Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Geen reactie kinderfeestje


UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

01-11-2022 om 12:58

MamaE schreef op 01-11-2022 om 12:49:

Door heel vaak vergeten te antwoorden of vergeten te betalen komt het wel over alsof je de tijd/moeite/geld van een ander niet belangrijk vindt.
Een keertje kan altijd gebeuren, maar als je iets voorschiet voor een grote groep of iets voor een grotere groep wil organiseren is het gewoon handig als mensen tijdig communiceren of betalen.
Ik merk op werk ook dat het altijd dezelfde collega's zijn die 'vergeten' te betalen voor een groepscadeau of iets dergelijks. En ook dezelfde collega's die dat soort dingen moeten regelen/voorschieten. Op een gegeven moment gaat dat natuurlijk scheef lopen.
Nee is ook een antwoord en dat is nog altijd beter dan niet antwoorden, niet op komen dagen, niet betalen etc.

Dat klopt allemaal, maar ik denk ook dat het in stand gehouden wordt doordat mensen dan maar denken 'laat maar zitten', als iemand niet betaalt. Net zo goed als de collega's die altijd alles regelen er ook voor zorgen dat altijd dezelfde mensen achterover leunen. Het zou beter zijn om dan gewoon iemand aan te wijzen om het te gaan doen. 

Overigens wil ik me ook niet te allen tijde verplicht voelen om gelijk te reageren als iemand mij iets appt. Natuurlijk probeer ik dit wel te doen voor belangrijke dingen, zeker ook als die mijn kinderen aangaan, maar soms ben je ook met iets anders bezig of heb je er even geen zin in, en dat moet ook kunnen vind ik. 

Solecito schreef op 01-11-2022 om 12:58:

[..]

Dat klopt allemaal, maar ik denk ook dat het in stand gehouden wordt doordat mensen dan maar denken 'laat maar zitten', als iemand niet betaalt. Net zo goed als de collega's die altijd alles regelen er ook voor zorgen dat altijd dezelfde mensen achterover leunen. Het zou beter zijn om dan gewoon iemand aan te wijzen om het te gaan doen.

Overigens wil ik me ook niet te allen tijde verplicht voelen om gelijk te reageren als iemand mij iets appt. Natuurlijk probeer ik dit wel te doen voor belangrijke dingen, zeker ook als die mijn kinderen aangaan, maar soms ben je ook met iets anders bezig of heb je er even geen zin in, en dat moet ook kunnen vind ik.

Tuurlijk hoeft niet alles acuut, dat kan niet altijd en die verwachting is te hoog. Maar het hoeft ook geen weken en drie herinneringen te duren.

Mijn baas vraagt mij vaak om gezamenlijke cadeaus te regelen. Niet erg, maar toen mijn baas en ik een keer gelijktijdig drie weken vakantie hadden, had niemand wat geregeld 'want mamaE doet dat altijd'. Blijkbaar dachten mensen dat ik dat in mijn vakantie ging regelen of zo. Echt bizar. Ik denk dat als ik ooit weg zou gaan dat ik dan het beste een tikkie kan sturen zodat ik mijn eigen cadeau kan regelen.

dan

dan

01-11-2022 om 13:32

MamaE schreef op 01-11-2022 om 13:09:

[..]

Tuurlijk hoeft niet alles acuut, dat kan niet altijd en die verwachting is te hoog. Maar het hoeft ook geen weken en drie herinneringen te duren.

Mijn baas vraagt mij vaak om gezamenlijke cadeaus te regelen. Niet erg, maar toen mijn baas en ik een keer gelijktijdig drie weken vakantie hadden, had niemand wat geregeld 'want mamaE doet dat altijd'. Blijkbaar dachten mensen dat ik dat in mijn vakantie ging regelen of zo. Echt bizar. Ik denk dat als ik ooit weg zou gaan dat ik dan het beste een tikkie kan sturen zodat ik mijn eigen cadeau kan regelen.

Bij mij op het werk is het ook wel zo dat het vaak dezelfde mensen zijn die bepaalde zaken regelen. Ik heb wel onlangs het cadeau geregeld voor een collega maar meestal wordt dat door degene gedaan die het meeste met die collega omgaat. Sommige dingen nam ik ook op me maar ik heb wat uren ingeleverd en daarbij ook een aantal taken die daarmee verband houden. Denk alleen dat de collega's er nog wat aan moeten wennen

MamaE schreef op 01-11-2022 om 13:09:

[..]

