Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Alcohol gedronken op feest


Nick90 schreef op 28-07-2024 om 16:38:

[..]

Niemand zegt dat ze mee hadden moeten doen, als ze niks fout doen worden ze echt niet zomaar opgeladen hoor. Maar in welke zin is dit een hechte vriendengroep als er eentje buitengesloten wordt omdat hij niet aan de norm voldoet? Dan zijn het sowieso geen echte vrienden. Die doen zoiets niet namelijk.

Je kunt toch hechte vrienden zijn op de middelbare maar door de weg die je kiest voor je verdere leven uit elkaar groeien?  Ik ben getrouwd en heb kinderen gekregen.  Mijn beste vriendin van voor mijn huwelijk is vrijgezel gebleven weer hebben nu veel minder gemeenschappelijk dan vroeger.  Als zij toen belde: Ik heb kaartjes voor de opera vanavond ga je mee?  Dan ging ik.  Met een gezin wordt dat anders dus dan groei je een beetje uit elkaar.  Als we elkaar zien is het goed en leuk, want we delen nog steeds interesses.

Als 1 van je vrienden door drank en drugs het verkeerde pad op gaat vind ik niet dat je die door dik en dun moet blijven steunen. Als je eigen veiligheid in het gedrang komt mag je afhaken als gesprekken om dat gedrag te veranderen niet hebben geholpen. 

watertoren schreef op 28-07-2024 om 16:21:

[..]

Ik merk aan jouw reactie dat je helemaal niks weet van het uitgaansleven nu. Er wordt echt nog wel binnen gerookt in kroegen, zeker na 11 uur staan er asbakken op tafel. Ik weet dat omdat ik een roker ben en vaak uit ga. In de voetbalkantine waar ik werk wordt er nog steeds gerookt binnen.

Jij woont blijkbaar op een plek waar iedereen jong drinkt en er veel middelengebruik is en zelfs uitbaters zich niet aan landelijke regels houden. Dat kan. Maar dat is niet representatief voor andere plekken hoor. Hier zijn de sportkantines rook en alcoholvrij, houden de meeste ouders de nix 18 regel echt wel aan. En ik woon midden in de stad en ga veel uit maar er wordt nergens binnen gerookt, steeds meer terassen zijn zelfs rookvrij. Die kroegen waar jij komt waar dat wel gedaan wordt nemen best een risico. En ook best vreemd dat je zelf, je niet aan het rookbeleid houdt.

Nick90 schreef op 28-07-2024 om 16:38:

[..]

Niemand zegt dat ze mee hadden moeten doen, als ze niks fout doen worden ze echt niet zomaar opgeladen hoor. Maar in welke zin is dit een hechte vriendengroep als er eentje buitengesloten wordt omdat hij niet aan de norm voldoet? Dan zijn het sowieso geen echte vrienden. Die doen zoiets niet namelijk.

Waarom zou je iemand met criminele neigingen NIET mogen dumpen als vriend? Zo iemand wil je toch niet in je vriendenkring?

Valeria schreef op 28-07-2024 om 17:25:

[..]

Waarom zou je iemand met criminele neigingen NIET mogen dumpen als vriend? Zo iemand wil je toch niet in je vriendenkring?

Zou ik ook niet willen. Maar ik zou ook geen vrienden willen zijn met criminelen die geen alcohol drinken... 

Idem voor roken. Als iemand kennelijk nooit op tijd op de afgesproken plek kan zijn zou ik er op een gegeven moment ook wel klaar mee zijn. Maar het maakt me verder niet uit of degene wel of niet een roker is. 

Meesje schreef op 28-07-2024 om 17:43:

[..]

Zou ik ook niet willen. Maar ik zou ook geen vrienden willen zijn met criminelen die geen alcohol drinken...

Idem voor roken. Als iemand kennelijk nooit op tijd op de afgesproken plek kan zijn zou ik er op een gegeven moment ook wel klaar mee zijn. Maar het maakt me verder niet uit of degene wel of niet een roker is.

Hahaha eens, van alcohol/roken naar crimineel zijn 

het ging hier over geen vrienden meer willen zijn omdat iemand rookt, want degene moest naar buiten om te roken, nou dat vind ik echt niet normaal, dat zijn geen vrienden.

Chantal2022 schreef op 28-07-2024 om 16:54:

[..]

Je bent niet verplicht tot vriendschap met iemand die niet met drank/drugs kan omgaan en crimineel gedrag vertoond.


Nee klopt, maar als groep iemand buiten sluiten omdat hij niet meer aan de norm voldoet vind ik eigenlijk niet kunnen, dat zijn geen echte vrienden in mijn ogen dan, de voorbeelden die aangehaald worden vind ik niet heel sterk eerlijk gezegd. Het zegt imo vooral dat de vriendengroep sterke oordelen velt en mensen buitensluit die eerder tot de groep behoorden, vind ik ook geen mooie eigenschap trouwens. Stel dat jouw vriendinnen jou buitensluiten omdat je gedrag door de groep afgekeurd word? Zouden het dan nog zo'n leuke vriendinnen zijn?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.