Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Geen reactie kinderfeestje

hi

Mijn dochter viert een feestje Ik moet 2 weken van te voren doorgeven hoeveel kinderen er op het feestje komen. Dit heeft te maken met de organisatie van het feestje. Het bedrijf vraagt dit
 

 Ik heb ouders een week geleden een app gestuurd om te informeren over het feestje en met vraag om te laten weten of hun zoon/dochter kan komen.

Van de 8 kinder heb ik inmiddels 4 een reactie terug. Alleen van de andere helft niet. 

Ik wil niet zeuren, maar is het gek nogmaals verzoek te doen te reageren?
Hoe zou ik het aanpakken? 

1. Appen of het lukt?

2. App groep maken en ze meenemen erin. Er moet nog worden aangegeven welke specifieke kleding de kinderen aanmoeten

3. Ik heb uitnodigingskaartjes met speficiek wat zij moeten.meenemen. Deze aan de desbetreffende kinderen geven en zo nog even herinneren?

4. Andere tips? 

Ik vind het wat lastig en wil niet opdringerig zijn. Alleen ik betaal per kind en wil ook graag duidelijkheid. 

Zelf reageer ik direct als ik het gelezen heb. Nu wil ik dit absoluut niet verwachten van de andander. Ik zoek daarom een middenweg hierin. Hoor daarom graag tips.

Gr

Lilian 


Ik zou de ouders even appen "Hoi! Ik weet dat het wat ver van tevoren is voor een kinderfeestje, maar de locatie waar we naartoe gaan wil graag 2 weken van tevoren weten hoeveel kinderen er op het feestje komen. Zou je me uiterlijk morgen kunnen laten weten of X bij het feestje is?"

Appen "graag voor xx november doorgeven of kind komt in verband met de reservering. Als ik geen reactie krijg, ga ik er vanuit dat hij/zij niet komt en kan ik niet voor hem/haar reserveren."
En dan geef je natuurlijk niet door waar het is (edit: hoe laat precies enz. wáár precies kan wel), anders komen ze alsnog opdagen misschien. Ik zou ze dus ook niet in een speciale appgroep zetten als je niet zeker weet of ze komen.

Of je schrijft: reminder. Voor a.s. dinsdag moet ik het aantal kinderen doorgeven. Wil je laten weten of je kind wel of niet komt. Mijn dank is groot. 

Vrijevlinder schreef op 30-10-2022 om 15:50:

Of je schrijft: reminder. Voor a.s. dinsdag moet ik het aantal kinderen doorgeven. Wil je laten weten of je kind wel of niet komt. Mijn dank is groot.

Dit. En meld dat je morgen de kaartjes mee geeft. 

Klinkt wel ingewikkeld: specifieke kleding en dan ook nog verplichte attributen meenemen? Of gaat het om iets simpels als kleding die vies mag worden en laarzen oid?

Klopt het dat je alleen de ouders hebt geappt, en de kinderen zelf niet een uitnodiging hebt meegegeven? In dat geval zou ik zorgen dat die kaartjes zo snel mogelijk worden bezorgd. Ik kan mij namelijk best voorstellen dat de ouders het nog niet aan hun kind hebben laten weten vanwege het ontbreken van de uitnodiging. En het lijkt mij dat je als ouder toch ook eerst aan je kind vragen of hij wel naar het kinderfeestje wil. Daarna zou ik een dag later een appje sturen naar de ouders met de reminder + uiterste datum. 

Eerst de uitnodiging en dan ouders vragen. Hoewel mijn zoon jarig is tussen Sint en Kerst en dan is het soms wel handig even van te voren te vragen aan beste vriendjes of ze de betreffende dag kunnen. Het weekend voor zijn verjaardag wordt vaak gebruikt voor Sint en na zijn verjaardag is vaak een druk weekend met verjaardagen omdat het weekend daarna vaak alweer kerstgemeut is.

Valeria schreef op 30-10-2022 om 15:47:

Appen "graag voor xx november doorgeven of kind komt in verband met de reservering. Als ik geen reactie krijg, ga ik er vanuit dat hij/zij niet komt en kan ik niet voor hem/haar reserveren."
En dan geef je natuurlijk niet door waar het is (edit: hoe laat precies enz. wáár precies kan wel), anders komen ze alsnog opdagen misschien. Ik zou ze dus ook niet in een speciale appgroep zetten als je niet zeker weet of ze komen.

