige he? Als jouw 16 jarige zich klem zuipt op een feestje ligt dat niet aan de host van het feestje hoor, het is niet dat ie met een blaffer op z'n hoofd verplicht mee moest drinken hè  dan hebben de ouders van de 16 jarige zelf ook wat steekjes laten vallen lijkt mij en de 16 jarige zelf ook. Maar het is natuurlijk makkelijker om de schuld bij een ander te leggen ipv waar die hoort. 

Nick90 schreef op 22-07-2024 om 16:33:

[..]

Het gaat hier niet over een 6 jarige he? Als jouw 16 jarige zich klem zuipt op een feestje ligt dat niet aan de host van het feestje hoor, het is niet dat ie met een blaffer op z'n hoofd verplicht mee moest drinken hè dan hebben de ouders van de 16 jarige zelf ook wat steekjes laten vallen lijkt mij en de 16 jarige zelf ook. Maar het is natuurlijk makkelijker om de schuld bij een ander te leggen ipv waar die hoort.

Als je achter de bar in café staat ben je ook strafbaar als je een dronken gast nog meer inschenkt. Is denk ik niet voor niks, heeft ook met verantwoordelijkheid te maken. Zo vind ik dus ook degene die een feest geeft en daar drank voor haalt terwijl hij/zij weet dat er minderjarigen komen ook in ieder geval moreel verantwoordelijk ja. Zouden meer mensen moeten doen...

Kimdekim schreef op 22-07-2024 om 15:52:

[..]

Ik vind mezelf niet verantwoordelijk en mijn kind al helemaal niet. Als iemand ervoor kiest te drinken is die zelf verantwoordelijk. Als ze ergens in een park drinken is het ook niet de verantwoordelijkheid van het park. Overigens haal ik zelden drank meestal regelen ze dit via vrienden, broers/ zussen etc. Als ik drank haal haal ik dat alleen voor mijn eigen gasten/ kinderen ( mijn zoon is 18 en die vraagt wel eens of ik Ice mee wil nemen). Ik zal niet zeggen dat ze nooit een biertje uit de koelkast pakken ( vooral als er jongens mee zijn gebeurt dat wel eens, omdat de meiden meestal iets zoets halen) maar dat is echt zelden. De rest wordt echt zelf geregeld.

Maar daar gaat het hier dus niet over, hier heeft de vader in kwestie zelf voor die drank gezorgd. Dan ben je dus in mijn ogen echt verkeerd bezig en wel degelijk (ook) verantwoordelijk voor dronken tieners.

Engeltje schreef op 22-07-2024 om 16:40:

[..]

Maar daar gaat het hier dus niet over, hier heeft de vader in kwestie zelf voor die drank gezorgd. Dan ben je dus in mijn ogen echt verkeerd bezig en wel degelijk (ook) verantwoordelijk voor dronken tieners.

Op een feestje toch? Bier? Ik vind dat zelf niet zo heftig voor een 16 jarige.   Het is geen vodka van 30%. Nogmaals als mensen er echt op tegen zijn dat er alcohol gedronken wordt moeten ze afspraken maken met hun kinderen.  Of ze gewoon thuis houden.  

Engeltje schreef op 22-07-2024 om 16:38:

[..]

Als je achter de bar in café staat ben je ook strafbaar als je een dronken gast nog meer inschenkt. Is denk ik niet voor niks, heeft ook met verantwoordelijkheid te maken. Zo vind ik dus ook degene die een feest geeft en daar drank voor haalt terwijl hij/zij weet dat er minderjarigen komen ook in ieder geval moreel verantwoordelijk ja. Zouden meer mensen moeten doen...

Totaal andere setting dus niet vergelijkbaar. 
Je kunt natuurlijk de schuld af blijven schuiven en blijven doen alsof 16 jarigen te dom zijn  om zelfstandig te poepen, feit blijft dat de eerste verantwoordelijkheid om dit te voorkomen bij de ouders van kinderen ligt. Afspraken maken bijv. En er vanuit gaan dat er nou eenmaal verleidingen op de loer liggen. Maar om de schuld nou van je eigen dronken kind af te schuiven met ja maar hij is minderjarig dus per definitie onschuldig gaat veel te ver.

Nick90 schreef op 22-07-2024 om 18:52:

[..]

Totaal andere setting dus niet vergelijkbaar.
Je kunt natuurlijk de schuld af blijven schuiven en blijven doen alsof 16 jarigen te dom zijn om zelfstandig te poepen, feit blijft dat de eerste verantwoordelijkheid om dit te voorkomen bij de ouders van kinderen ligt. Afspraken maken bijv. En er vanuit gaan dat er nou eenmaal verleidingen op de loer liggen. Maar om de schuld nou van je eigen dronken kind af te schuiven met ja maar hij is minderjarig dus per definitie onschuldig gaat veel te ver.

En waar zeg ik precies dat de minderjarige onschuldig is? Mij svp geen woorden in de mond leggen. En voor de helderheid: ik heb dit met mijn kinderen nooit meegemaakt, ik bekijk het vanuit de ouder die een feestje organiseert. Ik zou dus nooit alcohol schenken aan minderjarigen, ook niet als hun ouders dat prima zouden vinden. Gewoon niet. Omdat ik vind dat ik verantwoordelijk ben voor wat er onder mijn dak gebeurt.

Engeltje schreef op 22-07-2024 om 19:54:

[..]

En waar zeg ik precies dat de minderjarige onschuldig is? Mij svp geen woorden in de mond leggen. En voor de helderheid: ik heb dit met mijn kinderen nooit meegemaakt, ik bekijk het vanuit de ouder die een feestje organiseert. Ik zou dus nooit alcohol schenken aan minderjarigen, ook niet als hun ouders dat prima zouden vinden. Gewoon niet. Omdat ik vind dat ik verantwoordelijk ben voor wat er onder mijn dak gebeurt.

