Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Cadeau kraamvisite.

Ik ga maandag op kraamvisite bij een collega van mij. Aangezien dat het best lang geleden is dat ik op kraamvisite ben geweest zoek ik inspiratie voor een leuk cadeautje. Ik heb zelf geen kinderen. Dus mijn vraag is van welke cadeautjes werden jullie blij? En van welke cadeautjes niet?
Prijs rond 25 euro.


Boeken zijn vaak wel leuk. Vooral flapjesboeken.

Dribbel was hier een groot succes.


Screenshot-20240727-234438-bol.jpg

Florisantje schreef op 27-07-2024 om 10:59:

Ik geef altijd een mooie stoffen verjaardagsslinger (in de hoop dat het echt de hele jeugd van kind gebruikt kan worden).

Dit is een leuke! Wij hebben ook een slinger gekregen met ‘hoera piet is jarig’ en die hangen we ieder jaar op! Vond ik toen een erg leuk kado.

Junio schreef op 28-07-2024 om 00:32:

[..]

Dit is een leuke! Wij hebben ook een slinger gekregen met ‘hoera piet is jarig’ en die hangen we ieder jaar op! Vond ik toen een erg leuk kado.

Wat een leuk idee dit, ook dat het dan elk jaar terugkomt en zo een herinnering vormt.

Wij hebben keer zo'n stoffen slinger gekocht waarbij opbrengst naar Kika ging geloof ik. Die van ons heeft 'naam' x jaar. En dan met vilten cijfers voor op de x. 

Laatste keer kleding van de zeeman gegeven was ze erg blij mee. Ze had al een kind dus bergen speelgoed en boekjes (grote vriendengroep en vrijgevige tantes).

Bij oudste toen ook kleding gegeven van hele grote hydrofiele luiers, dat vond ze ook super, en gebruikt ze nog voor de oudste.

Ik kreeg een wasbare zwemluier en vond dat echt verrassend fantastisch haha. Ik wou dat ik dat eerder had geprobeerd. Ik geef dat nu aan iedereen die een baby krijgt. Echt super fijn, geen gesleep met zwemluiers meer op vakantie en naar het zwembad. 

BritgetJones007 schreef op 27-07-2024 om 14:48:

een cadeaubon.
Je krijgt zo ontzettend veel al van te voren en je koopt zelf ook veel, dus de kans dat je iets krijgt wat je al hebt is zo groot.
En dat is weer jammer van het geld.

Ik zou een leuk kleinigheidje halen met een cadeaubon erbij

Maar dan niet van een dure kledingwinkel waar je voor die €25,- nog geen sok kunt kopen. Dat vond ik doodzonde van het geld. Dan lekker van de Hema ofzo.

Ik geef graag een pyjama van feetje cadeau. Super kwaliteit en pyjama's ben je toch nodig.

Fourtyfour schreef op 28-07-2024 om 12:56:

[..]


Ik geef graag een pyjama van feetje cadeau. Super kwaliteit en pyjama's ben je toch nodig.

Feetje zou ik niet doen die zijn zo gemaakt op hele dikke kindjes. Heb er 4 van gekregen toen en alle drie paastten pas om de middel toen ze veel te kort waren. Bij familie precies hetzelfde .

Decembermamma schreef op 28-07-2024 om 13:55:

[..]

Feetje zou ik niet doen die zijn zo gemaakt op hele dikke kindjes. Heb er 4 van gekregen toen en alle drie paastten pas om de middel toen ze veel te kort waren. Bij familie precies hetzelfde .

En mijn baby droeg geen pyjama's. Die had alleen maar zachte comfortabele babykleertjes die ze dag en nacht droeg. Daarna in de zomer was een romper voldoende. Pas vanaf een jaar ongeveer had die een pyjama aan.

Ik geef altijd graag iets cadeau dat favoriet was bij mij (of mijn drie kids). Denk aan:
- O-ball
- Bibetta slab
- Favo rietjesbeker (uit Duitsland)
- Boekje van Bobbie of Klein konijn ('Nog even achter mijn oortjes kriebelen')
- Bambino sokjes of Hema stretch romper.

Vaak maak ik ook een cadeautje van het geboortekaartje (ingelijst en 'aangekleed') en maak ik er een pakketje van.

Wat ik ook een leuk kado was een kinderstoel die je aan de tafel kunt monteren... Die ging daarna altijd mee als we op bezoek gingen.

Ik kreeg zelf drie zoons vrij kort achter elkaar. Dus ik had alles, echt alles al en daar dan ook weer heel veel van 😅.
Iemand gaf me een paar pakken luiers als kraamcadeau, dat vond ik zo grappig, toepasselijk en origineel! Ik kon het uiteraard goed gebruiken! 
Nu geef ik zelf ook het liefst luiers of een cadeaubon, dan weet ik zeker dat het goed besteed wordt. 

Zeespiegel schreef op 27-07-2024 om 23:31:

van alle kraamcadeau's heeft onze dochter het meest plezier gehad van een happy horse konijn. Tegen de tijd dat ze oud genoeg was daarvoor.

Oh ja hier ook. Nu 12 jaar later knuffelt mijn zoon er nog mee.

Zeespiegel schreef op 27-07-2024 om 23:31:

van alle kraamcadeau's heeft onze dochter het meest plezier gehad van een happy horse konijn. Tegen de tijd dat ze oud genoeg was daarvoor.

Die heeft mijn pasgeboren dochter toevallig ook gekregen laatst. We hebben nou zo een 30 knuffels thuis, allemaal gekregen. Ik zou niet weten waarom die speciaal zou zijn maar wie weet. Ik vind al die knuffels sowieso niks aan. Ik weet niet waar ik ze moet laten. Mijn zoon doet er eigenlijk ook nooit iets mee en is nu 2. Het ligt aan het kind denk ik. 

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar? Nu zwanger van de 2e. Mijn oudste houdt wel van knuffels, maar heeft als favoriet een knuffel die nergens meer te krijgen is. Dus ik wil nr 2 graag een knuffel 'opdringen' waarvan ik wel reserves kan aanschaffen.
 Dus: Wat maakt dat konijn specialer dan de andere knuffels?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.