Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Geen reactie kinderfeestje


Bijtje82

Bijtje82

31-10-2022 om 13:13

Maar we gaan deze discussie hier niet voeren, anders gaat het zoals vele topics weer compleet de verkeerde kant op.

Dit heeft niets met de vraag van TO te maken.

dan

dan

31-10-2022 om 14:06

Wij brachten de kaartjes altijd rond maar in een dorp is dat toch anders. Er werd wel aan een klasgenoot gevraagd die ook in dezelfde periode jarig was wanneer hij zijn feestje vierde zodat het niet op dezelfde dag was. Hij en onze zoon hadden ongeveer dezelfde vriendjes. En ze kwamen ook wel eens op elkaars feestje. 

Bijtje82 schreef op 31-10-2022 om 13:11:

[..]

Ik weet echt niet waar alle klasgenoten van mijn kinderen wonen hoor en heb zeker niet van iedereen het nummer.

Bij ons op school is die regel gelukkig nog niet.

Normaal gesproken nodig je kinderen uit waar je regelmatig mee speelt. Dan weet je toch waar die wonen? Een kind waar je kind nooit mee speelt nodig je doorgaans niet uit voor een feestje. En van de ouders van de kinderen waarmee mijn kind bevriend is, hebben we wel het nummer.

Bijtje82

Bijtje82

31-10-2022 om 15:33

MamaE schreef op 31-10-2022 om 14:29:

[..]

Normaal gesproken nodig je kinderen uit waar je regelmatig mee speelt. Dan weet je toch waar die wonen? Een kind waar je kind nooit mee speelt nodig je doorgaans niet uit voor een feestje. En van de ouders van de kinderen waarmee mijn kind bevriend is, hebben we wel het nummer.

Nee dat weet ik echt niet bij iedereen. Zoon speelt met meerdere klasgenoten en heeft vriendjes op de bso. Hij komt echt niet bij iedereen thuis. 

uitnodigingen niet op school nee, omdat sommige nooit worden uitgenodigd, en dat is echt niet leuk.

Ik snap de lakse ouders nooit zo goed. Je krijgt een app en je hoeft maar 3 woorden te typen, ja ze kan.
Ik merk nu met mijn dochter, zij schiet altijd geld voor aan vriendinnen en stuurt dan een tikkie. 9 van de 10 keer moet ze een herinnering sturen. Waarom is dat? Je hebt toch binnen 30 seconde betaald, waarom doen mensen dat niet?

Kikki39 schreef op 31-10-2022 om 18:39:

uitnodigingen niet op school nee, omdat sommige nooit worden uitgenodigd, en dat is echt niet leuk.

Ik snap de lakse ouders nooit zo goed. Je krijgt een app en je hoeft maar 3 woorden te typen, ja ze kan.
Ik merk nu met mijn dochter, zij schiet altijd geld voor aan vriendinnen en stuurt dan een tikkie. 9 van de 10 keer moet ze een herinnering sturen. Waarom is dat? Je hebt toch binnen 30 seconde betaald, waarom doen mensen dat niet?

Omdat je dat appje snel even leest terwijl je niet thuis bent en even thuis op de kalender wilt kijken of het kan en er tegen de tijd dat je thuis bent niet meer aan denkt? 

ja, maar gebeurd denk ik ook vaak als je gewoon thuis bent.

Hier ook geen uitnodigingen op het schoolplein ( ook vroeger op mijn basisschoolperiode was dat niet de bedoeling) maar wij hebben de uitnodigingen gewoon langs gebracht, vond kleuter echt een fantastisch uitje. Totaal 7 adressen, zo spannend was het allemaal niet, maar voor dochter was het een begin van haar feestje  
Ik heb de nummers van alle ouders uit haar klas en onderling wordt geregeld even wat naar elkaar geappt als dat handig is.
Een adres was dus zo gevraagd ( al moet ik zeggen dat ik die allemaal wel kende, ik breng dochter geregeld weg naar een van haar vriendjes en iedereen woont in dezelfde wijk). 

Mijn ervaring na een jaar kinderfeestjes is dat eigenlijk bij elk feestje een groepsapp vooraf wordt aangemaakt, met daarin nog even kort een samenvatting van aanvangstijd, adres en wat bijzonderheden en naderhand worden daar wat foto's in gedeeld. 