Quote jezelf waar je zegt dat het ook aan de minderjarige zelf ligt dan gewoon zelf, je laatste berichten houd je vooral de volwassene die  toezicht moet houden op domme onwetende kinderen verantwoordelijk, je haalt er zelfs situaties bij die helemaal niks van doen hebben met dit onderwerp (bartender die strafbaar zou zijn bij alcoholische versnapering schenken aan iemand die al duidelijk dronken is) 

Feit blijft gewoon dat als jouw kind zichzelf zo nodig klem moet zuipen er ook iets mis is gegaan in de opvoeding wat betreft drank en drugs, foei hè en mag niet is tegenwoordig niet echt meer effectief blijkt uit dit voorbeeld wel. En natuurlijk is je eigen bloedjes erbij halen die nooit zoiets zouden doen niet echt representatief voor alle 16 jarigen, is ook een soort van veer in je eigen kont steken, even aangeven dat jouw aanpak wel werkt want die van jou doen zulke dingen niet en als ze dat wel zouden doen zijn ze sowieso onschuldig want minderjarige en die gemene vader van een ander kind dwong ze om te drinken en zat te worden tot ziek zijn aan toe.

Nick90 schreef op 22-07-2024 om 20:21:

[..]

Quote jezelf waar je zegt dat het ook aan de minderjarige zelf ligt dan gewoon zelf, je laatste berichten houd je vooral de volwassene die toezicht moet houden op domme onwetende kinderen verantwoordelijk, je haalt er zelfs situaties bij die helemaal niks van doen hebben met dit onderwerp (bartender die strafbaar zou zijn bij alcoholische versnapering schenken aan iemand die al duidelijk dronken is)

Feit blijft gewoon dat als jouw kind zichzelf zo nodig klem moet zuipen er ook iets mis is gegaan in de opvoeding wat betreft drank en drugs, foei hè en mag niet is tegenwoordig niet echt meer effectief blijkt uit dit voorbeeld wel. En natuurlijk is je eigen bloedjes erbij halen die nooit zoiets zouden doen niet echt representatief voor alle 16 jarigen, is ook een soort van veer in je eigen kont steken, even aangeven dat jouw aanpak wel werkt want die van jou doen zulke dingen niet en als ze dat wel zouden doen zijn ze sowieso onschuldig want minderjarige en die gemene vader van een ander kind dwong ze om te drinken en zat te worden tot ziek zijn aan toe.

Als ik iets niet zeg kan ik het ook moeilijk quoten natuurlijk. En mijn bloedjes lijken gewoon op hun ook nooit straalbezopen ouders. Ik heb ook nergens gezegd dat ik mezelf voor mijn opvoeding op de borst klop. Onder een andere nick schrijf ik wel eens over mijn worstelingen op dat vlak, maar dat doet hier allemaal helemaal niet ter zake. Als je minderjarigen onder jouw dak zelf aan alcohol helpt ben en blijf je in mijn ogen verantwoordelijk.

Maar ik spreek je nog wel als jouw zoon 16 is en toch meer op zijn moeder blijkt te lijken dan je lief is. Hopelijk blijf je dan bij deze mening en hoeft de vader van het vriendje die de alcohol heeft gekocht niet bang te zijn dat jij bij hem verhaal komt halen.

Engeltje schreef op 22-07-2024 om 20:51:

[..]

Als ik iets niet zeg kan ik het ook moeilijk quoten natuurlijk. En mijn bloedjes lijken gewoon op hun ook nooit straalbezopen ouders, ik heb ook nergens gezegd dat ik mezelf voor mijn opvoeding op de borst klop. Onder een andere nick schrijf ik wel eens over mijn worstelingen op dat vlak, maar dat doet hier allemaal helemaal niet ter zake. Als je minderjarigen onder jouw dak zelf aan alcohol helpt ben blijf je in mijn ogen verantwoordelijk.

Maar ik spreek je nog wel als jouw zoon 16 is en toch meer op zijn moeder blijkt te lijken dan je lief is. Hopelijk blijf je dan bij deze mening en hoeft de vader van het vriendje die de alcohol heeft gekocht niet bang te zijn dat jij bij hem verhaal komt halen.

Oeh dat laatste is een behoorlijk vileine opmerking.  Zelf onder een andere anonieme nick posten en dan mensen hier op hun vorige topics pakken..... niet chique

En je vindt de reacties van Nick waarin hij mij van van alles beschuldigt en me woorden in de mond legt wel sjiek? Goh.

Engeltje schreef op 22-07-2024 om 21:06:

En je vindt de reacties van Nick waarin hij mij van van alles beschuldigt en me woorden in de mond legt wel sjiek? Goh.

Nick gaat de discussie aan.  Over de manier waarop mag je mi best vragen stellen.  Kan jouw manier niet zijn,  prima.  Maar jij speelt op de man.  Ik vind dat echt niet chique.  

Kimdekim schreef op 22-07-2024 om 17:54:

[..]

Op een feestje toch? Bier? Ik vind dat zelf niet zo heftig voor een 16 jarige. Het is geen vodka van 30%. Nogmaals als mensen er echt op tegen zijn dat er alcohol gedronken wordt moeten ze afspraken maken met hun kinderen. Of ze gewoon thuis houden.

Een glas bier bevat net zoveel alcohol als een borrelglas wodka. Dat lijkt mij toch wel basiskennis als je zelf ook alcohol drinkt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.