Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


gefeliciteerd met de goede echo! Hopelijk kun je nu gaan genieten van de baby in je buik. Al zal er vast nog wel eens een ex beginnen te irriteren. 

Catwoman

Catwoman

22-03-2022 om 20:01 Topicstarter

Dank je wel! Ja ik geniet er nu wel meer van. Ik heb aankomende donderdag een pretecho gepland om te zien wat het geslacht is. Dat krijg ik van mijn schoonzus. Zij gaat ook met me mee. Van mijn ex heb ik helemaal niets meer gehoord. Dat vind ik wel jammer

Catwoman

Catwoman

30-03-2022 om 07:24 Topicstarter

Afgelopen donderdag had ik de pretecho en weet ik wat het geslacht is. Ik heb dit niet laten weten aan mijn ex aangezien hij al weken nix laat horen. Nu kreeg ik gisteren ineens een berichtje van hem. Hij had op facebook gezien wat het word en vond het jammer dat hij het zo te weten moest komen. En hij vroeg hoe het gaat en of ik alleen een naam ga bedenken of dat ik dat samen wil doen. Beetje apart dat hij daar over begint. Ik ben met allerlei dingen bezig om te regelen en hij heeft het alleen over een naam bedenken 😒

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

30-03-2022 om 07:32

Ingewikkeld nog steeds, Catwoman. En zo te lezen vindt hij het ook lastig allemaal. Zijn de berichtjes die hij nu stuurt belangstellend of vooral oppervlakkig?

Dat hij zich met de naam wil 'bemoeien' klinkt was gemakzuchtig. Dat is ook nog wel leuk om te doen, en gratis. Dus ik snap dat jij denkt: lekker makkelijk van hem. 

Ik zou iets terugsturen over dat je verbaasd bent over deze reactie aangezien hij geen interesse toont en nog geen geld over gemaakt heeft. 

Ik zou hem vooral niet porren. Laat hem maar initiatief tonen. Zo niet, dan niet. 

Ik ben inmiddels 21 jaar gescheiden van precies zo'n man. Alleen hier was het niet blowen, maar alcohol. Man was keurig 2 jaar clean toen wij trouwden en 2 maanden later was ik, gepland, zwanger. Hij wilde heel graag trouwen en heel graag vader worden, maar het kind was letterlijk nog niet geboren of hij had een terugval, die ook niet meer goed kwam. Ik heb nog een tijdje doorgetobd maar toen besloten het dan maar alleen te doen. Nooit geld ontvangen, ondanks de uitspraak van de rechter bij onze scheiding, nooit een goede omgangsregeling gehad, ondanks mijn pogingen.
Niet zo lang geleden, dochter was inmiddels volwassen en ex was aan zijn derde huwelijk begonnen, sprak ik hem een keertje op een feestje. Hij was zomaar een keertje nuchter. Bij mij was de pijn en teleurstelling allang een verre herinnering, dus ik kon gewoon een praatje met hem maken. Ex vertelde dat hij enorme spijt had van hoe het was gegaan, maar dat hij toen echt niet beter kon. Ook al zei hij elke dag tegen zichzelf dat het morgen beter moest, het lukte hem gewoon echt niet. Inmiddels is hij ook bij een psychiater geweest en hoewel hij daarover niet veel vertelde, denk ik wel dat er bij hem ook een psychische ziekte speelt. Zijn grootse verdriet is dat hij maar een heel oppervlakkige band heeft met zijn dochter, die hij maar een paar keer per jaar ziet. En tegelijk hoor ik van mijn dochter dat zij hem regelmatig een appje stuurt, waarop hij dan gewoon niet reageert. Hij kan het dus nog steeds niet. Hij is heel trots op haar, maar kan het haar niet laten merken. En hij is ook trots op mij, dat ik het zo goed heb gedaan met dochter. Maar daar merk ik ook niks van. Eigenlijk heel erg treurig.
Trekken aan een dood paard, daar heeft niemand iets aan. Richt je op je kind en laat je ex los. Alles wat er nog van zijn kant komt, is meegenomen. Hij kán het niet en door hem onder druk te zetten maak je het niet beter. Zoek steun bij mensen die je wel kunt vertrouwen en maak samen met die mensen een feestje van het leven van je kind. Mijn dochter had opa als mannelijk rolmodel en verder waren er oma en tante en een heleboel van mijn vriendinnen waarmee ik zorgde dat dochter zich nooit alleen of onveilig hoefde te voelen. Laat je wrok varen, echt, ik heb zelf te lang negatieve gevoelens gehad. Natuurlijk ben je gekwetst, maar hé, jij krijgt straks een prachtige baby en die is groot voordat je er erg in hebt. Dus vier het leven en ook al heb je weinig geld, een boswandeling op zoek naar kabouters is gratis en met boterhammen mee heb je ook nog een picknick. 
Hou je taai! Het komt echt goed.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-03-2022 om 16:35

