Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Steeds weer verjaardagsfeestjes!


Bij 5-jarigen zou ik er niet te erg over nadenken en kind laten gaan.

Bij 8-jarigen en als vriendschapsgroepjes al echt gevormd zijn pas ik en laat kind niet het vijfde wiel aan de wagen zijn die gewoon maar gevraagd is om de hoop te vergroten.

Toen onze jongste 5 werd bleek een klasgenoot op dezelfde dag kinderfeestje te houden. Er waren uiteindelijk 2 kinderen niet want ander kindje had eerder uitnodigingen uitgedeeld. Maar hij had omdat het thuis was meer kinderen uitgenodigd. Hebben het gewoon door laten gaan en geen 'nieuwe' kindjes uitgenodigd. 

Had het andere feestje ook niet verwacht 😅 want dat kindje was bijna maand voor de mijne jarig.

Zeker lekker laten gaan. Zolang ze het leuk vindt is het goed toch en wie weet wordt de band tussen jouw kind en dat andere kind nog beter. Alleen maar leuk.

Bakblik schreef op 26-05-2024 om 17:48:

[..]

Als onervaren moeder kreeg ik na het eerste kinderfeestje van dochter bij haar 5e verjaardag te horen dat je kindjes moest "terugvragen" als je zelf op dat feestje was geweest. Bij een maximum van 5 gasten zat dochter bij haar 6e verjaardag al in een onmogelijke spagaat. Ze wilde ook haar buurmeisje uit de parallelklas en een dochter van mijn vriendin uitnodigen. Sharona liever niet maar dat was nou juist de moeder die gezegd had dat terugvragen moest. Dus Sharona kwam ten koste van het buurmeisje. Wat heb ik daar spijt van gehad. Sharona verstierde het hele feestje. Daarna nooit meer kinderen gevraagd die dochter niet zo zag zitten.

Prima om naar het feestje van Teun te gaan en daar een speurtocht te doen in Star Wars sferen maar Teun als enige jongen terug vragen voor een feestje waar je roze glitter barbiejurkjes gaat maken dat is voor niemand leuk.

Misschien dat Teun dat ook leuk had gevonden. Dochter is wel vaker als enige meisje op j9ngensfeestje geweest. Ook wel eens een moeder die vooraf vroeg of dochter dat leuk vond. Hier thuis altijd gemengde feestjes en geen roze/glitter/barbie feestjes (mijn dochter houdt daar niet van).

-Nienke- schreef op 26-05-2024 om 15:27:

Joh, wees blij dat ze (vaak) uitgenodigd wordt. Onze zoon heeft 1 of 2 feestjes per schooljaar. Sorry, maar ik vind dit echt een luxeprobleem… koop gewoon een cadeautje en lever je kind af. Klaar.

Helemaal eens. 

En verder zou ik het echt van je kind af laten hangen. Als zij zin heeft laat je haar lekker gaan. Hoe je het met het eigen kinderfeestje regelt is dan weer helemaal jouw keuze. 

Bloemenzee schreef op 26-05-2024 om 17:25:

[..]

En als er dan één of enkele niet kunnen? Vraag je er dan extra? Dan zijn die toch 2e keus?

Als er 1 niet kan gaat het feestje met 1 minder door. Als er meerdere niet kunnen wordt een andere datum gepland.

Caroline80 schreef op 26-05-2024 om 19:18:

[..]

Als er 1 niet kan gaat het feestje met 1 minder door. Als er meerdere niet kunnen wordt een andere datum gepland.

Dat kan niet altijd verzet als je bv al iets gereserveerd en betaald hebt. Bij thuisfeestjes is dat wellicht makkelijker. Hier ook weleens gehad; iedereen kon maar op uiteindelijk bleken er 2 ziek. Twee andere kindjes gevraagd, was geen enkel probleem.

Bloemenzee schreef op 26-05-2024 om 17:25:

[..]

En als er dan één of enkele niet kunnen? Vraag je er dan extra? Dan zijn die toch 2e keus?

Mijn kinderen zijn al volwassen,  maar ik snap niet dat kinderen " niet kunnen" komen op een verjaardag?

Miepjecody schreef op 26-05-2024 om 19:37:

[..]

Mijn kinderen zijn al volwassen, maar ik snap niet dat kinderen " niet kunnen" komen op een verjaardag?

Andere plannen? (iets binnen de familie, tandartsafspraak)

Miepjecody schreef op 26-05-2024 om 19:37:

[..]

Mijn kinderen zijn al volwassen, maar ik snap niet dat kinderen " niet kunnen" komen op een verjaardag?

Andere afspraken, sport, ziek zijn...

Herfstappeltaart schreef op 26-05-2024 om 19:40:

[..]

Andere plannen? (iets binnen de familie, tandartsafspraak)

Tja ik heb dat echt nog nooit gehoord of gezien.  Zo'n feestje gaat toch voor lijkt me.

Mugske schreef op 26-05-2024 om 18:16:

[..]

Misschien dat Teun dat ook leuk had gevonden. Dochter is wel vaker als enige meisje op j9ngensfeestje geweest. Ook wel eens een moeder die vooraf vroeg of dochter dat leuk vond. Hier thuis altijd gemengde feestjes en geen roze/glitter/barbie feestjes (mijn dochter houdt daar niet van).

Ik had vooraf de moeder van Teun al even gepolst of hij dat leuk vond. 

Dochter vond creatieve dingen heel leuk en speurtochten ook. Al haar vriendinnen waren echte meisjes en daarom had ze gekozen voor die roze barbiejurken maken. 

Ik zou haar lekker laten gaan. Kinderen van die leeftijd denken niet zo ver als jij. Ik zou het ook niet te persoonlijk opvatten. Misschien was je dochter wel al bij de eerste keus uitgenodigd geweest als er meer kinderen gevraagd mochten worden. Dan heeft de jarige nu de kans om haar alsnog te vragen. Leuk toch?

Miepjecody schreef op 26-05-2024 om 19:41:

[..]

Tja ik heb dat echt nog nooit gehoord of gezien. Zo'n feestje gaat toch voor lijkt me.

Het kan toch ook net de dag zijn dat oma 85 wordt en dat groots viert?

Miepjecody schreef op 26-05-2024 om 19:41:

[..]

Tja ik heb dat echt nog nooit gehoord of gezien. Zo'n feestje gaat toch voor lijkt me.

Ik had 20 feestjes per jaar.

En 4 hobby's per week.

Een deel van de hobby's ging toch écht voor op een feestje. Of een tandartsafspraak die al 3 maanden stond. Ik ging geen 10 keer per jaar mijn balletles missen want dan lag ik gewoon buiten.

Het gebeurde ook dat als een feestje thuis was ik eerst naar hobby ging en vervolgens ergens halverwege nog aansloot bij het feestje. Of omgedraaid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.