Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Alcohol gedronken op feest


Kimdekim schreef op 27-07-2024 om 17:52:

[..]

Als ik dat moet uitleggen, dan hebben we een ander beeld van vriendschap

Als je vrienden je pushen om toch te drinken als je dat echt niet wilt is het in mijn ogen tijd voor andere vrienden. Als je niet drinkt en dat een issue is om er wel/ niet bij te horen zit volgens mij de vriendschap ook niet oké. 

Als je wel drinkt en zo overmatig dat je niet kunt kunt functioneren de volgende dag tijdens een wedstrijd/practicumdag zit er ook iets niet goed als je daar niet op aangespoken mag worden. Als de relatie daarop sneuvelt dan is dat zo.  Drank maakt met kapot dan je lief is. 

Bakblik schreef op 27-07-2024 om 18:10:

[..]

Als je vrienden je pushen om toch te drinken als je dat echt niet wilt is het in mijn ogen tijd voor andere vrienden. Als je niet drinkt en dat een issue is om er wel/ niet bij te horen zit volgens mij de vriendschap ook niet oké.

Als je wel drinkt en zo overmatig dat je niet kunt kunt functioneren de volgende dag tijdens een wedstrijd/practicumdag zit er ook iets niet goed als je daar niet op aangespoken mag worden. Als de relatie daarop sneuvelt dan is dat zo. Drank maakt met kapot dan je lief is.

Dit slaat toch niet op wat ik zei.  Als iemand zich rot/ onverantwoordelijk gedraagt is dat de reden voor het eindigen van de vriendschap,  niet het wel of niet drinken. Daar was bij mijn post geen sprake van. Ik vind het raar om louter om wel of niet drinken en vriendschap op te zeggen.  

Kimdekim schreef op 27-07-2024 om 18:14:

[..]

Dit slaat toch niet op wat ik zei. Als iemand zich rot/ onverantwoordelijk gedraagt is dat de reden voor het eindigen van de vriendschap, niet het wel of niet drinken. Daar was bij mijn post geen sprake van. Ik vind het raar om louter om wel of niet drinken en vriendschap op te zeggen.

En als iemand zich rot gedraagt door het alcohol gebruik of om het alcohol gebruik? Dan moet je dat als niet drinker maar laten gebeuren? Daar mag niets van zeggen,  omdat de vriendschap intact moet blijven? 

Bakblik schreef op 27-07-2024 om 19:18:

[..]

En als iemand zich rot gedraagt door het alcohol gebruik of om het alcohol gebruik? Dan moet je dat als niet drinker maar laten gebeuren? Daar mag niets van zeggen, omdat de vriendschap intact moet blijven?

Nu zit je gewoon te zuigen.  Het is goed met jou.  

Ah! De wel-niet drinken onder de 18 discussie, die hadden we nog niet gevoerd 😜.

De meeste ouders doen maar wat joh, handelen naar eer en geweten en hopen op 't beste. Goed om elkaar niet zo de maat te nemen, het is al lastig genoeg zonder elkaars oordeel. 

Mijn inhoudelijke inbreng; heb drie minderjarige pubers. Ze mogen van ons niet drinken onder de 18. We hebben makkelijk praten want ze talen er ook niet naar. Komt dat door ons, door omstandigheden of toeval? Geen idee! We blijven dit uitdragen naar ze zolang het werkt. Als dat op een dag anders is zien we dan wel weer verder.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.