Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Alcohol gedronken op feest


Nick90 schreef op 28-07-2024 om 13:41:

[..]

En waar waren z'n vrienden dan in gevaar?

Dat roekeloze rijgedrag, ze mee willen hebben bij de inbraak want dat komt spontaan op en hij voert gelijk uit. Bij het auto ongeluk hebben zij een taxi gebeld dus zaten ze er gelukkig niet bij maar wel bij andere bijna ongelukken. Ze zijn er gewoon klaar mee.

en een roker die niet meer bij de vriendengroep mag horen vind ik wel heel erg, dat zou mijn vriendengroep niet zijn.

Hoezo, daar stap je toch niet bij in de auto en bij die inbraak ga je toch gewoon niet mee?

Kleinduimpje schreef op 28-07-2024 om 13:48:

Hoezo, daar stap je toch niet bij in de auto en bij die inbraak ga je toch gewoon niet mee?

Die inbraak stonden ze naast toen hij dat deed, zoals gezegd manneke is nogal impulsief 

Kleinduimpje schreef op 28-07-2024 om 13:47:

en een roker die niet meer bij de vriendengroep mag horen vind ik wel heel erg, dat zou mijn vriendengroep niet zijn.

Mag er wel bijhoren maar plaatst zichzelf buiten de groep want binnen roken mag nergens en als je steeds weg bent en niet op afgesproken plaatsen omdat je zo nodig moet roken dan houdt dat een keer op natuurlijk.

Ysenda schreef op 28-07-2024 om 13:40:

[..]

Vandalisme, poging tot inbraak, uit een in puin gereden auto gezaagd moeten worden, gevaarlijk rijgedrag. Daar is de rest wel klaar mee, die zijn gebleven in het stadium rotje in een blikje afsteken, McDonald's bekers op alle punten van een hek steken.

Plus dat je daar ook nog een derde partij mee in gevaar brengt. Stel je rijdt met je dronken kop een auto vol vrienden het kanaal in dan komt de hele rij hulpverlening ter plaatse. Moet er een team duikers te water om te redden wat er te redden valt en dat is voor de duikers ook niet totaal zonder gevaar.

Buiten de groep vallen door gedrag dat ontstaat door overmatig drankgebruik is iets wat je jezelf aandoet. Ook al heb je problemen waardoor je veel drinkt, vrienden die je aanspreken om dat gedrag te veranderen zijn geen hulpverleners ze kunnen je misschien wel advies geven hoe je aan passende hulpverlening kunt komen.

Bakblik schreef op 28-07-2024 om 14:48:

[..]

Plus dat je daar ook nog een derde partij mee in gevaar brengt. Stel je rijdt met je dronken kop een auto vol vrienden het kanaal in dan komt de hele rij hulpverlening ter plaatse. Moet er een team duikers te water om te redden wat er te redden valt en dat is voor de duikers ook niet totaal zonder gevaar.

Buiten de groep vallen door gedrag dat ontstaat door overmatig drankgebruik is iets wat je jezelf aandoet. Ook al heb je problemen waardoor je veel drinkt, vrienden die je aanspreken om dat gedrag te veranderen zijn geen hulpverleners ze kunnen je misschien wel advies geven hoe je aan passende hulpverlening kunt komen.

Ik zou je kind dan eerder aanleren om niet in te stappen bij iemand die flink gezopen heeft. 

Ysenda schreef op 28-07-2024 om 14:12:

[..]

Die inbraak stonden ze naast toen hij dat deed, zoals gezegd manneke is nogal impulsief

En op welke wijze waren ze dan in gevaar? Ik vind die vrienden van je zoon eerlijk gezegd niet zo leuk klinken. Die jongen is waarschijnlijk beter af zonder dat stel nepvrienden. 

Nick90 schreef op 28-07-2024 om 15:11:

[..]

Ik zou je kind dan eerder aanleren om niet in te stappen bij iemand die flink gezopen heeft.

Dat doen ze dus ook niet, maar ze zijn wel klaar met dat gedrag en dus valt hij nu buiten de groep.

Nick90 schreef op 28-07-2024 om 15:15:

[..]

En op welke wijze waren ze dan in gevaar? Ik vind die vrienden van je zoon eerlijk gezegd niet zo leuk klinken. Die jongen is waarschijnlijk beter af zonder dat stel nepvrienden.

Nou, zij hadden geen zin om op het politiebureau te belanden. Inbreken doe je gewoon niet, hadden ze mee moeten doen volgens jou? Want daar begint het zo wel op te lijken.

Nep vrienden, nou sorry maar ik noem eerder deze knaap de rotte appel in de groep.

Het is een hechte groep die elkaar dag en nacht bij staat als het nodig is en houden dat al heel lang vol maar het is gewoon een keer klaar.

Ysenda schreef op 28-07-2024 om 14:14:

[..]

Mag er wel bijhoren maar plaatst zichzelf buiten de groep want binnen roken mag nergens en als je steeds weg bent en niet op afgesproken plaatsen omdat je zo nodig moet roken dan houdt dat een keer op natuurlijk.

Ik vind dat je nogal overdrijft! Ook jeugd/jong volwassenen zitten niet aan elkaar vastgeklampt en hebben heel wat meer tolerantie dan jij hier laat zien. Maar goed, waarschijnlijk hebben wij een heel ander idee of ervaring als het gaat om échte vriendschappen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.