Kamille
06-04-2016 om 11:46
afbranden van autisten
Er is mij gevraagd een nieuw topic te openen en vandaar doe ik dit.
Ik vraag mij af waarom er zo vijandig wordt gereageerd op mij.
Ik respecteer alle kinderen op de wereld en vind het juist heel goed dat kinderen met autisme goed geholpen en begeleid worden. Steun en liefde verdienen ze. Ik brand ze niet af, ik schrijf nergens dat het rotkinderen zijn die geld kosten of irritant zijn etc.
Het ENIGE dat ik probeer uit te leggen dat de kinderen in de omgeving van de autisten hier soms ook onder kunnen lijden, bv in de klas of thuis. En nee dat geldt niet in alle gevallen, maar soms wel.
Gelijk krijg ik dan uitbranders dat ik autisten het licht in de ogen niet gun of weet ik veel wat. DAT IS NIET ZO!
maar als ik zie hoe mijn zoon heeft geleden onder de kinderen met de stoornissen, in DAT soort gevallen wordt er door de instanties echt te weinig gelet op de andere kinderen! en dat wil ik onder de aandacht bregen omdat mijn zoon er echt een trauma aan heeft opgelopen.
Geldt dit voor alle autisten? Nee!!!!
AnnoNick
07-04-2016 om 19:04
Bah!
Kamille, je bent niet te geloven. Ik zal tegen jou zeggen wat ik ook tegen mijn eigen kinderen zeg als ze ongenuanceerde/generaliserende/kwetsende uitspraken doen: Ga je heel diep schamen!
Het is prima om over je slechte ervaringen te spreken, maar hou op te generaliseren! Je kent welgeteld één (1) geval van een sadistisch kind dat ten onrechte niet bijgestuurd wordt. Dat volgens mijn inschatting naast haar vermeende autisme nog heel wat andere problemen heeft. Voor de rest weet je overduidelijk niet waar je het over hebt.
Mijn puber met ASS is de rustigste en zachtaardigste jongen die je je maar kunt voorstellen, compleet onschuldig bovendien. En nee, we krijgen 0 euro voor zijn begeleiding. Je bent zelf compleet van de pot gerukt als je alle autisten en alle mensen met een labeltje zo over 1 kam scheert. Bah!
Mijn fysiek gehandicapte tweede kind krijgt wel 2 uur per week begeleiding op school. Twee hele uren, voor de rest mag dit kind het uitzoeken.
Weet je wat pas oneerlijk is? Dat mijn onschuldige kinderen scheef worden aangekeken door mensen zoals jij. Dat mijn uiterst intelligente en (nu nog) gemotiveerde kinderen waarschijnlijk nooit een diploma op hun niveau zullen halen, laat staan een baan op hun niveau zullen krijgen. Geen PGB, rijke (niet dus) en toegewijde ouders, of lieve stieffamilie (wel) die daar iets aan kunnen veranderen. Zal ik nu ook maar een forum volspuien? Dacht het niet, dat is verloren energie. We roeien met de riemen die we hebben en proberen van de reis te genieten.
Meid, je kunt een ander pas helpen als je eerst jezelf helpt. De therapie van je zoon gaat pas vruchten afwerpen als jij dit verwerkt hebt. Zoek hulp. Het is overduidelijk dat je die dringend nodig hebt.
mieke
07-04-2016 om 19:07
vesper
Denk ik ook.
ik vraag mij wel af waar ze woont. Er moet daar iets in het water zitten. Ik heb 4 kinderen. Maar in al die schooljaren kan ik mij maar een handvol autistische kinderen herinneren. En die kinderen waren niet agressief.
nicolette
07-04-2016 om 19:07
respect
Nou, nou, zoiets vreemds als dit draadje ben ik hier nog nooit tegengekomen. Ik heb respect voor alle ouders van kinderen, zowel de iadh, als niadh. Ik denk dat de meeste adhd'ers, autisten, add'ers en alle andere lettercombinaties en "normale" kinderen doorgaans prima met elkaar kunnen omgaan en naar school kunnen gaan, als iedereen maar respect voor elkaar heeft. "Normale" kinderen kunnen veel hebben van "bijzondere" kinderen, hebben vaak ook begrip voor de eigenaardigheden, prima allemaal.
