Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Geen reactie kinderfeestje


UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

01-11-2022 om 08:42

Miepjecody schreef op 01-11-2022 om 08:01:

[..]

Je kunt er toch proberen wat aan te doen? Weet je hoe vervelend het is om steeds weer dat nogmaals na te vragen ( ook met andere dingen)

Toen mijn kinderen klein waren, waren er geen mobiele telefoons maar ook genoeg ouders die alles " vergaten" zo vervelend.

Ik neem daar zelf niet zo'n aanstoot aan. De hele vraag uit dit topic begrijp ik dus ook niet. Als ik geen antwoord van iemand krijg dan vraag ik het gewoon nog een keer, met het verzoek erbij of diegene echt even wil reageren want ik moet het doorgeven aan de locatie. Er kunnen allerlei redenen zijn dat iemand even niet gereageerd heeft, maar dat is zelden iets persoonlijks. 

jecody schreef op 01-11-2022 om 08:01:

[..]

Je kunt er toch proberen wat aan te doen? Weet je hoe vervelend het is om steeds weer dat nogmaals na te vragen ( ook met andere dingen)

Toen mijn kinderen klein waren, waren er geen mobiele telefoons maar ook genoeg ouders die alles " vergaten" zo vervelend.

Denk je dat mensen die regelmatig iets vergeten, niet geproberen daar iets aan te doen? 

En weet je wel hoe vervelend het ook voor hun is als ze weer eens iets vergeten zijn en iemand ze daaraan herinnert - cq ze erop wijst dat ze het weer niet goed doen? 

En dan gaat dit notabene om iets leuks voor je kind. Niet een tandartsrekening of zo. Dat voelt best lullig hoor. 


dan

dan

01-11-2022 om 08:57

Ik denk dat de kans groot is dat het er door de herfstvakantie bij de betreffende ouders bij ingeschoten is om te reageren, niet uit onwil. Ik zou hen er dan, wel op een vriendelijke manier, aan herinneren om alsnog te laten weten of hun kind wel of niet komt ivm het reserveren. Veel kans dat je dit keer wel snel een reactie hebt. 

Als je van jezelf weet dat je meermaals appjes/tikkies vergeet te beantwoorden of te betalen omdat je die opent op een verkeerd tijdstip waar je er niks mee kunt doen moet je wel zelf een workaround vinden om dat op te lossen. Je kunt jouw probleem niet afwentelen op een ander die jou herinneringen moet sturen.

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

01-11-2022 om 09:24

Aiden schreef op 01-11-2022 om 09:20:

Als je van jezelf weet dat je meermaals appjes/tikkies vergeet te beantwoorden of te betalen omdat je die opent op een verkeerd tijdstip waar je er niks mee kunt doen moet je wel zelf een workaround vinden om dat op te lossen. Je kunt jouw probleem niet afwentelen op een ander die jou herinneringen moet sturen.


Daar ben ik het op zich mee eens hoor, maar denk ook dat mensen niet zo moeilijk moeten doen met wel die herinnering sturen. Ik heb laatst ook collega's drie keer herinnerd aan een tikkie, daar zit ik dus totaal niet mee. 

Ik vind de verwachting om acuut alles te laten weten/beantwoorden heel gek. Ik ben zo'n fossiel met een papieren agenda en we hebben ook een gezinskalender voor de gezamenlijke dingen. Alle werkafspraken van man en mij hoeven we niet van elkaar te weten. Dan kijk/overleg je thuis even wat er kan. Dat hoeft dan ook weer geen weken te duren. Ik heb ook wel eens iets geantwoord met 'ben nu op vakantie, als we terug zijn kijk ik even en dan laat ik wat weten'. Ik doe dat dan wel. Ik zou het lullig vinden als mijn kind feestjes mist omdat haar ouders dat vergeten. Ik zou het voor mijn kind ook lullig vinden als er kinderen niet komen omdat hun ouders het vergeten. 

Als een kind een feestje/activiteit niet leuk vindt, ja dat kan. Maar je gaat iets doen wat de jarige leuk vindt. Als jouw kind jarig mag jouw kind kiezen.

Dingen voorschieten en nooit terugbetalen, dat vind ik niet oké. Als je in de winkel wat wil hebben, dan moet je zorgen dat je geld/bankpas mee hebt. Het leven is niet gratis. Het zijn misschien kleine bedragen, maar bij elkaar opgeteld is het toch best veel. 

Solecito schreef op 01-11-2022 om 09:24:

[..]


Daar ben ik het op zich mee eens hoor, maar denk ook dat mensen niet zo moeilijk moeten doen met wel die herinnering sturen. Ik heb laatst ook collega's drie keer herinnerd aan een tikkie, daar zit ik dus totaal niet mee.

Ik zit daar wel heel erg mee, ik voel me al heel vervelend als ik 1 keer een herinnering moet sturen. En ik vind 3 keer echt niet normaal,heel asociaal 

Wat ik zelfs ook nog van dochter hoor is dat kinderen het echt idioot vonden als er tikkie's van 1 euro/2 euro worden gestuurd, zo'n laag bedrag dat is niet nodig vinden ze. Nou ja zeg, hoe vaak ik hoor mijn dochter weer een euro heeft voorgeschoten en dan moet ze dat allemaal maar laten zitten? Ze werkt voor 3,50 euro per uur. Ik zei je werkt gewoon voor die andere. Ik vind het echt asociaal.

Solecito schreef op 01-11-2022 om 09:24:

[..]


Daar ben ik het op zich mee eens hoor, maar denk ook dat mensen niet zo moeilijk moeten doen met wel die herinnering sturen. Ik heb laatst ook collega's drie keer herinnerd aan een tikkie, daar zit ik dus totaal niet mee.