Tuurlijk hoeft niet alles acuut, dat kan niet altijd en die verwachting is te hoog. Maar het hoeft ook geen weken en drie herinneringen te duren.

Mijn baas vraagt mij vaak om gezamenlijke cadeaus te regelen. Niet erg, maar toen mijn baas en ik een keer gelijktijdig drie weken vakantie hadden, had niemand wat geregeld 'want mamaE doet dat altijd'. Blijkbaar dachten mensen dat ik dat in mijn vakantie ging regelen of zo. Echt bizar. Ik denk dat als ik ooit weg zou gaan dat ik dan het beste een tikkie kan sturen zodat ik mijn eigen cadeau kan regelen.

Als jij weggaat zit iedereen elkaar verbaasd aan te kijken van: hé, er is geen kado, hoe kan dat nou? 

Zo gaat het vaak. 

Iets vergeten kan, en mensen hoeven niet meteen te reageren, maar binnen 1 of 2 dagen lijkt me redelijk. 

Ik ben ooit eens na 6 jaar dienstverband weggegaan bij een bedrijf waar ik altijd degene was die dat soort dingen regelde. Niet alleen dat soort dingen nu ik erover nadenk, als de baas chagrijnig was smeerde ik een boterham voor hem (hielp meestal). Toen ik op mijn laatste vrijdagmiddag om 17 uur klaar was met werken, kon er nog net 'ajuus' af. Geen bloemen of cadeautje, geen borreltje, zelfs geen 'bedankt'. 
Als mensen iets regelen, reageer ik dan ook direct, al was het maar met de mededeling wanneer ik definitief antwoord kan geven. 

Ik las laatst van iemand bij wie in de vriendenclub ook altijd iemand zat die 'vergat' het tikkie te betalen voor het etentje (rond de 30 euro) maar zelfs wel tikkies stuurde van een paar euro. Diegene zei dat ze voortaan er gewoon een hoger bedrag van maakte als het tikkie was afgelopen (na een week). Prima idee. Tien procent erbij na elke week niet betalen en dan dus WEL een herinnering sturen.

Aiden schreef op 01-11-2022 om 15:29:

Ik las laatst van iemand bij wie in de vriendenclub ook altijd iemand zat die 'vergat' het tikkie te betalen voor het etentje (rond de 30 euro) maar zelfs wel tikkies stuurde van een paar euro. Diegene zei dat ze voortaan er gewoon een hoger bedrag van maakte als het tikkie was afgelopen (na een week). Prima idee. Tien procent erbij na elke week niet betalen en dan dus WEL een herinnering sturen.

Haha, dat is ook een goede. Zien hoe snel ze dan betalen als ze dat eenmaal in de gaten hebben. 

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

01-11-2022 om 16:27

Dymo schreef op 01-11-2022 om 15:00:

Ik ben ooit eens na 6 jaar dienstverband weggegaan bij een bedrijf waar ik altijd degene was die dat soort dingen regelde. Niet alleen dat soort dingen nu ik erover nadenk, als de baas chagrijnig was smeerde ik een boterham voor hem (hielp meestal). Toen ik op mijn laatste vrijdagmiddag om 17 uur klaar was met werken, kon er nog net 'ajuus' af. Geen bloemen of cadeautje, geen borreltje, zelfs geen 'bedankt'.
Als mensen iets regelen, reageer ik dan ook direct, al was het maar met de mededeling wanneer ik definitief antwoord kan geven.

Dat vind ik echt super raar en niet attent. Wat voor bedrijf is dat dan, dat er wel behoefte is om dingen samen te vieren, maar niemand bedenkt iets te doen voor degene die het altijd organiseert? Ik zie ook wel op mijn werk dat het vaker dezelfde zijn die iets regelen maar uiteindelijk doet iedereen altijd wel wat en niemand wordt overgeslagen.

Het wordt nu echt appels met peren vergelijken ... wat hebben ouders die nog niet op TO's vraag hebben gereageerd precies te maken met mensen die structureel anderen laten betalen en niet reageren op een tikkie?