Catwoman schreef op 30-03-2022 om 07:24:

Afgelopen donderdag had ik de pretecho en weet ik wat het geslacht is. Ik heb dit niet laten weten aan mijn ex aangezien hij al weken nix laat horen. Nu kreeg ik gisteren ineens een berichtje van hem. Hij had op facebook gezien wat het word en vond het jammer dat hij het zo te weten moest komen. En hij vroeg hoe het gaat en of ik alleen een naam ga bedenken of dat ik dat samen wil doen. Beetje apart dat hij daar over begint. Ik ben met allerlei dingen bezig om te regelen en hij heeft het alleen over een naam bedenken 😒

Misschien moet je ex gewoon van facebook afgooien. 

Catwoman

Catwoman

30-03-2022 om 21:19 Topicstarter

niet_rechts schreef op 30-03-2022 om 07:32:

Ingewikkeld nog steeds, Catwoman. En zo te lezen vindt hij het ook lastig allemaal. Zijn de berichtjes die hij nu stuurt belangstellend of vooral oppervlakkig?

Dat hij zich met de naam wil 'bemoeien' klinkt was gemakzuchtig. Dat is ook nog wel leuk om te doen, en gratis. Dus ik snap dat jij denkt: lekker makkelijk van hem.

We hebben vanavond even gebeld en hij zei dat hij de afgelopen weken nix had laten horen omdat hij dacht dat ik geen contact meer wilde nadat ik het had uitgemaakt. Dus hij had mij met rust gelaten en was aan het wachten totdat ik hem iets zou laten weten over de baby. En het geld had hij niet overgemaakt want hij heeft het gevoel dat hij alleen goed genoeg is om geld voor de baby neer te leggen. Dit vult hij allemaal zelf in en ik heb gezegd dat dat niet klopt. Hij wil nu vrijdag langskomen om te praten over de baby en afspraken te maken

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-03-2022 om 21:40

Catwoman schreef op 30-03-2022 om 21:19:

[..]

We hebben vanavond even gebeld en hij zei dat hij de afgelopen weken nix had laten horen omdat hij dacht dat ik geen contact meer wilde nadat ik het had uitgemaakt. Dus hij had mij met rust gelaten en was aan het wachten totdat ik hem iets zou laten weten over de baby. Hij wil nu vrijdag langskomen om te praten over de baby en afspraken te maken

Persoonlijk zou ik geen harde afspraken maken nu. Hoor hem aan waar hij afspraken over wil maken en zeg dat je er over na gaat denken. 

Catwoman

Catwoman

30-03-2022 om 21:59 Topicstarter

Tickel schreef op 30-03-2022 om 21:40:

[..]

Persoonlijk zou ik geen harde afspraken maken nu. Hoor hem aan waar hij afspraken over wil maken en zeg dat je er over na gaat denken.

Waarom niet gelijk dingen afspreken? Ik kan toch van te voren voor mezelf opschrijven wat ik verwacht en wil?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

30-03-2022 om 22:15

Catwoman schreef op 30-03-2022 om 21:59:

[..]

Waarom niet gelijk dingen afspreken? Ik kan toch van te voren voor mezelf opschrijven wat ik verwacht en wil?

Zeker, maar houd dat in jouw ladenkastje. Wat hij wil moet hij zelf vragen. Je hoeft niet voor hem te denken of hem zaken aan te gaan reiken. Ik denk dat Tickel dat bedoelt. 

ik zou die afspraak in ieder geval wel aangaan. Veel mensen hier schrijven hem al helemaal af als vader. Ik zou hem ook niet alleen laten met jullie kind als hij nog gebruikt maar aan de andere kant zou ik wel kijken of er contact kan zijn tussen kind en vader. In het belang van jullie kind. Maar wel op voorwaardes (nuchter, afspraken nakomen enz) en daarover kun je wellicht wel praten. 

en misschien is het handig als er iemand bij dit gesprek is? Iemand die naar jou belangen kijkt en die van je kind?

Ik zou het aanhoren en noteren wat hij wil (zowel geven qua geld of anderszins) als waar hij 'recht' op denkt te hebben. Daarna zou ik er eerst even rustig over nadenken. Er is volgens mij geen reden om hier overhaast beslissingen over te nemen. Het is best serieus dus ik zou er wat tijd voor nemen. Of heb je een reden om er meteen afspraken over te willen maken? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Bovendien is het handig dat je het per mail aan hem bevestigt wat hij voorgesteld heeft. En evt. of je het ermee eens bent of zaken anders wil. Dan ligt het vast, niet alleen mondeling. Dat kan nog handig blijken als hij het niet nakomt. Waarmee je denk ik wel serieus rekening moet houden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.