Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Advies gevraagd vriendinnen ruzie en ouders


BeneficialJay65

BeneficialJay65

04-10-2022 om 15:09

Kleinduimpje schreef op 04-10-2022 om 12:51:

ze mag zeker zelf een oordeel vormen, graag zelfs. Ze zegt zelf, zo ga je toch niet met een vriendin om.

Waar heb ik gezegd dat mijn kind mooi is?


je hebt zelf in een aantal Posts geschreven dat je dochter een mooi en lief meisje is en dat vriendin jaloers op haar is. Het kan natuurlijk zeker zo zijn dat je dochter mooi is, maar wat zegt dat verder over haar karakter, wat heeft dat ermee te maken dat ze mooi is?  En als je er zelf niet altijd bij bent weet je toch niet hoe zij zich gedraagt bij anderen? Ik zal echt nooit zeggen over m’n kinderen dat ze dit of dat niet doen, ja als ik erbij ben kennen ze mijn grenzen maar op school etc als ik er niet bij ben steek ik echt mijn hand voor hen in het vuur en zijn het vast en zeker niet altijd “lieverdjes”.

Het (op zichzelf aanvechtbare) beginsel "waar twee vechten, hebben twee schuld", is hier niet van toepassing. Wie uit jaloezie de ander het licht in de ogen misgunt, staat verkeerd in het leven.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

04-10-2022 om 16:08 Topicstarter

ik schrijf nergens dat dochter mooi is, maar dat ze er leuk uit ziet. Dit zeg ik omdat vriendin daar jaloers op is, nogmaals vriendin zegt dit zelf. Ze zegt ik ben jaloers want jij hebt het fijn thuis, je ziet er mooi uit, hebt altijd leuke kleding. Ze zegt zelf dat ze daardoor soms gemeen is. Iedereen noemt mijn dochter lief, ik als moeder weet dat zelf toch ook wel. Tuurlijk zal ze vast ook weleens iets zeggen wat niet helemaal oke is.Maar gewoon niet gemeen, zeker weten! En zeker niet tegen vriendinnen, dan ben je geen vriendinnen. Ik ben zelf ook nog nooit gemeen tegen iemand geweest en dat ik een keer iets verkeerd zeg zal ook wel, maar zeker niet bewust. Vriendin kwetst dochter bewust, ze geeft dat toch ook zelf toe.

Rode krullenbol, blijkbaar kan dat niet en volgens sommige hier heeft dochter er zeker een aandeel in.

Het zou nogal een 'raw deal' zijn; agressie ondervinden doordat iemand jaloers op je is en dan gezegd krijgen dat je er slechts begrip en engelengeduld voor dient op te brengen, omdat er hoe dan ook wel wat zou mankeren aan je karakter.

Nee hoor, TO; je doet er alleen maar goed aan om je dochter te ondersteunen in het nemen van gepaste afstand naar die meid en het achterwege laten van wraakacties. 

Klein duimpje, niemand hier is bij de situatie geweest dus kan het exact weten. Je weet vanuit jouw eigen positie het best hoe dochter het ervaart. 
Ik geef de kinderen meestal ook lang de tips die het meest wijs zijn. Maar op een gegeven moment is de koek op. Ga daar bij weg, spreek niet meer af, benoem wat je niet leuk vind. Wees de verstandigste. 
Als dat op een gegeven moment niet helpt is het ook echt klaar. Sommige mensen (en hun kinderen) gaan door totdat mensen ze spuugzat zijn. De appel valt niet ver van de boom meestal. 
Als jouw vrienden echt jouw vrienden zijn, wil dat niet zeggen dat de kinderen ook vrienden zijn. Dus of je laat dochter thuis en gaat zelf. Maar ik denk dat als je een keer overslaat ze dat als vrienden jou niet kwalijk nemen. Ga je wel dan zou ik niet lang gaan. Maar beperkt. 
Dochter kan dan thuis iets anders leuks gaan doen. Ze moet alleen wel leren, dat ze het zelf oplost. Je kunt je er alleen mee bemoeien als coach. 
Maar als ouder van een van de partijen is dat meestal te moeilijk. 
Het is geen wedstrijd maar helpen doe je het best door je kind in gesprek vragen te stellen over hoe dan. Meestal komen ze zelf een aardig eind.
Waarschijnlijk vinden je vrienden hun dochter ook lief en leukuitziend. Vanuit hun ooghoek is dat waarschijnlijk ook zo. Het gaat hier niet om lelijk of lief of dun of dik. Het gaat om jaloezie. 
Dat is het vervelende. Wel mooi dat ze het toegeeft. Misschien voor jou dochter iets om toe te geven dat ze er niets mee kan en dat ze de streken als gevolg niet in orde vind. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