Maar sommige kinderen hebben moeite om zich de hele dag te handhaven op school, stilzitten, voldoen aan sociale verwachtingen, veel mensen om zich heen. En dat lukt heel erg vaak wel maar niet altijd. Het is ook niet gemakkelijk. Dat kan dan wel tot ontploffingen leiden waar anderen erg van schrikken. Of zelfs bang van worden (bijvoorbeeld als de stoelen door de klas vliegen, als er onverwachts een boek tegen iemands hoofd gegooid wordt omdat die persoon wat geluid maakt bij ademhalen volgens de boekgooier, of als iemand op het schoolplein wordt geslagen). Dat is best bedreigend voor kinderen. En dan is het fijn dat ook dan begrip getoond wordt. Als er dus wederzijds respect is. Dat een "normaal" kind niet thuisblijft omdat het zich niet veilig voelt maar dat het zich ook gerespecteerd voelt.
En ik denk, maar misschien erg uit het verleden want de maatschppij verhardt en staat steeds minder open voor anderen/andere meningen dan het eigen, dat je naast elkaar kunt leven als je respect hebt voor elkaar, dus voor het bijzondere en voor het normale.
Kamille
07-04-2016 om 19:09
ja lastig
Ik generaliseer niet
Er werd gezegd kinderen met een diagnose zijn onschuldige kinderen
Dat is generaliseren
Hortensia
07-04-2016 om 19:24
Off topic
De oorsprong weet ik niet precies meer, maar we hadden een aantal jaar geleden een schrijfster hier die ook zo liep te raaskallen (sorry, een ander woord heb ik er niet voor) als Kamille nu doet. Die had iets met geiten en woonde in de binnenlanden van Canada (kom op, wie helpt me, ik weet zeker dat er nog mensen hier zitten die daar ook vanaf weten!). Tijdens één zo'n uit-de-nek-zwets-sessie waren velen het zo zat dat het gesprek al snel richting geitensaté ging.
Niet eens zo lang geleden hadden we het hier nog eens kort daarover.
N.a.v. de toon van Kamille en de beweringen die ze doet krijg ik weer flashbacks uit die tijd (waarmee ik niet wil beweren dat Kamille dezelfde Canadese bosbewoonster met geiten is - maar er zijn raakvlakken in de toon. Net zo stellig als een pitbull vastbijten in haar eigen waarheid. Tot we het echt niet meer serieus konden en wilden nemen.
Ik hou niet van pesten op een forum, laat dat duidelijk zijn. Maar de obsessieve manier van schrijven van Kamille is ook niet bepaald prettig.
Sinbads vrouw
07-04-2016 om 19:25
Kan het zijn
Dat er bedoeld werd dat kinderen met autisme zelf niet schuldig zijn aan het hebben van autisme? Waarmee ik mee bedoel dat zij niet gekozen hebben voor een autistische stoornis?
Zo hebben roodharigen bij hun geboorte niet gekozen voor rood haar, en mensen met blauwe ogen hebben die ook niet zelf uitgekozen.
Pimpelpaars
07-04-2016 om 19:26
Ja, die canadese
Dat herinner ik me nog vaag. Soms kwam ze ook uit de usa, volgens haar. Hihi
Kamille
07-04-2016 om 19:29
ja lastig
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je niet per definitie kan zeggen dat kids met diagnose onschuldig zijn. Vaak slaan ze treiteren etc.dan zijn ze schuldig.