En verder: 
TO stuurt wéken vantevoren, vlak voor / tijdens de vakantie een berichtje met een vraag. Persoonlijk nooit meegemaakt, dus ik vind het een vreemde manier van doen. Was het ook meteen een uitnodiging?  Heeft ze wel aangegeven wanneer ze het uiterlijk moest weten?

omdat het gaat over niet reageren op berichten en ook niet reageren op tikkie's 

yette schreef op 01-11-2022 om 16:39:

Het wordt nu echt appels met peren vergelijken ... wat hebben ouders die nog niet op TO's vraag hebben gereageerd precies te maken met mensen die structureel anderen laten betalen en niet reageren op een tikkie?

En verder:
TO stuurt wéken vantevoren, vlak voor / tijdens de vakantie een berichtje met een vraag. Persoonlijk nooit meegemaakt, dus ik vind het een vreemde manier van doen. Was het ook meteen een uitnodiging? Heeft ze wel aangegeven wanneer ze het uiterlijk moest weten?

Ik stuur ouders meestal een week of 3 van te voren een appje met de vraag of hun kind kan op die datum en of ze mij dat vlot willen laten weten. En zodra de datum rond is maken we de uitnodigingskaartjes voor de genodigden en die bezorgen we. Paar keer gehad dat ik meteen een uitnodigingskaartje maakte en bezorgde en dan konden er van de 7 gasten,  5 niet waardoor ik weer opnieuw kon beginnen. Dat was ook niet handig. Dus op tijd een datum overleggen zeker als je ook een locatie wilt reserveren vind ik het niet zo vreemd.

yette schreef op 01-11-2022 om 16:39:

Het wordt nu echt appels met peren vergelijken ... wat hebben ouders die nog niet op TO's vraag hebben gereageerd precies te maken met mensen die structureel anderen laten betalen en niet reageren op een tikkie?

En verder:
TO stuurt wéken vantevoren, vlak voor / tijdens de vakantie een berichtje met een vraag. Persoonlijk nooit meegemaakt, dus ik vind het een vreemde manier van doen. Was het ook meteen een uitnodiging? Heeft ze wel aangegeven wanneer ze het uiterlijk moest weten?

Het gaat om het niet reageren op appjes of tikkies (die ook via appjes gaat). En dan vooral door mensen die weten dat ze daar een potje van maken omdat ze later thuis het vergeten zijn.

Aiden schreef op 01-11-2022 om 18:48:

[..]

Het gaat om het niet reageren op appjes of tikkies (die ook via appjes gaat). En dan vooral door mensen die weten dat ze daar een potje van maken omdat ze later thuis het vergeten zijn.

Ja, dàt snap ik. Maar het is een zijweg die niks toevoegt. Er worden nu voorbeelden bijgesleept van mensen die ronduit asociaal met andermans goedgevigheid omgaan - terwijl TO vraagt hoe ze de communicatie rond dat feestje moet aanpakken. 

Ysenda schreef op 31-10-2022 om 22:45:

[..]

Pasje? Dat doen ze met hun telefoon toch net als wij. Alleen een puber zonder telefoon in de hand is zeldzaam, hoewel een volwassene tegenwoordig ook trouwens.

Net als wij ? Ik betaal nooit met mijn telefoon. Ik heb niet eens een betaalapp. Betalingen doe ik thuis op de pc. 
En met een bankpas. Of contant. 

Dymo schreef op 01-11-2022 om 15:00:

Ik ben ooit eens na 6 jaar dienstverband weggegaan bij een bedrijf waar ik altijd degene was die dat soort dingen regelde. Niet alleen dat soort dingen nu ik erover nadenk, als de baas chagrijnig was smeerde ik een boterham voor hem (hielp meestal). Toen ik op mijn laatste vrijdagmiddag om 17 uur klaar was met werken, kon er nog net 'ajuus' af. Geen bloemen of cadeautje, geen borreltje, zelfs geen 'bedankt'.
Als mensen iets regelen, reageer ik dan ook direct, al was het maar met de mededeling wanneer ik definitief antwoord kan geven.

Pfff wat stom. Enorm onaardig. Heel gek. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.