Kamille
06-04-2016 om 11:46
afbranden van autisten
Er is mij gevraagd een nieuw topic te openen en vandaar doe ik dit.
Ik vraag mij af waarom er zo vijandig wordt gereageerd op mij.
Ik respecteer alle kinderen op de wereld en vind het juist heel goed dat kinderen met autisme goed geholpen en begeleid worden. Steun en liefde verdienen ze. Ik brand ze niet af, ik schrijf nergens dat het rotkinderen zijn die geld kosten of irritant zijn etc.
Het ENIGE dat ik probeer uit te leggen dat de kinderen in de omgeving van de autisten hier soms ook onder kunnen lijden, bv in de klas of thuis. En nee dat geldt niet in alle gevallen, maar soms wel.
Gelijk krijg ik dan uitbranders dat ik autisten het licht in de ogen niet gun of weet ik veel wat. DAT IS NIET ZO!
maar als ik zie hoe mijn zoon heeft geleden onder de kinderen met de stoornissen, in DAT soort gevallen wordt er door de instanties echt te weinig gelet op de andere kinderen! en dat wil ik onder de aandacht bregen omdat mijn zoon er echt een trauma aan heeft opgelopen.
Geldt dit voor alle autisten? Nee!!!!
Pollewop
07-04-2016 om 12:12
Kamille
Kun jij in de portomonnee van ouders zien waar zij hun geld aan uitgeven? Welke prioriteiten zij stellen? Dat heeft toch niets met PGB te maken? Ongelooflijk hoe je die twee dingen koppelt.
"als je als moeder vraagt of de autist die naast je kind zit ergens anders kan zitten dan ben je niet goed bezig, krijg je de ouders en de school over je heen want je discrimineert.
Als je dat doet bij een kind dat geen autist is reageert men wel anders hoor!"
Nou als jij zou vragen of mijn niet gelabeld kind ergens anders kan gaan zitten, dan reageer ik daar ook niet positief op hoor! Je hebt echt een heel vertekend beeld.....
Mijntje
07-04-2016 om 12:21
oja
Oja da's waar ook: wij hebben geen pgb maar alles wordt betaald met zin (zorg in natura). Maar wij zijn dus ook van die profiteurs
Denk maar niet dat wij leuke uitjes kunnen doen, ons kind is er zo aan toe dat we niet met hem weg kunnen en geen bezoek kunnen ontvangen. Ik denk ook niet dat jij zou willen oppassen, net als onze familie. Niet dat we jouw aanbod in overweging zouden nemen, uiteraard.
Het is zo dom om te denken dat wat JIJ hebt gezien de waarheid is. Maar dat lijkt niet tot je door te dringen.
Kamille
07-04-2016 om 12:24
...
mag ik dan vragen mijntje wat jullie van het pgb doen? mijn ervaring is dat er relatief goedkope vrouwen (vaak rond de 20) worden ingehuurd (zonder relevante opleiding) die een paar keer per week wat leuks met de kinderen gaan doen. dat is vaak naar een film of karten of discobowlen. om de moeder te ontlasten.
mijn waarheid is niet de waarheid alleen heb ik het nog nooit anders gezien. wat doe jij met je pgb?
sucra
07-04-2016 om 12:31
kamille
Ouders/leerkrachten van kinderen met autisme gebruiken het label autisme als excuus voor het slechte gedrag van die kinderen, volgens jou.
Wat is JOUW excuus voor JOUW gedrag? Wat gebruik jij als excuus naar je zoon dat je hem niet hebt beschermd? Wat gebruik jij als excuus voor het feit dat je blijkbaar verkeerde keuzes hebt gemaakt in relaties?
Mijntje
07-04-2016 om 12:38
rondleiding
Met het pgb? Helemaal niets. Het geld komt niet in mijn portemonnee en ook niet op mijn bankrekening, het gaat naar het kinderdagcentrum en het logeerhuis.
Onze zoon gaat doordeweeks van 9-15 uur naar het kinderdagcentrum, met een busje (wat een luxe he, maar achterop de fiets kan hij niet)
Op zaterdag gaat hij een aantal uren naar de zaterdagopvang, hij gaat sinds kort eens in de 3 weken twee nachtjes logeren en 1 week in de zomervakantie, zodat wij even op adem kunnen komen. Oppas aan huis hebben we niet. Er zijn uiteraard ook studiedagen en vrije dagen waarop onze zoon thuis is.
De dubbele kinderbijslag gaat op aan ipadreparaties en speciale broeken e.d.
Ons kind zal zijn hele leven zeer intensieve zorg en begeleiding (24 uurs) nodig hebben, hij ontwikkelt zich namelijk alleen lichamelijk. Ook kan hij nog allerlei gezondheidsproblemen krijgen.
Ik hoop dat dit enigszins je ogen opent dat je niet kan generaliseren en dat niet alle pgb-ers vuile profiteurs zijn.
Deze kinderen zie je ook niet in het dagelijkse leven, maar ik geef je graag een rondleiding op het kinderdagcentrum.