Ginny Twijfelvuur
07-04-2016 om 19:33
Dat heb ik nooit echt meegemaakt
Maar de verwijzingen naar Canada kan ik me nog wel voor de geest halen.
Even wat anders: waar blijft Onno trouwens? Begin me zorgen te maken.....
wil40
07-04-2016 om 19:38
kamille
Je hebt gelijk hoor, kinderen met autisme zijn vreselijk, agressief ook, altijd. Ze schelden, slaan en schoppen. Het gros moeten ze gewoon opsluiten in een kliniek, midden in het bos.
Weet jij of er al een onderzoek is dat kan aantonen tijdens de zwangerschap of een kind "iets" mankeert? Autist, Adhd'er, pddnossertjes, de hele kliek, die kinderen moeten helemaal niet geboren worden!
Zit er toch één per ongeluk tussen, dan dat label op het voorhoofd tatoëren, dan kunnen we er met een ruime boog omheen lopen.
Je had het ook over kinderen met Down, ja, dat is idd ook niks. Nog meer types in je rariteitenkabinet die we moeten elimineren?
Persoonlijk denk ik aan blinde mensen, ook waardeloos, die lopen met een hond over straat, kunnen dan weer onschuldige kinderen bijten. Eigenlijk lopen er gewoon teveel mensen rond op deze wereld waar "iets" mee is....
Ik heb het nooit zo bekeken maar jou postings schudden me wakker.
En dan die pgb"s, ja zeker afschaffen. Is zeker zo dat dit geld door de ouders wordt uitgegeven aan onbenulligheden. Dure vakanties enzo.
Wat heb jij eigenlijk voor werk? Ik heb deze week toch niet gewerkt o.a. voor jouw uitkering?
Zeetakje
07-04-2016 om 19:40
Dat was ik. Misschien had ik moeten typen dat kinderen met diagnose net zo onschuldig zijn als kinderen zonder.
Je ziet volgens mij nl. over het hoofd dat ook kinderen zonder diagnose levenslange trauma's kunnen veroorzaken bij andere kinderen.
Sinbads vrouw
07-04-2016 om 19:53
Kamille
Je schreef:ja lastig
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je niet per definitie kan zeggen dat kids met diagnose onschuldig zijn. Vaak slaan ze treiteren etc.dan zijn ze schuldig.
Mijn reactie:
Ik heb het gevoel dat je niet snapt wat ik bedoel.
Je kunt als mens niet kiezen voor bepaalde eigenschappen die je meekrijgt bij je geboorte. Of dat nu je haarkleur is, je kleur van je huid of ~zoals in dit draadje het onderwerp~ een stoornis in het autistische spectrum. Daar ben je onschuldig aan, daar kun je niets aan doen.
Wat je vervolgens doet met die eigenschappen, hoe je omgeving daarmee omgaat, wat je aangeleerd wordt, dat is een ander verhaal.
Maar dan nog is het zo, dat je een kind dat niet of weinig begeleidt wordt in het omgaan met zijn of haar karaktertrekken automatisch schuldig is.
Er is pas sprake van schuld als een kind het verschil weet tussen goed en kwaad, en dan vervolgens willens en wetens kiest voor een bepaald soort gedrag.
Waar ik trouwens wel nieuwsgierig naar ben, je bent hier nu een paar dagen op het forum, heeft het je al wat gebracht? Heb je al andere/nieuwe inzichten gekregen?
Pirata
07-04-2016 om 19:57
Canada
Ja, dat weet ik nog goed, inmiddels is die nickname overgenomen door een gewaardeerde forumster die die andere niet kende.
Onno is denk ik geblokkeerd nadat hij te ver ging. Heb toen forumbeheer in elk geval ingelicht en hem nooit meer gezien hier daarna.
Kamille
07-04-2016 om 20:01
ja lastig
Iemand schreef kinderen met een diagnose zijn onschuldig. Dat slaat nergens op. Ik snap niet wat er onduidelijk aan is.
