Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Geen reactie kinderfeestje


Marie111 schreef op 30-10-2022 om 21:48:

[..]

Mijn ervaring met een kind dat jarig is in december dat ze dan eigenlijk niks willen. Vooral tot groep 3/4. Ooit eens uit nood in januari kinderfeestje gedaan en dat beviel zo goed, dat we dat daarna tot einde basisschool hebben gedaan. Kan ik je echt aanraden. Feestjes zijn dan een stuk gezelliger.

Ik ken dan weer een ander verhaal, (niet mijn) kind dat jarig was in januari, maar zijn kinderfeestje altijd richting zomervakantie hield. Want zo na de feestdagen was het bijna nooit mooi weer en iedereen zat nog zo vol van de oliebollen etc. 

Marie111 schreef op 30-10-2022 om 21:48:

[..]

Mijn ervaring met een kind dat jarig is in december dat ze dan eigenlijk niks willen. Vooral tot groep 3/4. Ooit eens uit nood in januari kinderfeestje gedaan en dat beviel zo goed, dat we dat daarna tot einde basisschool hebben gedaan. Kan ik je echt aanraden. Feestjes zijn dan een stuk gezelliger.

Inderdaad, gewoon de verjaardag op de eigen dag vieren maar het feestje in januari. Toch een saaie maand.

Waarom willen ze zo lang van tevoren dat al weten? 🤷🏼‍♀️ Wij bedenken de feestjes meestal niet eens twee weken van tevoren 😬

SuzyQFive schreef op 30-10-2022 om 22:54:

Waarom willen ze zo lang van tevoren dat al weten? 🤷🏼‍♀️ Wij bedenken de feestjes meestal niet eens twee weken van tevoren 😬

Ik kan het nog sterker vertellen: ik werd eens aangesproken door de moeder van een klasgenoot van mijn zoon. Of ik al plannen had voor zijn verjaardag een half jaar later.

Ze zijn namelijk bijna gelijk jarig en ze (/dochter) wilde een feestje geven voor de hele klas (=1,5 groep). Dat was in groep 8. Nou, wij hadden nog geen plannen 😂, dus ze kon de avond vast vastleggen.

Overigens was het een erg leuk feestje . Ik weet niet eens meer wat onze zoon heeft gedaan toen met zijn verjaardag, iets met een paar jongens geloof ik - maar ik weet niet eens óf hij toen wel een feestje heeft gehad.

Wij brachten de uitnodigingen altijd rond. Kaartje in de bus.
Of net voor school of net erna.

Uitnodigingen uitdelen hoeft niet op school.

Marie111 schreef op 30-10-2022 om 21:48:

[..]

Mijn ervaring met een kind dat jarig is in december dat ze dan eigenlijk niks willen. Vooral tot groep 3/4. Ooit eens uit nood in januari kinderfeestje gedaan en dat beviel zo goed, dat we dat daarna tot einde basisschool hebben gedaan. Kan ik je echt aanraden. Feestjes zijn dan een stuk gezelliger.

Ja we hebben ook weleens in mei gevierd hoor puur omdat er in december sprake was van ziekte en een aankomende operatie en daarna herstel van die operatie in het gezin. Maar vorig jaar is zijn feestje helemaal niet doorgegaan was toen geplanned toen er ineens weer een lockdown was en het jaar ervoor was ook al een beholpen feestje dat we buiten vierden.

ik heb er een hekel aan als mensen niet meteen reageren, ik reageer altijd heel snel. Denk dan altijd dat er iets is, ligt aan mij weet ik. Maar ik zou gewoon even persoonlijk appen naar doe ouders, is toch niks mis mee. 

Bijtje82

Bijtje82

31-10-2022 om 11:07

Zoon is in juni jarig. Dit jaar heeft zijn vader een kinderfeestje geregeld, dat kon niet doorgaan op de geplande dag omdat iedereen die uitgenodigd was naar het feestje van een klasgenootje ging. Hij was daar zelf niet voor uitgenodigd. Vader zou een andere dag plannen, maar heeft hij nooit meer gedaan.

Komend jaar regel ik het zelf. Het is zijn laatste jaar op de basisschool, dus wil gewoon iets leuks voor hem als afsluiting. Zeker niet heel de klas, want dat vind hij zelf ook niets. 

Kikki39 schreef op 31-10-2022 om 07:12:

ik heb er een hekel aan als mensen niet meteen reageren, ik reageer altijd heel snel. Denk dan altijd dat er iets is, ligt aan mij weet ik. Maar ik zou gewoon even persoonlijk appen naar doe ouders, is toch niks mis mee.

Ik ben juist een lakse ouder, dus bij mij zou zo'n reminder echt wel werken. Dit soort dingen verdwijnen snel uit mijn gedachten vrees ik. Misschien was het in de uitnodiging niet duidelijk dat er iets gereserveerd moest worden en dat je graag voor een bepaalde datum antwoord zou willen hebben? In elk geval: ik zou er geen moeite mee hebben als je me (digitaal) op m'n donder gaf omdat ik nog niet had gereageerd!

Ik zou gewoon nog een reminder sturen dat je het aantal aanmeldingen voor datum x door moet geven. Daar is echt niks geks aan. Ik kan me voorstellen dat mensen door vakantie vergeten te reageren en dan is het fijn als ze dat alsnog doen.

