Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Kamille

Kamille

06-04-2016 om 11:46

afbranden van autisten

Zeetakje

Zeetakje

08-04-2016 om 08:55

Ik bedoel dus

Loopt nu e.e.a. door elkaar, ik bedoel dat ik denk dat je reactie wel weer " ja lastig" zal zijn, en dat blijkt dus te kloppen. Ik haak af. Niks mee te beginnen. Sterkte met alles.

mieke

mieke

08-04-2016 om 09:09

zeetakje

Eerst stonden er boven elk bericht drie puntjes nu Ja, lastig. Dat betekent niks. Het is gewoon een standaard onderwerp. Kamille vindt het helemaal niet lastig. Ze haat autisten. Ze wil ze het liefste allemaal van reguliere scholen verwijderen want ze slaan, zijn gemeen en kijken allemaal heel raar uit hun ogen.

En wat verder iedereen ook zegt dat maakt niks uit. Zij vindt dat zo dus het is zo. Ze moet alleen ons nog er nog van zien te overtuigen.

Thursday Next

Thursday Next

08-04-2016 om 09:20

en mieke,

je vergeet dat (ouders van) autisten allemaal een torenhoog bedrag aan pgb krijgen voor leuke uitjes, vakanties en het verbouwen van het huis.

Kamille

Kamille

08-04-2016 om 09:23

...

Ik vind het juist goed dat er geld gaat naar leuke uitjes voor vluchtelingen. En naar kinderen die naast autisten adhders etc moeten leven. Zie klokhuis van gisteren. Krijgt dat zusje ook leuke uitjes om uit de hel te zijn vraag ik mij af.

lisbeth

lisbeth

08-04-2016 om 09:39

dat kind

waar Kamille het over had was gewoon slecht opgevoed, had niks met autisme te maken.

Kamille, ik zou het woord autist wat je gebruikt eens vervangen door slecht opgevoede prinsesjes.

ik ken meerdere kinderen met etiketjes, ik heb er zelf twee thuis rondrennen en als er juist kinderen zijn die NIET pesten, agressief zijn of vervelend tegen andere kinderen dan zijn het die wel.

Kamille

Kamille

08-04-2016 om 09:51

moeilijk

Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik niet alle autisten bedoel. Toch waren deze kinderen geen uitzondering. Ook adhd kan de sfeer in huis verzieken. KAN ja. En in dat soort gevallen is t goed dat de kinder en in de omgeving goed in de gaten gehouden worden.

sfeer verzieken

Weet je wat ook de sfeer vreselijk kan verzieken? Iemand die maar als een vastgelopen langspeelplaat zijn eigen sneue frustraties blijft herhalen en herhalen en herhalen….

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-04-2016 om 09:55

Ja lastig ja

Ik merk dat nu de ongefundeerde uitlatingen zich ook richting ADHD begeven, het moeilijker wordt om niet in die valstrik te stappen.

Maar ik doe het niet want beste Kamille, je hebt werkelijk waar geen benul.

Kamille

Kamille

08-04-2016 om 09:59

moeilijk

Kijk maar s naar t klokhuis van gister. Jullie vinden dat dat meisje dat maar kennelijk moet ondergaan ik vind t vreselijk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-04-2016 om 10:03

Echt waar?

Vinden we dat Kamille?

Mijntje

Mijntje

08-04-2016 om 10:04

hangen

als jij er zo van blijft hangen vind ik het niet verwonderlijk dat je kind nog steeds in zijn broek plast. Van jouw houding.
Ik hoop dat je hulp voor hem zoekt.

Kamille

Kamille

08-04-2016 om 10:06

ja lastig

Google even klokhuis 7 april. Zo erg voor t zusje. Dat lieve meisje.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

08-04-2016 om 10:11

Invullen

Jij schrijft:Jullie vinden dat dat meisje dat maar kennelijk moet ondergaan.

Mijn reactie: zou je niet voor mij willen bepalen/invullen wat ik wel of niet vind.
Ik ben prima in staat om zelf te bepalen Wat ik ergens van vind.

Jij schreef ook:ik vind t vreselijk
Mijn reactie: dat mag ook. Dat mag je ook vreselijk vinden.

Denk je alleen dat die situatie representatief is voor ALLE gezinnen die in een soortgelijke situatie zitten?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-04-2016 om 10:14

Oh ja

Dat zal vast heel sneu zijn voor dat lieve meisje. Ongetwijfeld.

Stond bij jou vanmorgen ook een foto in de krant van twee kleine kindjes, 1 met speen in de mond, die heel lief lagen te slapen onder een dekentje op een strand in Griekenland. Das toch ook echt veschrikkelijk hè. Sommige kinderen zou je zo willen oppakken en in huis nemen.

Kamille

Kamille

08-04-2016 om 10:17

moeilijk

Wat ik begrijp is dat autisten enzo beschermd worden. De kinderen omheen niet. Snap t niet.

lisbeth

lisbeth

08-04-2016 om 10:22

niet beschermd

wie heeft hier haar kind niet beschermd, oh ja dat was jij......

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

08-04-2016 om 10:29

Moeilijk

Je schreef: Wat ik begrijp is dat autisten enzo beschermd worden. De kinderen omheen niet. Snap t niet.

Jouw ervaring met je vriend en zijn kinderen is vreselijk. Laat ik daarmee beginnen. Dat je dat enorm gekwetst heeft zie ik, en dat dat nog heel erg bij je leeft snap ik ook.