Dat heeft niks te maken of ze er iets aan kunnen doen of ze zo geboren zijn.
Stel n autist slaat n kind. Dan is de autist schuldig.
Dan kan je niet zeggen ja maar hij kan er niks aan doen hij is zo geboren dus hij is onschuldig.
wil40
07-04-2016 om 20:09
Jeetje Kamille
"Een autist slaat een kind, dan is de autist schuldig".
Zeker weten, 5 minuten op de trap, time out. Of wil je zwaardere sancties?
Een kind die een kind slaat is niet oké, maar een autist die een kind slaat kan natuurlijk echt niet!
Sinbads vrouw
07-04-2016 om 20:09
Trouwens... heb je enig idee
Hoe het komt dat je hier zulke sterke reacties oproept?
Zeetakje
07-04-2016 om 20:10
Ja lastig.
Je schrijft nu 3 of 4 vlak achter elkaar "ja lastig" als je woorden door iemand tegengesproken worden. Zie je echt niet dat je veel te kort door de bocht bent en dat álle kinderen, met of zonder diagnose trauma's kunnen veroorzaken?
Jouw kind heeft een trauma van een kind met diagnose.
Ik ken een kind met diagnose dat een trauma heeft dat veroorzaakt is door een aantal kinderen zonder diagnose.
Angela67
07-04-2016 om 20:13
zeetakje
natuurlijk weet ze dat, ze is toch een troll? Ze doet het er juist om, anders zou er niets aan zijn voor haar. Dus hoe meer postings, hoe blijer ze is!
gr Angela
Zeetakje
07-04-2016 om 20:15
En ik heb al geschreven:
Dat ik misschien had moeten typen dat kinderen met diagnose net zo onschuldig zijn als kinderen zonder.
Kamille
07-04-2016 om 20:17
moeilikk
Dat bedoel ik ook! !!
Iemand schrijft kinder en met een diagnose zijn onschuldig
Onzin. Dat zou mooi worden.
Mensen met een diagnose kunnen wel of niet schuldig zijn.
Mensen zonder diagnose kunnen wel of niet schuldig zijn.
Maar t is echt niet zo dat bv autisten per definitie onschuldig zijn.
Een autist die bv iemand vermoordt moet gewoon de bak in hoor
Zeetakje
07-04-2016 om 20:17
Angela67
Je hebt gelijk. Ik maak me veel te druk. Geen eer aan te behalen.
wil40
07-04-2016 om 20:21
Zeker Kamille.
Een autist die een moord pleegt moet gewoon de bak in.
Dit was het?
Dyslect
08-04-2016 om 07:33
Hilarisch
Wat een hilarisch draadje dit!
Doet me erg denken aan dat zwem-uitje voor vluchtelingen dat niet doorging deze winter. Een brave huilhuisvader had geklaagd: "Hun krijgen altijd gratis geld en ik moet betalen". En dan het uitje afblazen...pffff
bloemetje
08-04-2016 om 08:54
Kamille
Kamille, nog 1 poging dan.
Je leest veel berichten hier volgens mij met een gekleurde bril. Oftewel: je leest dingen die er niet staan. Werkelijk niemand hier schrijft dat kinderen met een stoornis zomaar mogen slaan 'omdat ze een stoornis hebben'. Helemaal niemand. Alleen jij bent daar mee bezig. Omdat jij hebt ervaren dat jouw ex-vriend zo denkt, denk je overal diezelfde reactie te zien. Zelfs in de berichten hier. Lees nou eens goed wat we écht schrijven.
Jij bent het die kinderen wil indelen in schuldig of onschuldig, in goed of fout. De wereld heeft meer kleuren dan wit en zwart.
Wat jij hebt meegemaakt, zegt heel erg veel over de direct betrokkenen. Vooral over jou en over je ex-vriend. Focus je daarop met het verwerken van je trauma. Is een stuk behapbaarder.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.