Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Influencer moeder biedt haar kleuter half naakt aan op facebook

Knip. Dit soort links delen is ongewenst.

 kan dit gemeld worden, of kunnen wij iets doen, ik vind dit strafbaar en schandalig.


Je hebt wat vreemde  types.

EmmaT schreef op 10-08-2024 om 17:47:

[..]

Bij algoritmen gaat het om wat jij doorgaans op je scherm hebt. Wat je te zien krijgt zegt dus evengoed iets over jouw soc media-/surfgedrag.

Oh ja, nu is degene die surft schuldig omdat ze dit te zien krijgt vanwege algoritmen. 

HarleyQuin schreef op 10-08-2024 om 17:16:

en dan vond jij het een strak plan om die link hier te plaatsen ipv te rapporteren bij Facebook.

Nee ik denk ook dat het beter is om vooral niet te kijken en weg te kijken, daar is dat kind echt veel beter mee geholpen. Vooral niet kijken en niet delen want dan bestaan dat soort zieke dingen niet.  *sarcasm* 

Shareneentje

Shareneentje

10-08-2024 om 20:37 Topicstarter

natuurlijk allang melding gedaan bij fb maar schijnt een influencer moeder achter te zitten die zo goed wil verdienen over het lijf van haar minderjarige kind

Nick90 schreef op 10-08-2024 om 19:57:

[..]

Nee ik denk ook dat het beter is om vooral niet te kijken en weg te kijken, daar is dat kind echt veel beter mee geholpen. Vooral niet kijken en niet delen want dan bestaan dat soort zieke dingen niet. *sarcasm*

Wat een onzin. TO vroeg hoe ze kon zorgen dat dit meisje in bikini niet langer zo te zien is. Maar met het plaatsen van de link, zorgde ze juist dat meer mensen die foto's zagen. Bovendien was het niet nodig voor het beantwoorden van haar vraag. 

De enigen die belang hebben bij die link, zijn pedo's en pedojagers. Dat laatste heb ik wel eens gedaan.

Pedo's die zo'n profiel volgen, volgen ook weer andere profielen met vergelijkbare foto's. En zo kom je via-via steeds meer van die profielen en steeds meer pedo's tegen. Die je dan meldt met 'involves a child' en 'nudity'. Ook de vent die in dit geval een heel slijmverhaal bij verschillende foto's had geschreven, volgt meerdere profielen met kinderfoto's. Ik heb zijn reactie gemeld, maar ben dit keer niet verder gaan jagen. 

Shareneentje

Shareneentje

10-08-2024 om 20:39 Topicstarter

eerlijk? ik kreeg dit mee via het viva forum over mommyvloggers of zoiets

Shareneentje schreef op 10-08-2024 om 20:37:

natuurlijk allang melding gedaan bij fb maar schijnt een influencer moeder achter te zitten die zo goed wil verdienen over het lijf van haar minderjarige kind

Maar waarom dan hier een topic over openen? Dat snap ik niet

HarleyQuin schreef op 10-08-2024 om 20:55:

[..]

Maar waarom dan hier een topic over openen? Dat snap ik niet

Om dezelfde reden dat mensen topics openen over kinderen waarvan men denkt dat ze mishandeld worden.

Of topics over wat te eten, afvallen, vakanties....

Shareneentje

Shareneentje

10-08-2024 om 21:40 Topicstarter

ik zag het voorbij komen en dacht: dit is niet normaal dit wil ik delen. Ik wil hier meerdere invalshoeken van. Vandaar. daar is dit forum toch ook voor?

Shareneentje schreef op 10-08-2024 om 21:40:

ik zag het voorbij komen en dacht: dit is niet normaal dit wil ik delen. Ik wil hier meerdere invalshoeken van. Vandaar. daar is dit forum toch ook voor?

Ah, mijn mening? 

Ik zou zulke fotos überhaupt niet maken en vind het onverstandig dat ze online staan. Wìe dat heeft gedaan, boeit me verder niet. Gespeculeer over een influencer, vind ik sensatie-zoekerij. 

Wat wèl duidelijk is, is dat de fotos gevonden zijn door pedo's en dat hun reacties niet zijn weggehaald. Heel vervelend voor dat meisje. 

Verder vind ik je topic maar raar. Als je iets voor dit meisje wil doen, meldt het dan. Maar ga geen link naar die foto's zetten. 

Ik zie nooit kinderen in bikini op mijn tijdlijn? 

yette schreef op 10-08-2024 om 22:18:

[..]

Ah, mijn mening?

Ik zou zulke fotos überhaupt niet maken en vind het onverstandig dat ze online staan. Wìe dat heeft gedaan, boeit me verder niet. Gespeculeer over een influencer, vind ik sensatie-zoekerij.

Wat wèl duidelijk is, is dat de fotos gevonden zijn door pedo's en dat hun reacties niet zijn weggehaald. Heel vervelend voor dat meisje.

Verder vind ik je topic maar raar. Als je iets voor dit meisje wil doen, meldt het dan. Maar ga geen link naar die foto's zetten.

Ze heeft het gemeld. Er wordt gevraagd wat ze verder nog kan doen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-08-2024 om 22:32:

[..]

Ze heeft het gemeld. Er wordt gevraagd wat ze verder nog kan doen.

Ik heb alles gelezen. Heb uitgelegd dat je behalve foto's melden ook een online spoor kan volgen en vieze ventjes kan rapporteren. 

Heb jij nog een ander idee? 

ik heb de foto’s niet gezien, maar wat is er precies ongepast aan een kind in bikini? Valt überhaupt niet veel te zien bij een 6-jarig kind toch? 

Billijean schreef op 10-08-2024 om 23:53:

ik heb de foto’s niet gezien, maar wat is er precies ongepast aan een kind in bikini? Valt überhaupt niet veel te zien bij een 6-jarig kind toch?

Klopt. Een gewone foto van een leuk moment met je kind in badkleding, daar is niks mis mee. 

In dit geval zijn er een paar dingen niet zo gewoon. Waarom zou iemand in een amateuristische studio een fotoserie maken van een jong meisje in bikini? Waarom is er een Facebookprofiel gemaakt waar al maanden steeds nieuwe fotos bijkomen van alleen maar deze ene fotoserie? Hoe kan het dat de beheerder van dit profiel zo snel vrienden wordt met mannen van over de hele wereld die sexueel getinte opmerkingen over een kind maken? 

Op zich zijn de foto's onschuldig hoor. Althans, het zijn geen rare poses en het meisje is 'bedekt'. Dan mag het. Maar ik denk niet dat de persoon achter dit profiel, zo onschuldig is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.