Ik snap zelf ook nooit zo goed waarom mensen niet reageren, dat zit ook totaal niet in mij. Maar er zijn vast ook dingen die een ander totaal niet van mij begrijpt, dus ik ga me daar verder niet druk om maken. Een ja of nee is niet eens direct nodig, maar een teken dat er naar gekeken wordt zou wel fijn zijn, maar om het voor jezelf makkelijker te maken zou ik gewoon een vriendelijke reminder sturen. Zeker met de herfstvakantie ertussen kan het gewoon vergeten zijn. 

Schemerlampje schreef op 31-10-2022 om 18:43:

[..]

Omdat je dat appje snel even leest terwijl je niet thuis bent en even thuis op de kalender wilt kijken of het kan en er tegen de tijd dat je thuis bent niet meer aan denkt?

Ja heel fijn dat iemand anders dan weeeeer moet appen of je het niet vergeet 

Kikki39 schreef op 31-10-2022 om 18:39:

uitnodigingen niet op school nee, omdat sommige nooit worden uitgenodigd, en dat is echt niet leuk.

Ik snap de lakse ouders nooit zo goed. Je krijgt een app en je hoeft maar 3 woorden te typen, ja ze kan.
Ik merk nu met mijn dochter, zij schiet altijd geld voor aan vriendinnen en stuurt dan een tikkie. 9 van de 10 keer moet ze een herinnering sturen. Waarom is dat? Je hebt toch binnen 30 seconde betaald, waarom doen mensen dat niet?

Ik reageer meestal niet direct als ik nog geen antwoord heb, dus niet zeker weet of het kan. En dan wil het wel eens gebeuren dat een appje met een vraag naar onder doorschuift...

Qua betalen ben ik ook een late....🙈. Waarom? Omdat ik net op een plek ben waar ik niet mijn bankapp open en het weer vergeet, of ik moet zelf mijn bijdrage van een slechte foto van een kassabonnetje plukken terwijl ik mijn bril niet heb, ofzo. En dan is het alweer niet meer de first in-first out.... Maar andersom vergeet ik ook vaak een tikkie te sturen.

troelahoep schreef op 31-10-2022 om 19:08:

[..]

Ik reageer meestal niet direct als ik nog geen antwoord heb, dus niet zeker weet of het kan. En dan wil het wel eens gebeuren dat een appje met een vraag naar onder doorschuift...

Qua betalen ben ik ook een late....🙈. Waarom? Omdat ik net op een plek ben waar ik niet mijn bankapp open en het weer vergeet, of ik moet zelf mijn bijdrage van een slechte foto van een kassabonnetje plukken terwijl ik mijn bril niet heb, ofzo. En dan is het alweer niet meer de first in-first out.... Maar andersom vergeet ik ook vaak een tikkie te sturen.

Waarom doe je er niets aan, als je weet hoe vervelend dit voor een ander is?

Miepjecody schreef op 31-10-2022 om 19:04:

[..]

Ja heel fijn dat iemand anders dan weeeeer moet appen of je het niet vergeet

Thuis op de kalender? Hebben jullie die niet gewoon digitaal?

Bijtje82

Bijtje82

31-10-2022 om 21:16

Decembermamma schreef op 31-10-2022 om 21:07:

[..]

Thuis op de kalender? Hebben jullie die niet gewoon digitaal?

Sommige mensen vinden het ook gewoon nog fijn om dingen niet elektronisch te doen. Ff dat apparaat aan de kant. Pfft alles moet maar geforceerd digitaal tegenwoordig.

Bijtje82 schreef op 31-10-2022 om 21:16:

[..]

Sommige mensen vinden het ook gewoon nog fijn om dingen niet elektronisch te doen. Ff dat apparaat aan de kant. Pfft alles moet maar geforceerd digitaal tegenwoordig.

Niet geforceerd maar ik vind het fijn als ik ergens een afspraak maak dat ik weer of ik dan wel kan.

ik heb gewoon thuis een kalender. Maar lees ik een appje, kijk ik thuis meteen op de kalender en geef antwoord, is me nog nooit gebeurd dat ik het vergeet, ik vind dat gewoon lullig om geen antwoord te geven, ik vind dat zelf ook niet fijn als iemand geen antwoord geef. En heel eerlijk met die tikkie's van mijn dochter vind ik het vrij asociaal om niet meteen te betalen en de meeste betalen nooit.Ik heb dochter gezegd niet meer voor te gaan schieten, maar ze nemen gewoon geen pasje mee naar de winkel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.