Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Advies gevraagd vriendinnen ruzie en ouders


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-10-2022 om 22:51

Kleinduimpje schreef op 04-10-2022 om 22:21:

ik heb haar nooit aangemoedigd. Maar het is een hele lastige situatie geweest omdat je samen op school, sport, dansen enz zit. Jullie zullen wel zeggen ja en...vele meiden zijn echt al afgehaakt. Ze vond het ook veel te lastig om het af te kappen. Je bent zo lang vriendinnen dan gaat het weer even goed en dan begint het weer. En dochter is ook snel van het ik wil geen ruzie/ goede vrede en we maken het weer goed. Ik snap haar ook heel goed en er zijn zeker ook leuke tijden geweest. Maar nu is ze op het punt dat ze zegt dat ze niet zo over haar heen wilt laten lopen en dat ze er wel klaar mee is, met het jaloerse gedrag, ze zegt dus ook zo doe je niet tegen een vriendin. Mocht dat jaloerse gedrag weg gaan wil ze echt wel met haar omgaan en dat is ook prima, maar lukt vriendin op dit moment dus niet.

Maar ik snap jouw kind dan ook niet in deze, die blijft die vervelende jaloers vriendin dus ook zelf steeds opzoeken in de hoop dat ze zich nou wel gedraagt. Je kind klinkt popi dus zal waarschijnlijk genoeg andere vriendinnen hebben maar vanuit een soort redderssyndroom blijft ze steeds aan deze vriendin hangen? 

Als je vrienden wilt blijven met die ouders, dan zeg je er niks over. Anders gaat de vriendschap er sowieso aan. 
Maar als het toch niet zulke hele leuke vrienden zijn (zo klinkt het), kun je de vriendschap wellicht op een lager pitje zetten.

Kleinduimpje schreef op 04-10-2022 om 21:54:

nou laat even lekker met je reactie's. Waarom moet mijn dochter perse iets gedaan hebben terwijl vriendin jaloers is. Vriendin zegt toch zelf dat ze gemene trekjes heeft door haar jaloezie. vriendin heeft nog nooit gezegd maar jij doet ook dit of dat. Dus ....Hoe kom je erbij dat mijn dochter gemeen doet tegen haar vriendinnen, nogmaals never nooit niet. Maar ik stop ermee om te zeggen dat dochter niks heeft gedaan, het is gewoon zoals ik vertel en zelf weet ik beter. Doe jij weleens gemeen tegen vriendinnen dan? Ik anders niet...

Ik gok zomaar dat de kant van het meisje in kwestie een heel ander verhaal is. Maar jij bent er heilig van overtuigd dat het allemaal aan dat kind ligt en niet aan je dochter. Waar twee ruzie hebben is er vaak ook van beide kanten wat voor gevallen. Maar nee het meisje is een jaloers kreng en je dochter alleen maar lief. Zulke ouders meegemaakt toen dochter gepest werd "de mijn kind doet dat niet!" ouder. Vreselijk 

PinkFlower schreef op 04-10-2022 om 22:55:

[..]

Ik gok zomaar dat de kant van het meisje in kwestie een heel ander verhaal is. Maar jij bent er heilig van overtuigd dat het allemaal aan dat kind ligt en niet aan je dochter. Waar twee ruzie hebben is er vaak ook van beide kanten wat voor gevallen. Maar nee het meisje is een jaloers kreng en je dochter alleen maar lief. Zulke ouders meegemaakt toen dochter gepest werd "de mijn kind doet dat niet!" ouder. Vreselijk

Huh? Dus jij hebt je dochter toen zij werd gepest ervan beschuldigd dat zij het er wel zelf naar zou hebben gemaakt?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

04-10-2022 om 23:03 Topicstarter

nee, dochter roddelt ook, dat zeg ik toch niet. Ik zeg nergens dat ze perfect is. Maar niet over vriendinnen en daar doet ze nooit onaardig over. We hebben het hier over hoe je met vriendinnen omgaat. 

Battle-Royale schreef op 04-10-2022 om 22:51:

[..]

Maar ik snap jouw kind dan ook niet in deze, die blijft die vervelende jaloers vriendin dus ook zelf steeds opzoeken in de hoop dat ze zich nou wel gedraagt. Je kind klinkt popi dus zal waarschijnlijk genoeg andere vriendinnen hebben maar vanuit een soort redderssyndroom blijft ze steeds aan deze vriendin hangen?

Of misschien vindt dochter de jaloezie en bewondering stiekem ook wel een fijne ego-boost. Zal ook niet de eerste keer zijn dat een minder populair type daarom in de groep wordt gehouden. 
Maar goed, dat is speculatie. Ik krijg ook jeuk van de beschrijving van de eigen dochter en de vriendin. 
Het antwoord op de vragen is mij wel duidelijk: laat je dochter zelf bepalen of ze deze vriendschap wil voortzetten, en blijf weg bij de ouders van vriendin zolang je nog zoveel rancune voelt. En dat zij jouw dochter niet leuk vinden kun je ze moeilijk kwalijk nemen. Jij vindt hun dochter ook niet leuk. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

04-10-2022 om 23:16 Topicstarter

pinkflower is zelf gepest, dus dat had je ernaar gemaakt?


Oh en je dochter ook lees ik,  ook zelf naar gemaakt dus inderdaad?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

04-10-2022 om 23:19 Topicstarter

waarom krijg je jeuk als ik zeg dat mijn dochter aardig is voor haar vriendinnen en ze ze nooit zal kleineren of wat dan ook? Ik hoop voor jou dat je ook kunt zeggen dat je kind aardig is voor zijn vrienden.