04-10-2022 om 16:47 Topicstarter

ja precies, jij snapt het wel. Dochter heeft al heel vaak geprobeerd om te zeggen dat je zo niet met vriendinnen om gaat. Dan zegt ze een maand weer niks vervelends en dan begint het weer. Het gaat niet alleen om dat uitlachen, er is al meerder malen iets geweest. Laatste keer heeft dochter gezegd dat als er weer zoiets gezegd zou worden geen vriendinnen meer wilde zijn. Ik vind dat heel knap van haar ook omdat ze dat heel moeilijk vindt, maar eindelijk voor haarzelf op kwam. Maar nu is ze er klaar mee. Iedere keer weer die jaloezie.
Ze zegt ik ga niet zo met mijn vriendinnen om en ik wil ook niet dat iemand zo met mij omgaat, dat je zo jaloers om mij bent dat niemand ook maar iets tegen mij kan zeggen en dan gaat zij weer stoken. Dochter heeft andere vriendinnen, maar daar heb ik nog nooit wat van gehoord, die zijn allemaal aardig tegen elkaar.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

04-10-2022 om 16:55 Topicstarter

er is geen sprake van om niet te gaan, ik ga wel. Het ging er meer om hoe ermee om te gaan, maar dat weet ik nu. Ik zal er dus niks van zeggen. Alleen zit er wel wat boosheid, maar dat komt inderdaad omdat ik het me persoonlijk aantrek en het oneerlijk vindt dat mijn dochter waarschijnlijk verkeerd is neergezet bij ouders door vriendin. Ik vind niet fijn dat haar ouders mijn dochter niet leuk vinden. Terwijl mijn dochter jaren heel veel voor vriendin heeft gedaan, ook omdat ze in hele moeilijke periodes met andere kinderen zat en haar altijd positief heeft proberen te helpen. Ze is 2 keer van school gewisseld omdat dat niet ging door ook omgang met kinderen, maar dochter is er wel altijd voor haar geweest. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-10-2022 om 17:12

Kleinduimpje schreef op 04-10-2022 om 16:55:

er is geen sprake van om niet te gaan, ik ga wel. Het ging er meer om hoe ermee om te gaan, maar dat weet ik nu. Ik zal er dus niks van zeggen. Alleen zit er wel wat boosheid, maar dat komt inderdaad omdat ik het me persoonlijk aantrek en het oneerlijk vindt dat mijn dochter waarschijnlijk verkeerd is neergezet bij ouders door vriendin. Ik vind niet fijn dat haar ouders mijn dochter niet leuk vinden. Terwijl mijn dochter jaren heel veel voor vriendin heeft gedaan, ook omdat ze in hele moeilijke periodes met andere kinderen zat en haar altijd positief heeft proberen te helpen. Ze is 2 keer van school gewisseld omdat dat niet ging door ook omgang met kinderen, maar dochter is er wel altijd voor haar geweest.

Jij vind hun kind toch ook niet leuk? Waarom zouden ze jouw kind dan wel leuk moeten vinden?

Kleinduimpje schreef op 04-10-2022 om 16:55:

  dat mijn dochter waarschijnlijk verkeerd is neergezet bij ouders door vriendin. Ik vind niet fijn dat haar ouders mijn dochter niet leuk vinden.

Weet je dit of zijn dit gewoon jouw aannames? Door je "waarschijnlijk " denk ik dat het puur jouw fantasie is.

In dat geval maak je het jezelf wel heel lastig, en nog onnodig ook. 

Voor hetzelfde geld heeft hun dochter niks gezegd. Zelfs als ze dat wel heeft gedaan, hoeft ze je dochter nog niet zwarter afgeschilderd te hebben dan ze is. En zelfs als ze dat wél gedaan heeft, dan nog hoeven haar ouders hun mening over jouw dochter niet aangepast te hebben. Ze kennen hun dochter immers, en de jouwe ook.

En jij ondertussen maar boos wezen. Misschien wel om niks. Doe het niet.

Een gouwe ouwe op het forum: Assumption is the mother of all fuck-ups.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

04-10-2022 om 17:31 Topicstarter

omdat ik het dus niet eerlijk vindt. Dochter veel getolereerd heeft en nu dochter verkeerd neergezet wordt. Ik kreeg van moeder te horen dat vriendin boos was ze niet mee was gevraagd naar de Efteling, mijn dochter ging met andere vriendin. Maar die andere vriendin had mijn dochter gevraagd en mag vriendin niet, ja dan gaat ze niet vriendin meevragen. Maar mijn dochter heeft veel liever hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar nu waren ze boos dat mijn dochter verkeerde keuze's maakte en haar buitenspel zetten. En zo zijn er meer voorbeelden.