Nou, als je jarenlang met zulke mensen om gaat, ben je er op een gegeven moment klaar mee. En to zegt dat ze dat bij de locatie aan moet geven. Je hebt toch gewoon je verantwoordelijkheid als je kinderen hebt?

Rhonda schreef op 01-11-2022 om 00:01:

[..]

Het is een superleuk feestje op de mange vind ik wel heel stellig en erg van jou uitgaan. Er zijn ook kinderen die paarden helemaal niks vinden. Twee van mijn kinderen zouden het een hel hebben gevonden om op een manege te hebben moeten rondbanjeren op een feestje met die grote beesten.

Maar dat doet er toch helemaal niet toe? Als jouw kind allergisch is of paarden eng vindt dan kan je gewoon het kind afmelden. Het gaat er om dat je als ouder gewoon vlot laat weten of je kind wel of niet komt. 

ja, ik vind dat ook. En kom op wat ik al eerder zei, je hoeft 3 woorden te typen. En kom je straks thuis kijk je meteen op je kalender. Of ik zet even met pen een kruis op mijn hand dat ik het niet moet vergeten. Echt zo moeilijk is het allemaal niet.

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

01-11-2022 om 12:41

Miepjecody schreef op 01-11-2022 om 12:15:

[..]

Nou, als je jarenlang met zulke mensen om gaat, ben je er op een gegeven moment klaar mee. En to zegt dat ze dat bij de locatie aan moet geven. Je hebt toch gewoon je verantwoordelijkheid als je kinderen hebt?

Dat klopt zeker. Daarom ben ik bijvoorbeeld gestopt met dingen voorschieten voor mijn schoonzus. Maar mijn punt was dat ik niet zo goed begrijp waarom mensen zo terughoudend zijn met even een appje (of tikkie) sturen als ze iets van een ander willen. Juist als je inderdaad moet weten wie er komen omdat je dat door moet geven. Ik had die ouders allang een reminder gestuurd en dan weet je gewoon waar je aan toe bent. 

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

01-11-2022 om 12:42

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 12:13:

[..]

Ik zit daar wel heel erg mee, ik voel me al heel vervelend als ik 1 keer een herinnering moet sturen. En ik vind 3 keer echt niet normaal,heel asociaal


Ik zit daar dus niet zo mee want als iemand er mee moet zitten/zich moet schamen is het degene die niet betaald heeft .Die moet zich bezwaard voelen, niet ik. 

Promethium schreef op 30-10-2022 om 15:47:

Ik zou de ouders even appen "Hoi! Ik weet dat het wat ver van tevoren is voor een kinderfeestje, maar de locatie waar we naartoe gaan wil graag 2 weken van tevoren weten hoeveel kinderen er op het feestje komen. Zou je me uiterlijk morgen kunnen laten weten of X bij het feestje is?"

De eerste reactie die je kreeg lijkt me al een goede. Waarom niet gewoon zoiets sturen? Of aanspreken op het schoolplein (of hebben ze een leeftijd waarop ouders niet op het schoolplein zijn?). 

Ik zou het super irritant vinden dat mensen niet gewoon even reageren. Maar ik snap ook niet waarom je het zo aanpakt (dochter vriendinnen laten aanspreken). Stuur nog een appje, leg de 'schuld' bij de manege (moet het op tijd weten) en klaar. 

Door heel vaak vergeten te antwoorden of vergeten te betalen komt het wel over alsof je de tijd/moeite/geld van een ander niet belangrijk vindt. 
Een keertje kan altijd gebeuren, maar als je iets voorschiet voor een grote groep of iets voor een grotere groep wil organiseren is het gewoon handig als mensen tijdig communiceren of betalen.
Ik merk op werk ook dat het altijd dezelfde collega's zijn die 'vergeten' te betalen voor een groepscadeau of iets dergelijks. En ook dezelfde collega's die dat soort dingen moeten regelen/voorschieten. Op een gegeven moment gaat dat natuurlijk scheef lopen.
Nee is ook een antwoord en dat is nog altijd beter dan niet antwoorden, niet op komen dagen, niet betalen etc.

dan

dan

01-11-2022 om 12:53

MamaE schreef op 01-11-2022 om 10:33:

Ik vind de verwachting om acuut alles te laten weten/beantwoorden heel gek. Ik ben zo'n fossiel met een papieren agenda en we hebben ook een gezinskalender voor de gezamenlijke dingen. Alle werkafspraken van man en mij hoeven we niet van elkaar te weten. Dan kijk/overleg je thuis even wat er kan. Dat hoeft dan ook weer geen weken te duren. Ik heb ook wel eens iets geantwoord met 'ben nu op vakantie, als we terug zijn kijk ik even en dan laat ik wat weten'. Ik doe dat dan wel. Ik zou het lullig vinden als mijn kind feestjes mist omdat haar ouders dat vergeten. Ik zou het voor mijn kind ook lullig vinden als er kinderen niet komen omdat hun ouders het vergeten.

Als een kind een feestje/activiteit niet leuk vindt, ja dat kan. Maar je gaat iets doen wat de jarige leuk vindt. Als jouw kind jarig mag jouw kind kiezen.

Dingen voorschieten en nooit terugbetalen, dat vind ik niet oké. Als je in de winkel wat wil hebben, dan moet je zorgen dat je geld/bankpas mee hebt. Het leven is niet gratis. Het zijn misschien kleine bedragen, maar bij elkaar opgeteld is het toch best veel.


Wij hebben ook een papieren kalender, vind ik fijner dan alles in mijn telefoon. Zo'n druk leven heb ik niet buiten mijn werk dus dit voldoet prima. Maar als me iets gevraagd wordt, laat ik wel zo snel mogelijk weten of het me past of wanneer ze een reactie van me kunnen verwachten in geval ik niet thuis ben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.