Hier thuis kan ik nl beter geen bezoek ontvangen, soms even een rustige vriendin. Maar jij lijkt me niet zo rustig
Kamille
07-04-2016 om 12:46
je leest niet goed. jouw geval is anders. het gaat hier om kinderen die lichamelijk niks mankeren, op normale scholen zitten maar de neiging hebben om andere kinderen kapot te maken. ik generaliseer niet en ik vind het heel erg dat je je dit zo aantrekt.
Mijntje
07-04-2016 om 12:53
missie mislukt
Ok, missie mislukt, sorry meiden. Ik ga wat anders doen.
En het lijkt me voor jouw zoontje ook beter dat jij wat anders gaat doen, en hem positieve aandacht geeft dan op dit forum je gal te blijven spuien.
bloemetje
07-04-2016 om 13:05
veralgemeniseren
Je veralgemeniseert jouw ervaringen. Het heeft weinig zin te stellen dat 'ouders autisme als een excuus gebruiken'. Vast en zeker zijn er ouders die dat doen. Je hebt nu eenmaal goede ouders en iets minder goede ouders. That's life. Jij bent ook niet perfect. Maar je maakt het te algemeen. Jouw vriend lijkt een bijzondere man te zijn, die de diagnoses als excuus gebruikt en misschien zelfs wel misbruik maakt van PGB. Dat zegt vooral heel veel over hem. Hetzelfde voor de hulpverlening. Waarschijnlijk hadden de kinderen pech dat ze slechte hulpverleners hadden. Dat zegt vooral heel veel over die hulpverleners. Wat jij nu echter doet, is het weghalen bij hen en het als een maatschappelijk probleem neerzetten. Daarmee maak je het onnodig groot en vooral heel ingewikkeld. Het feit dat die vader doet wat hij doet, zegt niets over hoe ouders in het algemeen dat doen. Je doet een aantal aannamen en zegt echt onwaarheden.
Zo stel je bijvoorbeeld dat je geluk hebt als je een diagnose krijgt, want dat mag je alles, dan krijg je alle begeleiding en mag je ook nog eens leuke uitjes doen vanuit het PGB. Ik zou zeggen: lees eens een tijdje mee in de rubriek zorgenkinderen. Allemaal begeleiding? Was het maar waar! Ik heb nog nooit allemaal 'begeleiding gekregen' voor mijn kind met diagnose. Hoe kom je erbij? Als ik begeleiding voor hem wil hebben, mag ik mij of melden bij de gemeente en krijg ik een standaard opvoedingscursus aangeboden (nee, dank u) of ik zoek zelf ene therapeut en betaal die uit eigen zak.
En mogen kinderen met een diagnose alles maar doen op school, ook als het ten kosten gaat van anderen? Waar haal je het vandaan.... Nogmaals, lees eens in het archief. Er zitten juist veel ouders met de handen in het haar omdat scholen geen idee hebben hoe ze hun kind moeten begeleiden. Of een school hebben die graag hun kind-met-diagnose kwijt wil. Nee, echt, het is geen pretje hoor als je kind iets heeft. Je moet als ouder knokken voor de rechten van je kind en voor passende begeleiding. Extreem probleemgedrag in de klas is overigens vaak een signaal dat er iets heel erg fout gaat in de begeleiding.
Weet je dat er veel kinderen in Nederland thuis zitten en niet naar school gaan? Niet omdat ze niet willen, maar omdat de scholen het niet willen. Omdat ze liever geen kinderen met lastige diagnoses binnen hun muren hebben. Het zou je kind maar zijn.
En dan nog even over PGB. Je vraagt wat wij met de PGB doen. Nou, zoals de meeste ouders van een kind -met-iets, krijgen wij helemaal geen PGB. We maken wel extra kosten en werken minder, maar dat financieren we zelf. Ik ben overigens blij dat we geen PGB hebben. Dat betekent namelijk dat het 'nog wel meevalt met ons kind'. Er moet namelijk echt heel wat aan de hand zijn om überhaupt PGB te krijgen.
Maar nogmaals: wat jij hebt meegemaakt, zegt vooral heel veel over de direct betrokken mensen. Als je boos wilt zijn of actie wil ondernemen, focus dan op die direct betrokkenen. Dat lijkt mij een stuk zinvoller.
Li
07-04-2016 om 13:06
kamille:
Zoals ik al zei: zoek een psychiater om jezelf te laten testen. En misschien ook voor je zoontje. Die zou weleens meer op je kunnen lijken dan je zelf wil, en dat zou een deel van de problemen kunnen verklaren.
Je wil toch hulp, zorg er dan voor!
Hortensia
07-04-2016 om 13:12
nu weet ik het zeker
Het is weer tijd voor barbecue met geitensaté (de veteranen hier weten wat ik bedoel).
Kamille is door de mand gevallen. Om één of andere reden gebruikt ze ongeloofwaardige verhalen om haar frustratie m.b.t. autisten en persoonsgebonden budget uit te braken. Geen idee wat daar de basis van is. Waarschijnlijk de kift dat anderen het, naar haar verknipte mening, het allemaal maar cadeau krijgen, vooral die akelige autisten.
Hier helpt maar één ding: doodzwijgen.