Misschien denk je dat je niet gemeen bent, maar je schrijft hier behoorlijk onaardig- op het gemene af -over de jongedame in kwestie. Als je dochter op dezelfde manier ‘lief’ is kan het zomaar zijn dat ze buiten de vier muren van thuis iets ander gedrag laat zien. 
En nou is het niet leuk als je kind gekwetst wordt. Maar het is háár pubergedoe waar ze in zit, niet dat van jou. 
Hopelijk zijn de ouders van de andere dame wijzer en hebben die vanaf begin af aan gezegd dat ze hun vingers niet branden aan dit soort meidenvenijn. Vul dan ook niet in voor hen dat die dochter vast negatief over jouw dochter was. En al helemaal niet dat ze vast slecht over je dochter denken. Zolang je daarvan overtuigd bent zou je eigenlijk niet naar dat feest moeten gaan. Desnoods fake je een verkoudheid, als je niet wil zeggen wat er echt aan de hand is; dat je je even te hard laat meeslepen in gedoe tussen de meiden. 

Waarom afzeggen? Je boosheid maakt dat er maar iets hoeft te gebeuren en je gaat ze ‘even vertellen hoe jij denkt dat het zit’. Niet echt onderwerp voor een feestje en al helemaal niet nodig. Pas als je kunt zeggen ‘Dochter is niet mee- had even niet zo’n zin. Tsja, meidengedoe’, dan pas doe je jezelf en de rest een plezier om er heen te gaan. 

Kleinduimpje schreef op 04-10-2022 om 17:31:

omdat ik het dus niet eerlijk vindt. Dochter veel getolereerd heeft en nu dochter verkeerd neergezet wordt. Ik kreeg van moeder te horen dat vriendin boos was ze niet mee was gevraagd naar de Efteling, mijn dochter ging met andere vriendin. Maar die andere vriendin had mijn dochter gevraagd en mag vriendin niet, ja dan gaat ze niet vriendin meevragen. Maar mijn dochter heeft veel liever hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar nu waren ze boos dat mijn dochter verkeerde keuze's maakte en haar buitenspel zetten. En zo zijn er meer voorbeelden.

Ajajaai! Dan zou ik er toch rekening mee gaan houden dat het meisje haar wangedrag thuis aangeleerd krijgt en de vriendschap met die ouders op z'n minst afbouwen.

Kijk dit zegt boekdelen!!!!
Ik worstel hier ook vaak genoeg mee KD. Die ouders verwijten jou en zijn boos.
No way dat dit mijn vrienden waren. Sorry maar ik snap niet dat je gaat.

Voorbeeldje hierzo van vandaag. Akkefietje op school is uitgepraat, maar de andere partij heeft hoop scheldwoorden gebruikt en daar had ik me beetje in bemoeid. Dus nou kwam mijn kind verhaal dat kind beweerd dat een broertje/zusje dat had getypt. Ik zeg dan eerlijk tegen kind, ik geloof er niets van. Kind heeft namelijk geen broertje/zusje. Dus niet intrappen. Kind praat zichzelf goed. En daarmee komt kind dus op school weg.
Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid en dit soort leugens maar ik ben op mijn handen gaan zitten. Heb vorige week al gezien hoe de opvoeder tegen mij deed, bleef wel aardig maar die kan zelf echt niet normaal doen.
Op dat moment heb ik iemand uit mijn directe omgeving gevraagd, hoe ga jij hiermee om als moeder. Heb voorgelezen wat ik van die ouder kreeg. Ik heb het advies opgevolgd. Want wat ik hardop zei daar had ik geen vrienden mee gemaakt en er was geen onaardig woord bij. 
Aan alle kanten gingen bij mij alarmbellen af. O, zo gaat dat bij hun thuis. Precies wat ik jou hoor zeggen, niet normaal. 
Gelukkig heb ik mijn emoties ingeslikt en me er niet meer mee bemoeid. Ja vandaag, dat ik helemaal niets geloof van dat broertje/zusje dat heeft getypt. Is een mooie smoes om bij school er beter vanaf te komen. En nu loslaten.

Ik snap dus niet dat je daarmee vrienden bent. Boos? Waarom? Moet jij verantwoording afleggen voor jouw kind haar uitje met een ander? Kom op zeg!

Kleinduimpje schreef op 04-10-2022 om 12:51:


Waar heb ik gezegd dat mijn kind mooi is?

In je OP: ze ziet er leuk uit...?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

04-10-2022 om 18:21 Topicstarter

ja leuk ja, niet mooi. En dat zeg ik omdat vriendin daar jaloers op is, anders zou ik dat niet gaan zeggen natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.