Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Influencer moeder biedt haar kleuter half naakt aan op facebook

Knip. Dit soort links delen is ongewenst.

 kan dit gemeld worden, of kunnen wij iets doen, ik vind dit strafbaar en schandalig.


yette schreef op 10-08-2024 om 23:41:

[..]

Ik heb alles gelezen. Heb uitgelegd dat je behalve foto's melden ook een online spoor kan volgen en vieze ventjes kan rapporteren.

Heb jij nog een ander idee?

Dan begrijp ik niet dat je het topic raar noemt. 

Als ik het bericht had gezien dan had ik niet alleen reacties gemeld, maar ook screenshots gemaakt. Daarna zou ik kijken of ik met die shots de viespeuk in z'n hemd kan zetten door het ergens te plaatsen waar heel veel mensen het kunnen lezen. Bij voorkeur op z'n eigen pagina als dat mogelijk is. 

yette schreef op 11-08-2024 om 03:19:

[..]

Klopt. Een gewone foto van een leuk moment met je kind in badkleding, daar is niks mis mee.

In dit geval zijn er een paar dingen niet zo gewoon. Waarom zou iemand in een amateuristische studio een fotoserie maken van een jong meisje in bikini? Waarom is er een Facebookprofiel gemaakt waar al maanden steeds nieuwe fotos bijkomen van alleen maar deze ene fotoserie? Hoe kan het dat de beheerder van dit profiel zo snel vrienden wordt met mannen van over de hele wereld die sexueel getinte opmerkingen over een kind maken?

Op zich zijn de foto's onschuldig hoor. Althans, het zijn geen rare poses en het meisje is 'bedekt'. Dan mag het. Maar ik denk niet dat de persoon achter dit profiel, zo onschuldig is.

Oh gatver, ik krijg er echt gewoon een knoop van in mijn buik. Ik zie regelmatig foto's van kinderen in zwemkleding voorbijkomen en dat vind ik dan erg naïef. Maar dit is niet naïef. 

Zou je hiermee naar de politie kunnen stappen aangezien die pedo's zichzelf blijkbaar heel erg kenbaar maken op zo'n facebookpagina?

LydiaDietz schreef op 11-08-2024 om 09:14:

[..]

Oh gatver, ik krijg er echt gewoon een knoop van in mijn buik. Ik zie regelmatig foto's van kinderen in zwemkleding voorbijkomen en dat vind ik dan erg naïef. Maar dit is niet naïef.

Zou je hiermee naar de politie kunnen stappen aangezien die pedo's zichzelf blijkbaar heel erg kenbaar maken op zo'n facebookpagina?

Als Facebook het ermee eens is dat dit niet kan, dan melden ze het zelf. 

Shareneentje

Shareneentje

11-08-2024 om 12:28 Topicstarter

Ik heb het allang en breed gemeld via meerdere kanalen.

Shareneentje schreef op 11-08-2024 om 12:28:

Ik heb het allang en breed gemeld via meerdere kanalen.

Dat strookt niet met de tekst in je openingspost. 

Pimpelmees67 schreef op 11-08-2024 om 13:00:

[..]

Dat strookt niet met de tekst in je openingspost.

Dit.  

De motivatie om dit topic te openen is me nog steeds onduidelijk. Ik kon de sensatie-beluste titel 'Influencer moeder biedt haar kleuter half naakt aan op facebook' en de link naar een dubieuze fotoserie, al moeilijk rijmen met de rest van de OP. Als je motivatie is om erachter te komen wat je tegen dit soort dingen kan doen, lijkt het mij logischer om zonder speculeren en linkjes voor een titel te kiezen als: 'Hoe meld ik dubieuze kinderfoto's op Facebook?' 

Maar dat blijkt TO dus 'al lang en breed via meerdere kanalen' gedaan te hebben. 

Waardoor ik de reden van dit topic helemaal niet meer begrijp.

Ik hoop in elk geval dat 'lang en breed' niet bestaat uit het verder verspreiden van de link en dat ze met 'meerdere kanalen' niet doelt op allerlei fora. 