Maar dit gaat niet over pesten, lijkt me. Het gaat meer over hoe lang iets al speelt en het voor in ieder geval een partij niet meer prettig is.
Het gaat al langere tijd op deze wijze en het gaat niet enkel om eigenschappen. De manier van omgang is niet prettig. Die vriendin zal de dochter ook vervelend vinden. Dat geloof ik direct. Dat is in bijna elke ruzie, dat beide partijen naar elkaar wijzen. 
Of de vriendschap nog houdbaar is? Het lijkt me van niet. Ik schat in dat ze negatief praat over vriendin van dochter, gezien de bekende emmer is overgelopen. Overkomt mij ook wel eens. Dat ik toch net te lang iets aanzie. Meestal omdat ik me echt afvraag of ik het goed zie, dus je gaat er vanuit dat iets aan jou ligt. 
En dan pas veel later kom je tot conclusie dat die ander jou keer op keer gemeen behandeld en ja wordt je wel eens te veel.
Heb niet altijd in de gaten wie en wat zich afspeelt. Waar het uit de hand loopt komt kind vanzelf bij mij. Ja dan moet je wel emotieloos kunnen zijn, meestal vraag ik eerst uit wat zij dan heeft gedaan. Daar wil ik op vertrouwen. dat ze niet iets wat zij misschien heeft geflikt  er niet bij vertelt. 
Als er dan dus al te vaak geen plezier meer is voor dochter, is dat het enige wat je kunt zeggen. Dat dat de reden is dat ze niet meekomt. En zelfs zeggen dat ze ziek is of geen zin desnoods. Als je dat makkelijker afgaat. 
Die ouders zijn boos en misschien ook jaloers? Of is dat puur dat vriendin niet mee is gevraagd? Beide lijkt me lastig. Je kunt niet meer dan uitleggen. Dat zij werd gevraagd. En dat ze graag met hun tweeën wilden. Maar je bent het ook niet verschuldigd uit te leggen. Teleurgesteld mogen ze zijn, dat is hun gevoel. En die boosheid geeft aan dat ze zelf invullen over to haar dochter. 
En to is zelf ook wellicht boos. Teleurgesteld.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

04-10-2022 om 23:46 Topicstarter

nee vriendin vindt dochter niet vervelend dat is het hem juist. Ze heeft nog nooit iets gezegd wat dochter niet goed heeft gedaan alleen dat ze jaloers op haar is en zich buitengesloten voelt als dochter met andere omgaat en dat zij veel de aandacht krijgt. Mocht ze dingen over dochter benoemen ga ik daar ook wel achteraan. Als mijn dochter die dingen heeft gezegd die vriendin zegt had ze van mij meteen op haar donder gekregen.


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-10-2022 om 23:59

Kleinduimpje schreef op 04-10-2022 om 23:46:

nee vriendin vindt dochter niet vervelend dat is het hem juist. Ze heeft nog nooit iets gezegd wat dochter niet goed heeft gedaan alleen dat ze jaloers op haar is en zich buitengesloten voelt als dochter met andere omgaat en dat zij veel de aandacht krijgt. Mocht ze dingen over dochter benoemen ga ik daar ook wel achteraan. Als mijn dochter die dingen heeft gezegd die vriendin zegt had ze van mij meteen op haar donder gekregen.


Ik denk dan toch dat het niet alleen aan die vriendin ligt maar ook aan je dochter

Kleinduimpje

Kleinduimpje

05-10-2022 om 00:03 Topicstarter

want?

Vriendin zegt zelf het niet aan dochter ligt.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-10-2022 om 00:26

Kleinduimpje schreef op 05-10-2022 om 00:03:

want?

Vriendin zegt zelf het niet aan dochter ligt.

Je dochter blijft ondanks de vele voorvallen wel met haar omgaan. Ze houdt deze vriendschap zelf in stand. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

05-10-2022 om 07:07 Topicstarter

ok maar dat is zeker zo. Ik heb altijd gezegd dat er ook een stuk bij haarzelf ligt en dat je vriendin daarvan niet de schuld kan geven. Als.je het zo erg vindt dan moet je meer zeggen en het niet zover laten komen. Maar dat is haar deel wat ze heel lastig vindt en daar snap ik haar ook in, als je zolang vriendinnen bent wil je dat niet zomaar afkappen en daarbij voelde ze het toch een beetje als verplichting, ja maar ik kan het niet maken want ze zit bij mij dansen en in de klas. Ze wilde geen ongemakkelijke situaties creëren. Toch liever gaan voor geen ruzie, en dat heb ik zelf ook.

Eppos schreef op 04-10-2022 om 23:36:


Die ouders zijn boos en misschien ook jaloers? …

Even geknipt omdat ik het voor een gedeelte met je eens ben. Maar. To wéet toch helemaal niet of de andere ouders boos zijn? Ze heeft ze niet gesproken maar ze dénkt dat de vriendin slecht over haar dochter gesproken heeft en ze is báng dat de ouders kwaad op haar zijn. 

Maar dat is alleen maar wat zij denkt. Omdat ze dat zelf is. Zij is boos en denkt van alles van die vriendin, terwijl de ouders misschien veel verstandiger zijn en het meidenvenijn bij de meiden laten. 

To is dus slim als ze niet gaat om zichzelf niet nog meer op te stoken. Desnoods met een ‘ik ben verkouden’ smoes. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.