Kamille, doe mij een lol en ga elders je bullshitpraatjes over PGB en autisten verkopen.
Stickertje
07-04-2016 om 13:20
de titel is wel heel letterlijk wat hier gebeurt
Kamille, wat ben jij verzuurd zeg. Je hebt ervaring met een paar autisten en foute begeleiding en denkt dat dat overal zo gaat? Zoek hulp, jouw beeld van de maatschappij waar autisten en plek hebben klopt niet. Evenals het beeld dat alle kinderen met een etiket PGB krijgen, waar dan vervolgens leuke dingen van gedaan kunnen worden. Mijn kind heeft ook een etiket maar niks begeleidng of PGB. Ik ben al bijna 6 jaar op zoek naar de juiste hulp en ondersteuning. Kind heeft een beperking die in de meeste gevallen samen gaat met een andere beperking. Voor kinderen die die twee dingen samen hebben is een kant en klaar draaiboek wat er moet gebeuren om alles op de rit te krijgen. Mijn kind krijgt die hulp niet, want hij is niet genoeg gehandicapt. Alle hulpmiddelen en aanpassingen die we tot nu toe hebben zijn zelf gevonden en betaald.
Dus hou op om hier autisten en hun hulpverlening in een kwaad daglicht te zetten! Mijn kind is niet autistisch maar ik word heel kwaad als mensen zo praten over een handicap waar die kinderen zelf niets aan kunnen doen.
Zeetakje
07-04-2016 om 15:36
Kamille
Heb je eerder in dit draadje al geadviseerd om een psycholoog of je huisarts eens te bezoeken. Het lijkt alsof je er genoegen in schept om hier te kwetsen. Is dat niet je bedoeling dan zou je misschien eens over je frustraties moeten praten met mensen die er verstand van hebben. Is het wel je bedoeling om te kwetsen dan is dat in mijn ogen ook een goede reden om hulp te zoeken. Jouw instelling draag je, al dan niet bewust, over op je kind en dat kan toch de bedoeling niet zijn. Sterkte met alles.
Kamille
07-04-2016 om 15:53
...
ik wil niemand kwetsen. het is gewoon wat ik heb meegemaakt. en omdat ik aan de andere kant van het verhaal sta vinden jullie mij verzuurd.
Zeetakje
07-04-2016 om 15:56
En.....
Hoe lang blijf je je frustraties nog herhalen? Ze zijn duidelijk. Doe er iets aan.
Ginny Twijfelvuur
07-04-2016 om 16:06
Thursday Next
Het is een schande! Echt.
Dat daar nog geen raadgevend referendum over is geweest.... Je snapt het niet hè....
Kamille
07-04-2016 om 16:17
...
ik zou zeggen: bekijk elke autist apart. kan het, dan gewoon in het gezin bij onschuldige kinderen of in de klas. leidt het tot beschadiging geestelijk of lichamelijk, dan: NIET DOEN.
En voor mezelf: o o o NOOIT meer mezelf inlaten met een dergelijk gezin. Ook niet na tien jaar samenwonen met die man.
Zeetakje
07-04-2016 om 18:23
Onschuldige kinderen?
Kinderen met een diagnose zíjn onschuldige kinderen!!!
Kamille
07-04-2016 om 18:41
...
Kijk anders even naar klokhuis van vandaag. Vreselijk wat dit zusje moet doormaken.
Kamille
07-04-2016 om 18:42
...
Als je iemand pijn doet ben je schuldig aan fysieke mishandeling zie klokhuis
Kamille
07-04-2016 om 18:45
...
Hoeveel moordenaars mankeren psychisch wel niet iets. Schizofreen oid. Maar de moeten wel de gevangenis in. Ze zijn schuldig al dan niet met opzet.
Zie klokhuis als een autist n ander kind slaat is hij schuldig.
Pirata
07-04-2016 om 18:50
klaar
Zo, ben je er weer? Even een uurtje aandacht aan je zoon gegeven, nu weer alle tijd om hier te komen klieren?
Besteed je tijd liever aan je kind of aan een psychiater. Voor jezelf. Daaaaag
Kamille
07-04-2016 om 18:51
Autistische kinderen zijn niet per definitie onschuldig. Slaat nergens op.
Kamille
07-04-2016 om 18:54
ja lastig
Als n autist n ander kind treitert of slaat. Van wie is t dan de schuld.
Maar zie klokhuis. Broertje krijgt aandacht. Wanneer gaat de zus eens lekker op pad. Arm kind. De autist sloeg haar vertelde ze
Kamille
07-04-2016 om 19:00
ja lastig
Zielig in elk geval de kinderen die verplicht zitten bij dit soort kinder en. Ze worden fysiek mishandeld.
sucra
07-04-2016 om 19:01
he verdorie hortensia
Nu kom ik hier toch al een jaar of 14 maar ik weet niet wie of wat je bedoelt met de bbq van geitensate. Leg uit!
Vesper Lynd
07-04-2016 om 19:03
Dames
Ik heb al die tijd op mijn handen gezeten, en ga dat zo weer doen. Laat het gaan. Ik heb maar een woord: Koekkoek.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.