Het is alleen wel zo, dat die situatie waar je deel van uitgemaakt hebt, niet representatief is voor ALLE gezinnen waar een kind is met een stoornis in het autistisch spectrum.

Je kunt die ervaring niet op niet ALLE gezinnen plakken. Daarmee doe je die gezinnen tekort, maar ook jezelf.

Want stel dat datgene wat je zegt opgaat voor ALLE gezinnen. Had je hier op het forum dan niet meer berichten gelezen van vrouwen die in precies dezelfde situatie als jij zitten? Was er dan niet meer herkenning geweest?
Hoe komt het dat jij de enige bent die dat zo ervaren heeft en de rest van het forum niet als de ervaring die jij beschreven hebt "de norm" is?

mieke

mieke

08-04-2016 om 10:31

Kamille

Je hebt helemaal gelijk. Zo'n arm meisje moet beschermd worden. Wat stel jij dan voor? Na de geboorte of rond het tweede jaar uit huis plaatsen? Of om en om een week bij de ouders wonen?

Syl

Syl

08-04-2016 om 11:15

weet je

Kamille, waarom ik jouw aanwezigheid hier zo vervelend vind? Dit is niet een forum om te bespreken of en op welke manier autisten vervelend zijn voor andere kinderen; om je gal over pgb en gebrek aan aandacht voor je gezonde kind op school en vervelend gedrag van autisten hier eens lekker in de groep te gooien, tussen de ouders die juist zelf pgb hebben en kinderen die waarschijnlijk lessen verstoren en lastig gedrag vertonen.
Dit deel van het forum is bedoeld voor ouders met kinderen waar zorgen over zijn, om je zorgen te kunnen delen met mensen die min of meer dezelfde ervaringen hebben. Voor tips, voor ondersteuning, herkenning.
Naïef van mij natuurlijk, maar dit deel van het forum zie ik toch een beetje als een beschermde omgeving, een vraagbaak waarin ik als ik ergens mee zit over mijn kind, dit in de groep kan gooien en serieuze reacties kan krijgen. Met sommige reacties kan ik iets, met andere minder, maar altijd wordt er serieus en oprecht gereageerd. Dat voelt prettig en vertrouwd.
Het valt me dan koud op het dak dat ook in deze soort van beschermde omgeving toch weer iemand binnenkruipt die er genoegen in schept om zich binnen deze groep te mengen en lekker te stoken. Je zit eigenlijk alleen maar te zieken. Weet je, de meesten hier hebben genoeg ervaring met onbegrip en afkeuring. Ik heb geen behoefte om (gedrag van) autisten te verklaren of te verdedigen aan mensen die er alleen maar op uit zijn om te bashen en te zieken.
Feitelijk heb je hier niets te zoeken binnen de rubriek "Zorgenkinderen". Jij bent misschien zelf een 'zorgenmevrouw', maar je hebt geen zorgenkind. Dus nogmaals mijn dringende verzoek aan jou: zoek een andere hobby en laat dit forumonderdeel met rust.

Leefbare situatie

Een gezin streeft naar een leefbare situatie zoals een leerkracht streeft naar een werkbare situatie, op zoek naar een balans voor alle deelnemers. Die zoektocht is niet zo eenvoudig te vinden. Daar kan een tijd overeen gaan.
Jij kwam in een gezin waar de vader dacht goed bezig te zijn. Of dat zo is, zal de toekomst uitwijzen.
Hij heeft namelijk nog een kind. Dat kindi is nu nog te jong maar het is heel goed mogelijk dat zij het fysieke gedrag van haar oudere zus op latere leeftijd niet meer accepteert. Dan heeft die vader een groot probleem.

Je bent zo verbitterd dat je maar naar één kant kijkt. Je zoekt naar de situaties die jouw ervaring bevestigen, daarin ben je blind voor de situaties die het ontkrachten. Ik bedoel de gezinnen waarin wel balans bereikt wordt of een iadh-ll in de klas die wel genegeerd wordt.

Jouw beeldvorming wordt mi. gevormd door de tegenslagen in je relaties en je bescherming van je zoon., Dat is niet eerlijk tegenover de autisten. Ik bemerk in dit draadje geen verandering in jouw beeldvormng, daar moet je ook wel open voor staan. Misschien dat de peut van je zoon je weet te bereiken.

mirreke

mirreke

08-04-2016 om 13:15

Niet verbitterd maar dom

Iemand had het over een vastgelopen langspeelplaat. Dat lijkt er meer op. En de uitspraken worden steeds ongenuanceerder. Inmiddels is het bijna een hilarisch draadje, als het niet zo triest was.

En verder: don't feed the trolls... (las ik hierboven al eerder)

Fiorucci

Fiorucci

10-04-2016 om 22:20

Ach ja

Kamille weet niks van autisme af, en roept van alles. Syl heeft gelijk, dit geneuzel hoort niet in Zorgenkinderen.

Debbie

Debbie

13-04-2016 om 07:42

Anti

Sorry maar ik lees alleen maar Anti autisme berichten en dan zeg jij dat je niet alle autisten bedoeld.

Ik denk dat je eerst maar eens moet gaan kijken wat autisme is wat het met een kind kan doen enz..

Zie alleen maar negatieve berichten bah.

Ik denk dat jou kind blij mag zijn dat hij geen autisme heeft had het echt sneu gevonden voor hem met een moeder die zo anti overkomt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.