Bijtje82

Bijtje82

31-10-2022 om 12:51

rutiel schreef op 31-10-2022 om 12:28:

[..]

Ik ben juist een lakse ouder, dus bij mij zou zo'n reminder echt wel werken. Dit soort dingen verdwijnen snel uit mijn gedachten vrees ik. Misschien was het in de uitnodiging niet duidelijk dat er iets gereserveerd moest worden en dat je graag voor een bepaalde datum antwoord zou willen hebben? In elk geval: ik zou er geen moeite mee hebben als je me (digitaal) op m'n donder gaf omdat ik nog niet had gereageerd!

Ik ben ook zo'n ouder. Niet perse laks, maar je krijgt tegenwoordig voor iedere scheet een melding op de schoolapp, dus dan denk je al snel laat maar ff. 

Vind het trouwens wel raar dat er geen uitnodigingen mogen worden uitgedeeld. Wat zit daar voor rare reden achter? Jaloezie van anderen die niet uitgenodigd zijn?

Je bent dus eigenlijk een soort van verplicht om je telefoonnummer aan heel veel ouders te geven en een groepsapp aan te maken.

Bijtje82 schreef op 31-10-2022 om 12:51:

[..]

Ik ben ook zo'n ouder. Niet perse laks, maar je krijgt tegenwoordig voor iedere scheet een melding op de schoolapp, dus dan denk je al snel laat maar ff.

Vind het trouwens wel raar dat er geen uitnodigingen mogen worden uitgedeeld. Wat zit daar voor rare reden achter? Jaloezie van anderen die niet uitgenodigd zijn?

Je bent dus eigenlijk een soort van verplicht om je telefoonnummer aan heel veel ouders te geven en een groepsapp aan te maken.

Er zijn wel meer scholen waar ze geen uitnodigingen op school willen. Omdat het lullig is voor kinderen die niet worden gevraagd, met name voor kinderen die nooit worden gevraagd. Van vriendjes weet je doorgaans ook wel waar ze wonen als je kind er regelmatig mee afspreekt. Dus dan kun je ze ook thuis langsbrengen. 
En als je in een oudergroepsapp zit heeft toch al iedereen je nummer?

Bijtje82 schreef op 31-10-2022 om 12:51:

[..]

Ik ben ook zo'n ouder. Niet perse laks, maar je krijgt tegenwoordig voor iedere scheet een melding op de schoolapp, dus dan denk je al snel laat maar ff.

Vind het trouwens wel raar dat er geen uitnodigingen mogen worden uitgedeeld. Wat zit daar voor rare reden achter? Jaloezie van anderen die niet uitgenodigd zijn?

Je bent dus eigenlijk een soort van verplicht om je telefoonnummer aan heel veel ouders te geven en een groepsapp aan te maken.

Dit is wel echt een reactie van nu. Als je uitnodigingen niet op school mag ronddelen, dan moet het via de telefoon? Een dergelijke regel is er op veel scholen al heel lang. Mag toch aannemen dat het bekende vriend(innet)jes zijn en even huis aan huis langsbrengen is een prima optie.

En dan gaat het niet om jaloezie, maar om verdriet van kinderen die niet - nou eigenlijk nooit worden uitgenodigd. En ja, ze horen dan altijd wel dat er een feestje is, maar de uitnodiging in het zicht uitdelen, drukt het nog extra er in dat ze (wéér) niet mogen komen.

Bijtje82

Bijtje82

31-10-2022 om 13:08

MamaE schreef op 31-10-2022 om 13:02:

[..]

Er zijn wel meer scholen waar ze geen uitnodigingen op school willen. Omdat het lullig is voor kinderen die niet worden gevraagd, met name voor kinderen die nooit worden gevraagd. Van vriendjes weet je doorgaans ook wel waar ze wonen als je kind er regelmatig mee afspreekt. Dus dan kun je ze ook thuis langsbrengen.
En als je in een oudergroepsapp zit heeft toch al iedereen je nummer?

Nee, ik bedoel de school app. Gewoon een ouderportaal. Ik heb niet zo'n behoefte om in een ouder groepsapp te zitten. 

Het is vast tegen het verkeerde been dat ik dit ga zeggen, maar we voeden onze kinderen dus ruggegraatloos op. Leert niet met teleurstelling meer om te gaan. 

Alsof zo'n kind niet weet dat er een feestje is geweest. Dat stiekeme gedoe lijkt me veel waardelozer. 

Bijtje82

Bijtje82

31-10-2022 om 13:11

Jesse_1 schreef op 31-10-2022 om 13:07:

[..]

Dit is wel echt een reactie van nu. Als je uitnodigingen niet op school mag ronddelen, dan moet het via de telefoon? Een dergelijke regel is er op veel scholen al heel lang. Mag toch aannemen dat het bekende vriend(innet)jes zijn en even huis aan huis langsbrengen is een prima optie.

En dan gaat het niet om jaloezie, maar om verdriet van kinderen die niet - nou eigenlijk nooit worden uitgenodigd. En ja, ze horen dan altijd wel dat er een feestje is, maar de uitnodiging in het zicht uitdelen, drukt het nog extra er in dat ze (wéér) niet mogen komen.

Ik weet echt niet waar alle klasgenoten van mijn kinderen wonen hoor en heb zeker niet van iedereen het nummer. 

Bij ons op school is die regel gelukkig nog niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.