@ TO, kan je uitleggen waarom je dit topic op deze manier bent begonnen en nu met een ander verhaal komt? Hoe en waar heb je melding gedaan? 

yette schreef op 11-08-2024 om 13:51:

[..]

Dit.


@ TO, kan je uitleggen waarom je dit topic op deze manier bent begonnen en nu met een ander verhaal komt? Hoe en waar heb je melding gedaan?

Sorry?

Ben jij van de forum politie of zo?

Chantal2022 schreef op 11-08-2024 om 15:57:

[..]

Sorry?

Ben jij van de forum politie of zo?

Nee. Jij?

yette schreef op 11-08-2024 om 16:01:

[..]

Nee. Jij?

Ik snap niet waarom jij een ander ondervraagt  alsof je bij de recherche werkt. 

Chantal2022 schreef op 11-08-2024 om 17:39:

[..]

Ik snap niet waarom jij een ander ondervraagt alsof je bij de recherche werkt.

Als iemand eerst informatie vraagt over of ze iets überhaupt kan melden en dan later vertelt dat ze allang op verschillende plaatsen melding heeft gedaan, vraag ik me af wat ze dan eigenlijk nog van ons wilde en wat ze zelf al had ondernomen. 

Ik vind dat logische vragen. 

Shareneentje

Shareneentje

14-08-2024 om 07:49 Topicstarter

Ik vind en vond het vooral te bizar voor woorden dat dit gewoon in NL gebeurd. Ik wilde niet per se iets met dit topic maar gewoon mijn ongenoegen uiten.

Shareneentje schreef op 14-08-2024 om 07:49:

Ik vind en vond het vooral te bizar voor woorden dat dit gewoon in NL gebeurd. Ik wilde niet per se iets met dit topic maar gewoon mijn ongenoegen uiten.

Kan ik me voorstellen. Moeders bekritiseren ligt echter ontzettend gevoelig hier 

Shareneentje schreef op 14-08-2024 om 07:49:

Ik vind en vond het vooral te bizar voor woorden dat dit gewoon in NL gebeurd. Ik wilde niet per se iets met dit topic maar gewoon mijn ongenoegen uiten.

Het is inderdaad bizar en kwalijk dat dit gebeurt. Wat ik ook triest vind: Facebook is tot nu toe niet echt effectief opgetreden. Er zijn welliswaar een aantal foto's verwijderd, waaronder die met de smerigste reacties en de profielfoto, maar de rest staat er nog. Die vent die op zijn knieën wilde en een heel lijstje aan jongedames volgt, is niet van FB gedonderd. 

Zou je mijn vraag naar waar jij precies melding hebt gedaan, kunnen beantwoorden? Je hebt het over meerdere kanalen. Lijkt me nuttig voor mij en anderen als ze zoiets tegenkomen en willen melden! 

Verder (sorry, nogmaals) heb ik er toch moeite mee dat jij ook nu weer met informatie komt, die niet is onderbouwd. Het enige dat we weten, is dat het gaat om een serie foto's van een jong meisje. Zonder enige tekst of uitleg. Degenen die op dat profiel reageren, zijn sowieso geen familie of vrienden, maar vieze mannen van over de hele wereld. Jouw verhaal daaromheen, over dat het een kind van een influencer betreft en nu weer dat dit in Nederland gebeurt, is nergens op gebaseerd. Bovendien is dit meisje volgens mij ook eerder 7 dan 4 of 5 jaar oud. Of mis ik iets? 

Ik geloof echt wel dat je het goed bedoeld, maar dit soort speculaties zijn onnodig en leiden af van waar het om gaat: Dit mag gewoon niet gebeuren. Met geen enkel kind! 

En daaruit volgend: wat kan je doen om te helpen? Hoe en waar kan je het melden? 

Chantal2022 schreef op 14-08-2024 om 08:16:

[..]

Kan ik me voorstellen. Moeders bekritiseren ligt echter ontzettend gevoelig hier

Volgens mij ging ons commentaar daar niet over.

MRI

MRI

14-08-2024 om 10:20

Het is mij nou nog niet duidelijk (of heb ik daar overheen gelezen?) of er tekst bij de foto van het kindje stond. Zo nee: was het dan niet gewoon een zwemfoto'tje? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.