Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ouders die samen met dreumes/peuter douchen?

Korte vraag voor ouders die met hun kinderen douchen. 
Houden jullie je ondergoed dan aan? 

Peiling

Onderbroek aanhouden tijdens samen douchen,
180 stemmen
3%
97%

Gingergirl schreef op 16-08-2024 om 12:32:

[..]

Ik begrijp je niet....

Iemand schreef : Waarom zou je je aankleden in de douche om het daarna weer uit te trekken,  maar ik doe mijn pyjama aan na douchen en ga dan slapen, of ik doe mijn kleding aan als ik smorgens douche.

Dam doe ik dat toch niet voor niets?

Of begrijp je het laatste stuk niet

Gingergirl schreef op 16-08-2024 om 19:33:

[..]

Tummytub

Ja dat was het, dank! 

Miepjecody schreef op 16-08-2024 om 19:40:

[..]

Iemand schreef : Waarom zou je je aankleden in de douche om het daarna weer uit te trekken, maar ik doe mijn pyjama aan na douchen en ga dan slapen, of ik doe mijn kleding aan als ik smorgens douche.

Dam doe ik dat toch niet voor niets?

Of begrijp je het laatste stuk niet

Je schreef; 

Maar naakt door het huis lopen vind ik niet nuttig en niet nodig.

Hier; als ik s'avonds ga slapen, kleed ik me uit in de slaapkamer omdat er in de badkamer erg weinig ruimte voor is dat is totaal niet praktisch. Dan loop ik bloot naar de badkamer ( tegenover onze slaapkamer), vuile was gooi ik in de wasmand in washok naast de badkamer. Na het douchen loop ik bloot naar de slaapkamer, droog me af en stap in bed, pyjama draag ik nooit. Ik ga niet eerst me in de badkamer aankleden in een pyjama om die in de slaapkamer weer uit te doen om bloot op de gang lopen te voorkomen. Of een badjas dragen voor die 3 meter lopen. 

Als ik smorgens douche en ik leg mijn kleding in de badkamer dan is alles vochtig na het douchen. Dus soms heeft dat bloot van en naar de badkamer lopen een praktisch nut en bij weinig ruimte nodig. 

Ik wil dat mijn kinderen een bloot lijf normaal vinden. En dat er geen schaamte is voor je eigen lijf. Daar is niets vies of raars aan. Ik ben dus gewoon bloot bij het omkleden of in de douche. En de deur is niet op slot. Ze mogen dat zelf overigens wel doen als ze dat willen (elkaars keuze respecteren). 

Juist door deze open houding kunnen wij vrijuit met elkaar praten over grenzen stellen, lichamelijke ontwikkeling en bodyshaming. Door sociale media krijgen jongeren een totaal verknipt beeld van hun uiterlijk en seksualiteit. Ik wil ze leren dat bloot niets met seks te maken heeft. 

Gingergirl schreef op 16-08-2024 om 19:33:

[..]

Tummytub

Aka: teringtub of krijskuip

Ysenda schreef op 16-08-2024 om 21:05:

[..]

Aka: teringtub of krijskuip

Hier niet; alle 4 vonden ze het heerlijk.

Ysenda schreef op 16-08-2024 om 21:05:

[..]

Aka: teringtub of krijskuip

Hahaha, je moet het ook temperaturen. Ik zie een ijskoud of bloedheet kuipje voor me. Mijn babys gingen alleen de eerste 2 weken erin erna vond ik het te krap. Ze kunnen nog niet echt huilen of krijsen dan behalve in nood denk ik. 

Moederkareltje schreef op 16-08-2024 om 22:13:

[..]

Hahaha, je moet het ook temperaturen. Ik zie een ijskoud of bloedheet kuipje voor me. Mijn babys gingen alleen de eerste 2 weken erin erna vond ik het te krap. Ze kunnen nog niet echt huilen of krijsen dan behalve in nood denk ik.

Temperatuur was prima volgens de kraamzorg, die vond het het proberen waard omdat zoon het ook op een krijsen zette bij een gewoon badje. 

Dus ging hij mee onder de douche. 

Nick90

Nick90

16-08-2024 om 22:55 Topicstarter

AlisonH schreef op 16-08-2024 om 19:16:

Man ging met de kinderen onder de douche toen ze baby waren. Ik niet, was veel te bang dat ze uit mijn handen zouden glibberen. Wij hadden nog zo’n veel te dure emmer (hoe heetten die dingen ook alweer) toen ze echt klein waren, kon je ze inproppen, ideaal. Daarna in de badkuip tot ze zelf onder de douche konden blijven staan. In huis bloot lopen deden wij nooit, en ik zou echt nooit zomaar de badkamer inlopen bij de kinderen. Nu hebben zij een eigen badkamer en wij een ensuite dus nu hoeven ze alleen nog met elkaar rekening te houden.
Maar de vraag: doe waar je je zelf prettig bij voelt. Kan jou het schelen of iemand dat raar vindt.

Wij hadden zo'n antislip handschoen gekocht, nooit gebruikt trouwens. 

Gingergirl schreef op 16-08-2024 om 19:33:

[..]

Tummytub

Wij hadden er geen. Kraamhulp vroeg ernaar maar zei meteen dat ze ook in een gewone emmer kon. Dat gedaan, ze vond het heerlijk. 

Bij de tweede kregen we speciale douchehandschoenen zodat we samen konden douchen. Soort lange washand. Vast ook een veel te duur cadeau maar wel meer houvast.

Samen douchen met baby was vooral erg praktisch. Zo'n bad vond ik altijd maar een gedoe. Terwijl je zo met je baby onder de douche stapte. Die billen pasten toen nog precies in 1 hand. En dan lagen ze heerlijk tegen je aan te doezelen. Even op je arm draaien om de voorkant te wassen en dan stond partner klaar om de baby over te nemen. Kon ik daarna gelijk m'n eigen douche beurt even afmaken.

Ysenda schreef op 16-08-2024 om 21:05:

[..]

Aka: teringtub of krijskuip

Die van mij vonden het heerlijk. 

Hier altijd samen met de kinderen (jongen en meisje) in bad geweest of gedoucht. onder ondergoed aan. Ze zijn inmiddels 11 en 12 en willen nog wel eens samen douchen of in bad. Ze mogen ook altijd gewoon binnenwandelen. Zodra ze het zelf niet meer samen willen stoppen we ermee. Maar vooralsnog is dat niet het geval. 

Doet me wat denken aan het liedje Belletjes.

Ik heb de deur, de deur niet op de knip gedaan
Toch mag je niet binnenkomen
Maar zag je mij, mij hier in mijn slipje staan
Dan bleef er haast niets te dromen

Een vrouw heeft soms recht op afzondering
Een man is geen man zonder verwondering
Dus zolang ik hier bloot in mijn velletje sta
Blijf jij waar je bent ondertussen
Maar als ik in het bad onder de belletjes ga
Dan mag je me komen kussen

rionyriony schreef op 17-08-2024 om 17:39:

Doet me wat denken aan het liedje Belletjes.

Ik heb de deur, de deur niet op de knip gedaan
Toch mag je niet binnenkomen
Maar zag je mij, mij hier in mijn slipje staan
Dan bleef er haast niets te dromen

Een vrouw heeft soms recht op afzondering
Een man is geen man zonder verwondering
Dus zolang ik hier bloot in mijn velletje sta
Blijf jij waar je bent ondertussen
Maar als ik in het bad onder de belletjes ga
Dan mag je me komen kussen

Dit gaat over seksualiteit,  dat heeft niks met kinderen te maken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.