Wat onvriendelijk. Zo zou ik het in ieder geval niet doen.


Ik zou bij de organisatie aangeven dat je dinsdag iets laat weten en aan de ouders vertellen dat je uiterlijk morgen het aantal kinderen moet doorgeven.

Dinsdag zou ik dan het aantal (evt. +1) doorgeven. +1 als nog niet iedereen gereageerd heeft.

GinnyTwijfelvuur schreef op 30-10-2022 om 16:50:

[..]

Wat onvriendelijk. Zo zou ik het in ieder geval niet doen.

Tja, het was ook niet erg vriendelijk van die andere ouders om niets te laten horen, toch? Als je dan nu niet duidelijk bent, hoor je wéér niks. Je kunt natuurlijk wel iets langer studeren op hoe je het duidelijke zo vriendelijk mogelijk overbrengt

Was het bij jullie deze week ook herfstvakantie? Misschien zijn die kinderen op vakantie geweest, hebben ouders het appje wel gezien, maar dachten ze het goed te bekijken/te beantwoorden als ze weer terug waren en zijn ze dat vergeten. Of willen ze het morgen bij school tegen je zeggen.

Inderdaad zorgen dat de kindjes de uitnodiging ook krijgen. Als ouder kom je er dan bijna niet meer onderuit 

GinnyTwijfelvuur schreef op 30-10-2022 om 16:50:

[..]

Wat onvriendelijk. Zo zou ik het in ieder geval niet doen.


Ik zou bij de organisatie aangeven dat je dinsdag iets laat weten en aan de ouders vertellen dat je uiterlijk morgen het aantal kinderen moet doorgeven.

Dinsdag zou ik dan het aantal (evt. +1) doorgeven. +1 als nog niet iedereen gereageerd heeft.

Mwah, een beetje zakelijke toon misschien. Ik zou er nog wat gezellige opvulzinnen bij doen maar wel een boodschap van de zulke strekking versturen in een appgroepje inderdaad. De ouders van alle 8 genodigden in de appgroep doen en de app beginnen met een aardige binnenkomer in de trant van 'we hebben veel zin in het feestje' en dan 'van een aantal heb ik al een bevestiging gehad, maar ik wacht nog op de reactie van een paar van jullie. I.v.m. de reservering moet ik snel weten wie er wel en niet op het feestje kan komen, dus graag uiterlijk dan en dan doorgeven a.u.b. Van wie ik dan geen reactie heb gehad, ga ik uit dat die niet kan komen.' 

Zoiets?

Ik weet niet waar je woont, maar hier is een week geleden de herfstvakantie begonnen, misschien kwam jouw appje net op een moment dat mensen op vakantie waren/ net vertrokken waren ofzo en is het daardoor vergeten of wilken ze eerst in de agenda kijken. Ik roep maar wat. Misschien berichtje erover heen sturen van graag uiterlijk dan en dan reageren.

Lilian1977

Lilian1977

30-10-2022 om 21:42 Topicstarter

klopt het was wel  was wel vakantie. Mogelijk is dit de reden. 

Bij ons op school mogen geen kaartjes uitgedeeld worden. Bij de meeste oudees zie je dat ze appen.  In een app groepje of jou persoonlijk appen met uitnodiging.   Vandaar dat ik deze methode heb gekozen.  

De kinderen weten wel van het feestje. het is een super leuk feestje op de manege. Ik ga mijn dochter maar vragen even dr vriendinnen te spreken van joh je kan je. Misschien dat het helpt. Anders maar zelf nogmaals een app eruit.   

Bedankt voor de adviezen

Decembermamma schreef op 30-10-2022 om 16:29:

Eerst de uitnodiging en dan ouders vragen. Hoewel mijn zoon jarig is tussen Sint en Kerst en dan is het soms wel handig even van te voren te vragen aan beste vriendjes of ze de betreffende dag kunnen. Het weekend voor zijn verjaardag wordt vaak gebruikt voor Sint en na zijn verjaardag is vaak een druk weekend met verjaardagen omdat het weekend daarna vaak alweer kerstgemeut is.

Mijn ervaring met een kind dat jarig is in december dat ze dan eigenlijk niks willen. Vooral tot groep 3/4. Ooit eens uit nood in januari kinderfeestje gedaan en dat beviel zo goed, dat we dat daarna tot einde basisschool hebben gedaan. Kan ik je echt aanraden. Feestjes zijn dan een stuk gezelliger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.