Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Cadeau kraamvisite.

Ik ga maandag op kraamvisite bij een collega van mij. Aangezien dat het best lang geleden is dat ik op kraamvisite ben geweest zoek ik inspiratie voor een leuk cadeautje. Ik heb zelf geen kinderen. Dus mijn vraag is van welke cadeautjes werden jullie blij? En van welke cadeautjes niet?
Prijs rond 25 euro.


Ik had toen een boekje gekregen met van die contrasten, vond baby echt prachtig haha.
Knuffeldoekjes ook veel gekregen maar aantal ook weggegooid.
Wat je ook beter niet kan geven is babyshampoo en baby douchegel etc. Je doet een eeuwigheid met 1 flesje omdat je ze niet elke dag in bad stopt en je ook veel minder gebruikt. Ik had die flesjes ook gekregen al in van die babyboxen. 

ik geef ieder kind waar ik op kraambezoek ga een gegraveerd besteksetje.
Afhankelijk van de band komt daar nog iets bij.

Ik geef bij bijzondere gelegenheden zoals een geboorte het liefst iets speciaals en niet iets wat je kant en klaar in een winkel kunt kopen. Het valt me op dat niemand dit nog heeft genoemd maar met een geboortekaartje kan je echt hele leuke dingen doen. Zo heb ik bij de geboorte van mijn nichtjes een speelgoedkist gegeven die beschilderd is op basis van het geboortekaartje. Aan een vriendin (dus een lager budget) heb ik een geboortekoffer gegeven op basis van het geboortekaartje. Ze vertelde me laatst nog hoe blij ze ermee is.

Meesje schreef op 30-07-2024 om 13:43:

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar? Nu zwanger van de 2e. Mijn oudste houdt wel van knuffels, maar heeft als favoriet een knuffel die nergens meer te krijgen is. Dus ik wil nr 2 graag een knuffel 'opdringen' waarvan ik wel reserves kan aanschaffen.
Dus: Wat maakt dat konijn specialer dan de andere knuffels?

Goede vraag, mijn dochter is niet zo van de knuffels, maar die sloeg wel aan. Ik denk omdat die veel magerder is dan de gemiddelde knuffel. Later vond ze ook een slanke vos knuffel leuk, die dus helaas onvervangbaar leek. Die happy horse zijn gelukkig wel makkelijk te vervangen.

Als je een knuffel cadeau doet, is vervangbaarheid in ieder geval iets om op te letten

Meesje schreef op 30-07-2024 om 13:43:

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar? Nu zwanger van de 2e. Mijn oudste houdt wel van knuffels, maar heeft als favoriet een knuffel die nergens meer te krijgen is. Dus ik wil nr 2 graag een knuffel 'opdringen' waarvan ik wel reserves kan aanschaffen.
Dus: Wat maakt dat konijn specialer dan de andere knuffels?

Ik heb kind 2 knuffels aangeboden. Beiden zijn makkelijk te verkrijgen. Hij heeft daar zelf een favoriet uit gekozen (toevallig ook het konijn van Happy Horse).


Meesje schreef op 30-07-2024 om 13:43:

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar? Nu zwanger van de 2e. Mijn oudste houdt wel van knuffels, maar heeft als favoriet een knuffel die nergens meer te krijgen is. Dus ik wil nr 2 graag een knuffel 'opdringen' waarvan ik wel reserves kan aanschaffen.
Dus: Wat maakt dat konijn specialer dan de andere knuffels?

De mijne was gek op het Nestle knuffeltje we hadden er bergen van (nog trouwens) er zwerft er nu hij 11 is nog altijd wel 1 in zijn bed rond.

Let ook op dat als je kleertjes geeft ze makkelijk in alle seizoenen kunnen. Ik had kleine kinderen en ben twee keer in zomer bevallen. Kreeg ik zomerkleertjes in maten die ze midden in de winter pasten. Babys dragen geen vesten

Zeespiegel schreef op 30-07-2024 om 22:15:

[..]

