Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Geen reactie kinderfeestje


Decembermamma schreef op 31-10-2022 om 21:07:

[..]

Thuis op de kalender? Hebben jullie die niet gewoon digitaal?

Ik heb het niet over een kalender hoor.

Decembermamma schreef op 31-10-2022 om 21:07:

[..]

Thuis op de kalender? Hebben jullie die niet gewoon digitaal?

Nee, want mijnheer Google hoeft niet alles van mij te weten en mijn agenda aan die van mijn zoon, mijn ex en mijn ouders te knopen omdat we gemeenschappelijke afspraken hebben.

Bijtje82

Bijtje82

31-10-2022 om 22:12

Kikki39 schreef op 31-10-2022 om 21:35:

ik heb gewoon thuis een kalender. Maar lees ik een appje, kijk ik thuis meteen op de kalender en geef antwoord, is me nog nooit gebeurd dat ik het vergeet, ik vind dat gewoon lullig om geen antwoord te geven, ik vind dat zelf ook niet fijn als iemand geen antwoord geef. En heel eerlijk met die tikkie's van mijn dochter vind ik het vrij asociaal om niet meteen te betalen en de meeste betalen nooit.Ik heb dochter gezegd niet meer voor te gaan schieten, maar ze nemen gewoon geen pasje mee naar de winkel.

Tja, zonder geld geen boodschappen toch. 

nee, maar dochter durft geen nee te zeggen.

Kikki39 schreef op 31-10-2022 om 22:24:

nee, maar dochter durft geen nee te zeggen.

Dat hebben die meiden natuurlijk snel door en blijven het dan doen. Misschien wel handig als je dochter wat meer weerbaar wordt hierin anders gaat het misschien steeds een stapje verder. Waarom durft ze geen nee te zeggen, bang vriendinnen kwijt te raken?

Kikki39 schreef op 31-10-2022 om 22:24:

nee, maar dochter durft geen nee te zeggen.

En als zij nu ook eens geen pasje meeneemt?

ja, heb ik ook al gezegd 

Schemerlampje schreef op 31-10-2022 om 22:42:

[..]

En als zij nu ook eens geen pasje meeneemt?

Pasje? Dat doen ze met hun telefoon toch net als wij. Alleen een puber zonder telefoon in de hand is zeldzaam, hoewel een volwassene tegenwoordig ook trouwens.

Ysenda schreef op 31-10-2022 om 22:45:

[..]

Pasje? Dat doen ze met hun telefoon toch net als wij. Alleen een puber zonder telefoon in de hand is zeldzaam, hoewel een volwassene tegenwoordig ook trouwens.

Nee hoor, ik gebruik mijn pasje en mijn kinderen (14 en 18) en man ook. En blijkbaar de vriendinnen van Kiki-dochter en Kiki-dochter zelf ook.

nee dat doen ze nog niet met de telefoon, ik ook niet. Zou wel fijn zijn, want die smoes kunnen ze dan niet meer gebruiken, want telefoon hebben ze allemaal bij.

Miepjecody schreef op 31-10-2022 om 19:41:

[..]

Waarom doe je er niets aan, als je weet hoe vervelend dit voor een ander is?

Nou, ik doe het niet expres, appjes vergeten. Het is niet dat ik eens lekker iemands berichtjes ga negeren en bovendien maak ik het ook altijd wel weer goed hoor.

En de vraag was waarom mensen niet altijd direct reageren of betalen, ik ben zo iemand die er niet altijd aan denkt en geef hier braaf antwoord, voilá.  

Lilian1977 schreef op 30-10-2022 om 21:42:

klopt het was wel was wel vakantie. Mogelijk is dit de reden.

Bij ons op school mogen geen kaartjes uitgedeeld worden. Bij de meeste oudees zie je dat ze appen. In een app groepje of jou persoonlijk appen met uitnodiging. Vandaar dat ik deze methode heb gekozen.

De kinderen weten wel van het feestje. het is een super leuk feestje op de manege. Ik ga mijn dochter maar vragen even dr vriendinnen te spreken van joh je kan je. Misschien dat het helpt. Anders maar zelf nogmaals een app eruit.

Bedankt voor de adviezen

Het is een superleuk feestje op de mange vind ik wel heel stellig en erg van jou uitgaan. Er zijn ook kinderen die paarden helemaal niks vinden. Twee van mijn kinderen zouden het een hel hebben gevonden om op een manege te hebben moeten rondbanjeren op een feestje met die grote beesten.  

troelahoep schreef op 31-10-2022 om 23:22:

[..]

Nou, ik doe het niet expres, appjes vergeten. Het is niet dat ik eens lekker iemands berichtjes ga negeren en bovendien maak ik het ook altijd wel weer goed hoor.

En de vraag was waarom mensen niet altijd direct reageren of betalen, ik ben zo iemand die er niet altijd aan denkt en geef hier braaf antwoord, voilá.

Je kunt er toch proberen wat aan te doen? Weet je hoe vervelend het is om steeds weer dat nogmaals na te vragen ( ook met andere dingen)

Toen mijn kinderen klein waren, waren er geen mobiele telefoons maar ook genoeg ouders die alles " vergaten"  zo vervelend. 

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

01-11-2022 om 08:41

Rhonda schreef op 01-11-2022 om 00:01:

[..]

Het is een superleuk feestje op de mange vind ik wel heel stellig en erg van jou uitgaan. Er zijn ook kinderen die paarden helemaal niks vinden. Twee van mijn kinderen zouden het een hel hebben gevonden om op een manege te hebben moeten rondbanjeren op een feestje met die grote beesten.

Maar je viert een feestje toch voor de jarige? Ik neem aan dat jouw kinderen niet de eerste zijn die niet van paarden houden bij een dergelijk feestje, daar hebben ze op de manege misschien ook wel ervaring mee en dat zij dan iets anders mogen doen? Je kunt natuurlijk niet met de wensen van alle kinderen rekening houden. Als zij jarig zijn mogen zij weer kiezen wat voor feestje zij willen. 

dan

dan

01-11-2022 om 08:42

Kikki39 schreef op 31-10-2022 om 21:35:

ik heb gewoon thuis een kalender. Maar lees ik een appje, kijk ik thuis meteen op de kalender en geef antwoord, is me nog nooit gebeurd dat ik het vergeet, ik vind dat gewoon lullig om geen antwoord te geven, ik vind dat zelf ook niet fijn als iemand geen antwoord geef. En heel eerlijk met die tikkie's van mijn dochter vind ik het vrij asociaal om niet meteen te betalen en de meeste betalen nooit.Ik heb dochter gezegd niet meer voor te gaan schieten, maar ze nemen gewoon geen pasje mee naar de winkel.


Dat is wel makkelijk zo, geen pasje meenemen, toch iets willen hebben en je dochter betaalt wel. Hopelijk komt ze zelf ook snel tot de conclusie dat ze dit beter achterwege kan laten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.