Goede vraag, mijn dochter is niet zo van de knuffels, maar die sloeg wel aan. Ik denk omdat die veel magerder is dan de gemiddelde knuffel. Later vond ze ook een slanke vos knuffel leuk, die dus helaas onvervangbaar leek. Die happy horse zijn gelukkig wel makkelijk te vervangen.

Als je een knuffel cadeau doet, is vervangbaarheid in ieder geval iets om op te letten

Dank voor het antwoord! De favoriet van mijn oudste is idd een smalle beer met lange armen en benen. Dus dat klinkt wel logisch. (terwijl ik van die gezellige molligerds leuk vond, haha) Ik denk dat ik dit konijn maar op mijn verlanglijstje ga zetten 😉 

M'n jongste kreeg een knuffel cadeau uit het winkeltje van de lokale instelling voor verstandelijk beperkte mensen. Alles wat je daar koopt is door mensen die daar wonen gemaakt
Deze knuffel mag dus echt nooit kwijt raken want we hadden bij het winkeltje gevraagd of ze er nog een konden maken maar no way dat ze die moet, als eendje kwijt is en we geven haar de nepperd trapt ze daar niet in en blijft gewoon huilen tot ze de echte krijgt. 
Ik zou wat praktisch doen wat mensen met baby's toch wel gebruiken 

Citroengraag schreef op 31-07-2024 om 16:53:

Let ook op dat als je kleertjes geeft ze makkelijk in alle seizoenen kunnen. Ik had kleine kinderen en ben twee keer in zomer bevallen. Kreeg ik zomerkleertjes in maten die ze midden in de winter pasten. Babys dragen geen vesten

Uh, mijne wel hoor. Veel makkelijker aandoen dan een truitje dat over hey hoofd moest. 

Hier is het Happy Horse konijn ook populair omdat hij een muziekdoosje er zich heeft. Opwinden door aan de staart te trekken.

Decembermamma schreef op 31-07-2024 om 16:42:

[..]

De mijne was gek op het Nestle knuffeltje we hadden er bergen van (nog trouwens) er zwerft er nu hij 11 is nog altijd wel 1 in zijn bed rond.

Dat blauwe geval? 

Alle oma's, buurvrouwen en tantes hebben één aangevraagd voor mijn nichtje. 

Voorraadje opbouwen en regelmatig kunnen wassen vóórdat er een 'nestgeur' aan zat.

Citroengraag schreef op 31-07-2024 om 16:53:

Let ook op dat als je kleertjes geeft ze makkelijk in alle seizoenen kunnen. Ik had kleine kinderen en ben twee keer in zomer bevallen. Kreeg ik zomerkleertjes in maten die ze midden in de winter pasten. Babys dragen geen vesten

Dat van die seizoenen had ik ook last van. In babytijd alvast leuke kleertjes vooruit gekocht. Ook jurkjes, maar die leeftijd labels kloppen niet voor iedereen, heb ik helaas gemerkt.

Misschien is het toch het beste om te vragen wat ze zouden willen, gezien de verschillende reacties hier.

Ik weet nog dat ik voor mijn dochter een badpakje kreeg, wat ik een superleuk cadeau vond. Dus bij mijn eerst volgende kraamvisite kocht ik ook een badpakje voor de baby. Helaas bleken tussen de kraamcadeautjes al 2 badpakjes te liggen...

Zebra04 schreef op 01-08-2024 om 11:47:

Misschien is het toch het beste om te vragen wat ze zouden willen, gezien de verschillende reacties hier.

Ik weet nog dat ik voor mijn dochter een badpakje kreeg, wat ik een superleuk cadeau vond. Dus bij mijn eerst volgende kraamvisite kocht ik ook een badpakje voor de baby. Helaas bleken tussen de kraamcadeautjes al 2 badpakjes te liggen...

Ja, dit dacht ik ook gezien de reacties. Tegelijk vond ik zelf niks echt 'stom'. Zo lang het met goede bedoelingen gekocht was. Ik heb ook bijna alles wel gebruikt. Maar bij anderen (schoonzus) hoor ik daar heel andere geluiden over. Die heeft echt spullen weggegooid of verkocht omdat het haar smaak niet was.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.